» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking) Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 17 berichten ]
Diamen
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik heb een strafbeschikking van 249 euro open staan bij het cjib.
Deze moet ik voor 23 maart betalen. Nu wil ik op 10 maart naar het buitenland (indonesie) vliegen. In de periode tussen 10 en 23 maart kan ik die boete wel betalen. Maar wordt ik er dan tijdens de paspoort controle eruit gepikt om die strafbeschikking gelijk te betalen of krijg ik de kans om de strafbeschikking in die periode te betalen??

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Niks aan de hand, je kan gewoon vliegen.

bert65
Master
 Bericht 
Inchecken en gaan zitten op je plek.
Fijne vakantie!

Diamen
Eendagsvlieg
 Bericht 

Bedankt voor jullie snelle reacties! En als ik het niet kan betalen, en ik land na 23 maart op schiphol, moet ik dan alsnog de boete betalen bij aankomst?

graspol
Master
 Bericht 
Nee, dan krijg je een verhoging van de boete.
Er zit nog een enorm traject voor ze tegen gaan houden of je komen halen ;)
Maar als je deze al niet kan betalen, denk ik niet dat je er heel handig aan doet om de verhoging mee te pakken, want hoe ga je die dan betalen?

Tenzij je natuurlijk naar Indonesie gaat voor "zaken", dan heb je op de terugweg geld genoeg ;)

Spook
Master
 Bericht 
Als het puur een vakantiereis is, vraag ik me af waarom als je nog schulden open hebt staan. Ik zou het niet snel in mijn hoofd halen om mijn prioriteiten zo te kiezen iig. Het kan natuurlijk dat de reis al was geboekt en de boete later kwam, maar dan nog: als je het niet *kunt* betalen ivm geen centen, vind ik het raar dat je wel geld hebt om aan de andere kant van de planeet in je levensonderhoud te voorzien voor een paar weken. Dat red je zelfs daar ook niet met 249 euro.

Remo
Master
 Bericht 
Misschien heeft hij die reis wel gewonnen, weet jij veel (f)

Maar gezien de verhoging niet 'een paar euro' is, kun je nog beter een lening afsluiten bij de duurste loanshark om hem te betalen, dan wachten op de verhoging.

Spook
Master
 Bericht 
Heeft ie ook de bijkomende kosten van de reis gewonnen? Anders moet je gewoon niet gaan ;)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Of die reis is al lang geboekt en betaald, TS heeft wat onverwachte tegenvallers gehad en kan nu de O die op de plank ligt net even niet betalen. Het maakt allemaal niet uit en is zijn vraag ook niet. Punt is: hij kan gewoon gaan.

Rondom de adviezen van hierboven: die achterlijk hoge verhogingen zijn voor zover ik weet alleen voor Muldertjes.
https://www.cjib.nl/strafbeschikking-pr ... E7004E399A

Spook
Master
 Bericht 
Het komt op mij nog altijd als fiscaal onverantwoordelijk over. Nogmaals: zakenreis is wellicht een ander verhaal. Of familiereis ivm omstandigheden. Zoiets. Maar op vakantie gaan, al heb je het een jaar geleden geboekt, en dan geen reserves hebben, nee ik zou het niet snel doen. Tegenvallers kan. Maar daar buffer je voor. En pas als die buffer fatsoenlijk is ga je aan vakantiereizen denken. Ik wel tenminste. Als 249 euro een probleem is, ga je op je vakantie ook dik rood moeten staan. Zo kom je bijna net zo snel van je geld af als een verhoging van het CJIB.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Citaat:
Betaalt u de boete niet op tijd of niet het hele bedrag? Dan krijgt u maximaal 2 keer een aanmaning. Het bedrag van de eerste aanmaning is € 15 hoger dan de boete. Het bedrag van de tweede aanmaning is 20% hoger dan het bedrag van de eerste aanmaning. Hiervoor geldt dat het bedrag minimaal € 30 hoger is. Betaalt u de tweede aanmaning niet op tijd? Of niet het hele bedrag? Dan vragen wij een deurwaarder om u te laten betalen. U moet dan de kosten van de deurwaarder betalen.

wildplasser
Pro
 Bericht 
Spook schreef:
Het komt op mij nog altijd als fiscaal onverantwoordelijk over. Nogmaals: zakenreis is wellicht een ander verhaal. Of familiereis ivm omstandigheden. Zoiets. Maar op vakantie gaan, al heb je het een jaar geleden geboekt, en dan geen reserves hebben, nee ik zou het niet snel doen. Tegenvallers kan. Maar daar buffer je voor. En pas als die buffer fatsoenlijk is ga je aan vakantiereizen denken. Ik wel tenminste. Als 249 euro een probleem is, ga je op je vakantie ook dik rood moeten staan. Zo kom je bijna net zo snel van je geld af als een verhoging van het CJIB.

+1 :thumb:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Mee eens hoor, maar iedereen maakt andere keuzes. Daarom worden er ook nog steeds tv's en witgoed verkocht met leningen. Hele bedrijfstakken bestaan daarop. Feit is echter dat TS niet vroeg om financieel advies ;)

TMFKAV
Master
 Bericht 
Citaat:
Bij de paspoortcontrole door de marechaussee kijken ze of je in het opsporingsregister staat. Daarin word je opgenomen als je onbetaalde boetes van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) hebt. Het gaat daarbij vooral om verkeers- en geldboetes die door de rechter zijn opgelegd, de zogenoemde geldboetevonnissen.

Maar geen zorgen. Het gaat bij al deze controles om rekeningen die al heel lang niet zijn betaald. Als je bijvoorbeeld een betalingstermijn hebt afgesproken of een andere regeling hebt getroffen, is er niets aan de hand en kun je gewoon vertrekken.

Op 10 maart is de betalingstermijn nog niet verlopen, dus geen probleem !!

Bounty
Master
 Bericht 

Gewoon verzet aantekenen. Kan je de komende 2 jaar nog zelf bepalen wanneer je hem wil betalen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Dagtekening is waarschijnlijk 9 februari, dus verzet mogelijk tot 23 februari.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Is het geen optie om gewoon nu te betalen? De kans dat je je aan het betalen kunt onttrekken is vrij gering en je merkt dat je er nu al slecht van slaapt mbt je vakantie.

Pagina 1 van 1 [ 17 berichten ]