Je dient ingelogd te zijn op het achterliggende forum om een reactie achter te kunnen laten.

za 15 apr 2017, 10:51   IP:1b73ff7163

U mag een reactie achterlaten

Reacties zonder voldoende onderbouwing kunnen verwijderd of aangepast worden zonder overleg

ma 17 apr 2017, 13:15   IP:68dc5a5b75

[quote]
Verkeersrechtadvocaat Hans van Riet uit Rotterdam vindt de kritiek van de politie op het eigen flitsbeleid interessant. Hij kent de door de politie opgestelde eisen. "Het lijkt er op dat de politie in strijd met haar instructies metingen verricht die onbetrouwbaar kunnen zijn", zegt hij. Van Riet vraagt zich wel af of de kromming van de A29 invloed heeft op de metingen. "Ik denk dat de invloed daarvan beperkt is." [quote]

Hans van Riet kan het dan wel vreemd vinden dat de politie kritiek heeft op haar eigen flitsbeleid, maar er is maar één instantie waarvan de politie locatieopdracht krijgt om te flitsen en dat is justitie!

Als Hans van Riet vind dat een kromming in de weg beperkte invloed heeft en dat desalniettemin de metingen terecht zijn, zit deze man toch echt op het verkeerde spoor. Het is niet voor niets dat die diefstalapparatuur een geldige ijking moeten hebben als het staat opgesteld en ook de omgeving waar het staat opgesteld moet aan wettelijk eisen voldoen wil een snelheidsmeting geldig zijn! Dus... aanvechten!

Maar, er is maar één drijfveer voor deze en wat voor locatie dan ook en dat is geld. Het is algemeen bekend dat het ministerie van justitie een tekort heeft van twintig miljoen euro en daarom gaat men nu op de meest onmogelijke plaatsen voor de meest lullige en kleinste snelheidsovertreding de kassa laten rinkelen om dat tekort op te heffen. Stuitend!!!

Hoe schofterig kun je als overheid met je burgers omgaan als je een tekort op je departement de drijfveer laat zijn om burgers op futiliteiten een oor aan te naaien, en dan ook nog altijd onder het valse mom van verkeersveiligheid.
Diegenen die voor dit soort beslissingen verantwoordelijk zijn zijn in mijn ogen ordinaire en minderwaardige schooiers! En dat vreet zich dan vol van ons belastinggeld. Kots...!

za 29 apr 2017, 21:51   IP:7b9f552f5c

Hahahahahah dit zou ik nog goed kunnen gebruiken. Ik ben zelf op 23.03.2017 geflitst met 157km/h bij hmp 14.6 (dat is dus nog dichter bij de ingang van de tunnel). Ik ga dit eens aanvechten ... kromming van de weg is ook nog eens te zien op de foto :D.