» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 5 berichten ]
Blubber
Eendagsvlieg
 Bericht 

Goede dag,
Ik heb een tijdje geleden met de motor iets te hard gereden.
Ik voegde in van de A58 naar de A16 ik reed hier 150-160 kmh
Op de oprit Breda Noord kwam een opvallende auto van het KLPD ingevoegd
Ik reed nog steeds 160 en bij de afrit van de A16 naar de A59 werd ik gesommeerd te stoppen.
De Agent in kwestie beweerde dat hij bij het zien van mij 200 moest rijden om dichter bij me te komen
Nou heeft de man ( Hij was Alleen ) mij een boete gegeven van 175kmh gecorrigeerd.
Ik had gevraagd bij aanhouding om een meeting of iets waar hij op kon aantonen dat ik zo hard reed
Maar dit kon hij niet. Hij zei dat hij uit was gegaan van zijn teller. Maar hij moest invoegen, bijtrekken, uitvoegen aanhouden
Geen meeting en ik hij kon niks duidelijk laten zien.
Hierbij zei hij ook dat ik gevaarlijk reed ( omdat ik zo hard reed )

Oveschrijding van de maximumsnelheid op autosnelwegen buiten de bebouwde kom; van 45 tot 50 km/h
Art 62 jo bord A1

Weet iemand wat ik hier mee kan doen?

wernert
Pro
 Bericht 

Brievenbus in de gaten houden en inlezen door andere topics te bezoeken. Zoekfunctie al gezien?

Blubber
Eendagsvlieg
 Bericht 

Brievenbus is al een feit, en topics heb ik al veel doorgelezen maar toch de vraag. Dit is toch niet erg.

wernert
Pro
 Bericht 

Blubber schreef:
Brievenbus is al een feit

Standaard antwoord: plaats de brief geanonimiseerd.

Niemendal
Weet de weg
 Bericht 

De ambtseed van een agent. Daar is niet veel tegen op gewassen.
En wat betreft "iets te hard", je geeft zelf al aan dat je 160 km/uur reed. Dat gaat op een motor niet ongemerkt en het is ook niet "iets te hard". Het is opgefokt gedrag. De agent noteert gecorrigeerd 175 km/uur. Voor wat het waard is. Dat is echt wel meer dan "iets te hard". In elk geval is het rijgedrag waar de KLPD op aanslaat. Dat mag je ze niet kwalijk nemen. Ze worden er voor betaald. Ik heb als automobilist ook liever niet dat een motorrijder met 180 km/uur mijn kofferbak induikt.

Voor de rest. Een standaard gevalletje, waar op dit forum al vele malen uitvoerig over is geschreven. Het zal je niet veel moeite hoeven kosten om daar bruikbare en onbruikbare informatie te vinden. Succes ermee!

Pagina 1 van 1 [ 5 berichten ]