» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Postingstijd interval gedetecteerd van 630.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 42 berichten ]
Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Goedeavond,

Ik heb vorige week vrijdag na 9 maanden een strafbeschikking binnengekregen.

Destijds ben ik staande gehouden door 2 agenten die mij vertelde dat ik 70 reed waar je 50 mocht.

Nu staat er op de strafbeschikking dat ik 62 km/u gereden heb waar je 30 mag.
Er staat dat dit 750m eerder is dan waar ik daadwerkelijk staande gehouden ben.
Die straat is inderdaad max 30km/u. Dit is totaal anders dan de agenten destijds tegen mij zeiden....

Nu viel mij het volgende op:
Er staat bij gemeten snelheid 62 km/u
en vervolgens staat er bij gecorrigeerde snelheid ook 62 km/u...?
Hier moet toch 3km/u correctie vanaf? Zoja, kan ik dit aankaarten of wat kan ik doen met deze situatie?

Alvast bedankt.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ralazo schreef:

Daar ga jij nog helemaal niets over zeggen.
Eerst in verzet. Dan bij de rechter laat je dat zien. Dat maakt van de strafbeschikking een mulderfeit (want 29 te snel.)
Dan is de tenlastenlegging van 32 te snel dus niet bewezen en ga je vrijuit.
Gefeliciteerd

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Dat klinkt positief, haha.
Verder is er nog iets wat me zorgen baart.
Er staat:
Omschrijving strafbaar feit: overschrijding van maxmimumsnelheid binnen de bebouwde kom (Bord A1:30 km/h) toelichting: Overschr. met 31 - 35 km/h.

Houd dit niet in dat ik ook 35 gereden kan hebben en dat die er 3km/h er al af is en dit dan 32km/h te hard vormt? Of is dit gewoon een categorie, dat je in de categorie 31-35 km te hard zit?

Tevens, wat kan ik in mijn verzet zeggen? En zitten er kosten verbonden aan het voor de rechter verschijnen?

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Dat is gewoon een categorie, dus NA aftrek moet je tussen de 31-35 te hard hebben gereden.

Wat Feitelijk dus zegt.

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Dat houd in dat ik dus ook niet kan gaan inzetten op die missende correctie?

Walker
Master
 Bericht 
Nog niet. Pas in de rechtzaal. Als je het eerder doet, wordt de tenlastelegging opgekrikt naar 65 km/u, en dan ga je alsnog voor de bijl.

Let op! in verzet gaan moet binnen 2 weken na ontvangst!

Gewoon een briefje naar de OvJ met: Ik ga in verzet tegen strafbeschikking nr ****

that's all. Daarna ontvang je binnen 1 tot 3 jaar een oproep om op de zitting te komen.

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Als ik in verzet ga, zitten hier kosten aan verbonden?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Nee, geen kosten. Simpel briefje dat je in verzet gaat tegen die en die beschikking.

Je kan ook je dossier opvragen onder artikel 30 WvSv. Dat is wel aan te raden want daarin zit het hele PV zodat je kan nalezen wat de verbalisant echt heeft opgeschreven.

Ralazo schreef:
Dat houd in dat ik dus ook niet kan gaan inzetten op die missende correctie?

Jazeker wel. dat is je pleidooi. Door hun fout val je nu in het strafrecht en dat levert je een "strafblad" op. Onterecht want je zou onder Mulder moeten vallen (betalen en er vanaf zijn) Maar zoals al meermaals gezegd moet je dat pas bij de rechter uit de hoed toveren.

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Moet ik dit ook in mijn verzet vermelden of gaat dit apart?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Kan bij je verzet.
Citaat:
Lieve OvJ

Hierbij ga ik in verzet tegen strafbeschikking #....
Onder artikel 30 Wetboek van strafvordering ontvang ik van u graag het volledige dossier.

Kusjes,
Ralazo

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Top, bedankt heren!

Kan ik misschien toch nog op vakantie dit jaar.

Tevens, als het onder Mulder valt is het toch allang verlopen? Ik bedoel dit is inmiddels 9 maanden 2 weken geleden gebeurt.

