» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 43 berichten ]
CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

Beste Flitsservice leden,

Gisteren 02-11-2017 ben ik langs een laser van de politie gereden, meneer de agent houdt mij staande en zegt zo meneer u bent net niet u rijbewijs kwijt. Ik reed namelijk 109 waar je volgens de politie agent 60 mocht, nu ben ik vandaag gaan kijken maar de straat waar ik uit kom staat een einde zone bebouwde kom. Dus ik reed buiten de bebouwde kom en er staan verder nergens borden die aangeven dat ik er maar 60 mag, ik heb dan geleerd dat je er 80 mag rijden. Kan iemand mij helpen, ik weet namelijk niet of ik gelijk heb en wat ik hier dan mee kan doen.

met vriendelijke groet,
Coen

viffer
Master
 Bericht 
Heb je een streetview linkje?

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja die heb ik maar nu komt het, op streetview is er wel een bord maar als ik ga kijken niet. Dus iemand heeft het bord weggehaald maar de vraag is nu wie, en wat heeft dat voor gevolgen voor mij.

TMFKAV
Master
 Bericht 
CV96 schreef:
Ja die heb ik maar nu komt het, op streetview is er wel een bord maar als ik ga kijken niet. Dus iemand heeft het bord weggehaald maar de vraag is nu wie, en wat heeft dat voor gevolgen voor mij.

Direct foto's (filmpje) maken, desnoods met een getuige.

109@80 is Mulder en dan kost het je dus niets (Strafbeschikking mag niet naar Mulder worden omgezet, rechter onbevoegd)

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

TMFKAV schreef:

109@80 is Mulder en dan kost het je dus niets (Strafbeschikking mag niet naar Mulder worden omgezet, rechter onbevoegd)

Oke dit ga ik zo meteen gelijk doen bedankt voor de tip. Verder gewoon afwachten tot de bekeuring binnenkomt en dan bezwaar maken? En moet ik ook nog met foto's ergens rekening mee houden?

Feitelijk
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:

CV96 schreef:
Oke

Ben je nog niet weg?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Ik zou een filmpje maken van de route die je gereden hebt, zodat duidelijk is dat er geen bord 60 te zien is geweest.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Foto's of video maken voordat ze gauw een nieuw bord neerzetten.. Maakt niet uit wie het bord weggehaald heeft, als het dr niet stond toen je dr langs kwam, is de zone lek, en mag je dr 80.

Als je het goed speelt kan je dr dan helemaal onderuit komen, omdat ze (zviw) strafrecht niet naar mulder mogen omzetten?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ben je nog niet weg?

Beetje donker misschien ........

Citaat:
tot de bekeuring binnenkomt en dan bezwaar maken?

Binnen 14 dagen in verzet gaan en zeker NIET betalen !!

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

Zo juist even naar de plek gereden waar het gebeurd is, hangt inderdaad geen bord wel staat er op de weg 60 maar ja ik kan geen 2 dingen tegelijkertijd en ik zag alleen maar het bord dus. Ik heb ook een filmpje en foto's wat vinden jullie hier van? en wat kan ik het beste doen.

Het verhaal is namelijk:

Ik had net even wat boodschappen gedaan, opeens belt mijn vriendin met de mededeling dat het wel is zou kunnen zijn dat ze ging bevallen. Ik stap dus in mijn auto, kom ik op een gegeven moment achter iemand te rijden die constant 58 rijdt. Ik wou natuurlijk zo snel mogelijk naar mijn vriendin dus ik ging er voorbij want ik dacht dat je er 80 mocht. Op het moment van inhalen zie ik iemand in de verte staan in een reflecterend hesje, en vervolgens wordt ik aan de kant gezet door meneer agent. Ik vindt dit nog al een lastige situatie en ik weet niet wat mijn rechten zijn, en hoe ik dit het beste kan aanpakken. Kan iemand mij advies geven, helpen?

Met vriendelijke groet,
Coen

Video

Link

Foto's

1.
https://afbeelding.im/UwJsRNK6

2.

https://afbeelding.im/pJENhSOf

Feitelijk
Master
 Bericht 
CV96 schreef:
Zo juist even naar de plek gereden waar het gebeurd is, hangt inderdaad geen bord

Gefeliciteerd :thumb:

TMFKAV
Master
 Bericht 
CV96 schreef:
Kan iemand mij advies geven, helpen?

Als de post van het CJIB komt, op tijd in verzet gaan en het bij de rechter laten komen. Daar deze video en foto's inbrengen en klaar is kees (Coen).

