» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
snovvdog
Master
 Bericht 
Heren,

Ik mag binnenkort verschijnen voor een wildplasboete uit 2015.
Eigenlijk komt die datum niet goed uit, zit midden in een oplevering van één van de grootste projecten van het jaar en het boetebedrag is vrijwel hetzelfde qua kosten als een dag vrij nemen/ 8 verlofuren :[ .

Is het mogelijk om bij strafrecht zaken een schriftelijke verklaring te doen bij de kantronrechter? Ik zit er eigenlijk niet op te wachten mijn tijd te verspillen bij de rechtbank...

mvg,

Marek

TMFKAV
Master
 Bericht 
Citaat:
Zaak bij verstek behandelen

De rechter kan uw zaak bij verstek behandelen. Hij behandelt uw zaak dan zonder uw aanwezigheid en zonder dat u uw advocaat daartoe heeft gemachtigd. Soms verleent de rechter geen verstek, omdat hij het noodzakelijk vindt dat u aanwezig bent. De zaak wordt dan uitgesteld en u wordt nogmaals opgeroepen.

Wilt u wel reageren, maar niet naar de zitting, dan kunt u de rechter een brief schrijven. In deze brief geeft u uw mening over het strafbare feit waarvan u wordt beschuldigd. Het kan zijn dat de rechter vindt dat u absoluut op de zitting aanwezig moet zijn. Hij kan u dan laten halen door de politie.

O:)

Feitelijk
Master
 Bericht 
zeikerd schreef:
Ik zit er eigenlijk niet op te wachten mijn tijd te verspillen bij de rechtbank...

Als je dit zo aandraagt komt het vast goed.

snovvdog
Master
 Bericht 
Gaat niet daarom, het is inmiddels meer dan 2 jaar verder, en ze roepen mij op in de drukste periode van het jaar, net het start van het nieuwe seizoen, ik kan mij eigenlijk zelfs geen 1 dag vrij veroorloven tot aan mei... Deadlines zijn nu al bijna onmogelijk te halen.
Ik zie eigenlijk niet wat mijn aanwezigheid voor toegevoegde waarde heeft, ik heb mijn verhaal al klaar en enkele rariteiten in het zaakoverzicht gezien (zoals het PV die een maand na de vermeende overtreding is opgemaakt).

Het probleem is, de agent heeft overduidelijk een LAF-je gepleegd, zegt iets te hebben kunnen ruiken (in zijn verklaring) terwijl het gezien zou zijn op camera (mijn legitimatie is door een motoragent gevraagd die zelf niks gezien heeft en mijn beschrijving door de camera heeft doorgekregen), echter is dit nergens terug te vinden op het PV, hij heeft een maand later een PV gemaakt alsof hij mij zelf staande heeft gehouden.

Alleen is het lastig te bewijzen voor mij, en vrienden & kennissen van mij zitten er ook niet op te wachten om genoemd te worden, waardoor ze potentieel gedagvaard kunnen worden om al getuige te spelen...

Feitelijk
Master
 Bericht 
Als je er zelf niet bent om dit aannemelijk te maken word je zeker veroordeeld.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Schriftelijke getuigenverklaringen regelen ....... kans is echt heel klein dat zij opgeroepen worden.

Boralis
Master
 Bericht 

snovvdog schreef:
hij heeft een maand later een PV gemaakt alsof hij mij zelf staande heeft gehouden.

Niet waar dus. Ook even aangifte gedaan tegen de agent? Denk aan 207 (meineed) en 225 (valsheid in geschrifte). Misschien nog wel meer te vinden.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik ben toch zelf geweest, en toch goed, want, ik ben vrijgesproken :woop: :woop: :woop: :woop: .

Rechter vond dat omdat ik een uitgebreid verhaal had, dat er toch twijfel over de verklaring van de agent kon worden geschept, en door de twijfel ben ik vrijgesproken :applaus: .
OvJ vond het jammer dat ik niet in mijn 1e verzet meer gronden van verzet heb gegeven.

Overigens zat ik al in de zaal van tevoren, dus bij de 3 voorgaande zaken, verbazend met welke slechte argumenten mensen mee aankomen ,en dan ook nog verlaging van de boete krijgen :o . Jongen die strafmindering kreeg voor openbaar dronkenschap terwijl die zo goed als heeft toegegeven die avond te rijden met de auto. Verklaring verdachte in PV ''ik was gewoon een beetje dronken'' en nu glashard ''nee ik was nuchter want ik was met de auto'' zat te vertellen :schudnee: .

TMFKAV
Master
 Bericht 
:thumb:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
''nee ik was nuchter want ik was met de auto''

Lekker als dat een argument is. Word je zat achter het stuur aangehouden. "Nee hoor ik ben niet zat want ik zit in de auto" :huh:

Spook
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
OvJ vond het jammer dat ik niet in mijn 1e verzet meer gronden van verzet heb gegeven.

Lezen ze die dan?

Boralis
Master
 Bericht 

DikkeDiesel schreef:
Lekker als dat een argument is. Word je zat achter het stuur aangehouden. "Nee hoor ik ben niet zat want ik zit in de auto"

Geen blaastest denk ik. Dan is 't toch lastig om het hard te maken. Alleen eigen verklaring is niet genoeg, zonder verder bewijs i.c.m. slecht PV. Veel mensen kunnen ook strontvervelend kunnen zijn zonder een druppel op ...

Pagina 1 van 1 [ 12 berichten ]