» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking) Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 33 berichten ]
tim202
Eendagsvlieg
 Bericht 

Vroeg in de ochtend op 10 juni 2017 werd ik op de A2 richting Amsterdam bij Breukelen staande gehouden door opvallende politie (2 auto's en 1 motor). Agent zegt dat politiehelicopter (!) op A2 Eindhoven - Den Bosch heeft geconstateerd dat mijn voertuig te hard reed (Vmax + 49 of minder, ik rijd nooit boven invordering grens). Vervolgens moest ik blazen (P van passeren) en telefoonnmummer geven zodat politie contact kan opnemen. Vervolgens mocht ik doorrijden. Dacht dat het een grap was. Iemand wel eens iets gehoord over dat ze snelheid controleren met een heli? Ben benieuwd of ze me nog gaan bellen.

Peter.B
Master
 Bericht 
Kan het niet zo wezen dat de helicopter geconstateerd heeft dat je te hard reed en vervolgens de motoragent de meting verricht heeft?

Spook
Master
 Bericht 
Pas nog een topic hier met iets soortgelijks. Gebruik de zoekfunctie dan kun je dat wel terugvinden.

keokiracer
Master
 Bericht 
Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Laat ze maar aantonen dat ze je kenteken hebben gezien vanuit de lucht, hebben ze dat niet dan is de kans aanwezig (hoe groot of klein ook) dat ze je auto verwisseld hebben tijdens de staande houding met het zelfde type auto.

Ik ben idd erg benieuwd wat die referentie punten zijn waarmee ze je snelheid hebben gemeten.

tim202
Eendagsvlieg
 Bericht 

Dank voor de link naar het topic. Ik zal zeker in beroep gaan mocht ik er nog wat van horen.

Nee de motoragent en die 2 wagens hebben geen meting verricht want dan hadden ze me wel een bekeuring gegeven. Ze hadden instructie gekregen vanuit die heli om mij staande te houden. Enige wat ze deden was blaas testje, checken rijbewijs of er iets open staat etc. (niets) en tel nr vragen.

Pita
Master
 Bericht 

Daarom gaan ze je ook bellen, in de hoop dat je jezelf ophangt.
Niets verklaren dus, alleen je naam en je BSN nummer opgeven ( dat weten ze toch al ) .

dikkydik
Master
 Bericht 
tim202 schreef:
Nee de motoragent en die 2 wagens hebben geen meting verricht want dan hadden ze me wel een bekeuring gegeven.

En achteraf op basis van de videobeelden (strepentellen) een strafbeschikking opleggen en telefonisch een verklaring ontfutselen?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
De heli heeft niets gemeten, je viel gewoon op.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Iig niets tegen je zelf verklaren..

En zeggen dat je het je niet kunt voorstellen, vragen hoe ze je snelheid vanuit de helicopter gemeten hebben, en dat ze je bijna wel verwisseld moeten hebben met een andere auto.

R
Master
 Bericht 
tim202 schreef:
Enige wat ze deden was blaas testje, checken rijbewijs of er iets open staat etc. (niets) en tel nr vragen.

En gevraagd of je daarvoor op de A2 reed/ waar je vandaan kwam?

dikkydik
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Iig niets tegen je zelf verklaren..

Helemaal geen gesprek aangaan, en als je het toch doet, niets verklaren.

keokiracer
Master
 Bericht 
^ Je kunt ook de MofkaP aanpak gebruiken natuurlijk post1652821.html#p1652821

jack19
Master
 Bericht 

Interessant, ik volg. Nog nooit van gehoord tot op heden.

Superkoe
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
De heli heeft niets gemeten, je viel gewoon op.

Die heli kan prima meten, wanneer je de afstand weet tussen vaste (goed herkenbare) objecten.

A4
Master
 Bericht 
Wat een onzin dit. Gaat op geen enkele manier standhouden dit toch?
Hoe weet de piloot precies welke referentiepunten hij moest gebruiken?
Dat mag wel een verdomd goed opgebouwd PV zijn van piloot Arendsoog.
Het moet niet gekker worden in dit land zeg :schudnee:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Het is niet de piloot of co-piloot die meet. Het is de waarnemer die meet.

zadkine
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Hoe weet de piloot precies welke referentiepunten hij moest gebruiken?

De standaard lengte van de strepen op het wegdek.

Feitelijk
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
De standaard lengte van de strepen op het wegdek.

Ze hebben vast een paar vaste punten, en genoeg tijd om die op de meten.
Strepen lijkt me onwaarschijnlijk.

