» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector filter Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 131.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 13 van 15  [ 745 berichten ]
enerby
Master
 Bericht 
Je moet begrijpen dat ik een jaar onderzoek niet zo maar op internet ga zetten.
Met google kun je legio voorbeelden vinden van bandpass filters en de benodigde reken tools.
Ik zou zeggen maak er ook je uitdaging van zoals wij dat hebben gedaan, en misschien kom je tot een nog beter resultaat.
Zoals je avatar laat zien heb je er wel de apparatuur voor. :thumb:

pa3hfu
Respect
 Bericht 

Ik begrijp niets van je standpunt! Het wiel is toch ook maar één keer uitgevonden ?? Elkaar aanvullen en behulpzaam zijn spreekt mij meer aan dan elkaar beconcurreren.
Overigens hoef je de resultaten van een jaar onderzoek niet op internet te zetten. Een PM volstaat wat mij betreft ook... :wink:

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
En dan kan jij het op internet zetten zeker. :nono:
Nee ik begrijp Rene zijn standpunt, lijkt me meer dan logisch.

erik-b
Laat zich horen
 Bericht 

Wat maakt het nou uit,

Degene die een vernieuwd filter wil hebben koopt hem bij René,
en de andere helft doet de berekening zelf, en maakt dan met veel gedult ook een Dual band Pass Filter.

De verbeterdegevoeligheid René , is het beste merkbaar op de 24,125 GHZ. Voor de 34 Ghz is het verschil maar minimaal.

Kortom voor snelweg kannonnen is een vernieuwd filter niet echt nodig.

gr erik

pa3hfu
Respect
 Bericht 

Marcel schreef:
En dan kan jij het op internet zetten zeker. :nono:
Nee ik begrijp Rene zijn standpunt, lijkt me meer dan logisch.

Zoals de waard is ...

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Pffff het gaat om geld hoor, niet om een grasmaaier die je even wil lenen.

enerby
Master
 Bericht 
erik-b schreef:
De verbeterde gevoeligheid René , is het beste merkbaar op de 24,125 GHZ. Voor de 34 Ghz is het verschil maar minimaal.

Het filter geeft geen demping op 24,125 en 34,36Ghz, heeft niets te maken met gevoeligheid op K of Ka band.

enerby
Master
 Bericht 
pa3hfu schreef:
Ik begrijp niets van je standpunt! Het wiel is toch ook maar één keer uitgevonden ?? Elkaar aanvullen en behulpzaam zijn spreekt mij meer aan dan elkaar beconcurreren.
Overigens hoef je de resultaten van een jaar onderzoek niet op internet te zetten. Een PM volstaat wat mij betreft ook... :wink:

Resultaten staan wel op internet en zelfs in dit topic :D
Maar ik zal er nog eens over na denken of ik je een PM stuur. :roll:

boersma
Master
 Bericht 
Laat je niet oml*llen.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Is de detectie nou hetzelfde als het eerste model filter, of zit daar verschil in?

enerby
Master
 Bericht 
hetzelfde.

pa3hfu
Respect
 Bericht 

enerby schreef:
pa3hfu schreef:

Resultaten staan wel op internet en zelfs in dit topic :D
Maar ik zal er nog eens over na denken of ik je een PM stuur. :roll:

Op de twee doorlaat frequenties (de pieken in de gele kromme) heb je een minimum aan gereflecteerd vermogen van -20dB. Dit komt neer op een SWR van 1:1,2 of daar in de buurt. Het niveau van het gereflecteerde vermogen (backward) ligt 20dB onder dat van het heengaande (forward) vermogen.

Op andere frequenties heb je 0dB return loss. Al het vermogen dat je de poort in wilt sturen, wordt net zo hard weer gereflecteerd (SWR één op oneindig…)

Kortom, keurig resultaat.

En of je me een PM stuurt, Tja...
Vrijheid, blijheid zou ik zeggen :)

malle pietje
Die hard
 Bericht 
zo, ik heb je net een mailtje gestuurd Enerby, had er een via de site besteld maar dat verliep niet geheel duidelijk, dus mailtje ter bevestiging.

Nu maar hopen dat mn nieuwe ventura het ook fatsoenlijk doet....

malle pietje
Die hard
 Bericht 
even een vraagje met betrekking tot het inbouwen van de display, als dat hier mag tenminste...,

nu we er van uit gaan dat we niet meer gedetecteerd worden, is het dan nog wel zo heel noodzakelijk om de display ergens in het diepe te verbergen? Lijkt me meer dan genoeg als ie gewoon uit de slede gehaald kan worden in geval van nood, zodat niet op het eerste oog de display zichtbaar is.??

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Ik heb mijn display wel verstopt, geluid heb je in principe al genoeg aan.

Raymond
Master
 Bericht 
Als ome Wout jouw auto doorzoekt en hij ziet een display, dan zegt hij vrolijk dat er ook ergens een antenne moet zijn en mag je het fijn voor hem uitbouwen.
Hij kan beter niks zien.

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Precies.
Als zij je zien afremmen bij een controle dan is het voor hunnie al een aanleiding om in je auto te kijken.

RAH
Master
 Bericht 
Bij mij zit het display ook netjes achter het dashboard. Ook al haal je het display uit de slede, de slede blijft altijd achter. Je zal maar net een agent treffen die de slede ziet en als zodanig herkent.

malle pietje
Die hard
 Bericht 
heeft iemand dan nog een mooie tip om de boel te verbergen voordat ik mn eigen ideeen botvier en de zaag pak?

r2u0d5y
Nieuwkomer
 Bericht 

enerby schreef:
Wel hebben we gerekend en getest met een nieuwe hoorn die qua detectie evengoed lijkt als de huidige 20 db maar wel kleiner is. De nieuwe hoorn zal als vervanger voor de huidige 20 db in het zelfbouw pakket komen.

Gaat dit over de flexibele versie (ik heb geen zin om 14 pagina's door te lezen)?

Hoe lang is de levertijd op dit moment (dagen, weken, maanden)?

Rudy

gais_der_german
Pro
 Bericht 
Ik ben bezig met het in elkaar zetten van de filter. Nu is het pijpje voor de kabeltoevoer niet meegeleverd.

Ik heb zelf even gezocht en heb een pijpje (waterleiding, volgens mij koper) van 10 bij 8 bij 16 mm, kan ik dit ook gebruiken of moet ik een andere oplossing zoeken (of ander pijpje zoeken of nog na laten sturen)?

Hopelijk kan iemand mij hierop antwoord geven.

enerby
Master
 Bericht 
Ben je niet nodig, zie mail.

enerby
Master
 Bericht 
We gaan nu ook het dual bandpass filter als bouwpakket aanbieden.
In het bouwpakket zit dan het filter incl. de twee hoorntjes zoals dit voorbeeld.
Tevens stoppen we met de levering van de flex en het low-cut filter. (oude filter)

Afbeelding

gais_der_german
Pro
 Bericht 
Ik ben weer terug van vakantie dus kan weer aan mijn filtertje gaan werken.

De filter die ik heb gemaakt paste niet in het bijgeleverde doosje. Nu heb ik een stuk van de filter filter afgehaalt zodat hij wel past. Ik heb hier een foto van alleen heb ik geen ruimte waar ik deze kan plaatsen (zou iemand dat voor mij kunnen doen).

Verder vroeg ik me af of ik (vooral mijn pa) het goed gedaan hebben? Ik moet zeggen dat het me toch wel tegenviel en we hebben er zeker 8 uur aan gewerkt.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
imageshack.us kan je foto's plaatsen

gais_der_german
Pro
 Bericht 
thanks martijn

Afbeelding

Afbeelding

hierbij de foto's, hopelijk werken ze.

