» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Postingstijd interval gedetecteerd van 230.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 55 berichten ]
Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

Goedendag beste forumleden,

ik zit hier op dit moment in een lastig parket, en hoop dat jullie mij wat waardevolle informatie kunnen geven.

De situatie is zo ik ben afgelopen maart, met mijn motor, gelaserd op 67km te hard. Vervolg was dat ik mijn rijbewijs twee maand kwijt was, en een fikse boete van om en nabij de 1000, en punt van rijbewijs. Dat was een zure appel, maarja tijd gaat door en je stapt weer op de motor.

Nu kwam er gister weer een brief binnen van de CJIB, met de vraag of ik de persoon was die toen en toen op een provinciale weg met 125 reed waar 80 was toegestaan.
Nu is mijn vraag: moet ik hierop reageren dat ik het was, moet ik helemaal niks doen en wachten op de volgende brief, of moet ik in goed overleg iemand anders als bestuurder aanwijzen en dan achterlangs de boete betalen?

M.v.g.

R
Master
 Bericht 
Dat laatste is het slimste voor jou.
In het andere geval volgt naast een boete nog twee maanden zonder rijbewijs. Gok ik.

Ene punt zal er sowieso niet afgaan want geen staandehouding.

cocodee
Master
 Bericht 
Ik denk dat je flink aan de beurt bent, dit is de 2e keer in korte tijd met 30+, je zou iemand kunnen proberen te strikken natuurlijk, maar dan krijgt die een aantekening.
En oh, haal die datum ff weg, want ze lezen hier mee, en dan weten ze gelijk wat je van plan bent. :[

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik denk inderdaad ook dat dat laatste het beste voor mij uitkomt :-? . Maar zal diegene dan ook voor moeten komen?
En stel dat dit niet wil, wat is dan de beste optie? Om gewoon niet door te geven dat ik het was en me van de domme te houden? Want dat is wat ik hier en daar op de site ook voorbij zag komen.

jitzzzze
Master
 Bericht 
Je kan aangeven dat jij het niet was, dan krijgt de kentekenhouder de bekeuring vanzelf opgestuurd. Ergo; dan betaal je hem alsnog zelf.

cocodee
Master
 Bericht 
jitzzzze schreef:
Je kan aangeven dat jij het niet was,

Ik denk dat niet zo makkelijk gaat, ik vrees dat ze aan z'n rijbewijs willen gaan sjorren, vandaar ook de ontbieding.

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

En als ik nu doorstuur dat ik het was ben ik sowieso mijn rijbewijs weer kwijt zegmaar. Want opzich is een fikse geldboete nog tot daar aan toe, maar mijn rijbewijs weer kwijt... moet er moet aan denken. :boos:

Zou ik trouwens ook nog een wob kunnen opsturen, want er staat verder niks geen informatie bij behalve dat ik toen te hard heb gereden.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Het je niet iemand in de familie/kenniskring met een motorrijbewijs?

45 te hard is enkel geld bedrag en geen ontzegging (bij geen recidive).

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Een rijbewijs is voldoende, motor of niet. Maar je need uit australie reed toch?

Aanhanger
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Het je niet iemand in de familie/kenniskring met een motorrijbewijs?

Gaan ze dat controleren dan? En is het zo'n ramp dat als je dat rijbewijs niet hebt?

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Nee, controleren ze niet eene. Zie vergelijkbare topics.

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb wel mensen die ik ken met een motorrijbewijs maar het moet niet zo wezen dat als ze hierin meegaan bij hen het rijbewijs wel wordt afgepakt... :-?
Kan ik trouwens anders niet gewoon op het antwoordformulier invullen dat ik niet de bestuurder was maar wel:
voornaam: Aaron Philp
geb dat:27-04-1983
geb plaats: Brandy creek
bsn: ???
adres: 70 Spring creek road
postcode: 3821
03 53922836

Mr. Anderson
Die hard
 Bericht 

Lijkt me een nette oplossing :applaus:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Dan wordt je zeker gedagvaard en je het vuur aan de schenen gelegd over wie die Aaron dan wel is.
Je zult dan met een goed onderbouwd verhaal moeten komen.

