» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 2  [ 69 berichten ]
Aristonos
Weet de weg
 Bericht 

Bijlage:
Verslag 17-01-2017.docx
In januari heb ik tijdens mijn werk een aanrijding gehad.Ik werk als buschauffeur.
Ik kwam aanrijden vanaf een busbaan en kwam daardoor op de linkerrijstrook terecht terwijl er twee rijstroken zijn.Normaal probeer je dan meteen naar rechts te komen maar er zaten auto,s naast mij op de rechterbaan.Het verkeerslicht ging op rood en ik stopte daarvoor.In mijn rug had ik laaghangende zon die op het verkeerslicht scheen.
Het verkeer van de ene kant van links was geweest en ik keek omhoog en zag dat het licht groen aangaf.Ik trok op en het bleek dat het zonlicht op het verkeerslicht het deed doen voorkomen alsof het brandde.Er kwam een auto van links en die schampte de voorkant van de bus en kwam tegen een paal.Andere auto,s waren wel gestopt ondanks dat hun groen hadden maar de betrokken auto wilde toch nog even voor me langs en die zag ik niet omdat ik op dat moment in de rechterspiegel keek om naar rechts te gaan.Ik weet het,...mijn fout...En slordig..Geen gewonden alleen materiele schade.Verzekering doet de rest.Politie er bij..Die zei dat ik er een boete voor kon krijgen maar misschien ook niet,.Nou een overijverige OvJ heeft me toch een boete opgestuurd.Getuigen hadden verklaard wat er gebeurt was maar de politie had zelf helemaal niks waargenomen.Is dit dan vervolgbaar.Het is wel even een boete van € 469,00 wegens artikel 5..Is dit terecht ?? Zo nee..wat kan ik het beste doen ?

En als ik in verzet ga bij de OvJ moet ik dan meteen mijn eigen verklaring meesturen of dat bewaren tot in de rechtzaal ?

TMFKAV
Master
 Bericht 
"Wanneer de politie van mening is dat iemand de verkeersveiligheid in gevaar heeft gebracht of heeft gehinderd, kan zij hiervan proces-verbaal opmaken. De politie zal dit dan vaak doen op grond van artikel 5 Wegenverkeerswet. Dit artikel luidt:

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd".

Art. 5 lijkt mij in casu van toepassing.

Aristonos
Weet de weg
 Bericht 

Is het zinvol hier tegen in verzet te gaan omdat er geen sprake is van opzet ?
Dit kan ik er over vinden op een advocaten site:
Gevaarlijk rijgedrag in de wet

Gevaarlijk rijgedrag is strafbaar gesteld in artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 (WVW ‘94). Het artikel luidt als volgt:

“Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.”

Het wordt ook wel het kapstokartikel genoemd van de Wegenverkeerswet. Dat is omdat het door politie en justitie vaak ook wordt gebruikt om verkeersgedrag te bestraffen dat niet snel, of niet alleen als andere overtredingen is te bestraffen. Men kan ieder gevaarlijk verkeersgedrag hier onder hangen.

Verweren gevaarlijk rijgedrag

Toch is een vervolging voor gevaarlijk rijgedrag niet altijd terecht. Bij een verkeersongeval moet u ook een duidelijk verwijt te maken zijn. Bovendien moet het ook gaan om een evident gevaarlijke situatie. Zo is het ’s nachts om 4.00u door rood licht rijden niet aangemerkt als veroorzaken van gevaar op de weg, omdat het kruispunt verder verlaten was. Indien u niets te verwijten valt, dient vrijspraak te volgen.

Gevaarlijke rijgedrag met ernstigere gevolgen

Wanneer gevaarlijk rijgedrag een verkeersongeval met zwaar lichamelijk of dodelijk letsel tot gevolg heeft, zal vervolging niet voor art. 5 WVW plaatsvinden, maar voor art. 6 WVW: het veroorzaken van een verkeersongeval door schuld.

bert65
Master
 Bericht 
Het gaat niet of het met opzet is gedaan maar of het verwijtbaar is.

regiorunner
Master
 Bericht 
OV Zorg... klinkt als Amsterdam. (GVB)

NoCashCow
Master
 Bericht 

Altijd in verzet gaan. Laagstaande zon kun je weinig aan doen. Verder zit je hoger in een bus, waardoor de zonnekleppen op de verkeerslichten minder tot niet effectief zijn.
Of je de boete van tafel krijgt, kan ik niet inschatten. Maar de kans dat hij hoger wordt met een deugdelijk verweer lijkt me nihil.

