» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 2  [ 56 berichten ]
Luc0s
Nieuwkomer
 Bericht 

Beste iedereen,

Ik heb een vraag aan jullie, doordat ik haast had en een paspoort moest brengen naar een vliegveld
ben ik geflitst met .... pak 'm beet 220 op de teller op een 130km weg.

De leaseauto is van mijn vader en ik hoorde dat ik wellicht mijn rijbewijs ontnomen kan worden.

Ik heb ooit gehoord van een advocaat die elke keer geflitst werd om een ijkrapport van de mobiele flitspaal te
vragen en als dat gedaan werd om een ijkrapport van het ijkapparaat aan te vragen en dat de politie gegeven moment
stopte met onderzoeken?

Klopt dit verhaal en wat voor iets staat me te wachten de komende weken :cry: ?

Thanks iedereen!

Christafari
Master
 Bericht 
Hoe zeker weet je dat je geflitst bent? Waar was het precies?

Luc0s
Nieuwkomer
 Bericht 

Bijna 99% zeker... 1% niet omdat die flitser er net 5 min stond dus kan zijn dat die nog moest opstarten of iets ergelijks.

Hij stond vanmorgen om 6:30 op hectometer paal 209.? Op de A2 van Maastricht richting Eindhoven. Ter hoogte van Maasbracht.

Toen ik terug richting Maastricht reed stond die er nog steeds.

Stomme was dat ik hem al heb zien weglopen naar zn auto op de heenweg maar wist niet welk paaltje het was. En daarna op de terug weg ben ik geflitst. :( stupido

WimLex
Master
 Bericht 
Luc0s schreef:
doordat ik haast had en een paspoort moest brengen naar een vliegveld
ben ik geflitst

Luc0s schreef:
Stomme was dat ik hem al heb zien weglopen naar zn auto op de heenweg maar wist niet welk paaltje het was. En daarna op de terug weg ben ik geflitst.

:huh:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Nog steeds haast. :jaja:

Schoenzool
Master
 Bericht 
Luc0s schreef:
Ik heb ooit gehoord van een advocaat die elke keer geflitst werd om een ijkrapport van de mobiele flitspaal te
vragen en als dat gedaan werd om een ijkrapport van het ijkapparaat aan te vragen en dat de politie gegeven moment
stopte met onderzoeken?

Zo simpel is het tegenwoordig, zover mijn kennis is, niet meer.

Maar nu je echte verhaal?
Je gaat naar het vliegtuig in Eindhoven of Maastricht, op de heenweg kom je er niet te hard langs.
Maar op de terugweg, als je het paspoort al hebt afgeleverd bij de vakantieganger, vlieg je er 90 km te hard voorbij?
Maakt ook verder niks uit of je het paspoort nog in je bezit had of niet voor de officier.

Je pap zal melding ontvangen via de leasemaatschapppij dat deze forse snelheidsovertreding is gemaakt.
Hij moet dan invullen op een formulier wie heeft gereden, jij dus. Dan mag jij op het matje komen.
Als je vader niks invult dan wordt hij als kentekenhouder gestraft.
Weet niet of je vader dit voor je wilt doen

Luc0s
Nieuwkomer
 Bericht 

Nja heenweg reed mn vader naar ehv. Op de terug weg reed ik terug en kreeg ik een telefoontje dat het paspoort vergeten was.

Toen ben ik gaan planken naar huis en zag ik oom agent net van de flitser weglopen. Door de haast vergeten welk hectometer paaltje het was.

Paspoort gepakt en weer geplankt naar ehv en opgelet waar de flitser was maar niet meer gezien (te goed verstopt). Eenmaal in ehv het paspoort afgegeven en op de terug weg zag ik dat die er nog steeds stond.

Maar goed, ik zal het sowieso op me moeten nemen. En daarna neem ik aan dat ik voor moet komen @schoenzool?

Wat zal resulteren in 2 maanden rij ontzegging en boeten van €900+ ?