Bounty
Master
 Bericht 

Je kan zeker op vakantie. Komt waarschijnlijk pas volgend jaar voor. Of eerder bij de Officier maar dat kan je negeren want bij verzet moet het voor de rechter komen.

Vraag nog even de gegevens op via een WsV artikel 30 meen ik. Zoek even op het forum voor de juiste brief.

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Oke, nogmaals bedankt!

John24
Master
 Bericht 
Ralazo schreef:

Dit hebben we al vaker bij strafbeschikkingen gezien. Bij deze is het extra leuk omdat je dan in Mulder uitkomt en dus geen strafrecht meer aan je broek hebt hangen.

Ik ben heel benieuwd, ik volg deze even. Het zou overigens ook kunnen dat deze zaak helemaal niet meer voorkomt.... dan krijg je gewoon een sepot.

gurb
Master
 Bericht 
Verzet aantekenen moet je binnen 2 weken na bekendmaking van de strafbeschikking. Let dus op dat je dat snel doet.

Het dossier opvragen heeft minder haast.

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Beste Flitsservice leden,

Inmiddels heb ik het dossier binnen en hier staat in dat de agenten 65km/u geconstateerd hebben en dat de correctie 62km/u is.
Het proces verbaal is nog niet binnen want CVOM had deze zelf nog niet binnen.

Verder komt deze correctie overeen met wat op mijn strafbeschikking staat, alleen de geconstateerde snelheid klopt dus niet.

Wat houd dit in? Dat ik uiteindelijk toch geen kans maak?
Tevens, zoals ik al eerder aangaf staat dit totaal niet in verhouding met wat de agenten mij destijds verteld hebben...

Wat kan ik doen? Of moet ik alsnog de strafbeschikking betalen?!

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ralazo schreef:
en hier staat in dat de agenten 65km/u geconstateerd hebben en dat de correctie 62km/u is.

Dat is gunstig! Blijft er nog 3 over! :lol:

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Hoe bedoel je?

TMFKAV
Master
 Bericht 
65 - 62 (correctie) = 3 :wink:

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Haha, ja dat bedoel ik niet. De gecorrigeerde snelheid is 62.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Dan is het waarschijnlijk 70 - 5 (ijktabel) -3 (wett. corr) = 62

WOB naar de politie voor alle relevante stukken (incl. ijktabel van het voertuig) !!

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja, zoals ik al zei ik krijg me pv nog nagestuurd.

Welke relevante stukken zouden dit nog meer kunnen zijn?
Verder wat bereik ik er mee om het ijktabel van het voertuig en andere zaken op te vragen?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Ralazo schreef:
Verder wat bereik ik er mee om het ijktabel van het voertuig en andere zaken op te vragen?

Om te controleren of het voertuig wel over een ijktabel beschikt en een juiste correctie is toegepast O:)

Je kunt het ook niet doen ........ :-?

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Dan ga ik dat doen. Ik wilde graag weten wat er allemaal bij kwam kijken dan, zodat ik enigszins weet waar ik mee bezig ben.

Maar de vorige manier van aanpak gaat niet meer lukken?
Die van het focussen op die geconstateerde snelheid: 62 km/u en gecorrigeerde snelheid: 62 km/u.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Als in de dagvaarding 62 komt te staan is daar niets mis mee, gecorrigeerde snelheid klopt dan en conform het PV is de correctie toegepast op de meting.

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Dus wat kan ik nu doen als ik gedagvaard word?
Even voor de duidelijkheid... Ik heb er dus totaal geen ervaring mee.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Nu nog niets ..... eerst meer stukken verzamelen om te kijken of je eronderuit kunt komen.

Stukken opvragen (WOB), hier plaatsen en dan kijken we met je mee :wink:

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

:thumb: :thumb: :thumb:

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Goedeavond, inmiddels ben ik opgeroepen en moet ik op 16 mei verschijnen...
Ik heb het dossier hier liggen, alleen geen ijktabel van de betreffende politieauto.