TMFKAV
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Laagstaande zon kun je weinig aan doen.

Kan mij niet voorstellen dat de zon zoveel gedaald is - tussen het op rood springen (wat wel waargenomen is) en het vermeende groen - dat dit erg veel invloed heeft gehad.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Nee, maar als je even naar iets anders kijkt en dan weer opkijkt kun je je wel eens vergissen. Niet goed, maar wel menselijk.

bruintje beer
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Art. 5 lijkt mij in casu van toepassing.
Louter op basis van getuigenverklaringen?
TMFKAV schreef:
tussen het op rood springen (wat wel waargenomen is)
Als je aan komt rijden kijk je er anders tegenaan dan wanneer je er pal onder staat? :roll:

Ik vind dit een gevalletje natrappen; politie/OvJ hebben dit niet eens zelf geconstateerd.

TMFKAV
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Ik vind dit een gevalletje natrappen; politie/OvJ hebben dit niet eens zelf geconstateerd.

Ohhhh, dus de OvJ kan alleen vervolgen als de politie het heeft waargenomen?

:o

Aristonos
Weet de weg
 Bericht 

Schijnbaar kan dat..Een paar omstanders zeggen zus en zo,de politie komt er bij en schrijft dat op en hoppa..Een strafbeschikking.Politie heeft zelf niets gezien.Daarom heb ik verzet aangetekend nu en als de OvJ de beschikking niet seponeert dan ga ik bij de rechter mijn verhaal vertellen met illustraties.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Citaat:
De politie stelde mij een paar vragen als verdachte en zei dat ik misschien nog een boete kon verwachten.

Waarschijnlijk heb je bekend door rood te zijn gereden, dat is voldoende voor vervolging.

Wat ik ook niet snap, er staan auto's rechts naast je, vond je het niet vreemd dat die bleven staan en niet optrokken? Normaal zijn die wat sneller dan een bus.

Btw: €469 is een koopje, alleen rood licht kost al €230 en jij hebt ook nog een aanrijding veroorzaakt. En dat moet maar geseponeerd worden?

Pietert
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
en jij hebt ook nog een aanrijding veroorzaakt.

Als professional. Of telt dat niet zwaarder mee?

Maar inderdaad. Je rijdt door rood, veroorzaakt een aanrijding en je vindt het onterecht dat er een boete wordt uitgedeeld?
De politie heeft dan misschien niet het ongeluk zien gebeuren, maar natuurlijk wel de bus voorbij de stopstreep zien staan, de rokende auto tegen een paal, een paar overeenkomende getuigenverklaringen en als klap op de vuurpijl waarschijnlijk nog een bekentenis van de dader ook. Lijkt me meer dan voldoende.

En wat ga je in de rechtbank als verdediging aanvoeren?
"Ik kan er niets aan doen"?
"Het ging per ongeluk"?

Gaat je allemaal helemaal NIETS helpen. Het is overduidelijk dat je verwijtbaar door rood bent gereden en een aanrijding hebt veroorzaakt. Sterker nog: Dat geef je nogmaals volmondig toe in de verklaring die je geeft. De rest van de aannames (tegenpartij zou zo'n grote bus niet over het hoofd moeten zien, moest snel zijn opgetrokken, etc) doet allemaal compleet niet terzake. Hij had groen, jij rood. Jij rijdt. Fout.

bruintje beer
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Ohhhh, dus de OvJ kan alleen vervolgen als de politie het heeft waargenomen?
Nee, je kunt die irritante buurman aan een flinke prent helpen als jij en een of twee van je maatjes hetzelfde beweren :duh: .

