» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 14 berichten ]
Serkan
Nieuwkomer
 Bericht 

Beste forumleden,

Na vele topics te hebben doorgelezen en de sluwheid van de OvJ van jullie kant te hebben gehoord dacht ik dat het tijd werd voor mij om ook eens om hulp te vragen. We zijn hier immers om elkaar te helpen :P .

Ik zal me eerst eens voorstellen, ik ben Serkan een simpele student die net een oude bmw kan veroorloven. En ik heb blijkbaar iets te hard gereden op een stukje snelweg waar ze altijd staan te flitsen. Ik met mijn domme kop rij daar vervolgens veels te hard en oom agent maakt een mooie foto om die aan zijn muur op te hangen. Ik heb nu een mooie brief van het CJIB waarop staat 'Kennisgeving strafbare feit en ontbieden verhoor'. Klinkt heel ernstig en dat is het waarschijnlijk ook. Ik zou jullie graag willen vragen wat ik nu moet doen? Ik heb meegestuurd gekregen een bestuurdersverklaring en ik heb een scenario die ik kan schetsen aan de rechter die toch te mooi klinkt om waard te zijn.

Ik ben namelijk geflitst op de A29 Li hmp 14.9 in de richting rotterdam. Dit was om 13.43 uur op 23.03.2017 . De rede voor mijn snelheid is dat mijn tante op de achterbank zat met ernstige buikkramp schreeuwend van de pijn. Naast mij zit haar zoon die zwaar geestelijk gehandicapt is en helemaal overstuur raakt door zijn moeder. Dus ik met mijn 22 jarige hersens extra hard over de snelweg racen om naar het ziekenhuis te gaan. Zij is die volgende ochtend geopereerd aan haar blinde darm die zwaar onstoken was. Ik weet uit eerdere ervaring met de ontstoken blinde darm dat tijd een grote factor is bij deze operatie.

Verder heb ik nog nooit een strafbeschikking gehad , hooguit een paar mulder overtredingen van enkele kilometers (die tellen niet mee volgens de experts hier op het forum).

Graag zie ik jullie reacties tegemoet! :D

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Serkan schreef: