» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector filter Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]
Mr. Rob
Die hard
 Bericht 

Zoals de titel doet vermoeden, ik heb een geroeste Enerby Filter. Zie bijgaande foto's. Zo is ze uit de auto gekomen (om in de volgende te worden ingebouwd). Mijn vraag, hoe schadelijk is deze roest? En hoe kan ik ze het beste behandelen? In de hoorn zelf lijkt het mee te vallen, wat spinnenwebben en wat groen spul dat ik volgens mij nog wel wegkrijg. Maak me meer zorgen over het kastje. Het plaatmateriaal is nooit dik geweest.
Wat jullie? Schuren en een dikke laag Hamerite of zo?

Afbeelding
Afbeelding

enerby
Master
 Bericht 
Ik denk niet dat je het roesten nu nog tegen gaat houden. Misschien dat er mensen zijn met ervaringen met Hamerite. Ik raad je aan het geheel goed te controleren op waterdichtheid.
Je kunt er ook een andere hoorn op solderen en het geheel in een kunststof kastje monteren zoals we nu doen, kijk maar eens op www.qrl.nl

Yvesart
Master
 Bericht 
leuke site geworden.. alleen half NL en half EN ? ;)

enerby
Master
 Bericht 
uhh.. komt nog, tijd te kort.. geen excuses :oops:

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Afbeelding
Klopt dit echt?

Damn dan zit die van mij verkeerd om.
En dan nog goede resultaten. :lol:

enerby
Master
 Bericht 
Ja bij deze wel... 4x M5 bouten. Jij hebt er één met 2 bouten.
Dit is het cnc model als op de website.

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Ach so... Nou nu nog een keer de Multa-C. :boos:

enerby
Master
 Bericht 
En dan verkeerd om... :D verder zijn de resultaten goed?

tomtector
Master
 Bericht 
Multa C en Multa S580 doen het redelijk opkomend .. afgaand zuigt het (meestal) zwaar :cry:

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
enerby schreef:

Ja eigenlijk wel, zelfs ietsies beter dan de ventura. :oops:

enerby
Master
 Bericht 
Mijn resultaten op de multaradar c zijn redelijk tot goed. 350 meter, wat zijn jou resultaten? zou een stuk beter moeten zijn..kun je het af remmen?

Toegevoegd na 5 minuten:

Marcel schreef:
enerby schreef:

Ja eigenlijk wel, zelfs ietsies beter dan de ventura. :oops:

Die BC type is echt erg goed, ben benieuwd naar de resultaten op de multaradar c ivm met de nieuwe hoorn. Verwacht geen hele grote afstanden, maar 200 tot 300 meter is voldoende.

RAH
Master
 Bericht 
:o Dat ziet er wel heel erg profi uit Enerby :thumb: . Ik was bij het eerste filter (of iig één van de eerste) al bang dat de antenne vochtig zou worden. Ik heb het toen zo opgelost:

Afbeelding

Werkt prima, maar je moet wel de ruimte hebben om het in te bouwen, want hij is best groot geworden.

Afbeelding

jan jansen
Master
 Bericht 
Hee het filter lijkt tegenwoordig op dat ding dat Fulcrum toen bedacht had. Daar hebben we toen - uitgezonderd de test bij Radarroy - echter nooit meer wat van gehoord. Scheelt je vast een hoop fabricage-tijd tov het oude filter.

Mr. Rob
Die hard
 Bericht 

enerby schreef:
Ik denk niet dat je het roesten nu nog tegen gaat houden. Misschien dat er mensen zijn met ervaringen met Hamerite. Ik raad je aan het geheel goed te controleren op waterdichtheid.
Je kunt er ook een andere hoorn op solderen en het geheel in een kunststof kastje monteren zoals we nu doen, kijk maar eens op www.qrl.nl

<Hollander mode>Kost da?</Hollander mode>

Maareh... alle gekheid op een al dan niet geroest stokje... Controleren op waterdichtheid? Hoe doe je dat? Onderdompelen in een bakje met water en als er bubbeltjes uitkomen het gaatje markeren en dichtsolderen? :o De garantieperiode is zeker al afgelopen? Heb dit ding een jaar of twee geleden gekocht, met de hoop voor altijd klaar te zijn. Toen kostte 'ie al een aardig klein vermogen, nu is de filter helemaal onbetaalbaar... En jaja, ik weet het: "een paar boetes en je hebt m der uit". Is ook zo. En is en blijft een kwestie van vraag en aanbod natuurlijk (veel vraag, erg weinig aanbod).

Toegevoegd na 51 seconden:

jan jansen schreef:
Hee het filter lijkt tegenwoordig op dat ding dat Fulcrum toen bedacht had. Daar hebben we toen - uitgezonderd de test bij Radarroy - echter nooit meer wat van gehoord. Scheelt je vast een hoop fabricage-tijd tov het oude filter.

Idd ja, die had toen mooie 3D tekeningen weet ik nog wel.

enerby
Master
 Bericht 
Het kunststof kastje en een nieuwe hoorn zijn niet zo duur, dan is het waterdicht maken een stuk makkelijker.
Als je iets anders nodig bent of een ander idee hebt laat het maar even weten via een pm.

Jaap57
Pro
 Bericht 

RAH schreef:
:o Dat ziet er wel heel erg profi uit Enerby :thumb: . Ik was bij het eerste filter (of iig één van de eerste) al bang dat de antenne vochtig zou worden. Ik heb het toen zo opgelost:

Afbeelding

Werkt prima, maar je moet wel de ruimte hebben om het in te bouwen, want hij is best groot geworden.

Afbeelding

Als dat blauwe potje op de foto soldeervet of vloeistof is...... dan hoop ik dat je dat niet gebruikt hebt. Tenzij je bloemkolen in je detector decoratief vindt......... :roll:

tha steef
Master
 Bericht 
dat is soldeervet :thumb_d:

enerby
Master
 Bericht 
Is in dit geval niet schadelijk voor de antenne... antenne zit nog in de originele behuizing.
Maar niet gebruiken dat spul (s39/s65) schoon materiaal en goed tin met harskern gaat prima.
Ook kit met zuur is funest voor je antenne.

RAH
Master
 Bericht 
Ik heb de boel naderhand nog grondig schoongemaakt met terpetine of tinner. Hoe het aan de binnenkant is weet ik niet, maar de buitenkant vertoont nog geen enkel spoortje roest. Ik heb afgelopen zaterdag toevallig dat ding nog in mijn handen gehad toen de ik de bumper er even af moest hebben. En mijn antenne zit nog steeds in zijn originele behuizing, dus zo lang die bloemkolen niet in de golfpijp groeien waardoor de detectie minder wordt maakt het niet zoveel uit.

Pagina 1 van 1 [ 19 berichten ]