:( :(

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
220 teller zal zo'n 200 à 205 na correctie zijn.
Ik gok op een VL 075 à 1.100 euro en een strafeis van vier maanden rijontzegging.

Feitelijk
Master
 Bericht 
4 maanden en 1450€

Schoenzool
Master
 Bericht 
Luc0s schreef:
En daarna neem ik aan dat ik voor moet komen @schoenzool?

Er zijn hier leden die je daar een beter antwoord op kunnen geven dan ik.
Maar volgens mij heb je gelijk met voorkomen.
Hoelang je rijbewijs wordt afgenomen en hoe hoog de boete is weet ik niet.

Kwibus
Master
 Bericht 
Je vader krijgt van de leasemaatschappij bericht over de bekeuring, inhouding etc. Je vader kan, maar hoeft niet, vervolgens aangeven dat jij de bestuurder was.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Heb nog geen bericht gezien in de media. Meestal haal je zo wel de "krant". Vooral als het fout gaat.
Zie ook geen melding in de historie op fs. Niet gemeld?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Luc0s schreef:
stopte met onderzoeken?

Imo broodje aap.

Als de apparatuur geijkt is, is dat voldoende voor het OM om te vervolgen. NMI is geen bestuursorgaan en daar ga je met de Wob niets krijgen.

Luc0s
Nieuwkomer
 Bericht 

meehh wordt hier niet blij van haha. Wat is een "VL 075 à 1.100 euro " ?

En de krant hoop ik niet hiermee te halen :schudnee:

Ik zal maar beginnen om wat centjes apart te houden. Weet iemand toevallig of hier ook nog cursussen aan vast zitten, omtrend gedrag ofzoiets?

@nocashcow ik vind het ook enorm vreemd, het kan toch niet dat ik de enige persoon ben die die flitser gezien en gemeld heeft? ........ of zou het dan toch zijn dat die niet aan is geweest en na 10 minuten weer heeft ingepakt?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Luc0s schreef:
Weet iemand toevallig of hier ook nog cursussen aan vast zitten, omtrend gedrag ofzoiets?

Volgens mij niet, geen EMG enkel op basis van snelheid (buiten bebouwde kom).

Pietert
Master
 Bericht 
Luc0s schreef:
, het kan toch niet dat ik de enige persoon ben die die flitser gezien en gemeld heeft?

Misschien was het geen flitser...

Luc0s
Nieuwkomer
 Bericht 

Laten we hopen dat ik voldoende karma punten heb opgebouwd! Ik hou jullie op de hoogte als ik na vrijdag nog niets heb gehoord. Denk dat ik het dan wel ontvangen zou hebben.

Pietert
Master
 Bericht 
Luc0s schreef:
Denk dat ik het dan wel ontvangen zou hebben.

Hoe lang is het dan geleden?

Christafari
Master
 Bericht 
Luc0s schreef:
Hij stond vanmorgen om 6:30 op hectometer paal 209.? Op de A2 van Maastricht richting Eindhoven. Ter hoogte van Maasbracht.

Toen ik terug richting Maastricht reed stond die er nog steeds.

Zondagochtend dus. Via leasemij duurt dit wel langer is mijn ervaring. Nog even in spanning dus ...

TMFKAV
Master
 Bericht 
Luc0s schreef:
als ik na vrijdag nog niets heb gehoord

Voor een strafbeschikking staat 3 jaar ........ als je over een half jaar nog niets gehoord hebt, ben je 95% veilig.

Pietert
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
. als je over een half jaar nog niets gehoord hebt

+ verwerkingstijd leasemij. Maar bij zulk soort dingen zijn ze over het algemeen redelijk vlot.

Pita
Master
 Bericht 

Hij had beter bij de Marechaussee/Douane om een noodpaspoort kunnen vragen, dat was sneller geweest en goedkoper waarschijnlijk, maar ja dat is achteraf natuurlijk.

