» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking) Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 4  [ 183 berichten ]
edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Krijg vandaag een telefoontje van de politie dat ik (parkeer)schade zou hebben berokkend en dat daar getuige(n) van (zouden) zijn. Of ik maar even naar het buro wil komen voor een verklaring. Nou maakt me dat op zich niet al te veel uit want ik heb niets misdaan en dus heb ik niets te verklaren behalve dat ik wel op die locatie ben geweest. Wat te doen....afspraak afbellen of gaan en verklaren dat ik niets te verklaren heb?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Tweebel
Master
 Bericht 
Wat geelhoed zegt.

Jij bent nergens geweest, je weet nergens van en ze zoeken het maar uit. Daaaaag!

Tenzij je echt iemand hebt geraakt, dan is het wel zo fatsoenlijk om dat met de verzekering te regelen. Ik heb laatst ook iemand geraakt en had het alleen door omdat ik een heel zacht gek geluid hoorde.

Gianluca
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Jij bent nergens geweest, je weet nergens van en ze zoeken het maar uit. Daaaaag!

Totdat iemand tegen jouw auto rijd, schade maakt, en er vervolgens vandoor gaat. Dan schijnt het plotseling allemaal anders te zijn.. :x Of zeg jij dan ook tegen de verdachte / tegenpartij: "u heeft groot gelijk mijnheer/mevrouw, dat u niets wil verklaren, ze zoeken het maar uit" ?

Aanhanger
Master
 Bericht 
edjejanssen schreef:
Nou maakt me dat op zich niet al te veel uit want ik heb niets misdaan

Enig idee wat er dan aan de hand is?

A4
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Enig idee wat er dan aan de hand is?

Een of andere bejaarde die denkt met zijn/haar arendsogen iets te hebben gezien?

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Volgens de agent heb ik schade gemaakt.....dus écht niet!! Heb ooit (jaar of 6 geleden) een deuk in een auto gereden op een parkeerplaats en heb netjes een briefje onder de ruitenwisser gedaan met mijn NAW gegevens waarna het netjes door de verzekering is opgelost.

djee
Master
 Bericht 
Gianluca schreef:
Totdat iemand tegen jouw auto rijd, schade maakt, en er vervolgens vandoor gaat. Dan schijnt het plotseling allemaal anders te zijn..

Rest van het bericht ook gelezen?

Gianluca
Master
 Bericht 
Kan niet ongemerkt zijn gebeurd ? In/uit parkeren bijv.

djee
Master
 Bericht 
edjejanssen schreef:
Volgens de agent heb ik schade gemaakt.....dus écht niet!!

Zelf schade? als je schade rijd moet dit toch ook te zien zijn op de eigen wagen of je moet al zoveel schade hebben dat het niet meer opvalt of een trekhaak oid.

Tweebel
Master
 Bericht 
djee schreef:

Rest van het bericht ook gelezen?

iets met neus, verder en lang :roll:

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Zelf geen schade en/of trekhaak....nogmaals; ben me van geen kwaad bewust. Maar goed, @Geelhoed...is jouw advies niet gaan?

bruintje beer
Master
 Bericht 
Gianluca schreef:
zeg jij dan ook tegen de verdachte / tegenpartij: "u heeft groot gelijk mijnheer/mevrouw, dat u niets wil verklaren, ze zoeken het maar uit" ?
Dat is anders wel wat de politie zei tegen de figuur die mijn auto 's nachts heeft aangereden :[

Feitelijk
Master
 Bericht 
edjejanssen schreef:
Maar goed, @Geelhoed...is jouw advies niet gaan?

Wat heb je te winnen?

Je bent verdachte van een misdrijf. Je kan stellen dat je er niet was, liegen mag immers. Of je kan de waarheid spreken en zeggen dat je niets geraakt hebt.
Ik zou het niet weten...

Gianluca
Master
 Bericht 
Je kunt inderdaad liegen en stellen dat je (jouw auto) er niet bent geweest. Echter hebben getuigen een ander verhaal, zij hebben jouw auto daar gezien.

Ik zou gaan en vertellen dat je jezelf van geen kwaad bewust bent, niets hebt geraakt en zelf geen schade hebt. Neem dan ook je auto mee om dit te laten zien..

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Eerlijk is eerlijk; ik ben daar geweest en dat wil ik best verklaren. Ik heb absoluut geen schade berokkend en dat is het. Net met een collega over gehad.....stel, ik loop schade op en we rijden even naar de Makro (auto's genoeg), noteren een kenteken en mijn collega is getuige van iets wat niet gebeurt is. Heeft iemand hetzelfde probleem wat ik nu heb....

