» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector filter Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 78.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 14 van 15  [ 745 berichten ]
Jaap57
Pro
 Bericht 

Hmm, 5 micron het wordt hoe langer hoe mooier.
Bacterien vallen qua afmetingen tussen de 5 en 10 micron en een metalen oppervlak op die afmeting gefotografeerd ziet er uit als een bondmantel.......
Het klinkt als een E plane metal insertionfilter.
Zijn er bedrijven in Nederland die dat kunnen maken? en welke methode gebruiken ze daarvoor, maken ze er een litho van??

Jaap57
Pro
 Bericht 

Ben een beetje nieuwsgierig geworden en een half uurtje aan het googelen geslagen :)
Er staat een site op internet waar je zelf je filter uit kan rekenen met de door jouw gewenste specificaties.

http://www.dropshots.com/zoomin.php?use ... 711&cimg=1
http://www.guidedwavetech.com/wgchoose.htm

Je kan zelf nabouwen en expirimenteren. Ik ga dat zeker zelf doen!
En.... als je alles op 1 tiende mm nauwkeurig bouwt dan is de kans groot dat het zonder aanpassingen werkt. Vul zelf de gegevens in op http:/www.guidewavetech.comcgi-bin/PM/pmpm2p.pl en expirimenteer met kleine verschillen in de maten van het filter. Wellicht rolt er een nog betere curve uit (f)

Op dit moment heb ik het erg druk, maar zodra ik wat tijd heb zal ik een komplete bouwbeschrijving publiceren van het filter. Als er meerdere enthausiaste zelfbouwers zijn dan kunnen we mischien samen materiaal bestellen.
Het filter is zeer eenvoudig van opbouw en sommige delen kunnen idd het beste met een tolerantie van 1 a 2 honderdste mm gemaakt worden, maar als je handig bent tijd hebt en knutselen leuk vindt dan is het zelf beslist te bouwen. Theoretisch heb ik ondertussen een betere curve gevonden dan die van het enebyfilter. Dat is welliswaar niet nodig want dat is al ruimschoots goed genoeg maar toch..... :)
Vul zelf de volgende waarden in in het berekeningsprogramma en zie het resultaat!
Waveguide width:
7.8 mm
Septum thickness:
0.2 mm
Septum offset:
3.9 mm
Length of septum 1:
0.7 mm
Length of resonator 1:
8.75 mm
Length of septum 2:
2.95 mm
Length of resonator 2:
8.75 mm
Length of septum 3:
0.7 mm

enerby
Master
 Bericht 
Vandaag wat testen gedaan met een nieuw type hoorn.
Probleem is dat de multaradar C moeilijk te detecteren is met een verticaal gemonteerde antenne.
Een Horizontaal gemonteerde antenne zou dit probleem oplossen.(zie test van 3 juli)
Detectie zou dan 350 meter zijn, en voldoende.
Probleem is dan weer de Gatso en de multanova, deze kun je het beste detecteren met een verticaal gemonteerde antenne.
De nieuwe hoorn lijkt goed te werken voor beide en zou voor een groot deel dit probleem kunnen op lossen.
Nieuwe hoorn gaat morgen bij mij in de auto en binnenkort hoop ik wat meer info te hebben.
Kom de multaradar c alleen erg sporadisch tegen. :roll:

Test van 3 juli 2007
Code:
Heb ik vandaag maar even gedaan.
Test was bij
"radar ov a35 almelo ri enschede thv hmp 70.2 voor afslag enschede achter de glazen geluidswal (classpool)"

• Horizontale polarisatie (Montage verticaal || wat wij allemaal doen )
• Afgaand 50meter
• Opkomend 500meter

• 45graden (Montage schuin // )
• Afgaand 150meter
• Opkomend 600meter

• Verticale polarisatie (Montage horizontaal= )
• Afgaand 350meter
• Opkomend 700meter

(edit) Test is gedaan met een Target 966 EVO icm een Dual bandpass filter tussen de hoofdsteun geklemd.

Multaradar C is dus verticaal gepolariseerd en kun je het beste detecteren met een horizontaal gemonteerde antenne.

boersma
Master
 Bericht 
Wel irritant dat ze daar verschil tussen maken zeg!
Kun je een foto plaatsen van het nieuwe ontwerp?

enerby
Master
 Bericht 
uiteraard komen we met foto's, het een en ander is alleen nog niet uit ontwikkeld, goed nieuws is wel dat het in de bestaande behuizing van het dual bandpassfilter past.

enerby
Master
 Bericht 
Net even getest bij “radar dr n48 ommen ri hoogeveen thv hmp 109.2 (ivo)”

Mijn 966r die zit ingebouwd geeft op 550meter alarm. (afgaand)

De EVO met nieuwe hoorn geeft alarm op 450 meter, maar dan wel horizontaal gemonteerd!
De EVO met nieuwe hoorn geeft alarm op 500 meter verticaal gemonteerd.