Aristonos
Weet de weg
 Bericht 

Ik vraag hier om hulp en advies.En ik krijg alleen maar kritiek,.Iemand die een moord heeft gepleegd krijgt ook verdediging.Ik vraag wat ik het beste ter verdediging kan voeren.Ik heb helemaal mijn verhaal niet kunnen vertellen met de omstandigheden.Ik krijg op basis van getuigen gewoon even een strafbeschikking.Als iemand hier op het forum met een auto de beest uit heeft gehangen en vraagt om hulp krijgt ie toch ook adviezen.Inderdaad wat bruintje beer zegt.De politie heeft zelf niks waargenomen en ik heb ter plaatse niks bekend.En op advocaten sites adviseert men mij om in verzet te gaan en die brief is net op de bus.Het gaat mij er om dat men een boete geeft zonder enig bewijs met alleen en getuigen verklaring en ik vraag me af of dast zonder heterdaad te bestraffen is.En Bruintje beer geeft al een goed voorbeeld..Dan zou ik ook de politie kunnen bellen en zeggen dat ik samen met mijn vrouw de buurman door rood heb zien rijden..En dat ie bijna tegen mij aanknalde en zo voor gevaar heeft gezorgd.En toen ik het vreemd vond dat die auto,s (voorop en lesauto) bleven staat schampte de auto al langs de voorkant.De auto naast de geraakte auto weas wel gestopt..Waarschijnlijk dacht de bestuurder er toch nog snel voorlangs te kunnen.En ik zweer het je..Ik heb het met mijn eigen auto een paar keer gereconstrueerd. In die bocht zie je een bus echt wel.Al heb ik tien keer groen..ik kijk altijd en anticipeer op fouten van anderen en stop desnoods ..en ga niet mijn voorrang opeisen en doordouwen al is die ander nog zo fout..Maar dat is ervaring..Ik verzeker je dat het mij niet was overkomen als ik in de auto had gezeten en een ander in die bus.

Pietert
Master
 Bericht 
Aristonos schreef:
En ik krijg alleen maar kritiek,

Gek, want jou treft geen enkele blaam.
Aristonos schreef:
En Bruintje beer geeft al een goed voorbeeld..Dan zou ik ook de politie kunnen bellen en zeggen dat ik samen met mijn vrouw de buurman door rood heb zien rijden..En dat ie bijna tegen mij aanknalde en zo voor gevaar heeft gezorgd.

Zie je nu serieus het verschil niet tussen bovenstaande casus en de jouwe WAAR JE DAADWERKELIJK EEN AANRIJDING HEBT VEROORZAAKT? Een aanrijding waar de politie bij is geweest. Heb je een streetview-linkje?
Aristonos schreef:
met alleen en getuigen verklaring

Nee, met een plaats delict. En ook nog een paar getuigenverklaringen. Getuigen die elkaar niet kennen en blijkbaar los van elkaar hetzelfde hebben verklaard.
Aristonos schreef:
Ik vraag wat ik het beste ter verdediging kan voeren

Dat je het niet gedaan hebt. "De waarneming van de betreffende ambternaar is fout. Ik reed pas door rood na de aanrijding om te kijken of de beste man nog bij kennis was. Ik heb die auto nooit geraakt."
Aristonos schreef:
en ga niet mijn voorrang opeisen en doordouwen al is die ander nog zo fout.

Hij dus wel, blijkbaar. En nu?

NoCashCow
Master
 Bericht 

Aristonos schreef:
En ik zweer het je..

Met zweren zoek je beter deskundige medische hulp
Aristonos schreef:
Ik verzeker je dat het mij niet was overkomen als ik in de auto had gezeten en een ander in die bus.

Nee, die ander was niet door rood gereden met de bus :fp: :fp: :fp:

Hoe je het ook bekijkt, je hebt een fout gemaakt en daardoor heeft een blinde kipiemand je geraakt. Dat op zich is al bewijs genoeg zou ik zeggen.
Persoonlijk vind ik niet dat alles met boetes bestraft moet worden. Wellicht zouden boeteloze punten daar een beter systeem voor zijn. Een keer een foutje kan, maar bij herhaaldelijk de fout in gaan stevige maatregelen.
Wat er juridisch van te maken is, weet ik niet. Maar ik denk dat je het wel risicoloos kunt proberen.

Aristonos
Weet de weg
 Bericht 

Ik weet genoeg.Verzetbrief is weg met een heel verhaal.Kijken wat die OvJ doet.En duwt ie door dan vertel ik het verhaal in eigen woorden voor de rechter,Misschien vind die dat er verzachtende omstandigheden zijn.Mocht ik dan alsnog schuldig bevonden worden dan heeft de rechter dat bepaald en niet de OvJ.Gewoon meteen betalen is zonder meer schuld bekennen zonder enig weerwoord.Bovendien heb ik op die manier ook nog eens een uitstel van betaling.Trouwens in het verleden zijn er wel eens Mulderboetes geseponeerd door een WOB verzoekje.Mijn laatste boete met de auto is alweer erg lang geleden.

Pietert
Master
 Bericht 
Succes!

TMFKAV
Master
 Bericht 
+1

Pita
Master
 Bericht 

Advocatensites adviseren altijd om in verzet te gaan. Daar verdienen ze hun brood mee.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Aristonos schreef:
Misschien vind die dat er verzachtende omstandigheden zijn.

Het gebeurd niet vaak, maar de uiteindelijke beschikking kan hoger uitvallen.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Ik zou het lekker aan de werkgever overlaten of ze de strijd met justitie aangaan. Zij zijn het ook die de rekening moeten betalen dus als jij je ermee gaat bemoeien zou je hun procesgang kunnen belemmeren waardoor je partij wordt.

(En mocht het een hele andere discussie worden, namelijk als de werkgever jou voor de boete op wil laten draaien, dan moet er echt meer aan de hand zijn dan een foutje. )

Aristonos
Weet de weg
 Bericht 

De werkgever is helemaal niet benaderd.Dat gebeurt alleen als je op kenteken een overtreding begaat.Het is naar mijn privé adres verzonden.
En die werkgever gaat die boete niet betalen.De enige boetes die ze betalen zijn tot en met 8 km/u te hard..Dat wordt nog als een slippertje gezien..

TMFKAV
Master
 Bericht 
En terrecht ........

Als het een motorrijder was geweest, had hij nu wss "een tuin op zijn buik".

:thumb_d:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Pardon? Moet je die zelf betalen? Kom op zeg, dit soort zaken kan gebeuren (als je dit tenminste niet elke week overkomt) en dan zijn dat toch echt kosten die je niet zelf hoeft te dragen naar mijn idee.

Een monteur die per ongeluk een stuk gereedschap kapot maakt hoeft die (bij de meeste werkgevers) ook niet zelf te betalen.

Pita
Master
 Bericht 

Verkeersboete's moet men bijna altijd zelf betalen, dat men boete's tot 8 km. betaald mag je ook wel zeer uitzonderlijk noemen.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Aristonos schreef:
En die werkgever gaat die boete niet betalen.

Pita schreef:
Verkeersboete's moet men bijna altijd zelf betalen, dat men boete's tot 8 km. betaald mag je ook wel zeer uitzonderlijk noemen.

Dit is overduidelijk een boete die voortkomt uit het uitvoeren van het werk. Het is dan echt aan de werkgever om hard te maken dat TS opzettelijk roekeloos gehandeld heeft. Ik heb op mijn werk ook wel eens een laptop uit mijn handen laten donderen. Je bent dan wel even het lachertje van je collega's maar over de rekening wordt niet gesproken. Als er gewerkt wordt worden er fouten gemaakt. Dat is heel normaal en tegen werkgevers die werknemers ervoor op willen draaien is er nog altijd wet en regelgeving.
Tenzij TS wat details onvermeld laat lijkt het me dat dit een hamerstuk is als het voor de rechter zou komen. Dus die boete gewoon doorschuiven naar je leidinggevende. (en dat geldt wel voor meer verkeersboetes. Werkgevers stellen zich vaak boven de wet en werknemers denken daarmee dat daarmee een super wet in werking getreden is die de normale wetten buiten werking stelt. )

Pita
Master
 Bericht 

Bij alle grote personenvervoermaatschappijen : Arriva, Veolia, Connexion en Hermes moet je alle verkeersboete's gewoon zelf betalen. Je bent immers niet verplicht te hard te rijden en door rood te rijden.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Van wie moet dat? (ik was ook niet verplicht die laptop te laten vallen, toch nam de werkgever de schade zelf)

Pita
Master
 Bericht 

Staat gewoon in de CAO

regiorunner
Master
 Bericht 
@pita de CAO-OV heeft dezelfde regeling tot 8km/h te snel en maximaal 2x per jaar. Is een gevolg van een arrest.

bert65
Master
 Bericht 
Aristonos schreef:
Ik krijg op basis van getuigen gewoon even een strafbeschikking

Ik vrees dat de strafbeschikking niet alleen door getuigen tot stand is gekomen. Bij zo goed als alle vri's in Amsterdam liggen lussen. De lussen registeren hoe, wanneer en hoe hard een voertuig de vri passeert. Als je bij het OV werkt, heb je de pech dat jouw bus is uitgerust met een transponder. Grote kans dat dat de lus ie informatie heeft ontvangen. Een mannetje van de VOA hoeft alleen even de computer uit te lezen...