Gianluca
Master
 Bericht 
Ten eerste, 1 getuige is geen getuige. Er zal derhalve meer moeten zijn..Ten tweede heb jijzelf geen schade. (f)

Verder kun je tijdens het verhoor gelijk vragen wat de schade bij de andere partij betreft, wie/hoeveel getuigen er zijn, wat deze getuigen menen te hebben gezien etc..etc.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Gianluca schreef:
Echter hebben getuigen een ander verhaal, zij hebben jouw auto daar gezien.

Die hebben ook gezien dat edje schade gemaakt heeft. Hoe betrouwbaar zijn die getuigen?

Gianluca
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:
Hoe betrouwbaar zijn die getuigen

Inderdaad..Terechte vraag.. (f)

Tweebel
Master
 Bericht 
Ik denk dat je uit zal moeten gaan van regel 1: alles wat je tegen de politie zegt zal tegen je worden gebruikt.

Als je al iets verklaart zou ik dat schriftelijk doen om te verklaren dat je weer iets onzinnigs in de mond wordt gelegd bij een gesprek.

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Nou, ik ben er uit hoor. Edje gaat gewoon en (hopenlijk onder het genot van een kopje koffie) vertel ik gewoon wat er niet gebeurt is.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Gianluca schreef:
Ten tweede heb jijzelf geen schade.

Dat zegt niets.
Met een bumper druk je zo een deuk in een deur zonder dat dat op de bumper te zien is.
Ik zou er goed voor oppassen dat hier geen kwade opzet in het spel is, wanneer jij alleen was neemt men je met meerdere "getuigen" zo te pakken.

Gianluca
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Ik denk dat je uit zal moeten gaan van regel 1: alles wat je tegen de politie zegt zal tegen je worden gebruikt.

Volstrekte onzin... :thumb_d:

Ten tweede:

Tweebel schreef:
Als je al iets verklaart zou ik dat schriftelijk doen om te verklaren dat je weer iets onzinnigs in de mond wordt gelegd bij een gesprek.

Een dergelijk verhoor word op papier gezet. Edje krijgt het vervolgens te lezen..

Feitelijk
Master
 Bericht 
edjejanssen schreef:
vertel ik gewoon wat er niet gebeurt is.

"En toen reed ik tegen die auto aan"

FastForward
Master
 Bericht 
edjejanssen schreef:
Nou, ik ben er uit hoor. Edje gaat gewoon en (hopenlijk onder het genot van een kopje koffie) vertel ik gewoon wat er niet gebeurt is.

Dat lijkt mij een prima insteek. Gewoon eerlijk je verhaal doen.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Gianluca schreef:
Een dergelijk verhoor word op papier gezet. Edje krijgt het vervolgens te lezen..

:roflol: :roflol:

en dan?

Gianluca
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
en dan?

Dit ga je vast nog wel uitleggen.. 8)

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Dan mag je er een krabbeltje onder zetten en mag je zonder kopietje het bureau weer verlaten

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
En vervolgens gaat men er eens rustig voor zitten om te kijken hoe ze je verklaring dusdanig kunnen uitleggen om je een oor aan te naaien....al dan wel of niet geholpen door de eigen inbreng van de persoon die de verklaring heeft opgenomen. Of gaat het niet zo GL?

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
geelhoed schreef:
"En toen reed ik tegen die auto aan"

Nee dus, haha. Ik heb ingeparkeerd c.q. ik ben weggereden zonder iets of iemand te raken. Weet dus niet of ik aankwam of wegreed.

En dan......hoop ik dat de zaak uit de wereld is en zo niet zien we wel weer verder.

Gianluca
Master
 Bericht 
Verklaring word uitgeprint. Edje mag verklaring doorlezen. Bij onjuistheden geeft Edje dit aan en verklaring word aangepast. Als Edje akkoord is word verklaring vervolgens inderdaad ondertekend.

Wat is nu jouw probleem ?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Zat die collega van je niet bij je in de auto?
Dan sta je iets sterker mocht er een onzinverhaal met getuigen aan je voorgelegd worden.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Gianluca schreef:
Wat is nu jouw probleem

met name dit:
Fopspee(n) schreef:
En vervolgens gaat men er eens rustig voor zitten om te kijken hoe ze je verklaring dusdanig kunnen uitleggen om je een oor aan te naaien....

verder heb ik er geen probleem mee hoor (f)

Gianluca
Master
 Bericht 
Ik neem regelmatig dergelijke verklaringen op, maar heb nog nooit de gedachte gehad:

Fopspee(n) schreef:
verklaring dusdanig kunnen uitleggen om je een oor aan te naaien....

(f)

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Zat die collega van je niet bij je in de auto?
Dan sta je iets sterker mocht er een onzinverhaal met getuigen aan je voorgelegd worden.

Ga me niet verlagen tot de "getuige(n) en al helemaal geen valse verklaring afgeven...

