» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 2  [ 71 berichten ]
Toolman30
Master
 Bericht 
We zijn voornemens om een alarmsysteem in het huis aan te leggen / te laten leggen.
We zijn ons zelf al een beetje aan het verdiepen, en hebben al wat informatie ingewonnen maar ik wil het ook graag op dit forum nog even voorleggen aangezien er hier een hoop kennis en ervaring aanwezig is.

Er zijn hier vast mensen op het forum die kunnen spreken uit eigen ervaring over het systeem wat ze hebben, en de voor- en nadelen van bepaalde systemen, dit kan zijn, een systeem wat je in componenten zelf samenstelt en aanlegt of een systeem wat door een bedrijf profesioneel wordt aangelegd.

Als tip van een collega ben ik al uitgekomen op http://www.verisure.nl
Alleen dan zonder abonnement en met wat componentuitbreidingen.

Ik ben benieuwd of er hier nog goede suggesties zijn.

Raymond
Master
 Bericht 
mastino napoletano

bert65
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
mastino napoletano

:lol:

BMW-gek
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
mastino napoletano

+1
Liefst 2 :woop:

Afbeelding

red devil1
Master
 Bericht 
Liev 8) 8)

heb geen ervaring met inbraakalarm. Gewoon goed hang en sluitwerk wel. Niet dat je bij mij niet binnen kunt komen, maar eerst snelle inbraak zonder veel herrie lukt niet. Raam ingooien wil altijd en daar helpt geen simpel inbraakalarm tegen

Turkosariba
Master
 Bericht 
Mijn moeder was altijd bang dat er zou worden ingebroken via haar slaapkamerraam omdat dit raam uit het zicht en op de begane grond ligt (bungalow). Ik heb daarom een rolluik geplaatst aan de binnenzijde omdat geen ruimte was (raam direct onder dakoverstek). Anderhalf jaar geleden jaar was het raak, inbrekers hadden het raam opengebroken, waren gestuit op het rolluik en zijn toen afgedropen. Ik had ze graag horen vloeken... :lol:

Ik zal het nooit vergeten want er was op dat moment zeker niemand thuis, mijn moeder is die nacht in een ziekenhuis overleden in bijzijn van man en kinderen. :cry:

Toolman30
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
mastino napoletano

:nono: ik heb geen zin in een alarmsysteem die ik uit moet laten

Toolman30
Master
 Bericht 
Turkosariba schreef:
Ik zal het nooit vergeten want er was op dat moment zeker niemand thuis, mijn moeder is die nacht in een ziekenhuis overleden in bijzijn van man en kinderen.

Dat zijn vervelende dingen in het leven :(

Toolman30
Master
 Bericht 
red devil1 schreef:
Gewoon goed hang en sluitwerk wel. Niet dat je bij mij niet binnen kunt komen, maar eerst snelle inbraak zonder veel herrie lukt niet.

Het huis is gebouwd onder politiekeurmerk dus dat zit wel goed, maar wat extra's kan nooit kwaad.

Griffin
Master
 Bericht 
Wat meer inhoudelijk dan?

Een goed alarmsysteem werkt niet draadloos of via powerline maar heeft eigen bekabeling met antisabbotagering per alarmzone. En heeft contact met een adequate alarmcentrale.

Alarmgevers op alles dat open en dicht kan, glasbreukmelders op alle glas waar meer dan een arm doorheen kan en IR bewegingsmelders die goed af te stellen zijn.

Wil je dat niet (bijvoorbeeld omdat je er geen vesting van wil maken waar een diepte-investerimg voor nodig is :[ ), dan voldoet een goedkoop 2.4 Ghz elro-setje van de bouwmarkt ook. Daar is overigens niks mis mee zo lang het doel maar beperkt is. D.w.z.: signalering bij inbraak of insluiping als je zelf thuis bent.

Niet doen: zo'n zwaailicht met sirene aan de buitenkant van de gevel plakken (vals alarm wordt dan een duur grapje). Alarmkast zonder battery-backup. Electronische deuropeners. Digitale toetsenbordjes buiten naast de deur of in het zicht. Allemaal leuk voor in de film, maar daar blijft het ook bij.