Aristonos
Weet de weg
 Bericht 

Het staat in het CAO inderdaad.Als we in de winter met hevige sneeuwval evengoed met alle risico,s moeten rijden en je beland tegen een paal,of je glijd door tegen een auto dan hoef je niks te betalen van alle schade.Dat kan ook in de zomer gebeuren.Maar dan krijg je weer een paar strafpunten..En bij veel strafpunten gaan ze aan je vragen of je nog wel geschikt bent.Maar het geld kan me niet eens zo veel schelen.Ja het is zonde..Maar het gaat erom dat je een aantekening VOG krijgt wegens dat artikel 5.En dat blijft volgens mij erg lang staan.En dat allemaal wegens een misverstand..Ik ben immers niet vol door rood gescheurd zoals je vaak ziet..Ik was netjes gestopt en trok op omdat die lampen heel slecht te zien waren.En ook dat is bevestigd door getuigen..In een bus sta je er onder als je voorop staat met een plat raam en kijk je erg schuin omhoog.Maar ter info..Je moest is weten wat ik per dienst allemaal zie op de weg met verkeersdhufters en a-sociaal rijgedrag.Die komen er mee weg.Er is amper nog verkeerstoezicht.

Pietert
Master
 Bericht 
Aristonos schreef:
En dat allemaal wegens een misverstand..Ik ben immers niet vol door rood gescheurd zoals je vaak ziet..

Nee. Je bent gewoon door rood gereden. En hebt vervolgens een aanrijding veroorzaakt. Het kan wel berusten op een misverstand, maar het resultaat blijft hetzelfde. Waarom ben je zo hardnekkig om dit niet te zien? Waarom blijf je constant in die calimerorol kruipen?
Aristonos schreef:
Je moest is weten wat ik per dienst allemaal zie op de weg met verkeersdhufters en a-sociaal rijgedrag.

Oh?

Feitelijk
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
politie/OvJ hebben dit niet eens zelf geconstateerd

Moet dat onder strafrecht dan? En het ongeval is toch wel geconstateerd?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Is er cautie verleend toen je door de politie gehoord bent?

Aristonos
Weet de weg
 Bericht 

Niet dat ik weet maar dat ontkennen zal weinig zin hebben want als hun in het PV zetten dat ze de cautie wel verleend hebben worden zij geloofd Het is één beetje lullig allemaal en iedereen kan per abuis fouten maken.Denk asn de hijskranen in Alphen aan de Rijn waarbij een deel van een woonwijk plat ging door menselijk falen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Aristonos schreef:
Denk asn de hijskranen in Alphen aan de Rijn waarbij een deel van een woonwijk plat ging door menselijk falen.

Het Openbaar Ministerie is begonnen met een strafrechtelijk onderzoek naar het ongeluk waarbij twee kranen op huizen vielen in Alphen aan den Rijn. 3 personen zijn als verdachte aangemerkt.

(goed voorbeeld)

zandbak
Master
 Bericht 
Aristonos schreef:
Je moest is weten wat ik per dienst allemaal zie op de weg met verkeersdhufters en a-sociaal rijgedrag

Ik kom elke dag ontzettend asociale buschauffeurs tegen, die geen voorrang verlenen op rotondes en bij zebrapaden.
Met 70km/u door de bebouwde kom rijden om op tijd bij een bushalte te zijn?
Sterker nog, als ik een chauffeur tegenkom die wel netjes rijdt dan kan ik die op de vingers van een hand tellen.

Misschien lokken jullie het ook wel uit met jullie gedrag.

Aristonos
Weet de weg
 Bericht 

Vertel mij even hoe ik hier een topic kan verwijderen. Ik kwam voor juridische Hulp en dat komt er niet.Wat jij dagelijks met bussen meemaakt dat kun je bij mij vertienvoudigen met autos,Vergeet niet dat ik zelf ook automobilist ben.En als je de grote rijbewijzen hebt dan weet je waar je over spreekt Maar ik wil dit topic annuleren maar de beheerder reageert niet..Want dit wordt nu een discussie wat er niet thuishoort met alleen maar kritiek en haatzaaien tegen beroepschauffeurs

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Aristonos schreef:
maar de beheerder reageert niet.

Ik ga geen hele discussie verwijderen omdat een iemand het niet bevalt, kom zeg, zo werkt het niet in deze wereld. Ik zie overigens helemaal geen 'haatzaaien tegen beroepschauffeurs'. Ik zie het delen van meningen, persoonlijke ervaringen en kennis. Precies waar dit forum voor bedoelt is.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Aristonos schreef:
Ik kwam voor juridische Hulp en dat komt er niet.