Luc0s
Nieuwkomer
 Bericht 

TMFKAV schreef:
Voor een strafbeschikking staat 3 jaar ........ als je over een half jaar nog niets gehoord hebt, ben je 95% veilig.

Dan gaan mij de haren van het hoofd vallen... zoiets hou ik niet vol.

Tevens krijg ik van verschillende mensen te horen. "Als ze je echt hebben geflitst dan waren ze allang bij je aan de deur geweest en hadden ze je meegenomen naar het bureau"?

Vind ik erg vreemd zoiets, als je niet thuis bent doen ze dan ook netjes een briefje in de brievenbus met "we komen morgen weer langs :D "

Pita
Master
 Bericht 

Als het kenteken op naam van een leasemaatschappij staat, dan krijgt die als eerste gewoon een briefje in de bus.

Pita
Master
 Bericht 

Zal wel gewoon een ANPR camera geweest zijn.

Pietert
Master
 Bericht 
Luc0s schreef:
Tevens krijg ik van verschillende mensen te horen. "Als ze je echt hebben geflitst dan waren ze allang bij je aan de deur geweest en hadden ze je meegenomen naar het bureau"?

Is gelul.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Luc0s schreef:
Dan gaan mij de haren van het hoofd vallen... zoiets hou ik niet vol.

Ga er gewoon vanuit dat het je dik geld gaat kosten, accepteer het.

Hoor je er niets meer van, heb je mazzel gehad. Niet gestrest bij de brievenbus gaan zitten wachten ;)

Luc0s
Nieuwkomer
 Bericht 

TMFKAV schreef:
Ga er gewoon vanuit dat het je dik geld gaat kosten, accepteer het.

Hoor je er niets meer van, heb je mazzel gehad. Niet gestrest bij de brievenbus gaan zitten wachten ;)

Ben blij dat dit forum bestaat, geeft me wat meer rust...

Bedankt iedereen :applaus:

Pietert
Master
 Bericht 
Succes. Laten we hopen op ANPR. Het feit dat hij hier ook niet gemeld is geeft enige hoop :)

Kwibus
Master
 Bericht 
Iedereen gaat er dus meteen maar van uit dat papa de schuld niet op zich gaat nemen O:)

Christafari
Master
 Bericht 
Vooral Luc0s zelf en ik denk dat hij zijn vader beter kent dan iemand anders hier.

shootme
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
+ verwerkingstijd leasemij. Maar bij zulk soort dingen zijn ze over het algemeen redelijk vlot.

Ben op 5 december gesnapt met 49 te hard buiten de snelweg. Nog niets gehoord..
Er staat 3 jaar voor, dus ben nog steeds aan het sparen

TommyGun
Master
 Bericht 
Gelukkig is 'mijn' leasemij altijd vrij vlot :x

Denman
Master
 Bericht 

Gelukkig was mijn auto van de zaak ook echt van de zaak en niet van een leasemaatschappij.
Baas hield zich ook van de domme toen hij werd gebeld door het OM wie de bestuurder was ("kunnen we niet achterhalen, wordt niet bijgehouden, rijden verschillende mensen mee").
Dus het bleef bij een boete (+-40 te hard bubeko) en geen aantekening op mijn naam.

Pita
Master
 Bericht 

Bij ons vroeger ook een keer, toen ze voor de derde keer langs kwamen, hadden ze een foto bij en toen stond de baas zelf met van zijn vierkante kop met grijs haar er zelf op. :lol: :lol: :lol: :lol:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Luc0s schreef:

Een wijze les, zet flitsnav op je phoon.

Bounty
Master
 Bericht 

shootme schreef:
Ben op 5 december gesnapt met 49 te hard buiten de snelweg. Nog niets gehoord..

Tijd voor een klein dieseltje?

dikkydik
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Laten we hopen op ANPR.

Hopen?
Gewoon een wob verzoek versturen naar de controles op die dag.

