» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 35 berichten ]
Suggestief
Pro
 Bericht 

Ik word een beetje ziek van al die reclames op NU. Tegenwoordig beginnen ze zelfs al automatisch reclamefilmpjes af te spelen.
Wat is een goed alternatief?

zandbak
Master
 Bericht 
Adblocker installeren?

Citaat:
Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want NU.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Wilt u een uitzondering maken voor NU.nl, of meer lezen over hoe wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Spook
Master
 Bericht 
Ik word vooral moe van de slechte journalistiek daar. Er is geen artikel zonder inhoudelijke fouten of taalfouten. Maar ik zou zo ook geen alternatief weten.

Suggestief
Pro
 Bericht 

Spook schreef:
Maar ik zou zo ook geen alternatief weten

Is het zo slecht gesteld hier dat we het met een taalfoutensite moeten doen :huh:

A4
Master
 Bericht 
TPO :[ :biertje:

Masterdam
Master
 Bericht 
Ik gebruik de NOS app.

Spook
Master
 Bericht 
Ik vind de NOS/TPO nogal gekleurd in hun berichtgeving.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Adblocker inderdaad, fb-purity etc. Verbaas me dat er zoveel mensen nog zonder filters zitten te internetten. Dat is echt geen doen meer de laatste jaren.

Brul(tm)
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Adblocker installeren?

Pi-hole regelen, heb je geen reclame meer op al je devices op je netwerk :thumb:

A4
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Ik gebruik de NOS app.

Het Staatsjournaal ;(

JBHC
Master
 Bericht 

NU.nl?

Dat blokkeer ik al sinds ze malware serveerde en daar geen frontpage nieuws van maakte. Lekker voor je bezoekers. :thumb_d:

bert65
Master
 Bericht 
Ik kijk voor nieuws op de site van de Telegraaf en het AD.

zandbak
Master
 Bericht 
Citaat:
Beste lezer,

U gebruikt een adblocker of andere software die ervoor zorgt dat u geen advertenties ziet op Telegraaf.nl. Dit vinden wij jammer, want onze site is mede dankzij de inkomsten van deze advertenties gratis toegankelijk.Wilt u een uitzondering maken voor Telegraaf.nl, kijk dan hieronder voor de mogelijkheden.

Ja, jammer voor jullie!

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik heb eigenlijk geen moeite met af en toe een reclame. Maar die manier waarop hele sites zoals NU.nl worden volgeplempt, nee, dan de ad-blocker maar. En als je me dan actief weert, prima, zoek ik toch een alternatief.

Spook
Master
 Bericht 
Reclamenetwerken zijn een van de primaire attack vectors van malware tegenwoordig. Alleen daarom al problematisch.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Ik heb geen moeite met reclame. Wel de manier waarop.
Vooral het overheersende heb ik een teringhekel aan.
Als er rechts aan de zijkant of af en toe een stukkie reclame tussendoor staat alla.
Maar pop-ups en grote lappen reclamezooi moeten gewoon dood :boos:

Wat ik ook kut vind zijn vooral doelgerichte reclame's
Laatst heb ik wat apparatuur opgezocht voor in de keuken.
gewoon ff wat prijzen en zo.
Nu wordt ik continue gebombardeerd met reclamaes van allerlei Mandemakersenconsorten ellende. :fp: ;(

Kwibus
Master
 Bericht 
Daar heb je noscript toch voor :thumb:

Spook
Master
 Bericht 
Er zijn nu ook sites die je elke keer een captcha serveren als je javascript uitschakelt. Of eigenlijk is het nog erger: dat de site gewoon helemaal niet laadt, en als je dan javascript aanzet komt die captcha en nadat je die invult mag je pas verder. Zogenaamd omdat javascript uitzetten wordt gezien als verdacht gedrag. Maar de werkelijkheid is dat ze zonder javascript de fullscreen popunder niet kunnen lanceren, vol met reclame. Al dan niet van de tietensoort. Het is gewoon een poging het proces zo irritant te maken dat mensen javascript maar aan laten staan.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Spook schreef:
Al dan niet van de tietensoort.

vage nieuwssites kom jij

Kwibus
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Elsevier en RTLnieuws zijn wel te doen. NU.nl is net zo gekleurd als NOS.

classpool
Master
 Bericht 
https://www.theguardian.com/international voor het internationale nieuws en voor nieuws uit ons kleine kikkerlandje de websites van de verschillende kranten, RTL nieuws, elsevier en ook gewoon nu.nl.
Geen adblock maar ublock https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ublock-origin/ en daarnaast ook nog Privacy Badger https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/privacy-badger17/

WimLex
Master
 Bericht 
Het is heel simpel, je moet je niet "binden" aan 1 website vwb nieuws, dan mis je de helft en/of krijg je gekleurd nieuws.
Meerdere bronnen raadplegen en zelf blijven nadenken wat je leest. (f)

Middle
Die hard
 Bericht 
WimLex schreef:
en zelf blijven nadenken wat je leest

Waar het dus alsnog helemaal fout gaat.

Pazo
Pro
 Bericht 
Brul(tm) schreef:
Pi-hole regelen, heb je geen reclame meer op al je devices op je netwerk :thumb:

+1 :thumb:

En voor 'buiten' het netwerk uBlock Origin.

wernert
Pro
 Bericht 

Spook schreef:
Ik word vooral moe van de slechte journalistiek daar.
Nu.nl is (afaik) vooral een knip-plakker van de ANP/Novum (= ook ANP) feed en reclamevehikel voor de Sanoma-stal.

Freddy
Master
 Bericht 
Pazo schreef:
+1 :thumb:

En voor 'buiten' het netwerk uBlock Origin.

+1

Ton.
Master
 Bericht 
Ik haal mijn nieuws van Facebook en Telegraaf.nl

Exceln00b
Pro
 Bericht 

Ton. schreef:
Ik haal mijn nieuws van https://www.youtube.com/watch?v=V2h8fKTb_tU en Telegraaf.nl

Nice one haha :lol:

Ik haal mijn nieuws van Reuters, AP, en 's avonds Nieuwsuur. Volgens mij is dit voldoende spreiding voor een correcte beeldvorming. Nieuwsuur meer voor binnenlandse aangelegenheden, Reuters en AP voor het internationale. Ook leuk om dan buitenlandse items in Nieuwsuur met zogenaamde experts aan te horen, hoewel bij Nieuwsuur wel vaak een degelijke voor en tegenpartij is vertegenwoordigd. Een Pauw of zo doet het soms goed, maar vaak toch wel erg karig en gekleurd.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wat mij opvalt is dat het op een mobiele telefoon helemaal niet aanwezig is.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik gebruik Dave altijd voor een stukje duiding O:)

classpool
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ik gebruik Dave altijd

Hoe voelt dat, Dave? :roflol:

flaskk
Master
 Bericht 
Brul(tm) schreef:
Pi-hole

Idd, en dan gewoon dat ding je hele DNS regelen.

Ik moet altijd huilen als ik ergens op een netwerk kom waar alle schijt door gelaten wordt....

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
classpool schreef:
Hoe voelt dat, Dave?

Voor dit soort mensen heb je het idee dat je echt leeft, dat je later zeggen kan van.. Ja.. Dit leven heeft zin gehad. *waterige ogen*

wat dat betreft is prostitutie ook een prima beroep

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Voor
Door toch?

Pagina 1 van 1 [ 35 berichten ]