Je moet binnen twee weken in verzet en vraagt de stukken onder WvSv 30 op. Veel meer valt er niet te zeggen. Je hebt een ongeluk veroorzaakt en het OM vindt dat verwijtbaar. Je moet nu de rechter overtuigen dat het dat niet was.

zandbak
Master
 Bericht 
Aristonos schreef:
Want dit wordt nu een discussie wat er niet thuishoort met alleen maar kritiek en haatzaaien tegen beroepschauffeurs

:aai: :aai:

Aristonos schreef:
Wat jij dagelijks met bussen meemaakt dat kun je bij mij vertienvoudigen met autos,

Qua ratio valt het dan nog nadeliger uit voor buschauffeurs. En ja ik heb inmiddels een ontzettende hekel aan buschauffeurs gekregen.

Pita
Master
 Bericht 

Foutje gemaakt ? Ja kan gebeuren, maar je krijgt er wel een boete voor.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Aristonos schreef:
Vertel mij even hoe ik hier een topic kan verwijderen. Ik kwam voor juridische Hulp en dat komt er niet.Wat jij dagelijks met bussen meemaakt dat kun je bij mij vertienvoudigen met autos,Vergeet niet dat ik zelf ook automobilist ben.En als je de grote rijbewijzen hebt dan weet je waar je over spreekt Maar ik wil dit topic annuleren maar de beheerder reageert niet..Want dit wordt nu een discussie wat er niet thuishoort met alleen maar kritiek en haatzaaien tegen beroepschauffeurs

Deze reactie is idd precies wat nodig is om de discussie bij te draaien.
Tot die reactie gaf ik je het voordeel van de twijfel en nam ik mijn oordeel over de gemiddelde buschauffeur niet mee. Ik denk nu echter dat jij niet beter bent dan de rest en dat die art 5 misschien iets minder onschuldig is dan jij het doet voorkomen.
Hoe het komt dat jullie je zo onaangepast gedragen (ondanks dat jullie allemaal een groot rijbewijs schijnen te hebben) is een andere discussie. Maar je begeeft je wel zelf in het verkeer en ook als verkeersdeelnemer (dus niet alleen als werknemer) heb je je verantwoordelijkheid te nemen. Dus als je route loopt over wegen die ongeschikt zijn voor een bus, dan rij je maar om. Ook als je daardoor een halte mist of niet op tijd kunt rijden. Als je te sel moet rijden omdat je te laat bent, dan kom je maar te laat. Dat is je verantwoordelijkheid als bestuurder, neem je die niet dan ben je je rijbewijs niet waard. (En als het stoplicht op rood springt dan stop je. Word je verblind, dan had je eerder al een zonnebril op moeten zetten.)

zandbak
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Ik denk nu echter dat jij niet beter bent dan de rest en dat die art 5 misschien iets minder onschuldig is dan jij het doet voorkomen.

:respect: :respect:

Aristonos
Weet de weg
 Bericht 

WNS2.0D schreef:
(En als het stoplicht op rood springt dan stop je. Word je verblind, dan had je eerder al een zonnebril op moeten zetten.)

Als je begrijpend kon lezen dan kon je zien dat ik allang was gestopt en weer optrok.
En verder al die lieve jakkeraartjes hier komen hier op de site omdat ze allemaal zo braaf zijn..NOU... ppfffff ik lees niks dan ellende hier..

MAAR GOED..IK WIL DAT DE BEHEERDER MIJN ACCOUNT VERWIJDERD/DEACTIVEERT..Ik ben het zat hier en dit blijft me hier toch achtervolgen..Ik begrijp al waar ik mee te doen heb in het algemeen hier..DUS BEHEERDER..ik wil mijn account OPHEFFEN bij deze..Ik zie geen opties dit zelf te doen..

Pietert
Master
 Bericht 
Bij instellingen alle meldingen uitzetten en daarna uitloggen. Heb je er nooit meer last van.

Het spijt me dat we niet aan uw verwachtingen konden voldoen. U heeft recht op teruggave van de gemaakte kosten. Deze kunt u declareren middels een forum post met uw declaratie en rekeningnummer.

Met vriendelijke groet,
Botsservice.nl

Middle
Die hard
 Bericht 
Beste meneer van de Botsservice,
als ik uw website wil bezoeken krijg ik de volgende melding: "Firefox kan de server op http://www.botsservice.nl niet vinden."

Wel een beetje flauw dat u, nu ik flink wil gaan declareren, meteen uw server verstopt. :boos: :thumb_d:

Pagina 1 van 2 [ 69 berichten ]