» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 23 berichten ]
Schoenzool
Master
 Bericht 
vraag namens een collega:

40 jarige man heeft in zijn leven 1x een bekeuring gehad voor 10 te snel.
Hij is nu bang dat hij met ongeveer 115 is geflitst op een 80 km provinciale weg.
Had een flitspaal over het hoofd gezien kwam hij op de terug weg achter.

Hij mailt mij nu met de vraag of hij zijn rijbewijs kwijt raakt.
Wat kan ik hier op antwoorden?

Als ik het juridisch stuk van fs lees dan lees ik dat de ovj doet bepalen wat hij mag dokken, geen inbeslagname.
Maar wel een kruisje achter de naam; nog 1x te hard boven een mulder feit dan inbeslagname.
Of zie ik het fout?

snovvdog
Master
 Bericht 
Correct.

Vermoedelijk wordt het zelfs een muldertje, 115 op de teller is vaak slechts 108-109 km/h en er gaat nog correctie van af.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Hij had het ook over nmisschien 120, dan wordt het denk ik eel een teetje.

En als je een jaar netjes hebt gereden ben je weer "clean"?

TMFKAV
Master
 Bericht 
2 jaar

Feitelijk
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Wat kan ik hier op antwoorden?

"Als je midlifecrisis bestaat uit het 30km/h te snel rijden, dan ..."

bruintje beer
Master
 Bericht 
...valt het allemaal best wel mee.

Schoenzool
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
2 jaar

2 jaar? Ik dacht te lezen 1

TMFKAV
Master
 Bericht 
1 jaar is zo pré 1-6-2011 :kniktja:

Schoenzool
Master
 Bericht 
Haha twee jaar is best lang.

En als je dan 1x in die 2 jaar meer dan 30 km te hard rijdt dan mag je het rijbewijs inleveren?
Of krijg je dan ook weer een geldboete, alleen een stuk hoger?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Eis OvJ wordt dan +20% en 2 maanden onvoorwaardelijk. http://wetten.overheid.nl/BWBR0037399/2016-01-01

Schoenzool
Master
 Bericht 
Onvoorwaardelijk is dan 2 maanden rijbewijs inleveren toch?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Als je het voorstel van de OvJ accepteert wel ja.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Als je het voorstel van de OvJ accepteert wel ja.

Zal collega zeggen dat als hij 1x over de schreef gaat hij zich geen zorgen hoeft te maken over inbeslagname.
Maar dat hij bij tweede niet mulder overschrijding zijn rijbewijs 8 weken aan de wilgen mag hangen.
Zijn baan denk ik ook ..... wij rijden heel wat af, hebben onze auto echt nodig voor het werk

Bounty
Master
 Bericht 

Peelweg/Beekweg toevallig?

Schoenzool
Master
 Bericht 
Bounty schreef:
Peelweg/Beekweg toevallig?

Nee N280 thv weert

Maarre Peelweg staat ook een flitser? Goed dat je het zegt :x

Bounty
Master
 Bericht 

Familielid ook met 30 + op Peelweg/Beekweg te pakken genomen, mocht 400 euro aftikken. :dood:

Schoenzool
Master
 Bericht 
Bounty schreef:
Familielid ook met 30 + op Peelweg/Beekweg te pakken genomen, mocht 400 euro aftikken. :dood:

voor hem/haar dus uitkijken komende 2 jaar, als zijn roze pasje hem heilig is

Bounty
Master
 Bericht 

Dat hoop ik wel. Ga hem niet overal heen brengen. Hij heeft in elk geval genoeg bijgedragen aan de schatkist de afgelopen jaren.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Bounty schreef:
Hij heeft in elk geval genoeg bijgedragen aan de schatkist de afgelopen jaren.

En dan nooit rijbewijs kwijt geweest?

Bounty
Master
 Bericht 

Aan mulders, op die ene na dan.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Citaat:
1) Recidiveregeling Excessieve snelheidsovertredingen.
Vanaf de onherroepelijke afdoening van het transactievoorstel, dit is de betaaldatum van het transactievoorstel, val je één jaar onder de “recidiveregeling excessieve snelheidsovertredingen”. Dit betekent zoveel dat indien je binnen die één jaar opnieuw in de fout gaat voor een niet Mulder snelheidsovertreding je direct gedagvaard gaat worden. De Officier van Justitie zal zijn strafeis aanpassen aan deze recidive regeling.

2) Register Gedocumenteerde Snelheidsovertredingen.
Vanaf de onherroepelijke afdoening van het transactievoorstel, dit is de betaaldatum van het transactievoorstel, wordt de overtreding bijgeschreven in het “register gedocumenteerde snelheidsovertredingen”. Hierna wordt aan wel gerefereerd als het bekende “kruisje achter je naam”. Deze registratie blijft 5 jaar staan. Dit betekent dat indien je binnen 5 jaar na onherroepelijk worden van het vonnis opnieuw in de fout gaat voor een niet Mulder snelheidsovertreding je direct gedagvaard kunt worden. In deze gevallen zal de Officier van Justitie vaak besluiten tot afdoening middels een transactievoorstel, mits de snelheidsovertreding niet meer dan 50 km/u te hard is geweest. Let wel! Dit is geen regel! Het staat de Officier van Justitie vrij om je ook voor minder direct te dagvaarden!
Als je het transactievoorstel NIET betaald, word je in de regel gedagvaard. Dagvaarden zal plaatsvinden binnen 2 jaar na pleegdatum. Laat je dit er niet van weerhouden om het tot een zitting te laten komen! Veel mensen zien op tegen deze periode van 2 jaar. Het komt echter in de praktijk soms voor dat dagvaarding pas na 2 jaar plaatsvindt. In die gevallen kan de Officier van Justitie niet meer actief vervolgen. Je gaat dus vrijuit in dat geval. De overtreding is verjaard.
Indien je wel binnen de periode van 2 jaar gedagvaard wordt, zult je je zich moeten voorbereiden op je zaak. Lees daarvoor alle informatie door in de rubrieken procesgang. Daarin staan voldoende tips om tot een goede verdediging te komen. Lees ook eens de rubriek over het sjabloon door. Voor verdere informatie opent je een nieuwe topic op het juridische forum.

Dit staat bij juridisch stuk van FS.

Als ik goed lees staat hier dat als je binnen 1 jaar nog een niet mulder overtreding begaat je gedagvaard wordt cq rijbewijs kan kwijt raken dus.
Bij de eerste keer inderdaad niks.
Kijk ik nar punt twee dan hebben ze het over 5 jaar een kruisje achter je naam en dat je gedagvaard kan worden in die vijf jaar bij een niet mulder.

Wat klopt er niet? Kortom .... wat lees ik verkeerd :huh:

TMFKAV
Master
 Bericht 
Citaat:
laatste update 26 september 2007

!!

Schoenzool
Master
 Bericht 
Kanonnen, wordt dan eens tijd voor een juridische update toch :)

Pagina 1 van 1 [ 23 berichten ]