» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
Ahmet
Eendagsvlieg
 Bericht 
Goedemiddag,

4 juni jl. is mijn rijbewijs ingevorderd i.v.m. feitcode VF 060. (57 te hard na correctie op 60 weg) Mijn ervaring is als volgt:

- 4 juni invordering, berichtgeving inbeslagname ontvangen van verbalisant op bureau (mocht achter dhr. rijden)
- 5 juni verzetschrift verstuurd naar CVOM en rechtbank. (nog geen dossier)
- 9 juni uitnodiging ontvangen voor voorstel strafbeschikking bij het OM.
- 12 juni gebeld naar CVOM met verzoek uitspraak omtrent besluit. Hierbij te horen gekregen dat naar aanleiding van mijn verzetschrift mijn rijbewijs teruggestuurd wordt. Rijbewijs is nog niet ontvangen bij het CVOM waardoor ze niet konden vertellen wanneer ik deze kan verwachten.

Wat is jullie advies hierin? Is het verstandig om deel te nemen aan de OM zitting of laten voorkomen? En is het normaal dat mijn rijbewijs nog niet in ontvangst is genomen bij de CVOM?

Alvast bedankt!

Ahmet
Eendagsvlieg
 Bericht 
Update:

Dagelijks drie keer gebeld met CVOM.

Mijn rijbewijs is nog steeds niet in ontvangst genomen door het CVOM.. :huh:

DidbeZ
Master
 Bericht 
10 dagen zijn verstreken dus teruggave tot zitting.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ze hebben tot het eind van de dag voor een beslissing. Anders krijg je hem sowieso terug.

Ahmet
Eendagsvlieg
 Bericht 
Er is reeds een besluit genomen. Ik krijg hem terug, enkel is mijn rijbewijs nooit aangekomen bij het CVOM. De verbalisant beweert deze tijdig (inmiddels 10 dagen geleden) opgestuurd te hebben naar het CVOM.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dan aangifte doen van vermissing en een nieuwe ophalen bij het gemeentehuis?

Ahmet
Eendagsvlieg
 Bericht 
Afgelopen zaterdag toch nog mijn rijbewijs ontvangen! Uiteraard met begeleidend schrijven dat het onder voorbehoud, in afwachting van strafbeschikking, is geretourneerd. Bestaat er een kans dat er ten tijde van OM zitting mijn rijbewijs toch nog wordt ingevorderd?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Nee

Pagina 1 van 1 [ 8 berichten ]