» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking) Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
xrequest
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo,

Ik ben gisterenavond geflitst op een ringweg waar je 80 mag met een snelheid van 160.
Ik heb wat research gedaan en kan eigenlijk de volgende dingen opmaken uit mijn gevonden informatie:

- Dat ik ontzettend stom ben
- Dat als ik de bestuurdersverklaring niet invul en niet opstuur er geen strafrechtelijke vervolging zal komen en alleen een boete op kenteken

Graag hoor ik of iemand mij hier iets meer over kan vertellen en wat ik kan verwachten.

Met vriendelijke groet,

xRequest

Feitelijk
Master
 Bericht 
xrequest schreef:
- Dat als ik de bestuurdersverklaring niet invul en niet opstuur er geen strafrechtelijke vervolging zal komen en alleen een boete op kenteken

Denk je dat? :lol:

Walker
Master
 Bericht 
Over het algemeen gaat de kentekenhouder gedagvaard worden (muv lease- en verhuurbedrijven, daar is de regelmatige bestuurder dan wel de huurder de pineut) en krijgt deze de volledige straf incl OBM opgelegd. Incl. een kruisje achter je naam voor als je binnen 3 jaar zelf de fout in gaat.

Dus... overleg met jezelf of je dit allemaal voor je broer over hebt.

xrequest
Eendagsvlieg
 Bericht 

Walker schreef:
Over het algemeen gaat de kentekenhouder gedagvaard worden (muv lease- en verhuurbedrijven, daar is de regelmatige bestuurder dan wel de huurder de pineut) en krijgt deze de volledige straf incl OBM opgelegd. Incl. een kruisje achter je naam voor als je binnen 3 jaar zelf de fout in gaat.

Dus... overleg met jezelf of je dit allemaal voor je broer over hebt.

Voor mn broer over hebt?
Het is mijn eigen auto en ik heb geen broer?

Waarom kom ik dan overal tegen dingen zoals:

Op het moment dat duidelijk wordt wie de bestuurder was zal deze worden vervolgd. Let wel je hoeft niet te verklaren dat je zelf hebt gereden. Als verdachte hoef je namelijk nooit mee te werken aan je eigen veroordeling. Als het onduidelijk blijft wie er heeft gereden zijn er verschillende mogelijkheden. Er wordt een boete opgelegd op nummerbord, dit zijn hogere boetes dan normaal, maar er wordt dan geen rijbewijs ingevorderd. Echter kan de rechter er ook voor kiezen alsnog te veroordelen. Je moet dan in hoger beroep gaan anders wordt direct na de zitting je rijbewijs ingenomen.

R
Master
 Bericht 
In jouw geval (160@80) zal men de persoon zelf willen spreken en anders zal men moeite doen te achterhalen wie die persoon is, die 160@80 heeft gereden.

Dit met doel het rijbewijs voor enige tijd in te houden.

xrequest schreef:
Als verdachte hoef je namelijk nooit mee te werken aan je eigen veroordeling.

xrequest schreef:
Echter kan de rechter er ook voor kiezen alsnog te veroordelen

Je schrijft het zelf al; je hoeft niet mee te werken je hoofd op het hakblok te leggen maar je zal wel een handje geholpen worden.

xrequest
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hoe zit het eigenlijk als ik een vriend uit België aanwijs dat hij reed?
Kunnen ze zijn rijbewijs ook afpakken als die wonend is in België?

Spook
Master
 Bericht 
Fijne vriend ben je.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Hoe dat met België werkt weet ik niet, maar wanneer ik in Duitsland met mijn Nederlandse rijbewijs voor een "wat grovere, rijontzeggingswaardige overtreding" word betrapt, dan kan men daar mijn Nederlandse rijbewijs niet innemen. Dit behoort toe aan het Koninkrijk der Nederlanden of zoiets. Wél kan men mij een rijverbod voor Duitsland opleggen. Niet voor andere landen, daar gaan ze niet over.

Existenz
(been there, done that - plande 3,5 vakantie en hoefde dus maar 3 werkdagen te fietsen)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Toen ja.. Nu heb je een Europees rijbewijs. Aldus iemand die me hier een paar weken geleden op wees..

even zoeken..

[zoekmuziekje]

juist.. post4441126.html?hilit=europees%20rijbewijs#p4441126 .. Maar.. een ander persoon.. Over Duitsland en Europeze rijbewijzen dan weer; post4385656.html?hilit=europees%20rijbewijs#p4385656 ...

Hoe dan ook, Duitsland is Nederland niet en hoe dat met België gaat zou ik ook niet durven zeggen.

xrequest
Eendagsvlieg
 Bericht 

Spook schreef:
Fijne vriend ben je.

Natuurlijk in overleg met die gene. Ik ga niet zomaar iemand zijn naam noteren lijkt mij vrijwel logisch en ja, ik betaal hem dan ook.

Dave schreef:
Toen ja.. Nu heb je een Europees rijbewijs. Aldus iemand die me hier een paar weken geleden op wees..

Ik ga dit even verder uitzoeken hoe dat in België geregeld is.

TommyGun
Master
 Bericht 
xrequest schreef:
Natuurlijk in overleg met die gene. Ik ga niet zomaar iemand zijn naam noteren lijkt mij vrijwel logisch en ja, ik betaal hem dan ook.

Er zijn altijd wel mensen te vinden die willen fietsen tegen een leuk bedrag :kniktja:

HypHyper
Master
 Bericht 
Of een opa/oma gecombineerd met de belofte dat jij hen naar de supermarkt en kerk rijdt of zo. :P

Pagina 1 van 1 [ 12 berichten ]