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Nee dat begrijp ik......jij bent vermoedelijk ook zodanig geconditioneerd dat je het niet als "oor aannaaien zal zien" En wanneer dat niet het geval is: Hulde, want dan behoor je tot een uitstervend ras

Gianluca
Master
 Bericht 
Waar zou de schade ontstaan moeten zijn ? Toevallig geen camera's oid daar ?

Gianluca
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Hulde, want dan behoor je tot een uitstervend ras

Dank je... :wink: :lol:

djee
Master
 Bericht 
Gianluca schreef:
Volstrekte onzin...

Hahahahahhaa :roflol: :roflol: :roflol: kijk nu eens naar deze post die je zelf maakt, waar je overigens niet op mijn reactie gereageerd heb maar goed:

Gianluca schreef:
Tweebel schreef:

Totdat iemand tegen jouw auto rijd, schade maakt, en er vervolgens vandoor gaat. Dan schijnt het plotseling allemaal anders te zijn.. Of zeg jij dan ook tegen de verdachte / tegenpartij: "u heeft groot gelijk mijnheer/mevrouw, dat u niets wil verklaren, ze zoeken het maar uit" ?

En het origineel:

Tweebel schreef:
Wat geelhoed zegt.

Tenzij je echt iemand hebt geraakt, dan is het wel zo fatsoenlijk om dat met de verzekering te regelen. Ik heb laatst ook iemand geraakt en had het alleen door omdat ik een heel zacht gek geluid hoorde.

Hier gebruik je toch ook iets tegen Tweebel?! Terwijl jij het doet voorkomen alsof hij/zij gewoon oproept om weg te rijden als je schade gemaakt heb?! :roflol: Ironisch, niet?

Gianluca
Master
 Bericht 
OMG.. :fp: Tuurlijk.. :lol:

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
@Fopspeen..Bedankt voor het compliment. Ben inderdaad opgevoed onder het mom van "Eerlijkheid duurt het langst". En weet je wat? Bevalt me prima
@Gianluca...dacht niet dat daar camera's hangen; ik neem aan dat ik e.e.a. morgen zal horen.Ben ondertussen erg benieuwd naar wat de getuige(n) denkt gezien te hebben en wie het is...
Kan ik vragen wie die getuige is en zal ik dat ook te horen krijgen? Of heb ik daar geen recht op.

Gianluca
Master
 Bericht 
edjejanssen schreef:
Kan ik vragen wie die getuige is en zal ik dat ook te horen krijgen? Of heb ik daar geen recht op

Je kunt het altijd vragen, maar het hoeft niet aan je te worden verteld. Ook vragen naar de relatie aangever / getuige(n).. :wink: Verder, hebben de getuige(n) zich zelf "spontaan" gemeld ?

Ik ben erg nieuwsgierig, laat svp weten hoe het allemaal is gegaan.. (f)

ericj
Die hard
 Bericht 
Apart dat de politie moeite doet voor een parkeerschade.

Gianluca
Master
 Bericht 
Er zal aangifte zijn gedaan en er is een kenteken van de "dader" door gegeven...De "dader" mag morgen een verklaring komen afleggen..

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:

Regel 2: Er hangt jou een boete en aantekening wegens het verlaten plaats ongeval boven het hoofd.
Waarom denk je dat ze anders zo hun benen voor uit het lijf lopen?
Het zal misschien om een krasje o.i.d. gaan.
Voor een ingeslagen autoruit doen ze tegenwoordig al geen moeite meer!

Je bent gewaarschuwd.
"Nou maakt me dat op zich niet al te veel uit" kan nog wel eens anders uitpakken, dan je in eerste instantie in je onschuld misschien denkt. En een verzekering vergoed die boete niet.

Gianluca
Master
 Bericht 
Waar moet je overigens morgen zijn ?

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Zal morgenmiddag het verloop van het gesprek hier neerzetten.

Gianluca
Master
 Bericht 
edjejanssen schreef:
Zal morgenmiddag het verloop van het gesprek hier neerzetten

:thumb:

VFred
Master
 Bericht 

Voor dat je überhaupt iets ter plekke gaat verklaren, zou ik ze eerst naar buiten meenemen, om jouw schadevrije auto te laten zien. Ik gok dat het dan gelijk end of story is.
Als de tegenpartij nog lastig blijft, jouw verzekering melden dat er iemand mogelijk een valse schademelding wil doen. Dat vinden verzekeraars altijd erg interessant.

viffer
Master
 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
Regel 2: Er hangt jou een boete en aantekening wegens het verlaten plaats ongeval boven het hoofd.

Dat zal zo'n vaart niet lopen als TS geen of minimale schade heeft :schudnee:

Pagina 1 van 4 [ 183 berichten ]