Voorheen maakte de politie deze 'voorbladen statiefcontrole' zelfs openbaar:
https://www.politie.nl/wob/landelijke-e ... trole.html

KanarieVW
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Iedereen gaat er dus meteen maar van uit dat papa de schuld niet op zich gaat nemen O:)

Aangezien pa een leaseauto heeft ga ik er vanuit dat hij die elke dag nodig heeft. Buiten dat, wijze les voor TS.
Je hoeft niet elke fout van je kinderen op te vangen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Zal wel gewoon een ANPR camera geweest zijn.
De kans op een losse ANPR op die plek is vrij gering. Die zetten ze dan eerder 15km verderop op de A73/N280 bij Roermond omdat je daar meteen een grensovergang meepakt, meteen de KMar erbij.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Helemaal mee eens maar hier ligt het iets genuanceerder: zoonlief reed hard om pa zijn vergeten paspoort op tijd te bezorgen. Mijn kinderen moeten hun eigen bekeuringen betalen maar in dit geval zou ik als als vader toch een dilemma hebben.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Wat zag je precies? Probeer de camera eens te google.
En zag je een auto of een busje?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Dit is een mobiele ANPR ;)

Schoenzool
Master
 Bericht 
DE HAAN BAEXEM :D

Daar staat vaak de ANPR. Wordt vaak gezien als flitser

RRL
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:

Ben de tel kwijt van het aantal keren dat 'boetes zijn voor jezelf' is uitgesproken.

DikkeDiesel schreef:
in dit geval zou ik als als vader toch een dilemma hebben

Boetebedrag betalen is nog 1, maar dan blijft de rijontzegging nog over.

Raaf
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Ben de tel kwijt van het aantal keren dat 'boetes zijn voor jezelf' is uitgesproken.

Dat. En senior hield netjes in zijn agenda bij wie van zijn 4 koters de leaseauto mee had. Kreeg je een keurige forward van het mailtje met het verzoek even te betalen.

Dit soort overtredingen kunnen de vader in kwestie ook nog weleens op opmerkingen komen te staan binnen zijn organisatie. Ik ken er meerdere die niet happig zijn op zulke grove overtredingen met werkmateriaal.

Ogre
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
NMI is geen bestuursorgaan en daar ga je met de Wob niets krijgen.

Is dat zo ?

RRL
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Dit soort overtredingen kunnen de vader in kwestie ook nog weleens op opmerkingen komen te staan binnen zijn organisatie. Ik ken er meerdere die niet happig zijn op zulke grove overtredingen met werkmateriaal.

En reken maar dat het bijgehouden wordt. Herinner de vorige werkgever nog, kwam wagenparkbeheer lachend het kantoortje waar ik met 2 directe collega's zat binnen: "Met 1 boete heb je het totaalbedrag van RRL's boetes (2) ingehaald!" En het verhaal dat een hele degelijke collega juist altijd grens Mulder boetes kreeg.
Omdat er geen bedrijfsuitingen op de auto's zitten kon het ze verder weinig interesseren.

Raaf
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Herinner de vorige werkgever nog, kwam wagenparkbeheer lachend het kantoortje waar ik met 2 directe collega's zat binnen: "Met 1 boete heb je het totaalbedrag van RRL's boetes (2) ingehaald!" En het verhaal dat een hele degelijke collega juist altijd grens Mulder boetes kreeg.

Jep. Een van mijn directe collega's had ruim 400 euro aan zijn broek. Komt mijn leidinggevende: "en, de schok al te boven?"

RRL schreef:
Omdat er geen bedrijfsuitingen op de auto's zitten kon het ze verder weinig interesseren

Ik heb nu een van de laatste zonder bedrijfsaanduiding. Ze geven er niet om bij ons maar ik denk niet dat je er makkelijk mee weg komt als iemand de moeite neemt om te bellen of mailen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
Is dat zo ?

Die had ik gemist, ze hebben eerder geoordeeld geen BO ....... :-?

Pagina 1 van 2 [ 56 berichten ]