» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
Berends
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo,

Mijn naam is Barend en zou graag gebruik willen maken van jullie kennis.

2 jaar geleden heb ik een brief ontvangen van CJIB dat met mijn motor een strafbare feit is gepleegd te weten 55 km te hard bij wegwerkzaamheden (A50 Ewijkse brug) waar op dat moment 90 was toegestaan.

Mijn motor werd regelmatig gebruikt door enkele vrienden en familieleden. Dag van bekeuring was ik aan het werk. Mijn bedrijf zit 10 van mijn huis af en ik fiets daar altijd heen. Kantoorbaan, ik hoef niet te reizen. Iedereen die toen gebruik kon maken van mijn motor ontkent. Ik heb de foto toen opgevraagd en ook op de foto is het te onduidelijk te zien aan de hand van de pak wie het is geweest. Ik heb deze verklaring ook telefonisch afgelegd.

Ben er toen zodanig van geschokken dat ik direct gestopt ben met het uitlenen van mijn motor. Ik had veel informatie gelezen dat ik, als kentekenhouder, als verantwoordelijk wordt gehouden. Nooit eerder over in gelezen, gewoon te goed in vertrouwen geweest.

Nu 2 jaar verder dacht ik dat het klaar was krijg ik nu een dagvaarding voor kanton rechter.

Voor mijn gevoel is het verstandig om te gaan, klopt dat?
Als bewijs (als dit bewijs genoemd kan worden) kan ik mijn verlof rooster geven, daar op is te zien dat ik niet vrij was.

Dat ik een bekeuring ga krijgen als kentekenhouder is een feit. Daar was ik toen al op gewezen. Afgelopen maandag heb ik een nieuwe droom functie gekregen bij bestaande bedrijf. Daarvoor moet ik naar klanten en is mijn autorijbewijs ineens zeer belangrijk. Sterker nog, als ik deze kwijt raak heb ik geen baan meer.

Dit was 2 jaar geleden niet ter sprake. Was het toen maar afgehandeld. 7 jaar geleden ben ik al eerder bij kanton rechter moeten verschijnen, dat was wel terecht. Dit was voor een snelheids overtreding en had toen 2 jaar voorwaardelijk gekregen.

Hoor graag van jullie. Wil ook het uiteindelijke uitslag hier neerzetten.

Suggestief
Pro
 Bericht 

Nou, verzamel bewijs (getuigen) dat je op je werk was.
En verzamel ook informatie dat verschillende mensen op je motor reden en jij redelijkerwijs niet kon weten wie op dat moment op de motor zat.

Artikel 165 WVW [Aansprakelijkheid voor misdrijven van onbekend gebleven bestuurders]
1. Indien een bij deze wet als misdrijf strafbaar gesteld feit wordt begaan door een bij de ontdekking van het feit onbekend gebleven bestuurder van een motorrijtuig, is de eigenaar of houder van dat motorrijtuig verplicht op vordering van een der in artikel 159 bedoelde personen binnen een daarbij te stellen termijn, die ten minste achtenveertig uren bedraagt, de naam en het volledige adres van de bestuurder bekend te maken.
2. Het eerste lid geldt niet, indien de eigenaar of houder niet heeft kunnen vaststellen wie de bestuurder was en hem daarvan redelijkerwijs geen verwijt kan worden gemaakt.

Spook
Master
 Bericht 
Berends schreef:
Iedereen die toen gebruik kon maken van mijn motor ontkent.

Fijne vrienden en familie.

Berends
Eendagsvlieg
 Bericht 

Klopt. Al geloof ik wel mijn familie en zijn sommige vrienden niet meer in mijn vrienden kring. Bewijs vanuit mijn werk is alleen dat niet ik niet vrij had.

Mijn is eventueel bereid om zich als bestuurder nog aan te geven. Kan dat? Het is voor ons uit belang voor onze inkomen.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat je twee jaar na dato nog tegen een onvoorwaardelijke ontzegging aan gaat lopen. Het is niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk. Vertel je verhaal zoals je het hier vertelt en geef de rechter een A4 tje met namen/adressen van degenen die de bestuurder geweest kunnen zijn. Geef dit direct bij aanvang van de zitting, je hebt dan nog kans dat je niet als kentekenhouder vervolgd wordt. Beslist de rechter dat dat wel gebeurt dan heb je dat lijstje niet meer nodig.

Berends
Eendagsvlieg
 Bericht 

En wat gaan ze dan met dat A4'tje doen?

Ik had een type fout in mijn vorige bericht.

Mijn vrouw is eventueel bereid om zich als bestuurder nog aan te geven. Kan dat? En wat zijn dan de gevolgen voor haar?

Voorkomen bij kanton rechter moet ik alsnog. Niet gaan is niet goed?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Berends schreef:
En wat gaan ze dan met dat A4'tje doen?

Waarschijnlijk niks, maar het is je enige kans om aan vervolging als kentekenhouder te ontkomen.
Je kunt natuurlijk ook alle personalia uit je hoofd leren en uitspellen voor de griffier.

Vrouw opgeven kan ook, dan gaat zij daarna het traject in.

Niet gaan is nooit goed; vrijwel gegarandeerde veroordeling voor wat de officier eist.

Spook
Master
 Bericht 
Berends schreef:
Mijn is eventueel bereid

Je wat? Vrouw? Vriend? Hond? Schildpad?

djee
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Je wat? Vrouw? Vriend? Hond? Schildpad?

Berends schreef:
Ik had een type fout in mijn vorige bericht.

Mijn vrouw

:-x

Wat voor motor heb je eigelijk? En uit welk jaar komt ie?

Berends
Eendagsvlieg
 Bericht 

Motor niet meer in mijn bezit. Naked bike uit 1995.

Even nog verder gaan, als mijn vrouw nu schriftelijk nog bekend maakt dat zij bestuurder is (handtekening genoeg?) Wat wordt er dan nog besproken op mijn hoorzitting?

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Berends schreef:
Wat wordt er dan nog besproken op mijn hoorzitting?

Dat jouw vrouw een poos mag gaan fietsen?

Pita
Master
 Bericht 

Als je vrouw nu een schriftelijke bekentenis opstuurt, dan krijgt je vrouw over een hele tijd zelf een dagvaarding en aangezien het al 2 jaar geleden is, dan kan je dan vrijspraak vragen i.v.m. de tijdsduur, als het O.M. zelf al niet de zaak seponeert i.v.m. de termijn van 3 jaar.

Berends
Eendagsvlieg
 Bericht 

DikkeDiesel schreef:
Dat jouw vrouw een poos mag gaan fietsen?

Mogelijk, maar gelukkig doet ze dat nu toch al.

Maar dan is toch de zitting totaal overbodig? Mijn vrouw word dan gezien als nieuwe verdachte. Dan krijg ik toch geen uitspraak te horen over mijn vrouw? Moet ik daar dan alsnog mijzelf verklaren? Ik ben immers nog verdachte tot aan de rechtzaak, correct?

Is er enige indicatie wat eventueel de maximale onvoorwaardelijk rijontzegging kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp zover.

zandbak
Master
 Bericht 
Berends schreef:
als mijn vrouw nu schriftelijk nog bekend maakt dat zij bestuurder is

Heeft ze wel een rijbewijs :x :x
Ik hoop niet dat de politie hier meeleest...anders kan je nog lachen.

Suggestief
Pro
 Bericht 

Ja die lezen mee. Dat weten we toch nu wel....

Pagina 1 van 1 [ 15 berichten ]