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

TMFKAV schreef:
Als de post van het CJIB komt, op tijd in verzet gaan en het bij de rechter laten komen. Daar deze video en foto's inbrengen en klaar is kees (Coen).

Maakt het niet uit dat er 60 op de weg staat? Want op internet staat dat de laagst aangeven snelheid telt?

Maar ik heb die 60 niet gezien op dat moment alleen het bord einde.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
En de politie roept altijd dat ze de bebording controleren voordat ze op snelheid gaan controleren. :fp: :fp:

TMFKAV
Master
 Bericht 
Wat op de weg staat is een extra "service", gelijk de snelheid op de hm-paal bordjes, 0.0 wettelijke betekenis. Er moet een bord staan. Als er sneeuw ligt kun je de info op de weg ook niet zien.

Btw. dat verhaal over je vriendin die zou kunnen bevallen, zou ik helemaal niet gebruiken. Dat is geen excuus ......

Belangrijkste is dat de strafrechter niet bevoegd is als het blijkt dat het om een Mulder zaak gaat, strafrecht vs. bestuursrecht. Gewoon de stappen volgen, CJIB-beschikking afwachten, tijdig in verzet (14 dagen), niet betalen en bij de rechter voor laten komen. Als je nu contact opneemt met de politie loop je het risico dat ze er alsnog een Mulder van maken.

Het vergt wat geduld, maar het loont wel.

Spook
Master
 Bericht 
CV96 schreef:
ik zag alleen maar het bord dus.

Er was toch geen bord?

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

Spook schreef:
ik zag alleen maar het bord dus.

Er was wel een einde bord, maar geen 60 bord.

https://static.afbeeldinguploaden.nl/17 ... I5jUt2.jpg

https://static.afbeeldinguploaden.nl/17 ... 4YnWmE.jpg

Feitelijk
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Als er sneeuw ligt kun je de info op de weg ook niet zien.

Dat geldt ook voor haaientanden en doorgetrokken strepen. Die blijven dan ook geldig.
De 09 op de weg is echter geen verkeersteken en heeft dus inderdaad 0,0 waarde

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
De 09 op de weg is echter geen verkeersteken en heeft dus inderdaad 0,0 waarde

Dankjewel voor alle informatie. Maar waar heb jij gevonden dan dit geen verkeersteken is en dus geen waarde heeft? Ik krijg dit namelijk niet gevonden, maar kan eventueel later wel handig zijn om naar te verwijzen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
CV96 schreef:
Maar waar heb jij gevonden dan dit geen verkeersteken is

Staat niet in het RVV.

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Staat niet in het RVV.

Dank, dus ik kan gewoon aanvoeren dat snelheidstekens op het wegdek geen verkeerstekens zijn. Omdat deze niet vermeld is in het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), sectie § 4. Verkeerstekens op het wegdek.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik zou er niet eens over beginnen

TMFKAV
Master
 Bericht 
Indd. er stond geen bord 60. (Punt)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Bij het verzet hoef je geen motivatie te geven.
Dat doe je pas bij de rechtbank

Niemendal
Nieuwkomer
 Bericht 

En? Is je vriendin al bevallen? Of heeft de kleine verzet aangetekend? -:)

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

Niemendal schreef:
En? Is je vriendin al bevallen? Of heeft de kleine verzet aangetekend? -:)

Nog niet nog paar weekjes wachten. Ze had last van buikkrampen, maar verloskundige zei dat de baby nog wel een week of 4 op zich laat wachten.

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

Hoe lang duurt het eigenlijk tot dat je een beschikking binnenkrijgt?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Minder dan 3 jaar.

Toontje
Pro
 Bericht 

CV96 schreef:
Het verhaal is namelijk:

Ik had net even wat boodschappen gedaan, opeens belt mijn vriendin met de mededeling dat het wel is zou kunnen zijn dat ze ging bevallen. Ik stap dus in mijn auto, kom ik op een gegeven moment achter iemand te rijden die constant 58 rijdt. Ik wou natuurlijk zo snel mogelijk naar mijn vriendin dus ik ging er voorbij want ik dacht dat je er 80 mocht. Op het moment van inhalen zie ik iemand in de verte staan in een reflecterend hesje, en vervolgens wordt ik aan de kant gezet door meneer agent. Ik vindt dit nog al een lastige situatie en ik weet niet wat mijn rechten zijn, en hoe ik dit het beste kan aanpakken. Kan iemand mij advies geven, helpen?

