» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 1 bericht ]
johan72
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik ben op 19 April 2016 aan de kant gehaald voor te hard rijden op de A73, +/-400m na de tunnel in Roermond.

Op de brug stond een agent met een lasergun die via radio de voertuigen doorgaf aan een team op de parking iets verder op de autoweg.
Ik werd aan de kant geleid door een Belgische politie op motor waarna de Nederlandse politie het overnam.

Het verhoor werd afgenomen mbv een smartphone wat voor de eerste keer werd gebruikt volgens de agent. Ik heb geen enkel bewijs meegekregen na afloop.

Ik was verbaasd dat ik te hard had gereden, in de tunnel had ik er uitdrukkelijk op gelet dat ik niet harder dan 100 reed en eenmaal uit de tunnel reed ik iets verder achter iemand aan die zich aan de snelheid hield.

Ik ben ondertussen verhuist en kreeg op 15-02-2017 een gewijzigde strafbeschikking die verwees naar een eerdere strafbeschikking die ik op 17-05-2016 zou moeten hebben ontvangen maar nooit heb gekregen. Na navraag bij het OM zou ik volgens het CJIB geemigreerd zijn, ik heb echter altijd in Belgie gewoond.
Doordat de gewijzigde strafbeschikking op mijn oude adres is aangekomen (mei 2016 verhuisd) heb ik deze pas gisteren ontvangen.

De brief zegt niets over de wijze van vaststelling en de locatie is niet gespecifieerd, enkel Ryksweg, A73. De geconstateerde snelheid is gelijk aan de gecorrigeerde snelheid nl 145 km/u, volgens OM stond in het PV 150km/u.

Heeft een Belgische agent de bevoegdheid in Nederland om bestuurders aan de kant te halen?
Kan een lasermeting plaatsvinden door andere agenten dan diegene die het PV opmaken?
Is het toegelaten dat men met een smartphone de vaststellingen gaat doen een waar vervolgens meermaals een collega moet bijgeroepen worden die moet uitleggen hoe het moet?
Wat als de snelheden op de brief niet kloppen met diegene op het PV en er geen correctie is toegepast? Wat geldt er als bewijs voor de rechter, de brief die ik heb ontvangen of het PV wat ik nooit gezien heb?

Kan ik nog bezwaar indienen aangezien ik de brief meer dan 2 weken na dagtekening heb ontvangen? En heeft dit zin in mijn situatie?

Alvast bedankt voor de feedback.

Pagina 1 van 1 [ 1 bericht ]