» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]
neurder
Die hard
 Bericht 
Heren (en dames ;)),

Helaas ben ik ook in het gebied van de strafzaken beland. Normaliter kom ik met de mulder feiten weg, deze keer helaas niet.

Wat is er gebeurd / feiten
Bij het stoplicht ben ik op de motor sportief vertrokken, met een agent zo'n 3 auto's achter mij. De agent heeft vervolgens mij gevolgd en heeft op een weggedeelte piek gemeten (50 te hard, 40 na correctie). De rit verliep daarna wat vlot, kwam vooral omdat ik te horen kreeg dat bui mijn nieuwe baan de proeftijd niet verlengd was.

Ik ben van mening (weet dit wel zeker) dat ik die snelheid niet gereden heb, geloof best wel te snel maar dat niet. Tijdens de staandehouding wil de agent babbelen - prima - en gebruikt dit vervolgens als mijn verklaring. Ik nog zeggen dat ik wens geen op papier te zetten. Hij meent het hele gesprek genoteerd te kunnen hebben als verklaring, maar was niet van plan om hem voor te lezen...

Het bijzondere
Bij controle van de locatie blijkt de toegestane snelheid lager te zijn dan genoteerd. Ik zit nu een beetje te dubben wat ik er mee moet. De boete Is redelijk hoog, maar wil geen slapende honden wakker maken als ik het wel voor laat komen. -Want anders krijgen we waarschijnlijk een invordering -

Wat Is het advies?
- Verzet aantekenen, wobben en voor laten komen?
- cjib pesten door het in termijnen te laten betalen en het accepteren?

Alvast dank!

snovvdog
Master
 Bericht 
Lastig te zeggen, aan de ene kant ben ik benieuwd hoe die agent met 3 auto's er tussen (dus geen direct zicht) een piekmeting kan maken. Daarnaast, ik vraag mij af of ze de vmax nog kunnen/willen corrigeren, de vmax was volgens agent onder ambtseed een bepaalde snelheid, als deze lager was ten tijde van de overtreding, kunnen ze de bebording niet meer controleren en als niemand hier vragen over stelt lijkt het mij stug dat ze dit nog bij de wegbeheerder kunnen navragen. Gewoon niet ter sprake laten komen, dan is er niemand die ten tijde van de rechtzaak hier naar heeft omgekeken.

Strafrecht = gegevens via art. 30 sv. opvragen ipv. WOB geloof ik, of kan de WOB ook? Dat zou iemand anders moeten bevestigen.

Ik zou zelf in verzet gaan, zeker als je niks over de geldende vmax zegt, gaan ze hier nooit (meer) naar kijken. En aangezien je zelf overtuigd bent dat je minder snel hebt gereden...

Vooral benieuwd naar de:
Ijktabel van de gebruikte auto.
Genoteerde verklaring in het PV.
Overige gegevens...

Gewoon twijfel zaaien over de (piek?)meting.

neurder
Die hard
 Bericht 
Daar ben ik dus ook benieuwd naar wat er nou precies genoteerd Is maar ook meer info over de motorfiets van de agent.
Nou het Is zo dat de lagere snelheid niet tijdelijk Is, maar vast. In theorie zou de wijziging een invordering kunnen betekenen voor mij.

Voor meer info kan je altijd een pm sturen ;)

Pagina 1 van 1 [ 3 berichten ]