» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector filter   

Postingstijd interval gedetecteerd van 233 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
dano1984
Nieuwkomer
 Bericht 

Beste forumleden,

Ik heb vandaag een Dr.Q filter ontvangen, deze zou ik graag willen gebruiken. Door re-search op t forum, las ik over het tape van de antenne voor eventuele lekstraling.

Gegoogled en kwam hier terecht http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=2354 .

Is deze filter nog 100% betrouwbaar, en is de het gebruikelijk zoals in de repo de antenne na beplakken van de tape nogmaals in te pakken met keukenfolie, of is dit niet echt nodig ?

Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kunt geven alvast bedankt !

Groetjes Danny

Raymond
Master
 Bericht 
Het is het eerste type filter wat ooit voor detectoren bedacht is. Het is simpel, maar effectief. Het is echter een lastige klus om hem goed in te pakken; de antenne blijft altijd op een aantal meters meetbaar, hoewel het in de praktijk bij mijn weten nog niet voor is gekomen dat er iemand mee gepakt is. Je hebt die dikke aluminium tape nodig waarmee je rookkanalen dichtmaakt (dus geen ducttape wat een alu kleur heeft!!) en een boel alufolie helpt ook. Gaat het om een 966R of Bel 975/966 EVO?

dano1984
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb er 2 een target evo 966 en een bell 975. Maar het betreft een Dr.Q voor de 975. Ik heb inderdaad hier een rolletje dikke aluminium tape, ik begrijp hieruit dat de antenne zoals afgebeeld in de repo (link) getaped moet zijn op de voorzijde na dan .... en na deze behandeling dient de filter nogmaals geboden te worden in boel aluminium folie ? (keuken folie)

dano1984
Nieuwkomer
 Bericht 

Dient de antenne van de detector alsnog gewikkeld te worden in alu keuken folie ? Ik hoor het graag.

Bij voorbaat dank

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja.

Alu tape is beter.

Meerdere lagen zijn noodzakelijk want het lekt tussen de lijm door.

dano1984
Nieuwkomer
 Bericht 

He Dave,

bedankt voor de reply, ik zal er zoveel mogelijk alum tape om heen plakken. Is hety nou zo dat ze de antenne sowieso altijd kunnen scannen, of moeten ze recht voor de opening zitten met de scanner ?

Alvast bedankt!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Zoveel mogelijk is ook weer overdreven maar meer dan een laag is wel noodzakelijk en ook aan de achterzijde waar de bedrading eruit gaat is veel lekkage.

In feite kunnen ze de detector altijd detecteren, hoeven er niet perse recht voor te zitten maar het neemt wel behoorlijk af naarmate de hele handel beter RF dicht is.

Ik vraag me sowieso af hoe vaak er nog met een RDD wordt rondgereden, veel zijn er kwijt/zoek.. Stuk.. Naar mijn idee.

M4rk
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ik vraag me sowieso af hoe vaak er nog met een RDD wordt rondgereden, veel zijn er kwijt/zoek.. Stuk.. Naar mijn idee.

Ik ben inderdaad in de laatste 200.000km er nog maar eentje tegengekomen..

Locutus
Die hard
 Bericht 
Ik heb 3 jaar een detector gehad met dr Q filter. Meerdere keren aangehouden (ook door auto's met RDD), maar mijn detector is nooit gedetecteerd. Ik had hem met 20 lagen keuken alu folie omwikkeld. Ook bij de achterkant zoals Dave zegt. Ik zou er zo weer mee gaan rijden.

Raymond
Master
 Bericht 
Dave heeft gelijk wat de achterkant van de antenne betreft. Na het plaatsen van het filter komt hier de meeste straling vandaan. Ik tape ze altijd eerst in met meerdere lagen alutape, dan flink wat opgevouwen alu keukenfolie en dan weer alutape. Een praktijktest met een RDD leverde een detectieafstand van 1,5 meter op, recht voor de opening van de RDD. Pas ter hoogte van de motorkap sloeg het ding alarm, en dan ook nog recht van voren. Een meter naar links of rechts (rondje om de auto) en de detectie door de RDD viel gelijk al weer weg.

enerby
Master
 Bericht 
Bij een low-cut filter heb je altijd nog de 2e harmonische, deze gaat gewoon door het filter, hier ontvangt de Spectre RDD ook.
Dit staat lost van het goed RF dicht maken waarmee je de 1e harmonische afschermt.
Mijn ervaring is dat de Spectre RDD deze 2e harm. op een nog redelijke afstand detecteert.
Een ander probleem met bijvb. Spectre 2 is dat deze een Ventura niet detecteert als de auto niet loopt (accu spanning 12v) en bij een lopende motor (hogere spanning 13 of 14 v) wel. De Spectre 3 en 4 hebben dit probleem niet.

Speedyman
Master
 Bericht 
Dus bij een Ventura een 78L12 ertussen scheelt alvast 1 RDD ?

enerby
Master
 Bericht 
Het probleem zit aan de andere kant, de Spectre 2 heeft dit probleem.

Speedyman
Master
 Bericht 
Oh, ok (f)

M4rk
Master
 Bericht 
Speedyman schreef:
Dus bij een Ventura een 78L12 ertussen scheelt alvast 1 RDD ?

Bij enerby een filtertje bestellen scheelt alle huidige rdd's :thumb:

Kevvv
Nieuwkomer
 Bericht 

Allen is Enerby duurder.. Kwaliteit, dat staat vast.. Maar wel duurder..

Pagina 1 van 1 [ 16 berichten ]