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

Dus in principe kan ik beter een bekende opschrijven en hopen dat het met een fikse boete klaar is dan helemaal een onbekende...

R
Master
 Bericht 
Zeker weten!
Dat zal geaccepteerd worden en over Aaron willen ze idd alles over weten.

jitzzzze
Master
 Bericht 
Moet je wel een bekende vinden die hieraan mee wil werken.

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

Haha ja dacht wel iemand gevonden te hebben, maar helaas, dat ging niet door.
Maar nog weer wat vragen: moet diegene zich ook verantwoorden voor je OvJ of Rechter of zal het met een transactievoorstel gedaan zijn?

En als ik gewoon niks van mij laat horen, en dan op den duur een keer moet voorkomen met een mooi verhaal dat ik niet weet er toen reed. Wat zou daar het gevolg van zijn? Want het probleem is dat ik recidive ben :cry:

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

En zou ik nu ook al de foto op kunnen vragen middels wob? of is dit een dom idee?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Flesjewater schreef:
En zou ik nu ook al de foto op kunnen vragen middels wob? of is dit een dom idee?

Nee, dit is geen dom idee. Het idee van Aaron wel ...... :wink:

Wob dient wel naar de politie te gaan, bij het OM kun je alleen op grond van 30 Sv dossier opvragen.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Flesjewater schreef:

Hij dacht natuurlijk dat de Vmax in Miles werden aangegeven.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Wellicht is het raadzaam FS medewerker te veranderen in FS lolbroek ........

cocodee
Master
 Bericht 
Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal op de foto staat, maar als de bestuurder hetzelfde pak, helm etc. aan had, dan gaat Aaron nog moeilijker op. :x

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Flesjewater schreef:
En als ik gewoon niks van mij laat horen, en dan op den duur een keer moet voorkomen met een mooi verhaal dat ik niet weet er toen reed. Wat zou daar het gevolg van zijn?
Niet weten wie er op je motor reed, is ongeloofwaardig. Bij een bedrijswagen kan ik me er iets bij voorstellen maar een motorfiets...

Je zult met iets beters moeten komen.

graspol
Master
 Bericht 
Als er niet vast komt te staan wie de bestuurder was, ga je als kentekenhouder voor de bijl

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

Oke, stel ik geef mijzelf aan als rijder, wat zou ik dan als recidive kunnen verwachten? Een boete van meer dan 1000 + 4 maand rijbewijs kwijt plus nog een punt?

TMFKAV
Master
 Bericht 
+/- €800 en 4 maanden ontzegging.

R
Master
 Bericht 
Geen punt eraf want geen staandehouding, schreef ik al eerder.

Daarnaast weet de Officier in de toekomst ook van je meerdere snelheidsovertredingen.

Beter zoek je verder naar iemand die steevast beweerd nooit nergens niet te snel te rijden. 400 extra geeft jou de komende vijf jaar of meer, meer vrijheid. Wel je achteruitkijkspiegel gebruiken.

TMFKAV
Master
 Bericht 
R schreef:
nooit nergens niet

?

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

En dan weer de vraag, moet diegene dan ook voorkomen bij of de officier of de (kanton)rechter? Want als dat wel zo is, wordt het heel wat persoonlijker dan alleen een transactie krijgen...

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

Andere vraag: moet degene ook in het bezit zijn (geweest) van een motorrijbewijs, of krijg je daar alleen nog maar meer gezeur mee?

DidbeZ
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Australie doet gewoon aan kilometers...

Feitelijk
Master
 Bericht 
DidbeZ schreef:
Australie doet gewoon aan kilometers

Wij doen aan het SI: m/s

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

Gedag, update: heb niks gedaan met de brief, en nu hebben ze net gebeld. Niet opgepakt, maar moeders wel... nu moet ik terugbellen... doen of niet?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ze hebben je moeder opgepakt? En die houden ze nu gegijzeld?

