» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector filter   

Postingstijd interval gedetecteerd van 170.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Omdat er regelmatig mensen vragen uit welke 2 filters er gekozen moet/kan worden, heb ik alles maar eens op een rijtje gezet:

(dit is niet bedoeld om conclusies uit te trekken, de keuze moet iedereen voor zich maken, wat het beste bij je past).

Uit welke aanbieders van filters kun je kiezen?

Enerby/Winer: Bestel formulier

forum topic

Dr. Q: bestelformulier

forum topic

Voor welke detector types is een filter beschikbaar?

Enerby:
Remote detectors: zowel nieuwe als oudere types (Stinger Ventura/966/975/966 EVO etc)
Raamplakkers: Quintezz Z1 en Z2 (Target 330 en 550 op aanvraag).

Dr Q.:

Remote detectors: zowel nieuwe als oudere types (Stinger Ventura/966/975/966 EVO etc)
Raamplakkers: Geen filter (nog) voor beschikbaar.

Type filters per leverancier

Enerby:

18 db: kleinere hoorn, iets minder detectie dan 20 db filter
20 db: grotere hoorn, iets betere detectie dan 18 db filter.

Voor beide maten is ook een flex model beschikbaar zodat je de detector ook kunt inbouwen in auto's waar weinig plek is.

Dr Q.

Short filter: kleinere hoorn, iets mindere detectie dan medium.
Medium filter: grotere hoorn, iets betere detectie dan small.

Voor beide leveranciers geldt: hoe groter de hoorn, des te langer de hele constructie (scheelt enkele centimeters).
Let ook op dat de inbouw extra nauwkeurig komt omdat ze erg richting gevoelig zijn.

Afmetingen:

Natuurlijk is ook belangrijk om te weten wat de lengte van het totale gebeuren wordt ivm de beschikbare inbouw ruimte in de auto.

Enerby:

18 db recht filter: 17.5 cm totale lengte
20 db recht filter: 19.5 cm totale lengte

Dr Q:

Short filter: lengte opschuif filter (12.5 cm) + lengte originele antenne behuizing (10 cm) = 22.5 cm totaal

Medium filter: lengte opschuif filter (15cm) + lengte originele antenne behuizing (10 cm) = 25 cm totaal

Filter garantie

Natuurlijk wil je weten of zo'n filter nou echt werkt.
Is hiervoor bewijs?

Het filter van Enerby is door hun zelf getest met een oscilloscoop, en daar is uitgewezen dat er geen leksignaal meer aanwezig was.
Enerby is wel tot het uiterste gegaan: er wordt een nieuwe antenne kabel geleverd die afgeschermd is tegen eventuele lekstraling. Ook wordt er een voedingsfilter gemaakt om eventueel lekken van straling te voorkomen.

(of dit noodzakelijk is, is niet helemaal zeker, dit is gedaan om alle risico's uit te sluiten).

Het prototype filter van Dr Q is in het lab getest, daaruit bleek dat er bijna geen lekstraling was. En in de praktijk is het filter 1x getest op enige meters van de rdd, waarbij de RDD niet af is gegaan. Bij dit filter blijft de antenne behuizing en de originele kabel intact.

Maar voor beiden geldt: Er zijn geen keiharde bewijzen dmv een test met een RDD oid.

Zelfbouw/kant en klaar

Enerby:

Je kunt bij Enerby kiezen voor een doe het zelf pakket, of een kant en klaar pakket. Bij beiden wordt de antenne uit zijn originele behuizing gehaald.

Voordeel doe het zelf pakket:
-stuk goedkoper in aanschaf prijs.
Nadeel:
-Kost redelijk wat tijd (onderschat dit niet, reken toch snel op minimaal 4 uur)
-je moet zeker zorgen dat je het aanbevolen gereedschap hebt (indien niet aanwezig wel aanschaffen/lenen= extra kosten).
-je moet toch wel 2 rechter handen hebben, op het eindproduct geen garantie (je bent zelf verantwoordelijk voor het eindproduct, dit is dus afhankelijk van je eigen kundigheid).

Dr Q.

Je kunt bij Dr Q alleen kiezen voor een kant en klaar product.

Dit filter schuif je voor op de originele antenne, de detector dient wel ingetaped te worden met aluminium tape (te koop in elke bouwmarkt voor +/- 5 euro per rol), ivm lekstraling.

