» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Postingstijd interval gedetecteerd van 41.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 35 berichten ]
LTV65
Nieuwkomer
 Bericht 

Zojuist een onaangename verrasing op de mat, een brief van CJIB.

Ik zou in november 2016 een rood kruis hebben genegeerd. Tevens staat er geen fotorolnummer op de strafbeschikking.

Wat moet ik hier nou van aan? Ik zou mij echt niet meer kunnen herinneren wat er die dag is gebeurd, ik weet alleen dat ik wel
op tijd op werk was.

Moeten dit soort beschikkingen niet binnen een bepaalde tijd bekenbaar gemaakt worden?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Bepaalde tijd? Ja, 3 jaar ......

LTV65
Nieuwkomer
 Bericht 

Ah, dus ze hadden hem ook over twee jaar kunnen sturen. Maar zonder bewijs o.i.d. kunnen ze je gewoon een prent aannaaien? Destijds was ik wel op de plek die op de boete staat maar van enig misdrijf ben ik mij niet bewust... Na vijf maanden heen en weer rijden is die ene keer lastig weer op te brengen. Heeft het zin hier bezwaar tegenin te dienen? Lijkt mij raar hoe ik zonder bewijs of aanhouding 5 maanden na een eventuele overtreding doodleuk een prent op de mat krijg.

Feitelijk
Master
 Bericht 
LTV65 schreef:
Destijds was ik wel op de plek die op de boete staat maar van enig misdrijf ben ik mij niet bewust..

Waar en wanneer precies?

LTV65
Nieuwkomer
 Bericht 

Knooppunt watergraafsmeer op de A10, richting de A1

Feitelijk
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
en wanneer

LTV65
Nieuwkomer
 Bericht 

Excuus, 15 november 2016 om 10:14

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik ben er nog niet helemaal, linker of rechter rijbaan, en welk hectometerpaalnummer?

LTV65
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik zou zeggen A10 hectometerpaal 11.8 (de afrit van de A10 naar de A1) linkerrijbaan

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat is de rechter rijbaan.
Ik zie geen rood kruis op A10R 11.5 op 2016-11-15 vanaf 09:00 tot 11:00

(op 11.8 links ook niet trouwens)

LTV65
Nieuwkomer
 Bericht 

Merkwaardig, Zeer bedankt voor de informatie. Indien je het nog zou willen zou je misschien voor hetzelfde tijdstip de linker twee rijbanen van hectometerpaaltje 10,9 willen controleren? Dit is net voor de afslag, als hier ook geen rood kruis stond dan weet ik zeker dat ik hier niet op een rijbaan met een rood kruis heb gereden.

Feitelijk
Master
 Bericht 
LTV65 schreef:
Indien je het nog zou willen zou je misschien voor hetzelfde tijdstip de linker twee rijbanen van hectometerpaaltje 10,9 willen controleren?

Bingo!

Rijstrook 4 (links onderin) had een kruis.
Afbeelding

bert65
Master
 Bericht 
Wacht even. De verbindingsweg (A10 Oost naar de A1) wordt na het puntstuk a A1 en begint dan dus als A1 Re 4,1. Misschien dat Feitelijk daar even naar kan kijken.

LTV65
Nieuwkomer
 Bericht 

Super, ik neem aan dat de onderbreking in de meetwaarden aangeven dat er een kruis op dat moment was?

Feitelijk
Master
 Bericht 
LTV65 schreef:
Super, ik neem aan dat de onderbreking in de meetwaarden aangeven dat er een kruis op dat moment was?

:thumb: :applaus:

LTV65
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
:thumb: :applaus:

Dan zou je zeggen dat om 10.2 uur (10:12) Het kruis al een aantal minuten opgeheven had moeten zijn, de tijd van de boete (10:14) is al nadat het kruis weg is.

bert65 schreef:
Wacht even. De verbindingsweg (A10 Oost naar de A1) wordt na het puntstuk a A1 en begint dan dus als A1 Re 4,1. Misschien dat Feitelijk daar even naar kan kijken.

