» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
peterwas
Nieuwkomer
 Bericht 

Afgelopen jaar is er met een laser bepaald dat ik te hard heb gereden. Nu heb ik vandaag de strafbeschikking binnen gekregen.

Er vielen mij tijdens de aanhouding en nu achteraf 2 dingen op.
Het eerste was dat tijdens het aanhouden het mij duidelijk werd dat de politie 2 Peugeots had aangehouden maar er onduidelijkheid was over welke van de 2 ik was.
Hiervoor moesten ze nog 2 maal via radiocontact duidelijkheid over krijgen.
Daarnaast staat er op de strafbeschikking bij Geconstateerd en Gecorrigeerd dezelfde snelheid van 138 km (zie foto).

Kan ik op 1 of 2 van deze punten bezwaar maken?

Afbeelding

TMFKAV
Master
 Bericht 
Na correctie nog steeds 133 en dus straf, maar ik zou zeker (BINNEN TWEE WEKEN) in verzet gaan.

NB: waarom plaats je dit in WOB?

peterwas
Nieuwkomer
 Bericht 

TMFKAV schreef:
NB: waarom plaats je dit in WOB?

Helemaal mijn fout! Dit had hier niet moeten staan nee.. kan dit verplaatst worden?

TMFKAV schreef:
Na correctie nog steeds 133 en dus straf, maar ik zou zeker (BINNEN TWEE WEKEN) in verzet gaan.

Ik moet dus in verzet gaan met bijv. onderstaande brief en de Art 30 voorbeeld brief op dit forum. Nu heb ik gekeken naar het voorbeeldbrief op het forum hier. Moet ik deze opzet aanhouden begaande tot het niet begaan van de overtreding?
Citaat:

Hierbij teken ik verzet aan tegen de bovengenoemde strafbeschikking. Ik heb de betreffende overtreding niet begaan. Er is sprake van een misverstand subsidiair van een onjuiste constatering.

Ik verzoek u op grond van bovenstaande reden de strafbeschikking te vernietigen of voor te leggen aan de rechter.

TMFKAV
Master
 Bericht 
peterwas schreef:
Moet ik deze opzet aanhouden begaande tot het niet begaan van de overtreding?

Prima, verzet is vormvrij. Als maar blijkt dat je het er niet mee eens bent.

peterwas
Nieuwkomer
 Bericht 

TMFKAV schreef:
Prima, verzet is vormvrij. Als maar blijkt dat je het er niet mee eens bent.

Super, dan ga ik deze versturen. kan je mij een indicatie geven wat ik hierna kan verwachten als antwoord / gevolg op dit bezwaar. Heb dit nog nooit gedaan.

TMFKAV
Master
 Bericht 
peterwas schreef:
kan je mij een indicatie geven wat ik hierna kan verwachten als antwoord / gevolg op dit bezwaar.

Tzt mag je verhaal doen bij de rechter, tot die tijd heb je de mogelijkheid informatie te verzamelen (politie) en je verweer voor te bereiden.

peterwas
Nieuwkomer
 Bericht 

TMFKAV schreef:
Tzt mag je verhaal doen bij de rechter, tot die tijd heb je de mogelijkheid informatie te verzamelen (politie) en je verweer voor te bereiden.

Is dit wel voldoende om de kostbare tijd van een rechter in te nemen?
De vergeten correctie is natuurlijk een duidelijk foutje aan hun kant, maar de onduidelijkheid rond de 2 auto's is natuurlijk mijn woord tegen die van de politie.

TMFKAV
Master
 Bericht 
peterwas schreef:
Is dit wel voldoende om de kostbare tijd van een rechter in te nemen?

Je betaald liever een te hoge boete?

peterwas
Nieuwkomer
 Bericht 

TMFKAV schreef:
Je betaald liever een te hoge boete?

Nee, dat zeker niet! Maar als leek is het toch een heel gedoe en tjah voor de rechter verschijning is ook de eerste keer..

Bedankt voor de hulp alvast, ik ga het verzet indienen en we gaan het mee maken.

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ]