» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking) Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 49.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 47 berichten ]
Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

Goedemorgen allen,

Allereerst mijn complimenten over dit forum, hoop bruikbare info en ben reeds een heel eind gekomen. Ondanks dat zou ik toch graag mijn eigen case even voor willen leggen aan jullie :thumb:

Ook ik ben stom geweest en heb mijn snelheid helaas niet onder de magische +50 km/h grens kunnen houden bij het besturen van mijn auto.

Paar korte facts die wellicht bruikbaar zijn:
- 129 km/h zonder correctie op een 60 km/h weg.
- Tijd 20.30 's avonds op een frisse dag, 14 april (dus weinig/geen fietsers e.d. in de omgeving, weg was helemaal leeg)
- Gelaserd door de politie
- Opgegeven reden; "dacht dat ik 80 km/h mocht" > is ook oprecht zo.. Helaas was 't dus 60 km/h.
- Ambtenaar had papierwerk niet in orde en kon mijn weg vervolgen met de boodschap: "je hoort nog van één of andere instantie".

Tijdens de uiteenzetting van de agent een pijnlijk moment ervaren. Er kwamen 2 motorrijders al opschakelend naar de 3e versnelling de bocht om. Dezelfde lasergun die mij mij gebruikt werd gaf hier een foutmelding, de heren konden hun weg vervolgen. Alleen al aan het geluid kon je horen dat de snelheid minimaal 2x te hoog zat..

Enfin, ik heb niet afgewacht en heb meteen de dag daarna een klaagschrift opgezet en gestuurd naar straf.rb.***@rechtspraak.nl.
Een korte uiteenzetting van dit klaagschrift:
- Situatieschets van de dag en de reden waarom ik daar was om die tijd.
- Geen specifieke reden waarom ik te hard reed behalve dat ik dacht dat ik er 80 km/h mocht
- Aangegeven dat ik opschakelde naar de 3e versnelling en dus met een "te hoge snelheid" de bocht uit kwam. (géén exacte snelheid genoemd!)
- Het punt aangehaald van de motorrijders, dat ik weinig vertrouwen in de techniek heb en de meting in twijfel trek.
- Spijt betuiging, stom geweest, nooit zo hard mogen rijden, ontzettend dom geweest, komt nooit meer voor.
- Grote indruk achter gelaten, eerste echte overtreding (de rest is allemaal tot 20 km/h)
- Werkzaam in automotive (notabene :loco: ), werkgever verre van content met alle gevolgen van dien
- Nogmaals spijt betuigen en hopen op een spoedig vervolg
- werkgeversverklaring toegevoegd

19 april een brief ontvangen met de uitnodiging voor een OM-zitting op 21 juni in een andere provincie dan waar ik m'n klaagschrift+ verklaring heen gestuurd heb. Derhalve opnieuw dezelfde e-mail gestuurd naar straf.rb.***@rechtspraak.nl (dit keer de juiste).
Afgelopen maandag (24 april) gebeld met het 088 nummer en kreeg het verzoek de documenten per post op te sturen t.a.v CVOM o.v.v. het juiste kenmerk. Direct gedaan, klaagschrift iets aangepast, (denk aan: meer het boetekleed aangetrokken, meer besef getoond over "wat als..", erg geschrokken) en op de bus gedaan.

Gisteren, 25 april, POST van de griffier; uw klaagschrift is op 19 april ontvangen, oproep tot zitting van de raadkamer op 17 mei (eerder is niet mogelijk staat in de brief), behandeling klaagschrift artikel 164 WvW. Daarnaast heb ik gisteren óók een brief ontvangen met de kennisgeving van het CVOM; "inhoudingstermijn is 2 maanden" > datum inhouding 14 april en zal naar verwachting uiterlijk op 14 juni eindigen, indien niet voor die tijd op de strafzaak is beslist.

Wat nu? heb ik mezelf in de voet geschoten door dat klaagschrift ietswat aan te passen (in positieve zin) en nogmaals per post te versturen?
Uiteraard zie ik een ontzegging van 2 maanden niet zitten en wil ik 17 mei goed beslagen ten ijs komen om te kijken of ik dit kan 'kantelen'.

Ja, ik ben stom geweest door te hard te rijden maar vind de sanctie van 2 maanden nogal gortig, er zijn zedendelinquenten/vechtersbaasjes/veelplegers die er met minder straf vanaf komen... :/

Hoor graag jullie mening en tips.

Ben-Kelev

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

@ moderator; wellicht verkeerde topic gepost, excuses indien dit het geval is.

Pietert
Master
 Bericht 
Ben-Kelev schreef:
- 129 km/h zonder correctie op een 60 km/h weg.

Zelfs met 18 km/u correctie (wat je niet gaat krijgen) is dat >50 km/u
Ben-Kelev schreef:
- Tijd 20.30 's avonds op een frisse dag, 14 april (dus weinig/geen fietsers e.d. in de omgeving, weg was helemaal leeg)
- Ambtenaar had papierwerk niet in orde en kon mijn weg vervolgen met de boodschap: "je hoort nog van één of andere instantie".

Irrelevant
Ben-Kelev schreef:
opgegeven reden; "dacht dat ik 80 km/h mocht"

Een directe bekentenis dus. Keurig
Ben-Kelev schreef:
een pijnlijk moment ervaren

Hoezo? Omdat zij er mee wegkwamen en jij niet? Dat heet jaloezie ;)

Ben-Kelev schreef:
behalve dat ik dacht dat ik er 80 km/h mocht

Wederom een bekentenis in je klaagschrift
Ben-Kelev schreef:
Aangegeven dat ik opschakelde naar de 3e versnelling en dus met een "te hoge snelheid" de bocht uit kwam. (géén exacte snelheid genoemd!)

Ben-Kelev schreef:
Het punt aangehaald van de motorrijders, dat ik weinig vertrouwen in de techniek heb en de meting in twijfel trek.

Als de apparatuur de meting niet betrouwbaar genoeg vindt, geeft ie een foutcode. En dan heeft diegene mazzel.
Ben-Kelev schreef:
nooit zo hard mogen rijden

Ben-Kelev schreef:
Werkzaam in automotive (notabene :loco: ), werkgever verre van content met alle gevolgen van dien

"Daar had u eerder aan moeten denken. Als uw rijbewijs u zoveel waard is, waarom gaat u er dan zo onvoorzichtig mee om?"
Ben-Kelev schreef:
Nogmaals spijt betuigen en hopen op een spoedig vervolg

Ben-Kelev schreef:
(denk aan: meer het boetekleed aangetrokken, meer besef getoond over "wat als..", erg geschrokken)

NOG een keer? Oh well, whatever floats your boat...

Ben-Kelev schreef:
Wat nu? heb ik mezelf in de voet geschoten door dat klaagschrift ietswat aan te passen (in positieve zin) en nogmaals per post te versturen?

Nee, bij poging 1 heb je al bijna je complete voet eraf geschoten, ik zou als rechter geen enkele reden (behalve misschien je werkgeversverklaring) zien om je rijbewijs terug te geven. Ben je trouwens al in verzet gegaan? Want op de zitting van 17 mei wordt dus bepaald of je je rijbewijs terugkrijgt tot de zitting die jouw zaak gaat behandelen. Maar daarvoor moet je dus wel in verzet gaan.
Ben-Kelev schreef:
maar vind de sanctie van 2 maanden nogal gortig,

130@60 is niet een beetje te hard. Als je met 129 gelaserd bent, stond je teller op bijna 140. Jij hoekt jouw auto dus met 129 km/u echte snelheid om fietsers heen die op dezelfde rijbaan fietsen? En je vindt dan 2 maanden inhouding wat gortig? Je moet nog wat aan zelfreflectie doen.

