» Juridisch » Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking)   

Pagina 1 van 1  [ 27 berichten ]
zwitserland29
Eendagsvlieg
 Bericht 

Beste lezers,

3 maanden geleden geflitst in zwitserland , vermoedelijk met 50km te hard op de a12 richting bern waar je 120 km mocht
(kan ook zijn 100 km per uur weg zijn geweest maar denk het niet) reed in iedergeval om de na bij 170 km/pu

flits was van voren , sta er dus met mijn gezicht op .

oplossingen:

1 iemand laten tekenen dat hij reed (slowaak,pool) boete word nooit betaald

2 bijrijder laten tekenen dat hij reed , boete word wel betaald , passagier laag inkomen dus vermoedelijk boete stut lager.

Echter moet ik binnen 2 weken mij eigen melden op het politie bureau voor een verklaring , hier zal ik dan ook te horen
krijgen hoeveel te hard ik reed .

iemand echt ervaring hoe het systeem in zwitserland werkt, dit omdat ik veel verschillende verhalen lees en eigenlijk geen wegwijs kom
uit hoe nou een boete word berekend, wel dat een x percentage per jaar van je vrij te besteden loon word genomen alleen welk x percentage bedrag dit is , kan ik nergens terug vinden.

graag reacties van diegene die daadwerkelijk ook boetes hebben ontvangen en betaald , uiteraard komt zodra ik betaald heb ook mijn boete bedrag online .

alvast bedankt voor jullie reacties

Rover
Master
 Bericht 
Erm, zo'n overschrijding staat volgens mij zelfs gevangenisstraf op in Zwitserland.

flozzy
Die hard
 Bericht 

Benieuwd wat hier uit gaat komen. Tvp.

zwitserland29
Eendagsvlieg
 Bericht 

gezellig toch..... nu graag mensen met ervaring :respect:

Rover
Master
 Bericht 
Hmm, ik zie dat ik in de war was. Lijkt erop dat het inderdaad alleen boete + rijontzegging is. Gevangenisstraf pas bij een nog iets hogere overschrijding.

Misschien dat LiquidForce het topic ziet, die woont er dacht ik.

Misschien heb je hier wat aan:
http://driving.legal/autobahn_en.html
Bedenk wel dat alle gerechtelijke kosten hier nog bijkomen.

Bredero
Pro
 Bericht 
De folder van overtredingen: http://www.schwiiz.eu/verkehr-bussgeldk ... igkeit.php

Inschatting: vanaf 50 te hard op snelweg minstens 30 "tagesatzen"

Uitleg tagesatzen: http://www.tagblatt.ch/altdaten/tagblat ... t844,15221

Maximaal kan je 360 ts-en aangesmeerd krijgen. Obv snelle scan is maandloon 30 tagesatzjes, dus minimaal maandsalaris, maximaal een jaarsalaris...

Succes (gelukkig geen ervaring met de zwitsers op dit vlak)

liquid_force
Master
 Bericht 
sinds 2015 is er een nieuwe wet in Zwitserland die een stuk strenger is mbt. het verkeer.

50kmh te hard op de snelweg zou op 60 Tagessätze uitkomen. Reken erop dat de foto gecontroleerd zal worden door de politie, en met een rechtsgeldige verklaring naar CH gestuurd zal moeten worden. De foto's worden tegenwoordig met 12Mpixel camera's genomen en zijn haarscherp. Gordel niet gedragen of telefoon aan het oor kan herkend worden! Vmax bij de flitser (als ik denk dat ik weet welke het is) is 120kmh

Een Tagessatz is je bruto maandsalaris (verminderd met sociale lasten, pensioenpremies en vaste kosten als huur, ziektekostenverzekering ed) gedeeld door 30. Deze informatie zal bij de belastingdienst opgevraagd worden. Door de nieuwe uitwisselingsverdragen tussen de EU en Zwitserland mogen ze deze informatie in zulke gevallen opvragen!

Walker
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
Een Tagessatz is je bruto maandsalaris (verminderd met sociale lasten, pensioenpremies en vaste kosten als huur, ziektekostenverzekering ed) gedeeld door 30.

Dan blijft er in Nederland gelukkig weinig over. :[

yj24tp
Pro
 Bericht 

Walker schreef:

:roflol: true :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
liquid_force schreef:
De foto's worden tegenwoordig met 12Mpixel camera's genomen en zijn haarscherp.

Is dat dan ook een digitale verbinding of een memory kaartje?

Anders had ik namelijk ter plekke een oplossing bedacht.

liquid_force
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Is dat dan ook een digitale verbinding of een memory kaartje?

digitale verbinding, 4G/3G op 2 verschillende Netwerken (als er geen VDSL ligt) anders VDSL connectie.

DB10
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
sinds 2015 is er een nieuwe wet in Zwitserland die een stuk strenger is ..... zulke gevallen opvragen!

Is dat vanaf een bepaalde snelheid? Ik heb ooit 11 km/u te hard gereden en mocht € 110,- overmaken naar CH.

liquid_force
Master
 Bericht 
DB10 schreef:
Is dat vanaf een bepaalde snelheid? Ik heb ooit 11 km/u te hard gereden en mocht € 110,- overmaken naar CH.

hier meer informatie over de Via Sicura:
https://www.tcs.ch/de/auto-zweirad/verk ... sicura.php

Pietert
Master
 Bericht 
DB10 schreef:
Ik heb ooit 11 km/u te hard gereden en mocht € 110,- overmaken naar CH.

Mazzel. Ik reed 4 km/u te hard over een doorgaande weg met kruispunt en verkeerlichten (bibeko) in CH: 55,-

Edit: oh wacht, dat is ongeveer hetzelfde :)

adinsx
Master
 Bericht 
Collega 76 ipv 60, 290 CHF meen ik.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Ben nu de laatste jaren al een aantal keer geflitst daar (in diverse kantons) en nooit meer wat van gehoord of gezien. Zou het te maken kunnen hebben dat de auto's op naam van de vennootschap staan en ze er verder geen heil in zien om er werk van te maken?

Pietert
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Zou het te maken kunnen hebben dat de auto's op naam van de vennootschap staan

Gok ik op. Aan de andere kant: die van mij was toen met een leasewaggel en die kwam ook gewoon aan.

Fulcrum
Master
 Bericht 
Vennootschap bij mij maakte niets uit. Heb gewoon moeten betalen, ook al stond de auto op naam van m'n bv...

Pietert
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
en nooit meer wat van gehoord of gezien.

Misschien zijn ze het aan het verzamelen en mag je bij je volgende bezoek aan CH even mee voor een praatje. Die jongens staan nou niet echt bekend om hun laksheid.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Nah....daar hebben ze dan in al die jaren al een paar keer de kans voor gehad bij controle van mijn persoonsgegevens etc. maar nooit wat van gehoord. Het klopt dat die Zwitsers buitengewoon vervelend en vasthoudend zijn maar ik denk ook van het kanton afhangt en dat we de boel niet moeten overdrijven. Ook zij zullen op een gegeven moment vastlopen bij het vaststellen van wie de bestuurder was van een auto die op naam van een vennootschap staat en ben dan ook benieuwd hoe de tagessatze worden vastgesteld in een dergelijk geval.

TommyGun
Master
 Bericht 
Walker schreef:

:lol: :cry:

boersma
Master
 Bericht 
zwitserland29 schreef:
Echter moet ik binnen 2 weken mij eigen melden op het politie bureau voor een verklaring , hier zal ik dan ook te horen
krijgen hoeveel te hard ik reed .

En wat nu als je niet komt? In het kader van niet mee willen werken aan je eigen veroordeling?

pASCII
Master
 Bericht 
boersma schreef:
En wat nu als je niet komt? In het kader van niet mee willen werken aan je eigen veroordeling?

3 mogelijkheden:
1. De zwitsers vervolgen je zelf tot na het graf
2. Het CJIB neemt de zaak, conform afspraken, over van de zwitsere justitie
3. Optie 2 en als dat niet opschiet of het gewenste resultaat oplevert, optie 1

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Je kunt ook wel komen en niets verklaren of verklaren dat je nog nooit van je leven in Zwitserland geweest bent.

Kun je in ieder geval iets wijzer worden over waar je precies van beschuldigd wordt.

liquid_force
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Je kunt ook wel komen en niets verklaren of verklaren dat je nog nooit van je leven in Zwitserland geweest bent.

er zal een zeer goede foto voorliggen bij het verhoor

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Dus voortaan met een plak snor, zonnebril en pet op en de zonneklep naar beneden door Zwitserland heen :kniktja:

Pietert
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
aar beneden door Zwitserland heen :kniktja:

En straks naar het plisiebureau :lol:

"Da wassik nie!"

Pagina 1 van 1 [ 27 berichten ]