Anyway, alarmering is altiid reactief, te laat dus. Er is al schade voordat jij wakker bent en je realiseert wat er gebeurt. Maak een alarmsysteem onderdeel van een totaalplan, dan is het misschien zinvol. Anders is het hooguit een 'veilig gevoel'.

BartHimself
Pro
 Bericht 
Naast een Mastino, wat altijd een goed idee is. Zou je HIER eens kunnen kijken voor de periode dat je de Mastino aan het uitlaten bent. :D

Vroeg op
Master
 Bericht 
Ik heb in het verleden een zooi installaties aangelegd van Aritech. Dat levert mijn ouwe baas.
Aangezien de techniek alles behalve stil zit is er natuurlijk in de afgelopen jaren verschrikkelijk veel verandert. Dus wat er nu allemaal te krijgen is ik zou het niet weten.
Tip: Niks draadloos!

Een hond werkt natuurlijk bijna altijd prima. :thumb:
Bewegingsdetectoren zijn ook in te stellen op huisdieren. Zodat het alarm niet af gaat.
een binnensirene is bij een Bev.installatie uiteraard ook nodig maar dat is bij huisdieren pure dierenmishandeling. 140 dB hoge tonen.

En wat primair ook goed werkt.
Beveiligingsstickers op de ramen. :thumb:

Edison
Nieuwkomer
 Bericht 
Visonic... :thumb:

In Engeland bestellen.. Scheelt aardig wat Euro's..
Heeft heel wat optie's... x10 schakelen van rolluiken of lampen. Camera's die gelogd worden tijdens alarm. Mail ontvangen of sms bij alarm of (de-)activering. Internet acces. Betrouwbaar...
Nadeel.... Duurder.. Maar dit moet je zien over 20 jaar...

Ik was ook zo iemand die niet draadloos wilde trouwens... Hier heb je de keus. Maar draadloos werkt perfect.

Nog een voordeel is dat er draadloze brand/rookmelders zijn.

succes met de keus.

Raymond
Master
 Bericht 
red devil1 schreef:
Liev 8) 8)

:schudnee: Vertrouwen niks en niemand, behalve de baas.
Vroeg op schreef:
En wat primair ook goed werkt.
Beveiligingsstickers op de ramen. :thumb:

Kan. Je moet je huis beter beveiligd hebben dan de buren. Da's voldoende.

Donald Duck
Master
 Bericht 
Goeie gecertificeerde sloten en rolluiken, daar kom je al ver mee.
Alarmsysteem zelf heb ik geen ervaring mee

BMW-gek
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Vertrouwen niks en niemand, behalve de baas.

Lijkt mij toch ook het doel :thumb:

Vroeg op
Master
 Bericht 
Donald Duck schreef:

Ben binnen 5 minuten binnen.

Jeroen87
Die hard
 Bericht 

Heb zo'n idee dat je met wat halfslachtige pogingen zoals stickers je je huis alleen maar aantrekkelijker maakt. Je schreeuwt zeggggggg maaaaarrrrrrrrr van kijk hier is wat te halen!

Donald Duck
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:

Hoe dan? Bij nieuwe gecertificeerde sloten en deuren, rolluiken en sloten op de raam.
Er even vanuitgaande dat er geen raampje open staat :D

Raymond
Master
 Bericht 
Zo'n slot kloppen ze eruit. Een soort sleutel in het sleutelgat, 1 tik met de hamer en klaar. Zoiets.

http://www.youtube.com/watch?v=akUHmAvpPtc

Donald Duck
Master
 Bericht 
Sow schrikbarend

-Joske-
Master
 Bericht 
Daar doe je inderdaad weinig tegen, maar ook hier breek je een raam of deur niet open. Wat je hier nog tegen kan doen is via een draadloos systeem nog een slot aanbrengen, dan heb je het dus dubbel beveiligd.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Zo'n slot kloppen ze eruit. Een soort sleutel in het sleutelgat, 1 tik met de hamer en klaar. Zoiets.