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:

Nee, bij poging 1 heb je al bijna je complete voet eraf geschoten, ik zou als rechter geen enkele reden (behalve misschien je werkgeversverklaring) zien om je rijbewijs terug te geven. Ben je trouwens al in verzet gegaan? Want op de zitting van 17 mei wordt dus bepaald of je je rijbewijs terugkrijgt tot de zitting die jouw zaak gaat behandelen. Maar daarvoor moet je dus wel in verzet gaan.

130@60 is niet een beetje te hard. Als je met 129 gelaserd bent, stond je teller op bijna 140. Jij hoekt jouw auto dus met 129 km/u echte snelheid om fietsers heen die op dezelfde rijbaan fietsen? En je vindt dan 2 maanden inhouding wat gortig? Je moet nog wat aan zelfreflectie doen.

Goed punt!
Volkomen onverstandig natuurlijk om 129@60 te rijden. Ondanks dat de weg leeg was geeft dat geen enkele reden om te hard te rijden. Los daarvan een vervelende momentopname want als het 200 meter verderop geweest was reed ik hoogstwaarschijnlijk weer 'normaal' 75/80@60.

Enige wat ik kan doen is in verzet gaan en de 17e afwachten? Wat ik overigens niet snap is dat er een OM-zitting is op 21 juni terwijl in een latere brief 14 juni genoemd wordt (2 maanden). Hoe zit dit?

Pietert
Master
 Bericht 
Ben-Kelev schreef:
Enige wat ik kan doen is in verzet gaan en de 17e afwachten?

En op basis van Artikel 30 WvS je dossier opvragen. Daar zitten alle relevante gegevens in (zoals het PV). Dit kan je gebruiken om je verdediging voor te bereiden.

Ben-Kelev schreef:
Wat ik overigens niet snap is dat er een OM-zitting is op 21 juni terwijl in een latere brief 14 juni genoemd wordt (2 maanden). Hoe zit dit?

Ja, goeie. Geen idee. Weet je zeker dat het allebei OM zittingen zijn en niet 1 OM zitting en 1 inhoudelijke zaakbehandeling? Kan je de brieven misschien geanonimiseerd inscannen? En heb je voor de volledigheid een streetview linkje van de locatie?

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:
Ja, goeie. Geen idee. Weet je zeker dat het allebei OM zittingen zijn en niet 1 OM zitting en 1 inhoudelijke zaakbehandeling?

Ja, zo goed als zeker. 21 juni een OM-zitting > 17 mei oproeping klaagschrift artikel 164 WvW

Pietert schreef:
En heb je voor de volledigheid een streetview linkje van de locatie?
https://www.google.nl/maps/place/52%C2%B007'36.2%22N+5%C2%B020'11.5%22E/@52.126714,5.3343363,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d52.126714!4d5.336525

Pietert
Master
 Bericht 
Ben-Kelev schreef:
21 juni een OM-zitting > 17 mei oproeping klaagschrift artikel 164 WvW

Juist. 17 mei wordt je ingediende klaagschrift behandeld voor de rechter. Die kijkt puur of je je rijbewijs terugkrijgt tot de OM-zitting van 21 juni.
21 mei de OM-zitting gaat de OM (jouw aanklager) met je om tafel zitten om een 'dealtje' met je te sluiten over de tijd van inhouding en de hoogte van de boete. Dat is bijna handjeklap. Je moet van goede huize komen dat ze je geen bekentenis uitlokken (als is dat in jouw geval al meer dan eens gebeurd). Het wordt over het algemeen aangeraden om de OM zitting te laten zitten, waarna de zaak voorkomt voor de rechter. Die hanteren over het algemeen soepelere richtlijnen dan het OM.

Echter, als tijdens de zitting van 17 mei wordt bepaald dat je je rijbewijs NIET terugkrijgt heeft het voor laten komen ook niet meer zoveel zin. Het belangerijkste is dat je van die 2 maanden inhouding af wil, lijkt me.