Dit lijkt goed, nu de Multaradar C en Multanova nog.

boersma
Master
 Bericht 
ben benieuwd naar de klpd-test

Stanny
Respect
 Bericht 
450 horizontaal.... gaat goed man :thumb:

enerby
Master
 Bericht 
boersma schreef:
ben benieuwd naar de klpd-test

Ja ik ook, en dan ook hor. en verticaal.
Weet dat ze in andere Europese landen multanova's hebben die je met een horizontaal gemonteerde antenne het beste detecteert.

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Kan die antenne niet op een accu boormachine? Beetje snel ronddraaien? O:)

boersma
Master
 Bericht 
en dan met de blauwe tand een verbinding maken

enerby
Master
 Bericht 
radar ov a28 zwolle ri meppel thv hmp 112.8 bij afslag staphorst

Gisteren geen tijd om te testen maar wel wat info.
Ik reed om 13:30uur langs deze controle (multanova), en kreeg 300 meter van te voren alarm.Dit was met mijn 966r met dbp filter verticaal gemonteerd.

De 966 EVO horizontaal gemonteerd met dbp filter en nieuwe hoorn gaf mij ook op 300 meter een seintje, ze gingen gelijktijdig af.

De testen lijken tot nu toe erg goed.

boersma
Master
 Bericht 
Het valt me op dat op zondag daar altijd een controle staat.
De moderators die in historie kunnen kijken kunnen dat zo nazien.
Zo'n 200 meter van deze plek staat een kerkje... volgens mij zet de BOA zijn setje neer en gaat daar naar de kerk ofzo...
Ik heb een sms-alert voor de A28 en elke zondag is het weer raak!

enerby
Master
 Bericht 
En waar staan ze elke week met een multaradar c? O:)
a35 achter dat scherm bij enschede volgens mij niet meer of wel?

red devil1
Master
 Bericht 
zal goed rondkijken als ik woensdag weer ri Utercht moet en terug. als ik een multaradar zie(kans niet zo groot) dan zal ik het er bij melden. ketelbrug stonden ze ook wel eens toch??

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Nope, Ketelbrug niet. VHT Flevoland werkt met Gatso.

red devil1
Master
 Bericht 
"helaas" niks gezien woensdag. Reed wel weer lekker op de A6 ondanks de aangekondigde controle O:). Alleen op a27 moeten ze leren rijden..... :x

enerby
Master
 Bericht 
Vandaag 11-okt 2007 getest met de nieuwe aangepaste hoorn bij "radar ov a35 almelo ri enschede thv hmp 70.2 voor afslag Enschede achter de glazen geluidswal" (multaradar C)

• Horizontale polarisatie (Montage verticaal || wat wij allemaal doen ) 1e test
• Afgaand 350meter

• Verticale polarisatie (Montage horizontaal= ) 2e test
• Afgaand 600meter

Test is gedaan met een Target 966 EVO icm een Dual bandpass filter tussen de hoofdsteun geklemd.

2e test is ook gedaan met een andere Target 966 EVO icm een Dual bandpass filter tussen de hoofdsteun geklemd.

• Verticale polarisatie (Montage horizontaal= ) 1e test
• Afgaand 500meter

• Horizontale polarisatie (Montage verticaal || wat wij allemaal doen ) 2e test
• Afgaand 300meter

• Horizontale polarisatie (Montage verticaal || wat wij allemaal doen ) 3e test
• Afgaand 150meter

Dit is beduidend beter dan die 50 meter eerst. Moet nog meer testen met de Multanova, denk dat de antenne het beste horizontaal gemonteerd kan worden omdat polarisatie draaiing beter werkt op de Ka band. (lab test;-)

Stanny
Respect
 Bericht 
miss domme vraag: Maar wat is het effect als je de RD // plaatst?

is het een gulden tussenweg of gaat dit niets uitmaken?

Mooie resultaten by the way, :thumb:

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Afgaand 600 meter op de Multa C? :o :kniktja:

enerby
Master
 Bericht 
Stanny schreef:
miss domme vraag: Maar wat is het effect als je de RD // plaatst?

is het een gulden tussenweg of gaat dit niets uitmaken?