Oud ding, geen goed slot.
Je hebt een nieuwe 3 sterren cilinder nodig die bestand is tegen kerntrekken.
Soms kun je ook nieuw veiligheidsbeslag over de oude cilinder zetten met kerntrekbeveiliging.

Elwood
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:

Ook al ben je dat binnen 2 minuten......eruit is wat telt....zelfstandig lopend liefst neem ik aan? O:)

Donald Duck
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
3 sterren cilinder nodi

Die heb ik gelukkig. Deur wordt op vier plekken in deurstijl gezet dmv haken

Yootzin
Master
 Bericht 
Vo is rolluik/roldeur ridder he :lol: :lol:

frankram
Master
 Bericht 
Donald Duck schreef:
Die heb ik gelukkig. Deur wordt op vier plekken in deurstijl gezet dmv haken

Zo werkt mijn voordeur ook. De brandweer is 2 jaar geleden bij mij binnen gekomen. Ze hebben het hele kozijn eruit moeten slaan. (Brand in het trappenhuis van mijn flat en ik was niet thuis)

A4
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
mastino napoletano

:lol: Stralen altijd wel iets uit die beesten ja
Afbeelding

Pita
Master
 Bericht 

Beetje pepperspray en je bent overal vanaf !

Vroeg op
Master
 Bericht 
Donald Duck schreef:
Hoe dan?

Ja joh dat ga ik niet verklappen he. 8)
Elwood schreef:
Ook al ben je dat binnen 2 minuten......eruit is wat telt....zelfstandig lopend liefst neem ik aan?

Bij Dubbel D is dat momenteel niet zo lastig.

Toolman30
Master
 Bericht 
Bedankt voor de tips die hier voorbij zijn gekomen. Ik ga me er nog wat in verdiepen in de overige systemen. :thumb:

MeesterPieter
Pro
 Bericht 
beste is altijd wat DD zegt eerst je mechanische beveiliging zeer goed op orde (politiekeurmerk of beter), voel je je dan nog onveilig ga dan nog eens naar een alarmsysteem kijken.

Wimpster
Master
 Bericht 
Je hebt ook nog wat meer budget: http://www.woonveilig.nl/
Ooit weleens naar gekeken, reacties lijken goed te zijn, maar persoonlijk dus geen ervaring mee.

Verder de Napolitano (besluipt inbrekers) of gewoon good old:
Afbeelding

(eigenlijk maakt het niet uit, als het maar blaft)

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Wimpster schreef:
als het maar blaft

Nou dan ben ik kennelijk met een alarmsysteem getrouwd!?

Raymond
Master
 Bericht 
BMW-gek schreef:
Raymond schreef:
mastino napoletano
+1
Liefst 2 :woop:

Als ik buitenaf zou wonen met een leuk erfje er omheen, ja. Dan had ik er 4.

Walker
Master
 Bericht 
4! van die beesten eten voor een vermogen aan voer... Ik zou alvast maar hele goede vrienden met de slager worden.

Raymond
Master
 Bericht 
Als je een woonboerderijtje achteraf kan betalen kunnen die beesten er ook wel af. Ik ben al gewend aan 1 hond van 80 kilo, ik weet wat ze aan voer doen.

M4rk
Master
 Bericht 
Ik heb thuis een Jablotron Oasis systeem hangen.

Kwam in 2011 als beste uit de test: klik

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Raymond schreef:
Ik ben al gewend aan 1 hond van 80 kilo, ik weet wat ze aan voer doen.
Foei! Zo praat je niet over je vrouw! :lol:

Raymond
Master
 Bericht 
Doen, niet doet! :lol:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Wimpster schreef:

(eigenlijk maakt het niet uit, als het maar blaft)

Nou, ik denk dat menig inbreker zal wegblijven als dit staat te blaffen...

Afbeelding

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Scaniafan schreef:
Nou, ik denk dat menig inbreker zal wegblijven als dit staat te blaffen...
Als het flink herrie maakt en klinkt als hond van enig formaat, is het effectief.

DaPeet
Master
 Bericht 
Donald Duck schreef:

Grote nadeel van rolluiken (lijkt mij) is dat je zelf als het nodig is ook helemaal nog niet zo makkelijk buiten staat als je midden in de nacht je huis uit moet vluchten...

Walker
Master
 Bericht 
Elektrische rolluiken en stroomuitval bij brand... :dood:

adinsx
Master
 Bericht 
Dit topic al eens doorgenomen?
techniek/inbraakalarm-woning-t77103-50.html

Geen zin om het opnieuw te tikken, dus ik quote mijn reactie uit dat topic maar even m.b.t. het alarmsysteem.

Citaat:
ier een systeem van Totaal Beveiligingen klik in huis.

M'n ouders hadden er al ervaring mee, en heb een leuk dealtje kunnen maken.
Installatie van sensoren en het hele ratteplan kost een paar centen, evenals het jaarabonnement op de meldkamer (Normaal ~400,- inclusief jaarlijkse onderhoudsbeurt / check), maar ook hier in de omgeving zagen we steeds meer inbraken. Gezien ik geregeld 's avonds of een nacht weg ben voor m'n werk vondt m'n vriendin het maar niks dat alleen in huis zitten. En die twee luie katten doen ook weinig behalve opkijken als ze wat horen, waarna m'n vriendin ook in spanning schiet. :lol:

Sloten, deuren, ramen etc zijn goed voor mekaar omdat het nieuwbouw is, dus inclusief keurmerk. Daarnaast er mee eens dat je een inbreker zo lang mogelijk buiten wil houden. Stickers op de ramen/deuren schrikken wellicht ook nog wat af en verder geeft het inbraakalarm vooral een geruststellend gevoel.

Citaat:
Sensoren van het systeem dat we hier hebben kijken naar (lichaams)warmte.
Stijgt de temperatuur in zijn blikveld binnen 1 seconden meer dan x-graden, dan wordt dit als beweging / niet verifieerbaar herkend met activering van alarm tot gevolg. Gewone beweging uiteraard ook.

Huisdieren kun je laten 'uitprogrammeren', gaat prima met katten of met een hond o.i.d.
Zelf nooit loosalarm gehad tot nu toe, hooguit zelf een keer naar beneden gewandeld en vergeten systeem even uit te zetten. :fp:

Bij m'n ouders wel twee keer alarm, en dus de eerste keer pa met een elektrische vliegenmepper naar beneden. :roflol:
Inmiddels heeft ie wat beters onder het bed liggen.

Beide keren niks aangetroffen, ook zaten alle deuren dicht, maar het is een vrijstaand huis buitenaf, dus wellicht heeft er toch iets voor de deur plaatsgevonden.

Pita
Master
 Bericht 

Als je dan toch een dier als bewaking wilt, waarom dan zo'n kwijl en strontfabriek als een hond. Een beetje pepperspray en ze zijn uitgeteld.
Neem 2 zwanen een mannelijke en een vrouwelijke, die slaan veel eerder alarm, meppen met hun vleugels een insluiper zo buiten westen en hun eieren zijn heerlijk als omelet.

scooby!!
Master
 Bericht 
Wij hebben sindskort een mechelaar.

Hij ging op z'n gemak zitten kijken toen de glazenwasser een ladder neerzette en naar boven klom :fp:

Toolman30
Master
 Bericht 
:lol:

Raymond
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Als je dan toch een dier als bewaking wilt, waarom dan zo'n kwijl en strontfabriek als een hond. Een beetje pepperspray en ze zijn uitgeteld.

Als je thuis bent werkt zo'n busje misschien wel. Maar ja, dan is hij al binnen. Bij het aanslaan van een of meerdere honden blijven ze wel buiten.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Elektrische rolluiken en stroomuitval bij brand...

Ja idioten. Overal luiken. :duh: Doe nou niet voor de deur.
En eventueel een enkel luik voorzien van een noodvoeding als ie per see op prik moet werken.

Pagina 1 van 2 [ 71 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: vw-driver en 2 gasten