Ben-Kelev schreef:

Oeh, ja, op zo'n weg kan je prima snelheden halen. Maar inderdaad 60 vanwege fietsers op de rijbaan en zijwegen (uitritten, maar toch)

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:
Je moet van goede huize komen dat ze je geen bekentenis uitlokken (als is dat in jouw geval al meer dan eens gebeurd)

Had inderdaad beter even het forum door kunnen lezen en daarna m'n klaagschrift in moeten dienen.... naja, aldoende leert men.

Pietert schreef:
Oeh, ja, op zo'n weg kan je prima snelheden halen. Maar inderdaad 60 vanwege fietsers op de rijbaan en zijwegen (uitritten, maar toch)

Na enig speurwerk schijnt dit een hele beruchte weg te zijn in die omgeving, mij helaas onbekend anders had ik me wel 10x bedacht daar te hard op te trekken met alle gevolgen van dien.

Pietert schreef:
21 mei de OM-zitting gaat de OM (jouw aanklager) met je om tafel zitten om een 'dealtje' met je te sluiten over de tijd van inhouding en de hoogte van de boete. Dat is bijna handjeklap.

Neem aan dat je 21 juni bedoelt? Is het raar om te denken dat ik op deze datum mijn Rbw weer terug ga krijgen, aangezien het dan langer dan 2 maanden geduurd heeft.

Mijn verwarring ontstaat met name door de kennisgeving-brief van het CVOM. Hierin staat "de inhouding vangt aan op 14 april 2017 en zal naar verwachting uiterlijk op 14 juni 2017 eindigen, indien niet voor die tijd op de strafzaak beslist is". Ik heb me al enigszins neergelegd bij de boete + ontzegging van 2 maanden maar alles wat er van deze 2 maanden afgehaald kan worden is winst.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Ben-Kelev schreef:
Volkomen onverstandig natuurlijk om 129@60 te rijden.

Sterker nog, je mag van geluk spreken dat je auto niet in beslag is genomen. 129@60 is mijns inziens een overschrijding van meer dan 100%. Daar hoort in elk geval een telefonisch gesprek tussen agent en (hulp)officier van justitie gevoerd te worden over het al of niet in beslag nemen van het voertuig. En verder, hij had ter plekke je rijbewijs gewoon in kunnen vorderen. Noem het maar art. 5.

Je bent hier enorm door het oog van de naald gekropen.

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

Jack.Ryan schreef:
Sterker nog, je mag van geluk spreken dat je auto niet in beslag is genomen. 129@60 is mijns inziens een overschrijding van meer dan 100%.

Daar heb je een goed punt, ik ben na thuiskomst even in de materie gedoken en zag inderdaad iets dergelijks voorbij komen. De ambtenaar was in dit geval een Marechaussee medewerker die niet helemaal van A tot Z de procedures kende.

Jack.Ryan schreef:
En verder, hij had ter plekke je rijbewijs gewoon in kunnen vorderen. Noem het maar art. 5.

Hoe bedoe je dit precies? Ik heb mijn rijbewijs daar ook ter plekke in moeten leveren.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Ben-Kelev schreef:
Hoe bedoe je dit precies? Ik heb mijn rijbewijs daar ook ter plekke in moeten leveren.
Ontstaat een beetje onduidelijkheid door volgende zin. Maar het moet dus zijn je mocht "Lopend" je weg vervolgen.

Ben-Kelev schreef:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Telegraaf schreef:
16-jarige snelheidsduivel rijdt 130 waar je 50 mag

TILBURG - De politie heeft een zestienjarige jongen uit Tilburg aangehouden voor gevaarlijk rijgedrag. De jongen heeft nog geen rijbewijs en reed dinsdagavond veel te hard in een bestelbus door Tilburg.

Op een weg waar niet harder dan 50 kilometer per uur mag worden gereden, haalde de bestelbus volgens schattingen van de politie ongeveer 130 kilometer per uur. Toen agenten de automobilist daarop wilden aanspreken, negeerde die het stopteken van de politie. Kort daarna zette de jonge bestuurder de wagen aan de kant en zette hij het op een lopen. Een van de agenten was sneller en vatte hem in de kraag.

Ach, kan altijd nog erger natuurlijk.

Pietert
Master
 Bericht 
Ben-Kelev schreef:
Neem aan dat je 21 juni bedoelt?

:kniktja:
Ben-Kelev schreef:
Is het raar om te denken dat ik op deze datum mijn Rbw weer terug ga krijgen, aangezien het dan langer dan 2 maanden geduurd heeft.

Als er op de zitting van 17 mei wordt bepaald dat je hem terug krijgt, krijg je hem meteen terug.
Wordt er op de zitting van 17 mei bepaald dat je hem NIET terug krijgt, krijg je hem 14 juni terug.
Ben-Kelev schreef:
en zal naar verwachting uiterlijk op 14 juni 2017 eindigen,

Als er tijdens de OM zitting wordt bepaald dat jij je rijbewijs alsnog in totaal 2 maanden kwijt moet zijn (of langer, vaak in ruil voor een lagere boete) nemen ze hem weer in voor de resterende periode.
Jack.Ryan schreef:
Je bent hier enorm door het oog van de naald gekropen.

+1

TommyGun
Master
 Bericht 
Pietert schreef:

Jup, op dat soort wegen rijd ik meestal ook 80 (of harder). Leuk dat er 3 fietsers per dag rijden...

jitzzzze
Master
 Bericht 
Die weg staat erom bekend dat er zeer regelmatig gecontroleerd wordt.

Pietert
Master
 Bericht 
Als je op SV kijkt zie je dat de SV-auto ook even goed wordt ingehaald door een motor die hem daarna lekker doortrekt :lol:
TommyGun schreef:
Jup, op dat soort wegen rijd ik meestal ook 80 (of harder).

Oh ik ook.. Maar geen 130 ;)

TommyGun
Master
 Bericht 
Pietert schreef:

Nee, enkel bij inhalen even 120 aantikken (veiliger ;))

Ogre
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Maar daarvoor moet je dus wel in verzet gaan.

Waartegen ? De uitnodiging voor een OM-zitting ? Er zal toch eerst een strafbeschikking opgelegd moeten worden voor je er tegen in verzet kan gaan lijkt me...

Pietert
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
De uitnodiging voor een OM-zitting ? Er zal toch eerst een strafbeschikking opgelegd moeten worden voor je er tegen in verzet kan gaan lijkt me...

True... true...

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

jitzzzze schreef:
Die weg staat erom bekend dat er zeer regelmatig gecontroleerd wordt.

Dat begreep ik naderhand ook :dag:

Pietert schreef:

Point made, het is stom en royaal te hard!
Echter moet je je bedenken dat deze pieksnelheid in een tijdsbestek van ca. 10 seconden tot stand is gekomen. Mijn auto is stage 2 getuned en doet een tussensprint van 60 km/h naar 130 km/h binnen no-time in de 3e versnelling. Ja, ik heb te hard gereden op dat specifieke moment op die specifieke plek maar het is niet zo dat ik gedurende meerdere kilometers deze snelheid gereden heb. Dikke pech in mijn geval

Pietert
Master
 Bericht 
Ben-Kelev schreef:
Mijn auto is stage 2 getuned

*fluit tussen tanden*

Dan gaat die van jou harder dan die van mij. Mijne is niet stage 2 getuned :)

Maar wat je nu eigenlijk zegt is dat je de auto niet onder controle kan houden, omdat hij zoveel vermogen heeft? Want van zulk soort verklaringen smullen ze :)

jitzzzze
Master
 Bericht 
Ben-Kelev schreef:
Dat begreep ik naderhand ook :dag:

Daar heb je nu inderdaad niets aan. Maar goed, na al je bekentenissen vraag ik me een beetje af waar je nog wel wat aan hebt?