Serieus: heb je al een bestuurder geregeld of ga je zelf die rol op je nemen?
Je kunt de boel uitstellen door het op een dagvaarding aan te laten komen.
In dat geval, bel ze terug, bevestig dat jij bent wie ze zoeken en zeg dat je geen enkele uitspraak wenst te doen. Dus echt nergens antwoord op geven, behalve op de vraag naar jouw identiteit.

Maar je moet wel een strategie gaan bedenken, alleen uitstel helpt je niets.

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

Klopt, mijn moeder zit nu vast :( :lol:

Nee, ik heb geen andere bestuurder weten te vinden, dus zit er niks anders op dan toe te geven. Ik heb verder ook geen strategie, dus wordt het gewoon op blaren zitten :(
Zal ze binnenkort opbellen, kijken wat ze te zeggen hebben. En dan waarschijnlijk een maand voor jan met de korte achternaam werken...

Plague
Die hard
 Bericht 

Aanhanger schreef:
alleen uitstel helpt je niets.

Je kunt wat langer sparen :D

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

Even een vraag nog weer, toen ik werd geflitst reed ik mee met een toerrit, alleen op den duur moest ik tanken (dom om het niet van te voren te doen :schudnee: )en dus de groep verlaten. Toen ik terugreed zag ik ze in de verte rijden. Daardoor heb ik dus te snel gereden. Mijn vraag: zou dit verhaal nog enig voordeel geven of kan ik beter niks zeggen bij de officier?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Flesjewater schreef:
Mijn vraag: zou dit verhaal nog enig voordeel geven of kan ik beter niks zeggen bij de officier?

:roflol:

Plague
Die hard
 Bericht 

Flesjewater schreef:
Mijn vraag: zou dit verhaal nog enig voordeel geven of kan ik beter niks zeggen bij de officier?

Wat denk je zelf?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Flesjewater schreef:

Heel sterk argument om te snel te rijden, maar ik denk dat de OvJ het direct in zijn broek doet.

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

Nou, even geleden maar hij is binnen: de dagvaarding :( . Heeft iemand hier nog goede ideeën of tips om mee te nemen naar de rechter?

DidbeZ
Master
 Bericht 
Zorg er in ieder geval voor dat je netjes voor de dag komt. Je hoeft niet in 3-delig grijs maar een nette broek, overhemd (in de nette broek) en een paar nette schoenen doen al veel. Scheer je ff voor die tijd (in geval van man, in geval van vrouw niet noodzakelijk, tenzij rok aan), haren kammen e.d. Dat maakt gewoon verschil in hoe je overkomt.

Zeg maar: https://www.youtube.com/watch?v=LyyiDMrTFew

Flesjewater
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja, oke. En qua inhoudelijk? Omdat ik verder niet heb gereageerd op alle berichten, zullen ze daar ook nog vragen over stellen?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Heb je de foto inmiddels ontvangen?

Misschien is daar nog wat mee te doen .......

TommyGun
Master
 Bericht 
DidbeZ schreef:
Scheer je ff voor die tijd (in geval van man

No way, ga m'n baard niet weghalen :lol: 8) Doe 'm wel netjes kammen en een balsem erin ;)

DidbeZ
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Doe 'm wel netjes kammen en een balsem erin

Ook prima natuurlijk als het er maar niet uitziet alsof de cavia er in heeft geprobeerd te nestelen...

TommyGun
Master
 Bericht 
DidbeZ schreef:
Ook prima natuurlijk als het er maar niet uitziet alsof de cavia er in heeft geprobeerd te nestelen...

:lol: :thumb:

VFred
Master
 Bericht 

DidbeZ schreef:

Als dat het geval is, dan ook de Cavia meenemen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Nuttige reacties ....... (de laatste 4) :(

Pagina 1 van 2 [ 55 berichten ]