» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking) Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
Hrim
Eendagsvlieg
 Bericht 

Geflitst, na corrective 49 km/u te hard. Ook eerste keer voor snelheidsovertreding boven de 30 km/u.
Niet aangehouden (ook niets gezien).

Vorige week donderdag al een strafbeschikking met letter O binnen gekregen. €610 + 9 administratie kosten.
(Dus als ik nog in verzet ga, moet ik even snel zijn met aangetekend versturen)

Ik heb mij al eea ingelezen, maar toch is mij niet geheel helder;

Hoofdvragen
Wat zijn nu de concrete gevolgen bij deze strafbeschikking?
a) Blijft 5 jaar geregistreerd? Dit beinvloed dus een eventueel bewijs van Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)?
b) Om mijn rijbewijs niet te moeten inleveren mag ik 2 jaar lang niet sneller rijden dan een hogere snelheidsovertreding van 30 km/u ??

Evt verzet:
Kennelijk eigen fout dus.
Bij nader inzien lijkt het zelfs een flitspaal (googlemaps) :fp: maar volgens mij haalde ik daar iemand in om vlot weer terug op andere rijbaan te rijden..... dus volgende vragen:

-Ik wil foto opvragen, via DigiD inloggen wordt er aangegeven dat er geen boete op mijn naam staat. Dus via formulier aanvragen.
-Foto bevestigt wellicht inhalen
-Is er kans op wellicht een lager boetebedrag mbt vlotte korte inhaalactie (ookal is deze snelheid niet gepast)?

Ik las trouwens dat er in 2011 80.000 strafbeschikkingen zijn uitgedeeld. 6% daarvan ging in verzet.

Feitelijk
Master
 Bericht 
a) en b) beide correct.

TommyGun
Master
 Bericht 
Hrim schreef:
Ik las trouwens dat er in 2011 80.000 strafbeschikkingen zijn uitgedeeld. 6% daarvan ging in verzet.

:fp:

Hrim
Eendagsvlieg
 Bericht 

@Feitelijk
Dank u.
Is het zichtbaar voor de opvrager dat het hier gaat om een (forse) snelheidsovertreding en niet om andere feiten?
Om van en naar werk te komen heb ik zeker mijn rijbewijs nodig, voor werkgever verder eigenlijk niet.

@TommyGun
Ik kan wel in verzet, maar ik vraag mij af of ik bij een flitspaal veel kans maak om uberhaupt een lager boetebedrag (???)
Zij het fout in administratie/meting of een mondeling gesprek met de rechter....

(Ik mag kennelijk van geluk spreken dat ik mijn rijbewijs niet in hoef te leveren!)

TommyGun
Master
 Bericht 
Hrim schreef:
@TommyGun
Ik kan wel in verzet, maar ik vraag mij af of ik bij een flitspaal veel kans maak om uberhaupt een lager boetebedrag (???)
Zij het fout in administratie/meting of een mondeling gesprek met de rechter....

(Ik mag kennelijk van geluk spreken dat ik mijn rijbewijs niet in hoef te leveren!)

Bij een flitspaal kunnen ze vziw nooit je rijbewijs vorderen.

Maar het was dus een flitspaal, geen mobiele opstelling? Foto opvragen zou ik sowieso doen, evenals het ijkrapport.

Hrim
Eendagsvlieg
 Bericht 

TommyGun schreef:
Maar het was dus een flitspaal, geen mobiele opstelling? Foto opvragen zou ik sowieso doen, evenals het ijkrapport.

Adhv fotofilmnummer lijkt mij het inderdaad een flitspaal te zijn...:

Ik neem nu even aan dat het ijkrapport gelijk is aan het certificaat welke is uitgebracht door Verklaringen Nederlands Meetinstituut (NMi).
Adhv fotofilmnummer (eerste 4 cijfers = HHM nummer) is het certificaat te downloaden via cjib site: https://www.cjib.nl/wob/download/8c97d5 ... 0eab42eed3

Althans, mijn download = https://imgur.com/nRyScWd

Erg vreemd dat op CJIB de strafbeschikking administratie (en dus de toegestuurde strafbeschikking aan mij gericht) digitaal niet te vinden is (tot op heden).

BasHo
Nieuwkomer
 Bericht 
TommyGun schreef:
Bij een flitspaal kunnen ze vziw nooit je rijbewijs vorderen.

Bij meer dan 50 te hard na correctie is mij vertelt dat je gewoon een brief krijgt waarin je mag opgeven wie de bestuurder is.

dikkydik
Master
 Bericht 
Hrim schreef:
a) Blijft 5 jaar geregistreerd? Dit beinvloed dus een eventueel bewijs van Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)?
b) Om mijn rijbewijs niet te moeten inleveren mag ik 2 jaar lang niet sneller rijden dan een hogere snelheidsovertreding van 30 km/u ??

Zodra de strafbeschikking onherroepelijk is geworden.

Hrim schreef:
Dus als ik nog in verzet ga, moet ik even snel zijn met aangetekend versturen

Verzet kun je altijd nog intrekken.
Dus wil je eerst een en ander controleren, dan altijd tijdig verzet instellen.

TommyGun
Master
 Bericht 
BasHo schreef:
Bij meer dan 50 te hard na correctie is mij vertelt dat je gewoon een brief krijgt waarin je mag opgeven wie de bestuurder is.

Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling.

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ]