» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 10 berichten ]
zavierx
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik had haast, en te hard gereden. Stupid me. :thumb_d:

Afgelopen vrijdag aangehouden door een onopvallende politie auto. Ik reed 48 te hard (na correctie ) waar 100 mocht, op de snelweg. Tevens kreeg ik bumperkleven als extraatje erbij.

Ik ben minder dan 2 jaar terug al eens bekeurd voor 30+ op de autoweg. Hiervoor heb ik een strafbeschikking gehad.

Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten. Iemand een idee? En wat ik moet doen als ik een bepaalde brief op de mat ga krijgen?

TMFKAV
Master
 Bericht 
zavierx schreef:
Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten.

Een hoop narigheid ......

zavierx
Eendagsvlieg
 Bericht 

TMFKAV schreef:
Een hoop narigheid ......

Daar ben ik me van bewust, maar enig idee wat? Volgens mij val ik nu onder de recidive regeling: http://wetten.overheid.nl/BWBR0037399/2 ... divisie3.3

Klopt dit? Geldboete 1e tarief + 20% en 2 maanden OBM ov?

Pita
Master
 Bericht 

En een EMG natuurlijk

zavierx
Eendagsvlieg
 Bericht 

Pita schreef:
En een EMG natuurlijk

Waarom een EMG? Dat kan toch alleen maar als de politie agent dit aangeeft? Of kan dit achteraf ook?

jitzzzze
Master
 Bericht 
Het zou theoretisch natuurlijk kunnen dat je morgen aangemeld wordt bij het CBR.

Bij mijn weten hoeft een agent je niet vooraf te vertellen dat hij dat gaat doen.

zavierx
Eendagsvlieg
 Bericht 

De agent in kwestie vertelde me dat hij mij niet voor de EMG ging aanmelden. Kan de OvJ dit alsnog doen?

graspol
Master
 Bericht 
De OvJ of de rechter kunnen je inderdaad alsnog aanmelden bij het CBR obv je gedragingen.
Ik heb geen idee idee hoe vaak gebeurt.

Ook als de agent heeft gezegd dat hij je niet aan ging melden, kan dat alsnog. Misschien, toen hij er een nachtje over geslapen had, vond hij het toch ernstig genoeg, en heeft hij het alsnog gedaan

Feitelijk
Master
 Bericht 
Als je beginnend bestuurder bent kan er van de OvJ nog een melding komen. (RMRG bijlage 1 IV)
Voor de twee overtredingen in deze rit gaat dat niet meer gebeuren.

zavierx
Eendagsvlieg
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Als je beginnend bestuurder bent kan er van de OvJ nog een melding komen.

Ben geen beginnend bestuurder. 1e keer voor bumperkleven. Hopelijk alleen maar een bekeuring (zal wel een behoorlijke worden, >3 m boven 120 km/h.

En voor de rest, wat denken jullie? Geldboete 1e tarief + 20% en 2 maanden OBM ov?

Pagina 1 van 1 [ 10 berichten ]