» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking) Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 10 berichten ]
Boojah
Eendagsvlieg
 Bericht 

Goedendag beste mensen,

Eind 2015 ben ik staande gehouden door een agent die mij heeft gelaserd met 45km te hard buiten de bebouwde kom. Daar heb ik verzet tegen aangetekend.

Begin 2017 ben ik opgeroepen door de rechtbank, echter ben ik recent weer staande gehouden door een agent in burger. Hij had geen meetapparatuur maar ging er wel van uit dat ik 170-180 reed waar ik 120 of 130 mocht. Mijn rijbewijs werd niet ingevorderd (want geen meetapparatuur). De (1e) zitting heeft nog niet plaats gevonden. Ik heb dus nog nooit een straf gekregen voor zo'n grove overtreding.

Ik heb ontzettend veel spijt en rij nu nooit meer te hard, ik heb de vermeende overtredingen echter al wel begaan. Ik ging in verzet omdat ik niet geloof ik dat de man met een laser (meting 2015) het goed had. Een auto die voor mij reed ree namelijk harder dan mij, toch werd ik staande gehouden.

Mijn vraag is nu;
moet ik rekening houden met rij ontzegging en kan de rechter daartoe in de komende zitting al besluiten? Ik heb nog geen bericht van het OM gekregen nav de 2e staandehouding.

Is het verstandig om naar de zitting te komen al zou ik geen verhaal hebben onderbouwd met feiten? Wil wel spijt betuigen en dat ik zonder rijbewijs inkomen zal verliezen (ben zelfstandig ondernemer)

Doe ik er beter aan om mijn verzet in te trekken? Daarmee dus de strafbeschikking accepteren van 490 euro.

Ik heb de dossierstukken die het OM heeft opgevraagd, echter is de zitting volgende week al. Uit die stukken wil ik nagaan of er is voldaan aan de wettelijke eisen/meetapparatuur wel correct was.

Het waren agenten uit Amsterdam die mij hebben geflitst in Groningen. Kan ik daar nog wat mee? De laserafstand was 750 meter

Iemand nog tips of ideeën? Alles is zeer welkom!!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Deze nieuwe zaak heeft nog niets te maken met de oude zaak aangezien de oude zaak nog niet afgerond is. De rechter kan dus in dit nieuwe geval niet iets extra zwaars gaan beslissen. Ik zou dus alles gewoon zo op zn beloop laten.

Dit heb ik persoonlijk zelf ook meegemaakt allemaal deze situaties ... Ik ben toen een aantal jaar een ouwe wijvenbak gaan rijden met een lage Vmax (Toyota Corolla Luna dieseltje).

TMFKAV
Master
 Bericht 
Boojah schreef:
Wil wel spijt betuigen en dat ik zonder rijbewijs inkomen zal verliezen (ben zelfstandig ondernemer)

+45 bubeko is geen rijontzegging (onvoorwaardelijk).

Recidive voor de tweede geldt niet, als je daar ooit nog iets van hoort.

Daarnaast, laten we even van het gunstigste geval uitgaan (170@130). Daar moet nog een dubbele correctie vanaf en dan is het een Muldertje.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
TMFKAV schreef:
+45 bubeko is geen rijontzegging (onvoorwaardelijk).
Als je die begaat op een normale 80km/u weg dan is het bij recidive wel rijontzegging.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Als je die begaat op een normale 80km/u weg dan is het bij recidive wel rijontzegging.

Als ...... maar dat is in casu niet aan de orde.

Boojah
Eendagsvlieg
 Bericht 

Thanks TMFKAV en Dave, ik ben beniewd! Heb vandaag ook begrepen dat het uitmaakt of vonnis al is uitgesproken of niet, en dat was dus niet het geval. Ben erg benieuwd, ga in ieder geval wel naar de zitting.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Als ...... maar dat is in casu niet aan de orde.

Klopt, maar wilde de nuance ff aanbrengen.

Boojah
Eendagsvlieg
 Bericht 

1e zitting net gehad, bewijs bleek gewoon te kloppen (geijkt, certificaten op orde etc.). Wel had het OM een fout gemaakt door de verkeerde gemeente noemen. Hierdoor werd de boete gematigd. Nog niks gehoord van de 2e overtreding, zal zeker een update doen zodra alles is afgerond!

gurb
Master
 Bericht 
Citaat:
Wel had het OM een fout gemaakt door de verkeerde gemeente noemen. Hierdoor werd de boete gematigd.
Een voorzichtige felicitatie! :colaatje:

regiorunner
Master
 Bericht 
Oei als er nu een strafbeschikking of Transactievoorstel komt: snel betalen en 2 jaar uit de gevarenzone blijven ;)

Pagina 1 van 1 [ 10 berichten ]