Je dient ingelogd te zijn op het achterliggende forum om een reactie achter te kunnen laten.

ma 27 jun 2016, 19:07   IP:1b73ff7163

U mag een reactie achterlaten

Reacties zonder voldoende onderbouwing kunnen verwijderd of aangepast worden zonder overleg

vr 17 mrt 2017, 20:57   IP:c6408da7d7

Ken die weg heel goed. Het is een ziekte geworden bij de wegbeheerder om snelheidsverlagingen naar 50km per uur nu 30 km per uur te maken. Vervolgens zet je er een controle neer die je de les gaat lezen. Uitermate zielig.

Laatst stond ik in een benzinestation en hoorde wegwerkers praten. Ze gingen 10km!! verderop iets doen en besloten om het hele baanvak waar normaal 130km per uur is toegestaan over 10!! km naar 70 terug te brengen met de matrixborden. Ik gedraag me meestal heel keurig bij wegwerkzaamheden maar er zijn grenzen.

Over die matrixborden gesproken... Daar zit met uitzondering van trajectcontroles nog steeds geen rode rand omheen. Ik weet dat in de Nederlandse wetgeving je je er desondanks aan moet houden maar voor zover ik weet verplicht de EU wetgeving dat er een rode rand omheen moet staan. Vandaar lijkt mij ook dat deze bij de trajectcontroles er wel zijn. Kan iemand daar iets over zeggen?

di 21 mrt 2017, 14:51   IP:6e60b22d45

Tja, ik heb het al vaker gezegd: geen mensen om het politiewerk te doen waarvoor de politie werkelijk bedoelt is, maar voor dit soort activiteiten zijn er altijd manschappen beschikbaar. En het dan bij justitie toch vreemd blijven vinden waarom het Nederlandse politiekorps nationaal wordt uitgekotst.

za 25 mrt 2017, 5:00   IP:e996e11b9e

Tijdens wegwerkzaamheden in uitvoering vind ik handhaving perfect.
Het probleem in heel Nederland is dat wanneer er in de avond niet aan de weg gewerkt wordt er nog steeds een snelheidslimiet geldt.
Door onnodige snelheidslimieten lok je overtredingen uit.
Weggebruikers denken hierdoor dat de snelheidslimiet er voor niks is omdat ze dan tog wel niet aan het werk zijn. En als ze dan wel aan het werk zijn kun je ongelukken verwachten.

Over die rode rand m.b.t. europese wetgeving ga ik een keer opzoeken.
In Nederland is het zo dat elektrische borden de maximumsnelheid aan kunnen geven.
Maar het blijft inderdaad bijzonder omdat mensen die kleurenblind zijn aan de volgorde van de stoplichten horen te kunnen zien of het licht rood, geel of groen is. Het middelste verkeerslicht hoort ook echt geel te zijn en niet oranje.
Ook is de bordenstructuur zo bedacht dat bij sneeuwval, mist en slecht zicht duidelijk hoort te zijn wat voor bord het is.