Zou kunnen, in de strafbeschikking staat wel duidelijk de A10 vermeld ("Kp Watergraafsmeer, A10").

Ik zal morgen even bellen met het CJIB om te kijken wat er in het dossier staat.

In ieder geval erg bedankt heren(en e.v.t. dames). :thumb:

Feitelijk
Master
 Bericht 
SHIT SHIT SHIT!

Ik zit op de A1 te kijken ipv de A10. :fp:
0101hrl0105 vs 0011hrl0105

Momentje....

Feitelijk
Master
 Bericht 
Geen kruis op de A10. Maar zo te zien wel een filetje...
Op rijbanen r (naar A1 rechts) en p (naar A1 links) ook geen kruis te vinden.

Afbeelding

LTV65
Nieuwkomer
 Bericht 

Oftwel, er was voor het knooppunt Watergraafsmeer vanaf de A10 noord op 15 november 2016 om 10:14 géén rood kruis aanwezig, als ik het niet verkeerd opvat.

Super, kan ik deze informatie doorspelen bij mijn verzetsformulier of kan ik het beste dit ook even navragen?

Feitelijk
Master
 Bericht 
LTV65 schreef:
Super, kan ik deze informatie doorspelen bij mijn verzetsformulier of kan ik het beste dit ook even navragen?

Je kan het bij RWS natuurlijk navragen. Ik heb alleen de lussenmetingen gelogd. Zij hebben ook de matrices

LTV65
Nieuwkomer
 Bericht 

RWS gaat voor mij achter de matrixbordenstand aan, gebeld met het CJIB, volgens de polite heb ik 400(!) meter op een rijbaan met rood kruis gereden op de toerit van de A1. Maar bleek niet uit de lusmetingen dat er op dat moment geen rood kruis was?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Als er een kruis is zijn er geen metingen, ook niet als er voertuigen rijden. En ik zie geen gaten, dus volgens mij niet.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Als er een kruis is zijn er geen metingen, ook niet als er voertuigen rijden.
:huh: Womnie?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Whitney!

Pietert
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Whitney!

Gokje: Als er wegwerkzaamheden zouden zijn zou je heel de tijd rare waarden krijgen, dus wordt het actief gefilterd, aangezien je verkeersstromen wil meten?

Signum
Master
 Bericht 
Feitelijk
Master
 Bericht 
Staat ie hiertussen?

Signum
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Staat ie hiertussen?

Nee, want daar staat geen data van 2016.

bert65
Master
 Bericht 
Signum schreef:

Ik zie wel een rood kruis.

TS staat er net niet op :)
Wel erg strak met de juiste tijd...

Feitelijk
Master
 Bericht 
Argh!
Ik kan er zelf data van 2014 op zetten :lol:

Toch wel vreemd. Ik zal nog een keer moeten kijken welke lus dat dan previes moet zijn

Signum
Master
 Bericht 
Op 11,3 zou een lus moeten liggen.

https://www.google.nl/maps/@52.3530308, ... 312!8i6656

EDIT: Volgens mij moet je RWS01_MONIBAS_0100vwt0113ra hebben.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Jup daar zie ik drie stroken A10 11.2 links

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ja ik zie ze op 11,2 en op de t rijbaan nog twee stroken

Signum
Master
 Bericht 
Afbeelding

Volgens mij liggen de lussen daar op een iets wat merkwaardige locatie..

Afbeelding

Verder liggen er niet op die oprit richting de A1 volgens mij. Matrix van de foto hangt op een bord met de tekst A010-11.270-Re-2.

Feitelijk
Master
 Bericht 
En met de excuses voor de verwarring in de locatie: 10.3 rectes op de A10 dus.
Afbeelding

Pagina 1 van 1 [ 35 berichten ]