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:
Maar wat je nu eigenlijk zegt is dat je de auto niet onder controle kan houden, omdat hij zoveel vermogen heeft? Want van zulk soort verklaringen smullen ze :)

Dat ga ik natuurlijk niet verklaren bij de OvJ...

jitzzzze schreef:
Daar heb je nu inderdaad niets aan. Maar goed, na al je bekentenissen vraag ik me een beetje af waar je nog wel wat aan hebt?

... en denk inderdaad dat ik al teveel van m'n kruit verschoten heb in de klaagschriften.

Wie weet valt er één en ander te lijmen op locatie, zal in ieder geval mijn woordkeuze slimmer aan moeten pakken.
Anderzijds; een boete + 2 maanden heb ik op dit moment en alles wat minder wordt is mooi mee genomen.

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

Aanvullende vraag; 17 mei vertrek ik ri Italië (werk) voor 3 dagen. Gaat dit problemen opleveren?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Ben-Kelev schreef:
Aanvullende vraag; 17 mei vertrek ik ri Italië (werk) voor 3 dagen. Gaat dit problemen opleveren?

Als jij die OM zitting negeert, dan niet. Dan gaat ie automagisch door naar de rechter.

Pietert
Master
 Bericht 
Wat ook eigenlijk is wat je wil, denk ik.

Heb je trouwens al post in enige vorm ontvangen?

Ogre
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
post4352415.html#p4352415 schreef: Aanvullende vraag; 17 mei vertrek ik ri Italië (werk) voor 3 dagen. Gaat dit problemen opleveren?
Als jij die OM zitting negeert, dan niet. Dan gaat ie automagisch door naar de rechter.

Als TS wel naar de OM-zitting wil (eh, nee) dan is er nog niks aan de hand. Da's een maand later pas:
Ben-Kelev schreef:
uitnodiging voor een OM-zitting op 21 juni

Pietert
Master
 Bericht 
Ben-Kelev schreef:
17 mei vertrek ik ri Italië (werk) voor 3 dagen. Gaat dit problemen opleveren?

Als je met de auto wil wel, ja. Bovendien zou ik wel naar die zitting gaan.

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:
Als je met de auto wil wel, ja. Bovendien zou ik wel naar die zitting gaan.

Rijbewijs zojuist aangetekend per post retour ontvangen :thumb: .

De "klaagschrift" zitting op 17 mei kan geschrapt worden bij de rechtbank, nu moet ik afwachten tot 21 juni denk ik..

Wat is jullie ervaring hiermee? Een voorwaardelijke rijontzegging + boete? Zal de boete nu ook hoger gaan worden omdat ik m'n rijbewijs eerder retour gehad heb? Uiteraard heel blij dat ik weer de weg op kan maar roept ook weer een hoop vraagtekens op.. :/

bert65
Master
 Bericht 
Ik denk dat je je rijbewijs terug hebt gekregen omdat ze niet binnen 10 dagen een beslissing hebben kunnen nemen.

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

bert65 schreef:
Ik denk dat je je rijbewijs terug hebt gekregen omdat ze niet binnen 10 dagen een beslissing hebben kunnen nemen.

Heb wel een beslissing ontvangen, namelijk dat ik per 14 juni mijn rijbewijs retour zou krijgen indien ik zelf geen actie zou ondernemen (in formelere tekst uiteraard).

Raaf
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Dan gaat die van jou harder dan die van mij.

Die van mij is standaard. Maar die kan ook 129 hoor!

Ben-Kelev schreef:
Rijbewijs zojuist aangetekend per post retour ontvangen

Gefeliciteerd!
Welke reden geven ze voor teruggave?

Ben-Kelev schreef:
Heb wel een beslissing ontvangen, namelijk dat ik per 14 juni mijn rijbewijs retour zou krijgen indien ik zelf geen actie zou ondernemen (in formelere tekst uiteraard).

Dat was de eerste standaard brief toch voordat je zelf begon te schrijven?

Je mag voor dit moment in ieder geval weer rijden. Als je geen antecedenten hebt is het vrij zeldzaam dat ze alsnog aan je rijbewijs gaan trekken. Boete zal wel even slikken worden.