Even advocaat van de duivel: Jij woont daat dus in de buurt, de OvJ kan aanvoeren dat jij daar bekend bent en dus weet (of zou moeten weten) dta Vmax daar 60 is.

Dit nog los van
Maserati Teun schreef:
En de politie roept altijd dat ze de bebording controleren voordat ze op snelheid gaan controleren. :fp: :fp:

Dat dat bord op jouw filmpje van een lag later 'weg' is zegt niets over de situatie van de dag daarvoor.

Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

R
Master
 Bericht 
Toontje schreef:
Dat dat bord op jouw filmpje van een lag later 'weg' is zegt niets over de situatie van de dag daarvoor.

Nou, misschien niet 100% alles.

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

Moet de politie dan niet kunnen aantonen dat de borden gecontroleerd zijn? Daarbij ik woon daar niet.

Feitelijk
Master
 Bericht 
CV96 schreef:
Moet de politie dan niet kunnen aantonen dat de borden gecontroleerd zijn?

Ja, maar daarbij is hun woord voldoende.
Geen zorgen, dat filmpje gaat je vrijpleiten.

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Ja, maar daarbij is hun woord voldoende.
Geen zorgen, dat filmpje gaat je vrijpleiten.

Ja dat is wel zo, maar er komen meer dan 7 straaten uit op die ene straat. Dan zou je in je eentje minsten 1.5 uur bezig zijn om alle borden te controleren.

TommyGun
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dat geldt ook voor haaientanden en doorgetrokken strepen. Die blijven dan ook geldig.

Maar haaientanden worden nog altijd vergezeld door [rvv_B6]

viffer
Master
 Bericht 
Niet altijd.

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

Beste flitsservice leden,

Vandaag heb ik de beschikking binnen gehad, schade €610,-. Nu de vraag aan jullie hoe ziet mijn verzetschrift eruit?
En hoe kan ik de beelden aanleveren? Ook staat er in de beschikking te hard, 45/50 KM. Dit vindt ik raar, want ik reed op mijn teller 112, en mijn auto heeft een afwijking van 6km dus eigenlijk reed ik 106.

Met vriendelijke groet,
Coen Voesenek

Feitelijk
Master
 Bericht 
CV96 schreef:
Nu de vraag aan jullie hoe ziet mijn verzetschrift eruit?

Lieve OvJ
Hierbij ga ik in verzet tegen strafbeschikking #1234

Kusjes
Coen

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Vraag het dan niet aan ons. :lol:

Je gaat inhoudelijk in op de zaak. Niet verstandig ivm wijzigingen door de OvJ

Dus ik moet gewoon eerst in verzet gaan, en dan pas bij de zitting vertellen waarom ik in verzet ga?
Hoe voer ik dat straks het bewijs aan? Ik kan dit namelijk niet printen, want het is een filmpje.

Feitelijk
Master
 Bericht 

CV96
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:

Feitelijk het is allemaal nieuw voor mij, en je kunt waarschijnlijk wel begrijpen dat ik geen fouten wil maken zodat ik de meeste kans heb op vernietiging van de boete. Maar als ik het goed begrijp moet ik eerst aangeven dat ik in verzet ga en dan vervolgens aan de rechter vertellen waarom ik in verzet ga. En daar ook mijn bewijslast aanleveren, alleen vraag ik mij wel af hoe ik dit doe?

Kan de ovj de boete nog wel omzetten naar een M boete?

Groetjes,
Coen

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat laatste is meer een vraag voor TMFKAV.
Volgens mij niet...
Je moet inderdaad pas bij de rechter de troefkaart spelen.

dikkydik
Master
 Bericht 
CV96 schreef:
je kunt waarschijnlijk wel begrijpen dat ik geen fouten wil maken zodat ik de meeste kans heb op vernietiging van de boete.

Dan zou ik helemaal de adviezen van TMFKAV ter harte nemen.
CV96 schreef:

Ne bis in idem.
Nog zo'n twijfelkont:
post4379685.html?hilit=ecli#p4379685

TMFKAV
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dat laatste is meer een vraag voor TMFKAV.

Citaat:

Ja, dat kan. tenzij je het geduld hebt om er 4 maanden overeen te laten gaan (door in verzet te gaan).

4 maanden na de beruchte datum, ga je qua Mulder vrijuit ......... de (straf)rechter is niet bevoegd om een S (O) om te zetten naar M. Strafrecht vs. bestuursrecht O:)

Pagina 1 van 1 [ 43 berichten ]