Varkentjes
FS medewerker
 Bericht 
Je foto's doen het. Wat ik me alleen afvraag, is waar je het filter nu hebt ingekort en hoeveel? Het lijkt wel of je het vierkante pijpje een stuk hebt afgezaagd en dat is niet de bedoeling. Die lengte is precies berekend en dat luistert heel nauw. Grote kans dat het filter zo wel lekt, maar misschien dat Enerby hier beter antwoord op kan geven.

enerby
Master
 Bericht 
Volgens mij heb je het kleine hoorntje niet recht voor de antenne hoorn zitten, klopt dat?

gais_der_german
Pro
 Bericht 
Ik heb een stuk van het hoorntje afgehaalt (wat naar buiten steekt zeggggggg maaaaarrrrrrrrr).

Er zit nog niets vast gemaakt, maar de hoorn zit redelijk goed aangesloten.

hier nog twee foto's misschien is het nu duidelijker.

Afbeelding

Afbeelding

enerby
Master
 Bericht 
Lengte golfpijp is wel oké.
Ik zie idd dat het er wel redelijk recht voor zit maar de hoorntjes zijn vrij rond gebogen, geen scherpe hoeken. Krijg je de overgang golfpijp hoorn wel goed zo?
Test hem wel even voordat je het sluit.

gais_der_german
Pro
 Bericht 
De overgang van hoorn naar pijp hoef je toch niet vast te zetten of wel?

enerby
Master
 Bericht 
Jij bedoeld met pijp de twee hoorntjes met daartussen de golfpijp.
Deze hoef je idd niet vast te zetten aan de aluminium antenne hoorn.
Maar ik bedoel de overgang van de twee messing hoorntjes naar het golfpijpje wat er tussen zit.

merwejr
Die hard
 Bericht 

Ik kan gratis een Stinger Ventura overnemen...

Is dit icm het enerby filter een goede oplossing? Zo ja, welk filter moet ik dan nemen?

Verder lees ik

Het filter geeft geen demping op 24,125 en 34,36Ghz, heeft niets te maken met gevoeligheid op K of Ka band.

Ik als leek neem aan dat dat de waardes zijn waarop in NL geflitst wordt. Echter kan een RDD deze lekken op deze frequentie niet opvangen?

En laatste vraag, zijn deze twee 'open' waardes genoeg om ALLE controles in NL op te vangen?(mobiel/digitale/kasten)

enerby
Master
 Bericht 
merwejr schreef:
Ik kan gratis een Stinger Ventura overnemen...
Is dit icm het enerby filter een goede oplossing? Zo ja, welk filter moet ik dan nemen?

Ja is een prima oplossing :thumb:
We leveren alleen nog het dual bandpass filter.

merwejr schreef:
Verder lees ik

Ik als leek neem aan dat dat de waardes zijn waarop in NL geflitst wordt. Echter kan een RDD deze lekken op deze frequentie niet opvangen?

24,125 en 34,36Ghz zijn de frequenties die in Nederland en de meeste andere Europese landen worden gebruikt.

De antenne heeft geen lekage op deze frequentie, hij moet hier juist ontvangen.
merwejr schreef:
En laatste vraag, zijn deze twee 'open' waardes genoeg om ALLE controles in NL op te vangen?(mobiel/digitale/kasten)

Ku band kan je ventura dan niet meer ontvangen, maar deze wordt niet veel gebruikt volgens mij.

Golf1g60
Laat zich horen
 Bericht 
Heb hem ook besteld,eindelijk weer de luxe van relaxed rijden.

real_omega
Eendagsvlieg
 Bericht 

jongens ik moet een filter hebben voor een bel vector 966 hope kom ik daaraan?

en zijn die filters voor de verschillende types rd nu ook andersd of niet?

heeft iemand ook de maten van zon ding of maakt dat niet uit?

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Begin eens bij het begin zou ik zeggen...

Politievriend
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hoeveel milimeter wordt een Bell 975 langer door het dual bandpass filter? Wat zijn de totale afmetingen?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Milimeters?