Detectie

Op dit moment rijden er al meerdere gebruikers van de filters rond, en voor beide aanbieders klinken positieve geluiden.

Mits goed gefabriceerd en ingebouwd!

Enerby:

Bij zowel het 18 db als het 20 db filter zou de detectie zelfs beter kunnen zijn dan dat je gewend was zonder filter.

Dr. Q

Bij het short filter is bekend dat de detectie vaak op slechts 1 led blijft hangen, verders wel normale detectie afstanden

Bij het medium filter zou net als het 20 db het filter de detectie moeten verbeteren.

Er is een speciaal topic waar door de gebruikers ervaringen gepost worden mbt de detectie.

Maar let wel op: detectie is niet alleen erg afhankelijk van correcte inbouw, maar verschilt ook per situatie!

Levertijd:

Enerby:

Doe het zelf pakket is redelijk snel leverbaar (mits de onderdelen op voorraad zijn).
Bij het kant en klaar pakket is de levertijd op aanvraag, dit zal langer duren omdat dit redelijk arbeidsintensief is.

Dr Q:

Levertijd op aanvraag, aangezien DrQ batches tegelijk maakt.
Ook hier geldt: levertijd kan wat langer duren omdat het fabriceren van het filter redelijk arbeidsintensief is.

levering

Enerby:
Levering gaat via de post en de porto-kosten zijn inbegrepen bij de totaal prijs. Dit geldt zowel voor het DHZ pakket als het kant en klare pakket.

Dr Q.

Filter wordt in principe niet opgestuurd, en dient afgehaald te worden (omgeving Diemen/Weesp). Kan opgestuurd worden op aanvraag.

Prijs

Enerby:

Recht filter 18 en 20 db DHZ pakket: 67,50 euro (2 voor 117.50 euro)
Flex filter 18 en 20 db DHZ pakket: 87.50 euro (2 voor 157.50 euro)

Recht filter 18 of 20 db kant en klaar: 150 euro.
Flex filter 18 of 20 db kant en klaar: 175 euro.

De prijzen van Enerby zijn inclusief verzend kosten.

Dr Q.

Alle type filters (altijd kant en klaar): 110 euro (exlusief eventuele verzendkosten).

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Het kan zijn dat ik dingen over het hoofd heb gezien, of niet kloppen.

Het is mij trouwens nog niet helemaal duidelijk hoe het kant en klare pakket van Enerby werkt. Krijg je die toegestuurd, en dan zelf de antenne er in monteren, of moet je langskomen bij Enerby met de antenne zodat hij het totaal pakket afmaakt?

Geef dit ff aan, dan pas ik het aan in het originele onderwerp.

Fangio-S
Pro
 Bericht 

Dit is pas netjes gedaan. heel overzichtelijk!

Nice work Harold

BrutalM
Nieuwkomer
 Bericht 

Mooi overzicht Harold!

goed gedaan, ik denk dat ik voor het filter van Dr Q ga.

Als je de ontvanger hebt ingetaped met aluminium-tape kun je dat dan weer intapen met zwart tape zodat het geheel minder snel zichtbaar is?

mvG
Brutal :thumb:

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Citaat:
Als je de ontvanger hebt ingetaped met aluminium-tape kun je dat dan weer intapen met zwart tape zodat het geheel minder snel zichtbaar is?

Ja, hoor geen probleem.

vsb focus
Nieuwkomer
 Bericht 
Zou het kunnen dat de Enerby een heel stuk duurder is geworden en dat ze de Flex versie er niet meer is of bestellen jullie deze ergens anders dan deze link? Ik zou hem willen in bouwpaket.
MVG

Raymond
Master
 Bericht 
Zoooo...da's een schop zeg.
Inderdaad, Enerby levert geen flex meer, dat kan niet met zijn nieuwe type filter.

Smookey
FS medewerker
 Bericht 
Dat heb je met Sticky's

roffel
Nieuwkomer
 Bericht 

Harold schreef:
Het kan zijn dat ik dingen over het hoofd heb gezien, of niet kloppen.

Het is mij trouwens nog niet helemaal duidelijk hoe het kant en klare pakket van Enerby werkt. Krijg je die toegestuurd, en dan zelf de antenne er in monteren, of moet je langskomen bij Enerby met de antenne zodat hij het totaal pakket afmaakt?

Geef dit ff aan, dan pas ik het aan in het originele onderwerp.

Is er al meer info over hoe dit kant en klare pakket wordt geleverd?

alvast dank!

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ]