Je dient ingelogd te zijn op het achterliggende forum om een reactie achter te kunnen laten.

wo 06 sep 2017, 14:22   IP:1b73ff7163

U mag een reactie achterlaten

Reacties zonder voldoende onderbouwing kunnen verwijderd of aangepast worden zonder overleg

wo 06 sep 2017, 14:30   IP:8695f4ad3f

Na het commentaar van FS lijkt verder commentaar overbodig.

vr 08 sep 2017, 12:38   IP:516157eaab

Ah, extra "verkeers"lichten! Het panacee bij verkeers-onveiligheid!
Altijd prijs op de AC Verhoefweg, komende van of richting de A12: een afstelling die gegarandeerd rood licht oplevert als je je aan de snelheid houdt. Als je sneller rijdt dan toegestaan bestaat de kans dat je door kan rijden. Op een overzichtelijke weg zonder voetgangers en fietsers. En ondergetekende houdt niet van zinloos afremmen en optrekken. O:-)

di 12 sep 2017, 6:06   IP:b11aba3020

Ik kan het niet helemaal oneens zijn met deze maatregel voor zover het roodlicht-handhaving betreft. Uit eigen waarneming (!) weet ik dat het negeren van rood licht absoluut ongevallen heeft veroorzaakt op de A.C. Verhoefweg. Maar: een grote frustratie op de A.C. Verhoefweg is ook dat die stoplichten nu al vreselijk dom zijn afgesteld. Dus kom op, Nieuwegein, doe óók groene golven invoeren alsjeblieft!

di 12 sep 2017, 13:36   IP:dcd2670424

@ Madiator:
Je hebt gelijk voor wat betreft de plaatsing van Camera's bij verkeerslichten, die zowel roodlichtrijders als te hoge snelheden ter plaatse registreren.

Echter verafschuw ik de steeds vaker voorkomende werkwijze van gemeenten in samenwerking met OM en politie om juist op die plaatsen en andere plaatsen, zoals doorgaande wegen e.d., flitskasten te plaatsen waarvan een kind nog kan zien dat dit puur en alleen voor de staatskas is. Hiermee laat de overheid dan ook haar werkelijk gezicht zien.