Centimeters bedoel je zeker?

lengte verdubbeld ongeveer, maar kijk hier maar even voor meer info:

http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=13916

enerby
Master
 Bericht 
De kunststof behuizing van het dual bandpass filter is 38x76x208mm, de orgineele behuizing is 45x80x102mm.
106mm langer :wink:

Matthijs
Master
 Bericht 

Heb een vraagje over de afmetingen van de dual bandpass filter. De afmetingen zijn in principe duidelijk, maar hoe moet deze geplaatst worden in de auto? Kortom welke afmeting hoort bij welke richting?

enerby
Master
 Bericht 
Afbeelding

Matthijs
Master
 Bericht 

Dank je :thumb:

Ik ga maar eens kijken of die 20cm kwijt kan

Stanny
Respect
 Bericht 
Ik heb nog een klein vraagje :)

Hoe moeilijk is het om de filter zelf in elkaar te steken? Als ik de foto's bekijk moet er niet veel gesoldeerd worden. Ik kan er natuurlijk ook naast zitten. Ik heb vroeger ooit iets klein gesoldeerd, maar of dit natuurlijk genoeg ervaring is om ineens dit te doen weet ik dus niet.

:lol: Hoe dan ook ga ik in 2007 met een "enerby-filter" rijden ;)

enerby
Master
 Bericht 
Ja wat is moeilijk..
Als je een beetje kunt solderen moet het lukken.
Ik neem aan dat je naar deze foto heb gekeken.

Afbeelding

Hier een voorbeeld van wat je moet solderen.

Afbeelding

Stanny
Respect
 Bericht 
:wink: een mens kan maar eens proberen hé

- wie niet waagt, blijft maagd -

enerby
Master
 Bericht 
Sorry, waarschijnlijk vergeten.
De twee moeren zijn voor montage aan de orgineele beugel, dus die kun je er gewoon af draaien.
Voor inbouw tips kun je het beste contact opnemen met één van de inbouwers op dit forum, is niet handig om dat hier te gaan vertellen.

Jaap57
Pro
 Bericht 

enerby schreef:
Dat klopt, maar dat heeft eigenlijk niets te maken met dit nieuwe filter.
Ik zou best het nieuwe filter als bouwpakket willen leveren maar dan moet de gene die het gaat bouwen dit ook kunnen. Maar dit is nou net het probleem. Het filter heeft een maximale tolerantie van 10 micron. Je kunt wel na gaan dat als dit filter 100Mhz naar boven of onder is verschoven je totaal geen detectie meer hebt. Misschien dat we in de toekomst het deel hoorn filter hoorn mee kunnen leveren in een bouwpakket, maar dat deel is dan al wel weer het meeste werk.

10 micron is wel heel erg weinig die nauwkeurigheid haal je niet.
Alleen al de uitzettingscoefficient van messing (1,8mm per 100graden Celcius per meter) levert al per 30 graden temp. verschil voor je trilholte 15 micron verschil per 3 cm op.

Verder hebben de maten van een trilholte in het algemeen een een betrekking met 1/2 golflengte. 10 micron levert bijv ipv 25 GHZ 24,9584 GHZ op als je de stijlheid van een filter in aanmerking neemt is dat een te verwaarlozen verschuiving.
Ik denk dat je het te dramatisch weergeeft.

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Ik denk dat Enerby gewoon geen klachten achteraf wil.. (f)

enerby
Master
 Bericht 
Delen van het filter hebben deze tolerantie echt nodig,(voor een goed filter) zal het nog
sterker vertellen de metingen geven <5micron. Dit is idd ook niet zelf meer te maken en
te meten, vandaar we dit hebben laten doen. Het maken en meten is zelfs gebeurt door
twee verschillende bedrijven. We hebben in het begin dit filter zelf gemaakt, maar bij het
testen vielen er te veel af, dus een hoop werk voor niets. Vandaar we dit nu laten maken.
De tolerante van 10 micron ben je idd niet over 3cm nodig, de trilholte is een factor vier kleiner.
Bij een geringe verschuiving krijg je door de steilheid demping op plekken waar je het niet
wilt hebben ;-) Dramatisch ben ik er niet over, jij dan??

Pagina 13 van 15 [ 745 berichten ]