Bounty
Master
 Bericht 

Beetje laat. Maar wat let je om alsnog even contact op te nemen met de opsporingsinstantie?

Misschien staan de stukken zelfs al online.

Wat heb je gevraagd en gekregen?

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Waar kan ik precies vinden wat ik moet doen voor de ijktabel? Ik heb al op het forum gezocht.. tevergeefs.

Bounty
Master
 Bericht 

Wat voor informatieverzoek heb je nu ingezonden en waarnaartoe?

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb op onder verwijzing naar Strafvordering artikel 30 gevraagd het relevante dossier toe te zenden. Dit heb ik naar het CVOM gestuurd.
Toen heb ik het proces verbaal ontvangen.

Bounty
Master
 Bericht 

Graag de ijktabel bij de opsporingsinstantie op en andere papieren die ze kunnen hebben.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Heb jij bij de staande houding een bon (geel papiertje) gekregen?

Met het opvragen van de ijktabel van het voertuig ben je nu redelijk laat :huh:

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb bij de staande houding geen bon gekregen....

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Tevens heb ik in een vertakkingen van de betreffende straat waar volgens de Politie de overtreding heeft plaatsgevonden het bord van 60 met daarnaast een 30 bord gevonden. (Bron Google maps, september 2014.) (Maand en jaar van overtreding)

Afbeelding

Klopt dit wel?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Die foto zou ik zeker gebruiken, baad het niet, schaad het niet ....... het is in ieder geval verwarrend.

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Beste leden, morgen is de rechtszaak helaas zijn mijn aangevraagde stukken nog steeds niet binnen.
Terwijl ik deze meer dan 4 weken geleden heb aangevraagd.

Zijn er verder nog dingen die jullie mij zouden adviseren als laatste voorbereiding?

Wat ik nu binnen heb:
- Strafbeschikking hierop staat geconstateerd 62 kmh gecorrigeerd 62 kmh. (Kan ik dit morgen gebruiken, en zo-ja hoe?)
Tevens klopt de locatie van de overtreding niet, dit is 650m verder. Op de locatie waar volgens het PV het feit heeft plaatsgevonden is het onmogelijk om 65 km/u te rijden. (I.v.m enorme hoeveelheid drempels)
De agenten hebben destijds tegen mij gezegd dat ik 65 km/u reed waar ik maar 50 mocht.
- Proces verbaal hierop staat wel geconstateerd 65 km/u gecorrigeerd 62 km/u zorgt dit voor conflict met bovenstaande?
- Ik heb geen verklaring afgelegd, nochtans staat er in het PV dat ik dit wel gedaan heb.

Daarnaast staat dit bord ook op het Kruis (De locatie volgens de Politie) Een oud 50 bord kort daarna opgevolgd door een 30 bord. Kan ik hier iets mee?
Afbeelding

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ralazo schreef:
Beste leden, morgen is de rechtszaak helaas zijn mijn aangevraagde stukken nog steeds niet binnen.
Terwijl ik deze meer dan 4 weken geleden heb aangevraagd.

In de oproep staat precies hoe je die had kunnen gaan inzien.

Ralazo schreef:
- Strafbeschikking hierop staat geconstateerd 62 kmh gecorrigeerd 62 kmh. (Kan ik dit morgen gebruiken, en zo-ja hoe?)

Jazeker.

Ralazo schreef:
- Proces verbaal hierop staat wel geconstateerd 65 km/u gecorrigeerd 62 km/u zorgt dit voor conflict met bovenstaande?

Hmmm dan gaat bovenstaande niet op. Kennelijke verschrijving als de OvJ het PV tenminste kent.

Ralazo schreef:
- Ik heb geen verklaring afgelegd, nochtans staat er in het PV dat ik dit wel gedaan heb.

Dat is gek

Roadie
Pro
 Bericht 
Inmiddels is de rechtzitting geweest.
Wat is er uit voort gekomen?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Waarschijnlijk dat de rechter over twee weken uitspraak doet.

Pagina 1 van 1 [ 42 berichten ]