Je dient ingelogd te zijn op het achterliggende forum om een reactie achter te kunnen laten.

ma 10 apr 2017, 11:58   IP:1b73ff7163
  

U mag een reactie achterlaten

Reacties zonder voldoende onderbouwing kunnen verwijderd of aangepast worden zonder overleg

ma 10 apr 2017, 12:44   IP:125e1d8543
  

Zo, als de politiebond nu al zegt dat justitie doorslaat...

Tja en dat justitie bij monde van die Ernst Koelman in de verdediging schiet is natuurlijk zo klaar als een klontje. Je moet die diefstal toch ergens mee goedpraten.

Wat een land toch ook. Er is geen land ter wereld waar een overheid op zo'n grove en schofterige wijze de auto misbruikt als in dit land.

Mar goed, het geklaag van Priem dat de burger hierdoor de politie niet meer als geloofwaardig ziet, is door het eigen optreden al jaren geleden begonnen en heeft sluipenderwijs de huidige vormen aangenomen.
Dus, niet klagen Priem, maar hand in eigen boezem steken.

ma 10 apr 2017, 18:32   IP:9dcdb7d79a
  

eensch met het commentaar. m.n. de 9,- administratiekosten zijn buitenproportioneel, vooral bij de lagere boetes.

di 11 apr 2017, 14:22   IP:125e1d8543
  

Gisteravond dit onderwerp in de late nicht show van Humberto Tan.
Daarin werd de gasten aan tafel gevraagd wat ze vonden van een boete voor minder dan 5 km te hard. Je geloofd het niet, maar het antwoord was voor het merendeel: te hard is te hard en dan moet je niet zeuren. De kleinste zanger van Nederland die daar ook aan tafel zat vond zelfs dat als je een snelheidsoverschrijding van 1 km niet bekeurd, waar leg je dan de grens, omdat je die dan steeds verder gaat verleggen. Het kwam er op neer dat men het wel best vond. Ook aan Koos Spee, die ook was uitgenodigd, werd diezelfde vraag gesteld: Is een boete voor 1 km snelheidsoverschrijding terecht, of is het regelrechte geldklopperij? Je krijgt namelijk voor die grove overtreding van 1km/h een boete van € 20.- inclusief € 9.- administratiekosten. Zijn antwoord was dat 34% van alle ongevallen te wijten is aan snelheid en dat er geflitst wordt voor de verkeersveiligheid, maar dat in het geval als dit en zeker in combinatie met die administratiekosten gedacht moet worden aan geldklopperij en men dit zou mogen zien als een extra verkapte belasting.

Dit verwerpelijke systeem van administratiekosten is door Opstelten (lees zijn ambtenaren kliek) destijds in het leven geroepen, terwijl ook de boetebedragen dramatisch werden verhoogd. Dus, mag men rustig spreken van justitiële geldklopperij.

Maar als werkelijk 34% van alle ongevallen te wijten is aan een te hoge snelheid waar wel een flitshetze voor in het leven is geroepen, waar blijft dan de controle en handhaving van die twee derde aan andere oorzaken van ongevallen? Die is er namelijk zo goed als niet. En dat mag dan, in het kader van het voorgaande als een grof schandaal en regelrecht brevet van onvermogen en incompetentie worden gezien!

Maar goed, deze gang van zaken is in dit land blijkbaar de gewoonste zaak van de wereld, overheid versus burger, wat gerust pervers en schofterig mag worden genoemd.

wo 12 apr 2017, 17:45   IP:3341fe046d
  

Iedereen moet in bezwaar gaan en daarna in beroep tegen deze flauwekul.

do 13 apr 2017, 15:12   IP:8499b45ac2
  

Ernst Koelman van het OM schreef:
"Op 130-wegen geldt een meetcorrectie van 5 kilometer. Je hebt dus gewoon flink te hard gereden als je die boete van 11 euro krijgt, want je gemeten snelheid was 136 kilometer per uur."


Ah die meetcorrectie van 5 km/u is om de weggebruiker te matsen! Wat coulant van het OM, ik was even in de veronderstelling dat die correctie te maken heeft met de onnauwkeurigheid van de meetapparatuur. In dat geval zou de bewering dat er 136 km/u gereden is namelijk niet te onderbouwen zijn :-? .