Mooie resultaten by the way, :thumb:

Hele goede :thumb: niet getest, de boa ging ineens opruimen :cry:

enerby
Master
 Bericht 
Marcel schreef:
Afgaand 600 meter op de Multa C? :o :kniktja:

Ik denk meer toeval hoor, die 300 en 150 uit de 2e test hebben met verkeer te maken dat voor je rijd. De ene keer heb je er voordeel van de andere keer nadeel.
Ik denk dat de detectie door dit filter naar een meer gemiddelde gaat.
Signaal dat door reflectie draait pakt hij nu ook.

enerby
Master
 Bericht 
Net nog weer even getest (nieuwe aangepaste hoorn) op dezelfde plek.
Code:
• Afgaand 200meter

• Afgaand 400meter

• 45graden (Montage schuin \\ )
• Afgaand 200meter

red devil1
Master
 Bericht 
de laatste test was met het nieuwe type filter??

enerby
Master
 Bericht 
ja klopt, even aangepast.

enerby
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Het valt me op dat op zondag daar altijd een controle staat.
De moderators die in historie kunnen kijken kunnen dat zo nazien.
Zo'n 200 meter van deze plek staat een kerkje... volgens mij zet de BOA zijn setje neer en gaat daar naar de kerk ofzo...
Ik heb een sms-alert voor de A28 en elke zondag is het weer raak!

Ik zat al even te kijken maar geen melding, dagt maar even een kijkje nemen dan, staat vandaag niks :-(
hoe laat meestal boersma?

boersma
Master
 Bericht 
Ik dacht de hele dag haast wel, maar vandaag net ff niet...

-Joske-
Master
 Bericht 
enerby schreef:
Code:
• Afgaand 200meter

• Afgaand 400meter

• Afgaand 200meter

Ik moet toch maar eens ff iets gaan aanpassen.

enerby
Master
 Bericht 
Wat als ik vragen mag?

-Joske-
Master
 Bericht 
De mijne staat nu zo \\ en dan heb je maar volges jou test 200 meter, dus nu draai ik hem eens // zo.

(Had je mijn pb nog ontvangen enerby?)

enerby
Master
 Bericht 
Dat ondersom schuin zetten heeft volgens mij alleen invloed op de nieuwe hoorn waar ik mee test, maar probeer het eens uit.
Bij de nieuwe 975 maakt het wel verschil!!

Stanny
Respect
 Bericht 
:thumb: hey super man, dat zijn zeer goede resultaten :o

Zeer benieuwd naar de vorderingen, tot nu toe klinkt het allemaal zeer goed!

-Joske-
Master
 Bericht 
Lukte zo snel niet om hem in de andere ri op 45 graden te krijgen. Naja heb hem nu gewoon verticaal gehangen, eens kijken hoeveel meter ik nu op de multanova krijg.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Laat ik mijn bevindingen van vandaag ook maar eens plaatsen. wie weet hebben we er wat an.

Ik rij met een 966r europe met een dualpass.

Wat mij opvalt is dat ik de radarauto met een Multa C helemaal niks geen alarm krijg. :huh:
Vanmiddag kwam ik 2 statiefjes tegen en met een \\ gemonteerde detector heb ik ongeveer 150m afgaand.

Maar het gekke vind ik dus dat een radarwagen met een Multa C helemaal geen detectie geeft en de statiefjes wel.

red devil1
Master
 Bericht 
ja je hebt het nieuwe type filter?? of nog het oude?? bij de oude versie schijnt het \\ niet helemaal te werken als ik het goed heb.

Kom dr maar in Enerby :wink:

KanarieVW
Master
 Bericht 
weet niet of ik het nieuwe type heb. geen flauw idee. hoe zie ik dat?
Heb m 2 maandjes geleden ontvangen volgens mij.

Ik zit ook maar een beetje mee te hobbien, want ze gebruiken bij mij in de buurt nogal veel van die lelijke Multa C gevallen.

Stanny
Respect
 Bericht 
Zover ik het snap heb je de 2de versie (de laatste dus)

Maar enerby is nu aan een nieuwe versie bezig (nr 3 dus)

Deze heeft goede resultaten (ook op de multa C)

Zie hieronder
enerby schreef:
Code:
• Afgaand 200meter

• Afgaand 400meter

• Afgaand 200meter

Check ook post nr3 op deze pagina (gepost door Enerby)

KanarieVW
Master
 Bericht 
dus met versie 2 niet draaien??? dan moet ik het even rechtzetten...

enerby
Master
 Bericht 
Met de nieuwe aangepaste hoorn is de detectie met een verticaal gemonteerde antenne op multaradar c beter.
Of uiteindelijk de antenne beter horizontaal of verticaal geplaatst wordt is aan je zelf.
Horizontaal betere detectie op multaradar en verticaal beter op multanova.
Ik ben de laatste 3 weken niet aan testen toe gekomen maar ga dat snel weer op pakken.
Moet nog even goed testen op de multanova en kan dan ook wat meer zeggen wat beter is.
Het schuin zetten van de antenne (met oude hoorn) vind ik niet echt een goede oplossing omdat dit te veel detectie afstand kost.

Michel2k
Pro
 Bericht 
Hoi Enerby,

Ik wil graag een filter bestellen, maar ik vraag me af of ik beter even kan wachten op versie 3?

