» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 2 van 2  [ 59 berichten ]
Hans1
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik snap het, dank je. Inderdaad gaat het bij mij om één en dezelfde gedraging (snelheid) met hetzelfde voertuig, zelfde tijd en plaats. Alleen hebben ze het nu een ander etiket gegeven en mij bekeurd voor 16 km te hard nadat ik eerst al bestraft ben voor 35-40 km. Dit is dan wel geseponeerd, maar ik ben nog steeds bestraft en zou niet verder vervolgd worden.

Hans1
Nieuwkomer
 Bericht 
Dank je. Lijkt inderdaad deels van toepassing, want het gaat om dezelfde gedraging (snelheid) met hetzelfde kenteken, dezelfde datum, hetzelfde tijdstip en dezelfde plaats. Er is mij nu een 'Mulder' toegestuurd met 16 km/h te hard. Met de eerdere strafbeschikking ben ik echter 'bestrafte', daar doet sepot niets aan af, want sepot is niet hetzelfde als vrijspraak. En als antwoord op mijn verzet heb ik vernomen dat de zaak is ingetrokken en dat er verder niet vervolgd wordt, lijkt mij ook iets waarbij het vertrouwensbeginsel speelt, want als je eerst een sepot krijgt van CJIB / MVJ en vervolgens een bekeuring van CJIB / MVJ, dan houdt betreffende instantie zich daar ook niet aan.

Zodra ik er weer wat over verneem, meld ik het hier uiteraard weer.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Mocht de OvJ het beroep afwijzen en je wenst in beroep te gaan bij de kantonrechter, zal het deugdelijk - juridisch - onderbouwd moeten zijn. Wellicht overwegen om het uit te besteden op dat moment.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Je weet nog wel een adresje? :[

Hans1
Nieuwkomer
 Bericht 
Helder, bedankt!

TMFKAV
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Je weet nog wel een adresje? :[

Meerdere O:)

Bounty
Master
 Bericht 

Sommige kan ik uit ervaring sterk afraden

shootme
Master
 Bericht 
En sommige kan ik je uit ervaring aanraden :thumb:

Bounty
Master
 Bericht 

@shootme laat dat aanraden maar aan mij over 8)

Pagina 2 van 2 [ 59 berichten ]