» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector filter   

Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
ties33
Pro
 Bericht 
Sorry voor mijn brainwaves. :wink:

Het is mij duidelijk geworden dat de ontvanger van, bijvoorbeeld een 699r, onder een hoek geplaatst kan worden en dat je doormiddel van reflectie op een stuk vlak metaal de ontanger zo weer naar voren kan laten kijken.

Stel we maken nu een filter waar deze hoek in verwerkt zit. Desnoods 90 graden of misschien wel 180. Zo kan de totale lengte van het filter met de helft worden gereduceerd.
Dat maakt het weer een stuk makkelijker om hem weg te werken in je voorbumper. :kniktja:

onzin?

mjolnir
Die hard
 Bericht 
hoe zit je dan met je fasedraaiing ? Daar gaat wat fout.
Ik denk dat je gewoon weer uitkomt op het bekende ontwerp met een stukje semi-rigid golfpijp.

BenSnel
Die hard
 Bericht 

ik rij onveilig, of ik rij niet :lol:

Raymond
Master
 Bericht 
Nee, het kan. Maar vergeet die reflectieplaat. Da's helemaal ruk.
In het verleden hebben we wel eens filters geleverd of aangepast met een stuk flexibele waveguide. Met name in BMW 3 en Mercedes ML series krijg je anders geen filter in de auto.
Het nadeel van flex waveguides is dat ze makkelijk scheuren. Ik heb al een aantal gescheurde gezien, inclusief bij mezelf. En met een A4 is er geen enkele reden om een flex te plaatsen. Het probleem in een A4 is niet de ruimte, maar het materiaal van de bumper. Je kan hem op weinig plekken goed naar buiten laten "kijken". En dat verandert niet met een flex waveguide. Heb ik het nog niets eens over de kosten van een stukje flex ;)

enerby
Master
 Bericht 
stukje van die honingraad structuur in de bumper weg halen?
werkt bij mij :thumb:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Heb ook wel eens een inbouw gedaan bij een Mercedes, die had ook van die roostertjes met honingraad structuur, was wel bijna egaal, maar dempte enorm.

Raymond
Master
 Bericht 
enerby schreef:
stukje van die honingraad structuur in de bumper weg halen?
werkt bij mij :thumb:

Idem hier. :thumb:
Da's ook niet zo gek bedenk ik me net... 8)

Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ]