» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector filter   

Postingstijd interval gedetecteerd van 66.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.


 Pagina 1 van 1  [ 36 berichten ]
Existenz
Die hard
 Bericht 
Hallo! Aangezien dit mijn eerste post/topic is in het forum zal ik me kort even voorstellen. Man, 35 jaar, 80.000-90.000 km per jaar (buitendienst, in Duitsland). Ben al jaren stille lezer van FS (vroeger ook altijd TTC) en post eigenlijk zelden, af en toe eens een reactie onder een artikel. Neemt niet weg dat ik een fanatiekeling ben die bijna dagelijks de site checked.

Welnu.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een nieuwe leasewagen mag uitzoeken. Het gaat waarschijnlijk de Lancia Delta worden.

Ik lees hier de diverse forum-topics maar kom er niet helemaal uit. Ik wil dus een RD, met RDD-Filter, eventueel met hoorn, zeggggggg maaaaarrrrrrrrr, alles er op en er aan. Deze auto hou ik de komende 4 jaar, dus de investering is daarmee "gerechtvaardigd". Uiteraard weet mijn werkgever "officieel" van niets (in de praktijk hebben ze met afgewende blik heel zachtjes okay gezegd).

Ik rij ongeveer 20.000 km in NL per jaar en de rest 60.000-70.000 in Duitsland. Het zijn met name de mobiele controles (in NL en D) die me nekken, en zeker omdat je in D al snel een maandje rijontzegging te pakken hebt, hetgeen ik me niet kan permitteren.

In NL rij ik tevreden rond met TrackerTag, maar dit is natuurlijk niet waterdicht.

Wie kan me helpen met wat aan te schaffen, waar, inbouw etc. etc.
Ik ben erg dankbaar voor reacties.

Existenz

PS: bellen of een pm-etje is welkom. Na PM mail ik graag mijn tel. nr.

Raymond
Master
 Bericht 
Een Bel 975 met Enerby filter is dan heel geschikt, een laserjammer als de Antilaser AL-G9 is ook geschikt voor de in Duitsland gebruikte laserguns. Voor deze twee kun je contact opnemen met Enerby op dit forum of via www.qrl.nl
Blijft alleen de in Duitsland gebruikte Lichtschranke over. Dit apparaat kun je niet ontvangen en alleen de draadloze versie is te jammen met een bepaald type portofoon. Moet je constant uitzenden op een bepaalde frequentie. Misschien staat er info over op radarfalle.de.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Hoi Raymond, dank voor je (snelle) reactie. De Lichtschranke is geen probleem, mijn navigatie geeft die dingen wel aan. Een vaste paal verrast me eigenlijk (bijna) nooit. Op de snelweg echter, en dan met name bij de "Baustelles" staan ze nogal eens. Met de kilometrage die ik op een dag doe, heb je wel eens iets anders aan je hoofd dan continue de berm afgrazen.

Werkt dit systeem dan zowel in NL als in D goed? En hoe groot is de kans dat het ontdekt wordt, met bijv. een RDD? Staandehouding snap, is risico van het vak zeggggggg maaaaarrrrrrrrr...

Raymond
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
De Lichtschranke is geen probleem, mijn navigatie geeft die dingen wel aan.

Dat denk ik niet.
http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=1647&search=b54&titel=1&headfoot=1&descr=1

Existenz schreef:
Werkt dit systeem dan zowel in NL als in D goed?

Ja hoor. Wel krijg je op de snelweg vals alarm bij matrixborden die boven de weg hangen. Dit wordt door sommige mensen als vervelend ervaren.
Existenz schreef:
En hoe groot is de kans dat het ontdekt wordt, met bijv. een RDD?

Nagenoeg 0, maar er is altijd een heel kleine kans. In Duitsland hebben ze overigens geen RDD.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Haha, mooie repo, die kende ik idd nog niet. Ik dacht dat je lussen in het wegdek bedoelde. Nou ja. Zo´n Opto, tja. Risico van het vak. Heb ze nog weinig gezien (wellicht nooit?).

Dat Matrix-verhaal, geldt dat zowel in NL als in Duitsland?

Ik heb wat gegoogled en kwam in D een webshop tegen die de Beltronics 975 aanbiedt. Mag ik die daar gewoon kopen (verzenden kan binnen D, naar mijn werkadres)? Of mag je in D zo´n ding ook niet bezitten danwel importeren?

Dank voor je reacties Raymond. Ben ik trouwens met het filter van Enerby verder klaar (tegen RDD)? M.a.w. alleen nog een inbouwspecialist zoeken? En past het altijd etc.? Of moet ik wachten tot ik de auto (levertijd 2 maanden) heb en dan eerst puzzelen / meten?

Groetjes en bedankt!

onewheeldrive
Master
 Bericht 
Gesetzesnorm: § 23 I b StVO: „Dem Führer eines Kraftfahrzeuges ist es untersagt, ein technisches Gerät zu betreiben oder betriebsbereit mitzuführen, das dafür bestimmt ist, Verkehrsüberwachungsmaßnahmen anzuzeigen oder zu stören. Das gilt insbesondere für Geräte zur Störung oder Anzeige von Geschwindigkeitsmessungen (Radarwarn- oder Laserstörgeräte).“

Existenz
Die hard
 Bericht 
Met andere woorden: handel geen probleem? Het wordt dan immers "nicht betrieben" en wordt ook niet "betriebsbereit mitgeführt", want niet aangesloten... :thumb:

onewheeldrive
Master
 Bericht 
Ligt een beetje ingewikkeld:

Je kunt in DL geen Radarwarngeräte (enzo) verkopen. Je kunt ze uitgeven aan geïnteresseerden en je kunt geld ontvangen, maar je kan ze niet verkopen. Het koopcontract komt niet tot stand (is nietig) omdat het tegen de wet is.
Je kunt ze dus ook niet kopen! Let dus op: als jij geld betaalt, is er geen leveringsverplichting, want geen koopcontract. Misschien is je webshop hartstikke goed en heb je geen problemen. Maar als er problemen ontstaan heb je geen poot om op te staan!

(Nach der aktuellen Rechtsprechung des BGH sind Kaufverträge über Radarwarngeräte sittenwidrig im Sinne von § 138 BGB, was die Nichtigkeit des Kaufvertrags nach sich zieht. Damit ist ein offizieller Verkauf innerhalb Deutschlands rechtlich nicht möglich.)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
Ik heb wat gegoogled en kwam in D een webshop tegen die de Beltronics 975 aanbiedt. Mag ik die daar gewoon kopen (verzenden kan binnen D, naar mijn werkadres)? Of mag je in D zo´n ding ook niet bezitten danwel importeren?


Quanta costa? Ben ook nog aan het kijken ;).

En Raymond, verzorg jij eigenlijk ook nog inbouw tegen vergoeding?

BMW-gek
Master
 Bericht 
Mikkie schreef:
En Raymond, verzorg jij eigenlijk ook nog inbouw tegen vergoeding?


Dat vroegen wij ons hier ook al af O:) ?

Existenz
Die hard
 Bericht 
Dat was ook míjn volgende vraag.
Kom 2 dingen tegen (via Google) en vraag me af wat het verschil is?

http://www.radarsafari.com/de/beltronic ... uro-1.html

en

http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... ind=2&fs=1

(beetje duur die laatste???)

Raymond
Master
 Bericht 
Mikkie schreef:
En Raymond, verzorg jij eigenlijk ook nog inbouw tegen vergoeding?

Ben er een tijdje mee gestopt geweest, maar zo af en toe kan ik wel wat doen.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Existenz schreef:
Haha, mooie repo, die kende ik idd nog niet.


Zo, dan let je niet goed op, want ik zie ze overal in Duitsland. Laatst bij Chemnitz, maar ook rond Berlijn, tot zelfs bij Spreewald. Ook op het stuk Bad Oeynhausen - Hannover gezien en het laatste stuk A30 voor de Nederlandse grens. Zijn groenig geverfd en zeer slecht zichtbaar. Je ziet op de snelwegen weleens 2 dwarssteepjes die zo'n 2 tot 3 meter uit elkaar liggen (niet zijnde de dikke strepen voor afstandsmeting). Dat zijn Opto plekken voor uitlijning.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Ze hebben me in ieder geval nog niet gepakt. Afkloppen dus. Zijn ze op hun retour of "live and kicking"?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Waarom geen DSI ipv een 975? of gebruiken ze in Duitsland meerdere Ka banden en de X band?

Bel 975 kun je ook gefilterd bestellen bij Enerby trouwens: www.qrl.nl

Raymond
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Waarom geen DSI ipv een 975?

Je krijgt bij Stinger een spotlist voor de benelux of een voor duitsland. Misschien als je ernstig bij ze zeurt ze er een voor je willen maken voor beide, maar standaard is dat niet. Een kennis van me rijdt in Duitsland zowel met een dsi als met een 975 en hij zweert bij de laatste.

Brakefire
FS Getrouwd
 Bericht 
Het Duitse verkeersbeleid is, in tegenstelling tot het Nederlandse, eigenlijk een beleid waar je zonder de snelheidsbeperkingen heftig te overtreden, toch goed mee kunt opschieten.

Ik had de eerste jaren dat ik er woonde heftig moeite mij aan te passen (8 Punkte, 1 Monat), maar ik moet zeggen dat me de laatste jaren niets noemenswaardigs is overkomen aan Duitse boetes.

Er wordt in 0049 vooral daar geflitst waar snelheid gevaarlijk is. Voor een bocht, voor een kruising, in het 70 stuk. Bij een school in de kom. Na de kruising komt een bordje "Ende 70" en dan interesseert het de Polizei geen flikker of je dan doortrapt naar 120 of 130. Als je maar heftig remt voor het volgende bordje 70.

Ik rijd in Duitsland 30@30, 60@50, 80-90@70 en 130-140@100 (Bundesstraße). Op de snelweg bij beperkingen meestal +20 en anders plank.

De Nederlanders haal je er meteen uit: die rijden buiten de kom 80 omdat ze denken dat je anders door Spee vermoord wordt en binnen de kom rijden ze met 70 langs de school en de kerk. Fucking irritant.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Raymond schreef:
Een kennis van me rijdt in Duitsland zowel met een dsi als met een 975 en hij zweert bij de laatste.



Betere detectie?

Voordeel van de DSI is natuurlijk weer de falselist.

De spotlist kun je eventueel ook zelf aanleggen natuurlijk met de DSI als je vaak dezelfde route rijdt, als reminder aan jezelf om af te remmen op bepaalde plekken.

Ik verwacht wel dat Stinger met een spotlist voor Duitsland komt omdat ze de DSI daar ook verkopen.

maarten22
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Harold schreef:
Waarom geen DSI ipv een 975?

Je krijgt bij Stinger een spotlist voor de benelux of een voor duitsland. Misschien als je ernstig bij ze zeurt ze er een voor je willen maken voor beide, maar standaard is dat niet. Een kennis van me rijdt in Duitsland zowel met een dsi als met een 975 en hij zweert bij de laatste.


Weet je ook waarom hij zweert bij een 975? Wat zijn de voor en nadelen van beide apparaten?

S60
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Je krijgt bij Stinger een spotlist voor de benelux of een voor duitsland. Misschien als je ernstig bij ze zeurt ze er een voor je willen maken voor beide, maar standaard is dat niet. Een kennis van me rijdt in Duitsland zowel met een dsi als met een 975 en hij zweert bij de laatste.


Dit is ook een uiterst slecht stuk Marketing van Stinger. Ze hebben in Hillegom kennelijk niet door dat een NL-er ook wel eens op Vakantie naar F of I gaat...
Komt bij dat met een EU-Spoptlist een DSI ineens een leuk 'speeltje' is in heel EU, of zouden ze nu al genoeg verdienen?
Tenslotte is de Spotlist in NL zeker niet 100%...

Fred :biertje:

PS: De DSI geeft uitstekend de in D gebruikte MultaNova's aan... O:)

Existenz
Die hard
 Bericht 
Brakefire schreef:
Ik rijd in Duitsland 30@30, 60@50, 80-90@70 en 130-140@100 (Bundesstraße). Op de snelweg bij beperkingen meestal +20 en anders plank.



Goed verhaal van je, ik doe eigenlijk niets anders. Maar er zijn altijd van die momentjes dat je 150@120 doet op de Autobahn, of 110@80 in een lege Baustelle met 2 lege rijstroken ter beschikking... en voor je het weet mag je weer gaan puzzelen welk hoofd bij welke foto past.

Brakefire
FS Getrouwd
 Bericht 
Ehh, correct ja.

Voorkomen is altijd beter dan genezen.

Ik zou voor de (door Enerby verbouwde) 975 gaan met aparte Antilaser en met een goeie TomTom met FlitsPoi's. Dan ben je voor iets meer dan de prijs van een DSI klaar, inclusief Laserbescherming. Je hebt dan heel veel meer dekking, je bent niet afhankelijk van wanneer het Stinger belieft de SpotList te updaten.

Raymond
Master
 Bericht 
maarten22 schreef:
Weet je ook waarom hij zweert bij een 975? Wat zijn de voor en nadelen van beide apparaten?

Hij zweert bij de 975 + nanofilter omdat deze nog beter detecteert dan zijn dsi. Over de voor- en nadelen staat het hele forum al vol, maar het grootste nadeel van de 975 is dat hij vals alarm geeft op de matrixborden en met een dsi kun je die in je falselist zetten. Het grootste nadeel van de dsi is de prijs.

Rover
Master
 Bericht 
Goh... iets zegt me dat dit nieuwe forumlid mijn avatar begrijpt 8)

Existenz
Die hard
 Bericht 
Rover schreef:
Goh... iets zegt me dat dit nieuwe forumlid mijn avatar begrijpt


Wer keinem Angst vom Teufel hat, braucht auch keinem Gott!

Existenz
Die hard
 Bericht 
Oké. Ik gooi de discussie nog maar eens open. Volgende week gaat men in Italië aan de slag en ik week 45 moet de Delta dan op de stoep staan. Ik twijfel nog over de http://www.radarsafari.com/de/beltronic ... uro-1.html want ik vraag me af of die lasersensoren deugen (iemand ervaring)?

