» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector filter   

Postingstijd interval gedetecteerd van 94.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
Figlio ideale
Master
 Bericht 
Beste allemaal,

Op het moment is de dealer mijn radar detector aan het inbouwen, maar ik weet niet meer zeker wat nou de voorkant is van het ding.

Het is een oude filter dus niet de nano, en aan de ene kant zitten de vier schroeven en nu denk ik dat dat is waar de RD zit, en het langere stuk ervoor dat daar de filter zit.
Kan iemand een foto posten van wat de voorkant is met een pijl in paint.

Afbeelding

Naar mijn idee is op bovenstaande foto links de toeter en is dus de voorkant, en zit rechts de RD.

Walker
Master
 Bericht 
Klopt.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Ok! Gelukkig :)

Kan ook nog iemand bevestigen dat het niet uit maakt of je hem nou op de kop zet of niet.
Dus in bovenstaande foto zo draaien dat de kabel aan de bovenkant zit en de schroeven dus aan de achterkant, maar dat hij wel de zelfde richting op blijft kijken.

M4rk
Master
 Bericht 
Dat maakt niets uit.. als de kabel maar aan de achterkant eruit komt ;-)

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Heb 2 vragen:

1) Kan iemand mij ook vertellen hoe deze kabel ook alweer aangesloten moet worden, bij het verwijderen uit mijn vorige auto heb ik deze snel snel los gehaald maar niet meer opgelet hoe die toen ook alweer aangesloten was.

Afbeelding

De bovenste 4 kabeltjes komen van de radar detector af, en de 3 aan de ondertkant van de foto komen van het display af...

Heb dus van de RD: rood, doorzichtig geel, blauw, geel
Van het display: wit, roze/oranje, blauw

2) De dealer heeft de RD en mijn laserjammer ingebouwd vandaag, is nog niet klaar want hij moet bij een volgende afspraak nog de schakelaartjes aan sluiten.

Van te voren heb ik de monteur vertelt hoe om de RD in de auto moet zitten, hij heeft toen met stift een pijl gezet bovenop de RD zodat hij hem zeker goed zou monteren.
Maar wat blijkt nu, ik ging eens kijken hoe hij het eea heeft gemonteerd... *zucht*
Heeft die knuppel de radar detector verkeerd om gemonteerd...(precies waar mijn post mee begon).

De laserjammer heeft hij iets te diep in de grill gezet waardoor deze niet goed zicht heeft en moet dus verder naar voren (in eerste instantie zat er zelfs nog een stuk grill voor dat ik hem weg heb laten halen omdat hij dacht dat de laserjammer wel achter een beetje plastic zou mogen zitten).
Ze vertelden ervaring te hebben met stingers in te bouwen, maar dat betwijfel ik, of in ieder geval de correcte werking daarvan.

Kortom, bumper moet er weer af en ze moeten zo goed als alles opnieuw doen behalve de kabel doorvoeren.
Ook zag ik dat een van de 4 schroeven (op de foto die ook in mijn 1e post te zien is) er niet meer in zit...volgens mij kan er nu dus via dat gat ook water in de behuizing komen en dus in de radar detector komen als die open is.

2,5u is dus eigenlijk voor niets geweest want ze moeten het zo goed als allemaal opnieuw doen. Natuurlijk worden mij die 2,5u na de volgende afspraak en het afronden van het karwei wel in rekening gebracht lijkt me, wat mij dus 193 euro zal kosten (tot nu toe).

Suggesties? (zelf doen is geen optie vanwege garantie).

Arieb
Master
 Bericht 
Alfatje147 schreef:
gevonden op de site van enerby:

:huh: ander topic, geheel andersom...

M4rk
Master
 Bericht 
Stuur anders ff een pbtje naar René, ik begin spontaan te twijfelen of de kabel niet vooruit moet komen.

-Joske-
Master
 Bericht 
Kabeltje komt bij mij aan de voorkant eruit bij het hoorntje... :wink: Dan weet je trouwens nog niet wat de voorkant is, want de kabel kan natuurlijk nog verlegd zijn.
dna schreef:
Ook zag ik dat een van de 4 schroeven (op de foto die ook in mijn 1e post te zien is) er niet meer in zit...volgens mij kan er nu dus via dat gat ook water in de behuizing komen en dus in de radar detector komen als die open is.