Pietert
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Die van mij is standaard. Maar die kan ook 129 hoor!

Ik reageer misschien altijd een beetje allergisch op "Maar mijne is getjoened, jonguh!" ;)

Raaf
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Ik reageer misschien altijd een beetje allergisch op "Maar mijne is getjoened, jonguh!"

Ik ken het concept.
Daar hebben we deze voor:
Link

Pietert
Master
 Bericht 
Precies :lol:
Ik ga denk ook eens zo'n filmpje maken :)

Raaf
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Ik ga denk ook eens zo'n filmpje maken

Dat lukt met die van jou.
Boedelbakje huren en een keertje een tupperware meeting opzoeken?

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

Raaf schreef:
Gefeliciteerd!
Welke reden geven ze voor teruggave?

Bedankt :D. In de brief staat geen reden genoemd.

Pietert schreef:
post4355137.html#p4355137 schreef: Die van mij is standaard. Maar die kan ook 129 hoor!
Ik reageer misschien altijd een beetje allergisch op "Maar mijne is getjoened, jonguh!" ;)

Begrijp jullie beiden standpunt en mijn opmerking was destijds ook niet bedoeld om de situatie te verzachten o.i.d. maar meer even om aan te geven dat het in een fractie van .... kan gebeuren en je de klos bent.

Hoe vaak zie je een motorrijder 'even optrekken' bij 't stoplicht in de 1e en 2e versnelling waarna hij daarna de teugels weer laat vieren.. Foei, mag niet, maar gebeurt binnen een paar seconden. :nothanks:

Pietert
Master
 Bericht 
Ben-Kelev schreef:
maar meer even om aan te geven dat het in een fractie van .... kan gebeuren en je de klos bent

Ja, dat hoef je de gemiddelde FSer niet te vertellen. Zijn over het algemeen bovengemiddeld geïnteresseerd in auto's/motoren ;)

Raaf
Master
 Bericht 
Ben-Kelev schreef:
Foei, mag niet, maar gebeurt binnen een paar seconden.

Snel spul is veel zelfbeheersing nodig. En ja, het is leuk. En ja, ik doe het ook; even genieten.
Maar het is geen excuus. En al helemaal niet in een rechtszaal.

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

Raaf schreef:
Dat was de eerste standaard brief toch voordat je zelf begon te schrijven?

Nou.. ik heb niet helemaal de standaard richtlijnen gevolgd en er enigszins een rommeltje van gemaakt.
Met name omdat ik meteen in de pen geklommen ben en naar eerdergenoemd adres gemaild heb t.a.v. de rechtbank in stad A.

Zie korte volgorde van de stappen die ik gemaakt heb.. Midden Nederland kent 2 rechtbanken en laat ik deze maar even A en B noemen.

Al met al heb ik diverse poststukken ontvangen:
0. Op internet gezocht en mijn klaagschrift direct naar rechtbank A gestuurd, dit leek het meest logische.
1. Brief van marechaussee met bevestiging van vordering en dat deze doorgestuurd is naar stad B.
> direct hierop mijn eerdere klaagschrift van rechtbank A naar rechtbank B gemaild.

2. "OM zitting op 21 juni in stad B"
3. Brief van CVOM "uw rijbewijs is ontvangen" > "de standaard termijn is 2 maanden en zal op uiterlijk 14 juni.. bla bla bla"
> Gebeld met CVOM en wederom een klaagschrift opgesteld en dit maal per post verstuurd t.a.v. het postbus adres.

3. "uw klaagschrift van 19 april is ontvangen.. we nodigen u uit op 17 mei om dit te bespreken bla bla bla"

>> wtf :loco: , 19 april... Die was naar rechtbank A gestuurd i.p.v. naar rechtbank B... Dus nu heeft iemand 3 klaagschriften liggen!?

Vandaag dus aangetekende post ontvangen met daarin mijn rijbewijs :thumb:

Contact opgenomen met zowel rechtbank als CVOM en daaruit kwam naar voren dat de klaagschriftzitting van 17 mei niet meer nodig is en ik alleen nog op 21 juni mij moet melden voor de OM zitting. Ben heel benieuwd wat hieruit naar voren gaat komen.

Raaf
Master
 Bericht 
Ben-Kelev schreef:
Dus nu heeft iemand 3 klaagschriften liggen!?

Waarschijnlijk.
Aan jou om hier chocola van te maken.

Ben-Kelev schreef:
Vandaag dus aangetekende post ontvangen met daarin mijn rijbewijs

Ben-Kelev schreef:
Contact opgenomen met zowel rechtbank als CVOM en daaruit kwam naar voren dat de klaagschriftzitting van 17 mei niet meer nodig is en ik alleen nog op 21 juni mij moet melden voor de OM zitting.

Je hebt je rbw in handen, je mag dus weer rijden.
Een OM zitting is voor de aardigheid, een rechter zal mogelijk wel naar inhoudelijke argumentatie luisteren. Als je dat wil moet je die wel gaan opstellen.

OM zitting is "dit is mijn eis, en accepteert u dit"? Als "ja" dan betalen en klaar, als "nee" dan alsnog de gang naar de rechter.

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:
Ja, dat hoef je de gemiddelde FSer niet te vertellen. Zijn over het algemeen bovengemiddeld geïnteresseerd in auto's/motoren ;)

Dan zit ik hier in dat opzicht prima op mijn plek :biertje:

Raaf schreef:
Snel spul is veel zelfbeheersing nodig. En ja, het is leuk. En ja, ik doe het ook; even genieten.
Maar het is geen excuus. En al helemaal niet in een rechtszaal.

True, zelfbeheersing is wel key inderdaad. Heb inmiddels ook een setje velgen besteld voor m'n auto met semi slicks d'r omheen. Binnenkort maar even naar Zandvoort/Assen om stoom af te blazen :lol:

Raaf schreef:
OM zitting is "dit is mijn eis, en accepteert u dit"? Als "ja" dan betalen en klaar, als "nee" dan alsnog de gang naar de rechter.

Ben benieuwd wat hieruit naar voren gaat komen, dit heb ik op 21 juni.. Lees veel dingen als: voorwaardelijke rij ontzegging van x maanden met een proeftijd van x aantal jaar + boete

Archiebald
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Ik ga denk ook eens zo'n filmpje maken

Leuk! Ik weet dan wel een leuke vervanger voor de E55 AMG. Speel jij de "modified 350z"? :[

Pietert
Master
 Bericht 
Oh dat is ook goed :lol:

Ben-Kelev
Nieuwkomer
 Bericht 

€1100 in 11 termijnen.

Rijbewijzer
Respect
 Bericht 

Ben-Kelev schreef:
€1100 in 11 termijnen.

Waarom heb je gekozen voor termijnen als ik vragen mag? Gelijk aftikken is mijn inziens beter omdat de tweejarentermijn waarin je 'op scherp' staat volgens mij ingaat nadat je (volledig) hebt betaald. in jouw geval zou je dan 11 maanden (?) langer op scherp staan.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rijbewijzer schreef:
Gelijk aftikken is mijn inziens beter omdat de tweejarentermijn waarin je 'op scherp' staat volgens mij ingaat nadat je (volledig) hebt betaald.

Dat is bij transacties, maar niet voor strafbeschikkingen.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0037399
Citaat:
Richtlijn voor strafvordering feitgecodeerde misdrijven en overtredingen 2016
3.1.0. Algemeen

Recidive

Van recidive is sprake indien de overtreding wordt begaan binnen de recidivetermijn die voor dat feit geldt na afdoening3 van de vorige overtreding. Door het OM wordt via raadpleging van het Justitieel Documentatie Systeem (JDS) vastgesteld of sprake is van recidive.

Afdoening houdt in: een onherroepelijke strafbeschikking, een onherroepelijk vonnis óf een betaalde transactie.

Pagina 1 van 1 [ 47 berichten ]