Is er iemand die me kan vertellen welk filter ik nodig heb, waar dit te koop is en wie er een inbouw kan verzorgen van het geheel? Inbouw zou dan ergens in week 46 of 47 kunnen.

En ben ik hiermee compleet afgedekt (voor NL en D)? Of heb ik meer nodig?

Ik ben (nog een keer) benieuwd naar jullie reacties.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Existenz schreef:
want ik vraag me af of die lasersensoren deugen (iemand ervaring)?

:lol:

Iemand ervaring ook.

Ach ze deugen wel maar je hebt er verder geen reet aan. Het is niet echt boeiend om te weten dat je gelaserd bent of wel? Dat wordt je dan een minuut later ook wel vertelt met een staandehouding. Dingen vragen alleen maar meer stroom en veroorzaken onnodige storingen, weggooien dus na levering.


Existenz schreef:
Is er iemand die me kan vertellen welk filter ik nodig heb, waar dit te koop is

Enerby http://qrl.nl/


Existenz schreef:
in week 46 of 47 kunnen.

geen idee wanneer het week 46,47 is maar hou rekening met wachttijd wat betreft het hele filter gebeuren.

En hoe langer je nu blijft twijfelen over van alles des te langer het ook duurt.Je bent nu al ruim twee maanden bezig.

En ik snap het niet, je zegt dat je al eeuwen meeleest, de vragen die je stelt zijn al beantwoord in dit onderwerp en je gaat gewoon weer dezelfde vragen stellen :huh: :roll:


Existenz schreef:
En ben ik hiermee compleet afgedekt (voor NL en D)?

Nee

Brakefire schreef:
Ik zou voor de (door Enerby verbouwde) 975 gaan met aparte Antilaser


meranto
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Hij zweert bij de 975 + nanofilter omdat deze nog beter detecteert dan zijn dsi. Over de voor- en nadelen staat het hele forum al vol, maar het grootste nadeel van de 975 is dat hij vals alarm geeft op de matrixborden en met een dsi kun je die in je falselist zetten.

Vergeet niet alle deuropeners bij winkels/panden en Peugeot's 3008 + alle andere auto's met adaptive cruise control (best veel tegenwoordig, helaas).

Misschien overbodig, maar i.v.m. de Multa Radar C moet je wel een multi-polarized hoorntje/filter hebben, maar bij het Nano-filter van Enerby is dat wel standaard.

classpool
Master
 Bericht 
Ik heb nog maar even voor je meegelezen :
100% dekking tegen risico's lukt niet i.v.m. optospeed.
Meest optimale bescherming :
975 met enerby nanofilter http://qrl.nl/
Een aparte antilaser en een gps-applicatie ( bijv. tomtom ) waarbij je zelf de poi-lijst kan updaten.
Benelux : http://www.flitspaal.nl/
Duitsland : http://www.radarfalle.de/software/
Europa : http://www.scdb.info/de/plugin-roadmate/
En belangrijk : inbouw door iemand die weet waar hij mee bezig is, bij voorkeur dus iemand die hier op het forum wordt aangeraden.

Succes :thumb:

Existenz
Die hard
 Bericht 
Oke, dus veel storing als ik het goed begrijp. Is een DSI dan het enige alternatief? Ik las dat er in 2011 een versie komt voor zowel Benelux als D? Is het verstandig om dáár op te wachten dan?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Existenz schreef:
Ik las dat er in 2011 een versie komt voor zowel Benelux als D? Is het verstandig om dáár op te wachten dan?



Ik weet niet wat je bedoeld met "versie" en "daar" in bovenstaande verhaal. Maar als je de Stinger spotlist bedoeld, dan hoef je daar niet op te wachten, want de spotlist is gewoon een gratis software update.

Tip: kijk eens op http://www.advertentiezoeker.nl op "Stinger DSI" en dan kom je ze heel af en toe wel eens tegen voor rond de 800 euro gebruikt als je geen nieuwe wilt kopen.

Raymond
Master
 Bericht 
Ja, maar die spotlist is OF Benelux, OF D. Niet beide. Officieel.

Woeter
Master
 Bericht 
S60
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Ja, maar die spotlist is OF Benelux, OF D. Niet beide. Officieel.

Gelukkig ben ik Testrijder met zowel de NL/B als de D Spotlist...
Ik ga er daarom van uit dat binnenkort (eindelijk) EU-dekking komt :P

Fred :glaasje:

Raymond
Master
 Bericht 
Gelukkig ben ik inbouwspecialist en heb ik nog een veel uitgebreider bestand :glaasje:
Helaas niet officieel dan.

Delta
Pro
 Bericht 
Raymond je hebt een mail op je FSmail account !!!!!!

 Pagina 1 van 1 [ 36 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…