Geen idee, ik heb geen bakje eromheen. Maar wel vreemd dat ze eruit zijn.. :\

Raymond
Master
 Bericht 
Shit, ik weet het ook niet zeker meer. Wat betreft die kabel aan de voorkant of achterkant, ik kan me herinneren dat er verschillende versies zijn. De een met de kabel aan de voorkant en de ander (dacht de laatste versie) met de kabel aan de achterkant. Gevoelsmatig zeg ik op je eerste foto: links is de voorkant, schroeven aan de achterkant.
Die kabels weet ik niet. 4 stuks op 3 aansluiten? Je moet echt Enerby even pb-en.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Heb deze foto nog gevonden op FS:

Afbeelding

En deze op een spaanse site:
Afbeelding
Afbeelding

Dat zou betekenen dat de detector er nu wel goed in zou zitten...

Stel dat je hem verkeerd om inbouwt, hoe zit het dan met je detectie?
En weet iemand of die schroeven of die ook in de behuizing uit komen, dus met andere woorden als je die schroeven weg laat, kan er dan water in je detector komen?

Arieb
Master
 Bericht 
dna schreef:
Heb deze foto nog gevonden op FS

Had je stiekum op de quote gedrukt? :[ O:)

Kimono
Die hard
 Bericht 
dna schreef:

Probeer eens achterstevoren voor een spiegel te gaan staan, zie je dan jezelf? :lol: :wink:
Hij zal wel detecteren, maar hele slechte afstanden en signaalopbouw hebben.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Denk dat achteraf gezien de detector dan toch goed is ingebouwd zoals te zien is in de foto's die ik hier gepost heb. Ik heb enerby nog een pb gestuurd om het nog ff te bevestigen.

Alleen nog even kijken hoe het met die kabels zit...

boersma
Master
 Bericht 
... dat is nu de reden waarom ik altijd stikkers of met stift duidelijk erop zet wat wat is (ook met bedrading).
Maar dit is een duur geintje voor inbouwen zeg! Had je beter even langs Raymond kunnen rijden.
Mijn RD (die ik ooit verkocht heb) moest volgens mij wel de draad aan de achterkant zitten, zat een duidelijke sticker op waar 'rijrichting' op stond.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Als het kon had ik het ook zelf gedaan, maar er mag niets aan de electronica gedaan worden van de auto vanwege de fabrieksgarantie.

Moet alleen nog even weten hoe het zit met die kabels, de detector zal wel goed zitten.

Zo niet dan ga ik gewoon een andere keer terug naar de dealer en dan draaien ze hem maar om, ZIJ hebben dat ding tenslotte verkeerd om gemonteerd.

Raymond
Master
 Bericht 
Je kan het ook voelen in het gewicht. Leg je vinger op de helft, waar hij naar beneden zakt is de achterkant.
dna schreef:

Ruk. Opkomend 150 meter, afgaand zo'n beetje naast naast de radar.

boersma
Master
 Bericht 
Wat een onzin dat je fabr.garantie vervalt als jij zelf een detector inbouwt!
Je mag toch ook een Parrot carkit inbouwen zonder vervallen van garantie? gaat nergens over!
Kijk als er brand komt en het is zichtbaar te relateren aan je onkundige inbouw....

Je veranderd toch niks aan electronica, hooguit een draad die je aansluit op een andere draad (of direct op accu).

Raymond
Master
 Bericht 
Het is wel een Alfa.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
*******UPDATE van Enerby********

Afbeelding
Het filter met 4 boutjes, is de kant met de boutjes de voorkant.

Nu alleen nog kijken welke kabels op elkaar moeten worden aangesloten zoals hier te zien is:
Afbeelding

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Het mysterie van de kabels is ook opgelost dankzij enerby.
Ik zal het hier even posten mocht er ooit nog iemand niet weten wat aan elkaar moet.

De witte van het display gaat aan de gele van de detector.
De blauwe en alle afscherming van het display aan de blauwe van de detector.
De rode van het display aan de oranje van de detector.

Oorspronkelijk had ik overigens het stukje afgeknipt ACHTER het stuk waar dat al aan elkaar was gesoldeerd, maar de garage heeft dat eraf geknipt waardoor het zo onduidelijk werd.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Nog even een update, die doorzichtige gele kabel moest ook bij de gele kabel gemaakt worden.

Heb nu de gele en doorzichtig gele bij elkaar gesoldeerd en die vast gemaakt aan de gele van het display en nu werkt alles weer.

Met alleen de gele van de antenne naar de gele van het display kreeg ik de storing dat er geen antenne aangesloten was (X, K en Ka band knipperen en piepen).

supplex
Nieuwkomer
 Bericht 

Iemand enig idee welke zijde de voorkant is bij het modelletje filter met twee bouten?

edit: met twee bouten is zelfde variant als de bovenstaande na antwoord van enerby

Pagina 1 van 1 [ 22 berichten ]