R
Master
 Bericht 
Met 200 km p/u :applaus:

Ik denk eerder dat hij meevliegt en dan op z'n eigen boordmeter kijkt.

Blijft in mijn ogen uiterst twijfelachtig. Maar ja, als je in je eigen ogen vindt dat je altijd gelijk hebt.

Walker
Master
 Bericht 
Vanuit de lucht zijn sommige hectometerpaaltjes prima te lezen:

https://www.google.nl/maps/@52.4238786, ... 312!8i6656

keokiracer
Master
 Bericht 
^ Voor zover ik weet is de A10 de enige snelweg met die 'vluchtstrookweergave'.

TommyGun
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
^ Voor zover ik weet is de A10 de enige snelweg met die 'vluchtstrookweergave'.

Gaaf, wist ik niet :D

keokiracer
Master
 Bericht 
Alleen hele kilometerwaarden overigens en volgens mij is het op de nieuwere delen (rondom Coentunnel, ring Oost) na de vernieuwing niet meer teruggeschilderd.

R
Master
 Bericht 
Walker schreef:

En dan heel hard in je helikoptertje van eenentwintig tweeentwintig. :lol:
Of hebben ze al een tiptronic apparaat.

Ik gok toch op gelijkblijvende snelheid. En dan zo spoedig mogelijk aan de hand van een auto met geijkte teller de heliboardcomputer checken. (..)

Superkoe
Master
 Bericht 
Zo moeilijk is het toch niet? Google Maps op je laptop en stopwatch in de hand, en je kunt vrij nauwkeurig een snelheid schatten. Zoveel km correctie eraf, en dan heb je een heel betrouwbare meting. Ander ding is het kenteken. Je hebt een agent op de weg nodig die het kenteken registreert en dus ook voor de aanhouding zorgt.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Je hebt een agent op de weg nodig die het kenteken registreert en dus ook voor de aanhouding zorgt.

Blik op de Weg heeft er toch ooit een uitzending aan besteed? Weet alleen niet of het deze is. Kan nu niet kijken :(

boersma
Master
 Bericht 
Klopt, is die uitzending. Daar gaan ze op de dijk van Enkhuizen Lelystad controles houden op inhalen (bij inhaalverbod), was ook i.s.m. de heli.
Maar inhalen is wat makkelijker te constateren dan snelheid.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Afbeelding

Kenteken lezen zou geen probleem hoeven zijn ......

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Daar gaan ze op de dijk van Enkhuizen Lelystad controles houden op inhalen (bij inhaalverbod), was ook i.s.m. de heli.
Maar inhalen is wat makkelijker te constateren dan snelheid.
Is ook goed dat ze dat doen: inhalen op een rechte weg van 18 km lang, l e v e n s g e v a a r l i j k !!. Goed dat voor zoiets schaarse heli-uren worden gebruikt :fp:

WimLex
Master
 Bericht 
R schreef:
Ik denk eerder dat hij meevliegt en dan op z'n eigen boordmeter kijkt.

:lol:

WNS2.0D schreef:
De heli heeft niets gemeten

Zoek eens op VASCAR

Harold schreef:
Laat ze maar aantonen dat ze je kenteken hebben gezien vanuit de lucht, hebben ze dat niet dan is de kans aanwezig (hoe groot of klein ook) dat ze je auto verwisseld hebben tijdens de staande houding met het zelfde type auto.

wel eens gezien tot wat die cameras in staat zijn ?

zadkine
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
wel eens gezien tot wat die cameras in staat zijn ?

Ja, maar dat maakt de opmerking van Harold niet minder waar.....aantonen dat de hele het kenteken aan de politie heeft doorgegeven, bv via opnames in de black box.
En dus niet een omschrijving vh voertuig.

Zodanig ingezoomd vanuit een luchtfoto dat de koptekst van een folder leesbaar was....van iemand die op een bankje zat.
Alleen had die de folder zo in de hand dat je die recht van boven kon lezen.

tim202
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ze hebben me nog niet gebeld. Zal ook wel niet meer gebeuren. Het is inderdaad denk ik wat WNS2.0D zegt. Laagvliegende audi bij Eindhoven toen daar wat aan de hand was bij een concert en er heli's in de lucht zaten. Even staandehouden en kijken of het iets is. (ze hebben bijvoorbeeld ook de inhoud van de kofferbak bekeken tijdens de staandehouding).

Pagina 1 van 1 [ 33 berichten ]