Gr,

Michel

enerby
Master
 Bericht 
Oh is het nu officieel versie 3 :lol: kun je gewoon krijgen, weet dat het beter werkt, twijfel alleen nog of horizontaal monteren beter is.

Stanny
Respect
 Bericht 
:x tja ik zei maar versie 3 om het te verduidelijken

Versie 1 : Rdd-Filter
Versie 2: Dualbandpass-filter
Versie 3: ?? Ultimate enerby filter ofzo? 8)

rolfy
Nieuwkomer
 Bericht 
Hoi Enerby,

als het goed is ben ik binnenkort de gelukkige eigenaar van een Bel 975lr, wordt vandaag vanuit USA verstuurd. En natuurlijk wil ik mijn juweeltje liever niet inleveren na controle door een RDD...

Kun je mij vertellen hoe lang de wachttijd op dit moment is?
En dan voor een kant en klaar filter, want ik heb het niet zo op mijn eigen soldeerkunsten :lol:

En dan een heel belangrijke vraag voor mij: past het kant en klare filter in een Renault Clio II (met xenon verlichting). en zo ja, waar kan ik hem het beste plaatsen? Als het niet past in mijn koekblikje heeft het natuurlijk weinig zin...

Bedankt alvast voor je reactie!

utah62
Pro
 Bericht 
Waar heb je hem gekocht?

red devil1
Master
 Bericht 
levertijd is zo rond de 10 weken denk ik(was bij mij iig)

rolfy
Nieuwkomer
 Bericht 
utah62 schreef:
Waar heb je hem gekocht?

Nu niet gaan lachen he... :lol:
Ik heb hem gekocht op Ebay, van een Amerikaanse particulier.
Is 2 jaar oud, nooit ingebouwd geweest, en alles zit erbij. Handleiding, originele doos, dus ik werd nieuwsgierig. Heb even wat op en neer gemaild met die meneer, en had er wel een goed gevoel bij.

Moet ik wel zeggen dat die 196 positieve feedbackmeldingen me ook wel over de streep hebben getrokken...

Maar of dit wordt een hele dure leerschool, of een goedkope 975lr :kniktja:

Ik ben alleen erg benieuwd of het ding inclusief filter in een Clio II zal passen.
Kan niemand mij vertellen of het past, en waar ik hem het makkelijkst en het meest uit het zicht kan inbouwen? :huh:

Bedankt voor de info!!!

utah62
Pro
 Bericht 
Wellicht Raymond..

red devil1
Master
 Bericht 
rolfy schreef:
utah62 schreef:
Waar heb je hem gekocht?

Nu niet gaan lachen he... :lol:
Ik heb hem gekocht op Ebay, van een Amerikaanse particulier.
Is 2 jaar oud, nooit ingebouwd geweest, en alles zit erbij. Handleiding, originele doos, dus ik werd nieuwsgierig. Heb even wat op en neer gemaild met die meneer, en had er wel een goed gevoel bij.

Moet ik wel zeggen dat die 196 positieve feedbackmeldingen me ook wel over de streep hebben getrokken...

Maar of dit wordt een hele dure leerschool, of een goedkope 975lr :kniktja:

Ik ben alleen erg benieuwd of het ding inclusief filter in een Clio II zal passen.
Kan niemand mij vertellen of het past, en waar ik hem het makkelijkst en het meest uit het zicht kan inbouwen? :huh:

Bedankt voor de info!!!

geen paypall gebruikt?? particulier is riscant vind ik maar das mn mening

rolfy
Nieuwkomer
 Bericht 
Wel Paypal gebruikt :thumb:
En er werd aangegeven dat deze aankoop valt onder de Paypal kopersbescherming, dus ik vond het risico wel te doen.

Alfa Romeo
Respect
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Laat ik mijn bevindingen van vandaag ook maar eens plaatsen. wie weet hebben we er wat an.

Ik rij met een 966r europe met een dualpass.

Wat mij opvalt is dat ik de radarauto met een Multa C helemaal niks geen alarm krijg. :huh:
Vanmiddag kwam ik 2 statiefjes tegen en met een \\ gemonteerde detector heb ik ongeveer 150m afgaand.

Maar het gekke vind ik dus dat een radarwagen met een Multa C helemaal geen detectie geeft en de statiefjes wel.

Bij mij is het exact hetzelfde verhaal/probleem) met mijn trouwe Stinger Ventura die ik al zo,n 8 jaar in bezit heb en is voorzien van een Enerby filter van de eerste generatie (lowcut) :cry:
Baal er toch wel knap van..... Zit er toch sterk aan te denken om wat ''piepende en tjirpende'' electronica toe te voegen in mijn cockpit :wink:

Pagina 14 van 15 [ 745 berichten ]