» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 14 berichten ]
niliz76
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik ben op 12-6-2015 staande gehouden buiten de kom en de agent vertelde mij dat ik 31 te hard heb gereden. Dit leek mij erg veel, dus heb als verklaring opgegeven dat ik het niet geloof. Ik heb geen document ontvangen van de agent.

Op 1-7-2015 valt de strafbeschikking op de met met een O rechtsboven. Geldboete van 330,-. Echter klopt het kenteken niet wat op deze beschikking staat, net een letter verkeerd. Dit kenteken bestaat echter niet check via RDW.

Nu heb ik 13-7-2015 het volgende gestuurd:

Op 1 juli 2015 heb ik van u een transactievoorstel ontvangen, waarin u aangeeft dat ik verdacht wordt van een strafbaar feit. Het transactievoorstel vermeldt, naast een tijdstip en locatie, een kenteken (7VUB77) van een auto, waarin ik gereden zou hebben. Dit is echter geheel incorrect.

Bij deze wijs ik u er op dat het gebrek aan zorgvuldigheid van uw zijde mij nu noodzaakt tot het schrijven van een reactie, welke bij een juiste uitvoering van de wettelijke bepalingen en procedures, niet nodig zou zijn geweest. Door het gebrek aan zorgvuldigheid ontbreekt de grondslag van de bij u gelegen bewijslast danwel is gerede twijfel ontstaan over de juistheid van andere gegevens/documenten ten aanzien van dit transactievoorstel.

Ik protesteer hierbij tegen het frustreren van de in de wet gewaarborgde procedures voor bezwaar en beroep. Aangezien u handelt in strijd met de Algemene beginselen van behoorlijk bestuur zoals neergelegd in de Algemene Wet Bestuursrecht (AWB), met name het beginsel van fair play (op tijd in de gelegenheid gesteld te worden voor zijn belangen op te komen, en onpartijdigheid, (art. 2:4), zorgvuldigheid (art. 3:2) en motivering (art. 3:46 en 3:47) en het verbod van detournement de pouvoir (art. 3:3) en het verbod van onevenredigheid / willekeur (art. 3:4), en het rechtszekerheidsbeginsel.

Ik wil u dan ook met klem verzoeken om bovengenoemde redenen alsnog te besluiten het transactievoorstel te vernietigen en mij hiervan onverwijld van op de hoogte te stellen.

20-1-2017 brief ontvangen, oproeping verdachte na ingesteld verzoek, ik mag op 22 maart op het matje komen.

Mijn vraag aan jullie, heb ik iets of heb ik niets. Indien ik niets heb, kan ik mijn ingestelde verzet nog intrekken?
Ik heb nog geen WOB verzoeken gedaan, is het te laat daarvoor?

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Je hebt niks, want staande gehouden en identiteit vastgesteld.
Welk kenteken die auto had, wie de eigenaar daarvan is etc. is daarom niet echt relevant.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Indd. kenteken is irrelevant .......

Afhankelijk van hoe de snelheid is vastgesteld, zou je dit wel kunnen gebruiken (niet de juiste zorgvuldigheid betracht).

Ipv 31 te hard ...... slechts 13 O:)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Je hebt niks, want staande gehouden en identiteit vastgesteld.

Ik ben een paar jaar geleden ook staande gehouden voor een foute kentekenplaat.

Agent noteerde mijn kenteken en dat was in Leeuwarden kennelijk niet goed te lezen. Kenteken was JN-**-** en werd gelezen als JW-**-** 1 Brief was voldoende om van de bekeuring af te komen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Dan heb je geluk gehad, het hof denkt daar anders over.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ik ben een paar jaar geleden ook staande gehouden voor een foute kentekenplaat.

Had je een sticker ipv een aluminium GAIK?

niliz76
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik denk dat ik mijn verzoek maar intrek, scheelt weer een ochtendje. Moet zeker naar de officier van justitie sturen?

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ik weet niet of dat verstandig is, wacht even met e.e.a. totdat de experts gereageerd hebben. Zomaar de handdoek in de ring gooien is niet altijd handig.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Feitelijk schreef:
post4305927.html#p4305927 schreef: Ik ben een paar jaar geleden ook staande gehouden voor een foute kentekenplaat.
Had je een sticker ipv een aluminium GAIK?

:kniktja: :kniktja:

TMFKAV
Master
 Bericht 
niliz76 schreef:
Ik denk dat ik mijn verzoek maar intrek, scheelt weer een ochtendje. Moet zeker naar de officier van justitie sturen?

:schudnee:

Je hoeft niets in te trekken, transactievoorstel niet betalen is bezoekje rechtbank.

Deze zaken gaan regelmatig over de 3 jaar en worden geseponeerd, ik zeg neem de gok ....... duurder wordt het toch niet.

niliz76
Eendagsvlieg
 Bericht 

Bedankt voor alle reacties.

@ TMFKAV, je bedoelt dat ik gewoon moet verschijnen op 22 maart, mijn zegje doe, en dan gaat de rechter zich erover buigen, komt er dan niet direct een uitspraak? Want dan haal ik de drie jaar niet, als hij er ruim een jaar over doet loopt het pas langer als 3 jaar.

Ondertussen typ ik mijn briefje dat ik onvoldoende bewijs heb kunnen verzamelen en dat ik mijn ingestelde verzet strafbeschikking intrek. Deze stuur ik dan naar Parket Centrale Verwerking O.M. in Utrecht.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
In 2012 schreef ik aan het CVOM:

Citaat:
Bijgaand treft u een kopie van beschikking xxxx xxxx xxxx xxxx aan.

Het kenteken in genoemde beschikking 11-JW-XX is een voor mij volledig onbekend kenteken.

Ik verzoek de beschikking te vernietigen en deze aan de juiste eigenaar van het vervoermiddel te sturen.

Ik zie graag een bewijs van vernietiging van de beschikking tegemoet.

Ook al was ik staande gehouden, de bekeuring werd direct ingetrokken.

Spook
Master
 Bericht 
En de bestuurder van de auto met dat andere kenteken kan nu tijd en moeite gaan steken in een verweer. Chic.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Spook schreef:
En de bestuurder van de auto met dat andere kenteken kan nu tijd en moeite gaan steken in een verweer. Chic.

Nee hoor. Het volledige kenteken met JW er in bestaat niet.

Pagina 1 van 1 [ 14 berichten ]