» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
Hallo1998
Nieuwkomer
 Bericht 

Hallo allemaal,

Allereerst sorry voor de spelfouten die gaan komen. Ik heb nu zo'n 1,5 jaar mijn rijbewijs. Zaterdag 11-02-2017 ben ik staande gehouden in Tilburg. Dit kwam omdat ik een drift maakte om een rontonde. Het was wel met een tamelijk lage snelheid (<20) en het was 's avonds laat en niemand te bekenen. Dit was overigens de enige overtreding die ze hebben vastgelegd. De agenten vertelde mij hoe de situatie in hun ogen was. Zij verklaarde dat ik mijzelf in gevaar bracht en mijn passagier. Vervolgens begonnen ze over een aantal artiekelen art 5 en art130 ook spraken zij over een hoge boete en een cursus. Ik vond het redelijk vaag allemaal. Verder hebben ze mijn rijbewijs gehad en een paar regels op een notieblok geschreven. Als verklaring heb ik afgelegd dat ik begrijp dat het niet verstandig was. Het is mij onduidelijk wat mij nu te wachten staat. Ik hoop dat iemand mij wat duidelijkheid zou kunnen brengen. Kan mijn rijbewijs alsnog ingevorderd worden? Waar zou ik een boete voor kunne. Krijgen en hoe hoog kan die zijn? Wat houd die cursus precies in?
Om het nog net wat erger te maken ben ik 2/3 maanden eerder ook al aangehouden met een art 130 maar daar heb ik niks van gehoord en daar hadden deze agenten het ook niet over. Ik ga er dus vanuit dat het proces verbaal van de eerdere staandehouding nooit is doorgevoerd. Maar wat staat mij te wachten als ik twee overtredingen maak? Is dit bangmakerij of kan ik er wel degelijk vanuit gaan dat mij ernstige consuqunties te wachten staan?

Bedankt voor jullie hulp alvast!

Feitelijk
Master
 Bericht 
Er was al een dubbel topic verwijderd. Waarom blijf je hetzelfde verhaal posten?

Hallo1998
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Waarom

Meer reacties, meer duidelijkheid

Feitelijk
Master
 Bericht 
:thumb:

Je gaat nat op een onderzoek naar de rijbevoegdheid.

EMG omdat je meerdere overtredingen gemaakt hebt. Beetje recidive eroverheen en je bent een paar duizend euro armer. :kniktja:

TMFKAV
Master
 Bericht 
Hallo1998 schreef:
Meer reacties, meer duidelijkheid

Daar ga je het tegenovergestelde mee bereiken ....... of je krijgt enkel reacties op het dubbel posten.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Je hebt drie gedragingen uit de EMG lijst begaan dus die EMG komt er wel aan.

Citaat:
III. rijgedrag

2. Gebrek aan inzicht in risico’s in het verkeer, zoals:
c) niet tijdig onderkennen van de invloed van externe factoren, zoals het weer, de toestand van de weg, het tijdstip, de aanwezigheid van scholen, voetgangersoversteekplaatsen, de specifieke eigenschappen en de toestand van het eigen motorrijtuig en van andere voertuigen en van de vervoerde lading, of wegwerkzaamheden, of van interne factoren zoals het ‘hand held bellen’, afleiding door audiovisuele middelen of vermoeidheid;
e) met een te hoge snelheid naderen van of inhalen nabij voetgangersoversteekplaatsen of in andere onoverzichtelijke situaties, zoals kruisingen en spoorwegovergangen;
4. Duidelijk een gedrag tentoonspreiden dat in strijd is met de essentiële verkeersregels en verkeerstekens ter zake van:
e. het gebruik van lichten en geven van signalen;

Feitelijk
Master
 Bericht 
En voor het onderzoek:

Citaat:
I.2. Beheersing van het motorrijtuig

1. Gebrek aan stuurvastheid waardoor, al dan niet in combinatie:
a. slingerend wordt gereden;
b. bij herhaling van de juiste koers wordt afgeweken;
c. bij het richting veranderen bochten niet vloeiend worden genomen;
d. bij het volgen van bochten in het wegverloop het motorrijtuig uit de bocht ‘zeilt’.

3. Overige feiten of omstandigheden waaruit een gebrek in de vaardigheid in de beheersing van het motorrijtuig blijkt:
a. het motorrijtuig niet onder controle houden;

Tel daarbij wat je 2/3 maanden geleden al uitgevreten hebt dan wrijft de panningmeester van het CBR zich al in de handen.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Hallo1998 schreef:
of kan ik er wel degelijk vanuit gaan dat mij ernstige consuqunties te wachten staan?

Het spijt me, ik denk dat je deze vraag met JA kan beantwoorden.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Of met NEE, of MISSCHIEN.

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ]