Je dient ingelogd te zijn op het achterliggende forum om een reactie achter te kunnen laten.

do 28 sep 2017, 20:35   IP:1b73ff7163

U mag een reactie achterlaten

Reacties zonder voldoende onderbouwing kunnen verwijderd of aangepast worden zonder overleg

vr 29 sep 2017, 16:58   IP:d13572ded1

Dat er politie op de snelwegen aanwezig is, is natuurlijk prima. Maar dat ze in onopvallende auto's rondrijden daar ken ik totaal geen waardering voor opbrengen, omdat dit er toch echt op lijkt dat men uit is op mensen betrappen, in plaats van dat men preventief bezig is. De top van de politie en het OM verdommen het om met duidelijk herkenbare politieauto's de weg op te gaan, waardoor mensen kunnen zien en weten dat er politie aanwezig is, waardoor men toch iets beter gaat letten op het eigen weggedrag. Maar dat mag kennelijk niet, omdat goed weggedrag de staat geld kost.

vr 06 okt 2017, 12:52   IP:516157eaab

@Rijder: Deels met je eens.
Enerzijds bestaat preventie er óók uit dat je weet dat je gepakt kan worden door een VROS, en je je wellicht daardoor netter gedraagt in het verkeer.

Anderzijds geldt dat mensen meer hun "natuurlijke" gedrag als ze zich door de politie ongezien wanen. Juist dit "natuurlijke" misdragen kan je met een VROS aanpakken.

Ik houd mij ook meer aan de regels als ik een opvallende politieauto zie. Met een zuurstok achter mij laat ik het wel uit mijn hoofd om de toegestane snelheid met +6 kmh te overschrijden, of om die middenbaanplakker rechts te passeren. (Ik weet dat in laatstgenoemde geval IK aan de kant sta, in plaats van de slaaprijder.)

Verder [cynisme aan] is het in dit geval niet "VROS gespot", maar "DÓÓR VROS gespot."
(en nu maar hopen dat mij niet hetzelfde overkomt.)

vr 06 okt 2017, 16:38   IP:b3d9d92c41

@ Marten320TD:

Je verhaal klopt wel. Hoewel ik toch moeite blijf houden met de manier waarop de politie in verhouding tot vroeger haar werk tegenwoordig doet.

Mag overigens wel wat kosten, zo'n VROS, twee liter diesel van 176 kW (239 pk) voor € 61.689=. En die wordt voor een lief bedrag maandelijks geleaset van ons belastinggeld.

vr 06 okt 2017, 23:56   IP:516157eaab

Rijder,
Wat wil je anders? Uitgeklede aygo's als VROS? Dan schamperen we hier weer dat de leden van de Audi-bende rondjes rijden om de politiewagens en dat "die sukkels niemand te pakken kunnen krijgen."
Je kan van de VROS niet verwachten dat ze goed werk leveren met bagger materiaal.
De agenten "wonen" zowat in die auto's, moeten onder de meest barre omstandigheden de weg op en zullen regelmatig de auto de sporen moeten geven.
Dan heb je een veilige, snelle en comfortabele auto met goede wegligging nodig. Dat mag idd wat kosten.

za 07 okt 2017, 17:30   IP:e28f9b6f1f

Ik zie liever dat ze videowagens inzetten dan mobiele radarcontroles. Met videowagens kan veel meer gecontroleerd en gehandhaafd worden dan met een flitsbusje. Die doet alleen snelheid en administratieve dingen die ze via je kenteken kunnen zien. Met videowagens kunnen ze veel meer zoals bijv. bumperkleven, linksrijden, rood licht, alcoholcontrole, of ondersteunen bij een reanimatie oid.

zo 08 okt 2017, 16:53   IP:0335f06d68

@ Marten320TD:

Ik zei: mag wat kosten.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet goed is dat die lui rondjes rijden op de snelwegen. Al had ik liever gezien dat ze dat in duidelijk herkenbare auto's deden.
Er is in de loop der jaren een mega kapitaal uitgegeven aan allerlei peperduur materiaal om zoveel mogelijk weggebruikers een oor aan te naaien, te wijzen op hun gedrag in het verkeer.
Veel liever had ik gezien, en velen met mij, dat de Porsche Brigade gewoon was blijven bestaan. Daar had je als weggebruiker heilig respect voor en je liet het wel uit je hoofd om de piraat uit te hangen. Maar de hotemetoten in de politiek hadden andere idealen en ideeën en hielpen die goed werkende afdeling van de politie dan ook vakkundig om zeep. En zie, hoe meer politieke idealen (meestal links), hoe meer van die idiote hotemetoten op belangrijke posten, en hoe groter de puinhoop bij onze politie.

Arm Nederland!