» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 2  [ 69 berichten ]
Aristonos
Weet de weg
 Bericht 

Bijlage:
Verslag 17-01-2017.docx
In januari heb ik tijdens mijn werk een aanrijding gehad.Ik werk als buschauffeur.
Ik kwam aanrijden vanaf een busbaan en kwam daardoor op de linkerrijstrook terecht terwijl er twee rijstroken zijn.Normaal probeer je dan meteen naar rechts te komen maar er zaten auto,s naast mij op de rechterbaan.Het verkeerslicht ging op rood en ik stopte daarvoor.In mijn rug had ik laaghangende zon die op het verkeerslicht scheen.
Het verkeer van de ene kant van links was geweest en ik keek omhoog en zag dat het licht groen aangaf.Ik trok op en het bleek dat het zonlicht op het verkeerslicht het deed doen voorkomen alsof het brandde.Er kwam een auto van links en die schampte de voorkant van de bus en kwam tegen een paal.Andere auto,s waren wel gestopt ondanks dat hun groen hadden maar de betrokken auto wilde toch nog even voor me langs en die zag ik niet omdat ik op dat moment in de rechterspiegel keek om naar rechts te gaan.Ik weet het,...mijn fout...En slordig..Geen gewonden alleen materiele schade.Verzekering doet de rest.Politie er bij..Die zei dat ik er een boete voor kon krijgen maar misschien ook niet,.Nou een overijverige OvJ heeft me toch een boete opgestuurd.Getuigen hadden verklaard wat er gebeurt was maar de politie had zelf helemaal niks waargenomen.Is dit dan vervolgbaar.Het is wel even een boete van € 469,00 wegens artikel 5..Is dit terecht ?? Zo nee..wat kan ik het beste doen ?

En als ik in verzet ga bij de OvJ moet ik dan meteen mijn eigen verklaring meesturen of dat bewaren tot in de rechtzaal ?

TMFKAV
Master
 Bericht 
"Wanneer de politie van mening is dat iemand de verkeersveiligheid in gevaar heeft gebracht of heeft gehinderd, kan zij hiervan proces-verbaal opmaken. De politie zal dit dan vaak doen op grond van artikel 5 Wegenverkeerswet. Dit artikel luidt: