» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 33 berichten ]
Griffin
Master
 Bericht 
Sjips, printer stuk. Papiermechanisme heeft de geest gegeven, versleten denk ik. Gelukkig net geen nieuwe inkt gekocht...

Kortom: ik zoek een nieuwe printer. Alleen kan je door de bomen het bos niet meer vinden en ik heb geen idee welke merken nog vasthouden aan de inktmafia-praktijken.

Vereisten:
- gebruik voor home / small office doeleinden.
- afdrukken op A4 in kleur of Z/W, hoeft geen fotokwaliteit te zijn (daar heb ik wel iets anders voor staan)
- moet kunnen fotokopiëren in kleur en Z/W
- scanner, liefst met autofeed zowel als vlakbed
- bedrade netwerkaansluiting, wifi is niet nodig
- ondersteuning voor Win 10

De oude was een HP Officejet 6500, die voldeed aan alle eisen (behalve dan de goedkope inkt...). In de 5 jaar die wij 'm hadden heeft het ding slechts 950 pagina's geprint. Wel veel gescand.

Kortom: welke merken zijn tegenwoordig een beetje consumenten-aardig en welk model moet ik hebben?

Rover
Master
 Bericht 
HP Officejet, let op 8000 serie wanneer je ook wilt kunnen scannen naar mail. Prima prijs voor de inkt, goedkoper dan de kleurenlasers bij ons op de zaak :x .
Bijvoorbeeld de HP OfficeJet Pro 8710 (heb ik er nu 2 van in gebruik op de zaak)
de XL cartridges zijn goed voor kleur/zwart resp. 1600/2000 afdrukken en kosten nog geen € 25/stuk

Anders Epson EcoTone, maar die heeft best een hoge aanschafprijs in vergelijking.

Kwibus
Master
 Bericht 
HP Color LaserJet Pro MFP M277DW

Lasertoner is de goedkoopste inkt.

Boralis
Master
 Bericht 

Tijd geleden op een aanbieding site een Xerox WorkCentre 6605DN gekocht. Kwam toen wel vaker voorbij. Was toen zeer goeie aanbieding + nog eens cashback. Te goedkoop om niet te kopen. :)

500 vel papier lade, dubbelzijdig (automatisch) printen, scannen (netwerk/mail), copy. Zeer tevreden, eigenlijk alleen 20x overgedimensioneerd voor wat ik er mee doe.

Voor mij i.i.g. nooit een inkjet en ben principeeel HP tegenstander (driver geklooi en cardtridge vendor lock-in) :). Met LED printers nog geen ervaring. Konica Minolta stond vroeger bekend om goedkope per page kosten, maar zie er tegenwoordig niks meer van.

Kwibus
Master
 Bericht 
Boralis schreef:
cardtridge vendor lock-in
Nee hoor, gewoon alternatieven voor

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:

Zeker als je de patronen op ebay besteld, prima immitatiespul voor een fractie van de prijs :thumb:

JBHC
Master
 Bericht 

Ik heb hier een Samsung Laserprinter/Scanner/Copier. Topding. Inkt zou ik niet meer doen.

Signum
Master
 Bericht 
https://tweakers.net/pricewatch/335807/ ... 20cdw.html

Inkjet is allemaal troep. Lasertoner is inderdaad goedkoper zoals Kwibus al zei, zeker als je maar weinig print (toners geen veel langer mee dan inkt cartridges).

Boralis schreef:
ben principeeel HP tegenstander

Ik ook, maar ter verdediging van HP; bijna alle inkjet printers zijn een drama.

Rover
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
HP Color LaserJet Pro MFP M277DW

2x de prijs per pagina van de door mij genoemde inktjetprinter.

Laser begint echt uit te raken, zelfs onze professionele printers worden nu vervangen door professionele inkjets. Ik was altijd voorstander van laser, maar dat is bij mij wel een beetje over. Drums, Fusers, toneropvangbakken etc...

Boralis schreef:
ben principeeel HP tegenstander (driver geklooi en cardtridge vendor lock-in)

Drivers heb ik weinig last van. Verder klopt de vendor lock-in, vind ik ook jammer. De betere Officejets bieden echter ook scherp geprijste cartridges.

De laatste tijd ben ik op mijn werk veel bezig geweest met printers, de inkjet zijn per pagina by far de goedkoopste. Alleen voor de echt hoge volume (10000+ paginas/maand) printers hebben wij nog lasers, dat in verband met de kwalitatievere onderdelen in de printer.

Walker
Master
 Bericht 
In december begaf de oude Brother MFC het, na 10 jaar redelijk intensief gebruik. Daarom weer voor een Brother gekozen: De MFC-J5620DW. Was in decemer Eur 125, prijs is nu een stukje hoger. Maar doet alles wat je wilt, incl. dubbelzijdig afdrukken.

Optioneel is er een 2e papierlade. Kun je gezamenlijk 1000 vel kwijt. Heb ik niet genomen.

Inkt: bestellen via Ebay.de, is nog een stuk voordeliger dan een kloon hier.

Ook niet onaardig: http://www.brother.nl/promoties/cashback

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik heb de MFP 476dw staan. Toen bijna het dubbele van de hierboven genoemde HP. Nog nooit problemen mee gehad, niet met drivers en ook niet met de alternatieve toners. Maar ook hier geldt, de iets duurdere (business) modellen kun je niet vergelijken met de gratis printer als je nu een pakje Blue Bona Becel Band koopt.

Griffin
Master
 Bericht 
Die brother voor €125 is een no-brainer. Alleen niet meer in het assortiment, da's weer jammer O:) . Eens kijken wat er in die categorie nog meer te vinden is... Laser is wel mooi idd. Scant 't ook een beetje aardig?

HP en drivers, tsja... als het eenmaal werkt, werkt het. Voor die tijd... :roll:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Heb een Brother (dcp j315w uit mijn hoofd). Was helemaal klaar met HP en Epson.
Goedkope inkt en doet alles wat het moet doen. Op w10 geen drivers nodig.

Ding is al wel een paar jaar oud, dus er is vast een opvolger.

Spook
Master
 Bericht 
Rover schreef:

In ideale omstandigheden. Als je minder vaak print dan droogt je cartridge uit voordat ie leeg is, of hij doet het niet goed meer. Dat heb je met toner toch minder vaak. Uiteindelijk hangt het heel erg af van hoe je de printer gebruikt.

Ik print alleen in zwart-wit, en zelfs dat maar sporadisch. Ik heb dus een laserjetje. Ideaal.

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Ik hou niet van dat gevlek van inktvlekprinters :nothanks:
Is persoonlijke voorkeur...

VFred
Master
 Bericht 

Ik heb ook een HP officejet 6500 staan die zowel met orginele, als met 456 inkt prima functioneert. Als het ding kapot gaat, koop ik de opvolger.
Op de zaak hebben wij ook een Brother staan. Hij kostte niet veel en de inkt is ook niet duur, maar ik vind hem ter$#@ng traag en hij is lawaaiig.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Spook schreef:
In ideale omstandigheden. Als je minder vaak print dan droogt je cartridge uit voordat ie leeg is, of hij doet het niet goed meer. Dat heb je met toner toch minder vaak. Uiteindelijk hangt het heel erg af van hoe je de printer gebruikt.

Ik print alleen in zwart-wit, en zelfs dat maar sporadisch. Ik heb dus een laserjetje. Ideaal.

Idem hier, print misschien 10x per jaar wat uit, soms een paar maanden niets. Vroeger regelmatig inktpatronen weg kunnen flikkeren omdat de boel uitgedroogd was.
Erger nog dan dat dat nieuwe inkt kost is dat je dan precies wanneer je het ding eindelijk weer eens nodig hebt je hem niet kunt gebruiken. :[
Nu een jaar of 2 een zw/w laser en die doet het altijd, ook na maanden stilstaan.

R
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Erger nog dan dat dat nieuwe inkt kost is dat je dan precies wanneer je het ding eindelijk weer eens nodig hebt je hem niet kunt gebruiken

Bekend.
Heb hier een laserprinter uit 1999 staan; geeft minder problemen dan een inktjet.

Rover
Master
 Bericht 
Uitdrogen van inkt-cartridges komt inderdaad veelvuldig voor. Dat is ook verschillend per type. Van de Officejet 8710 heb ik geen idee eerlijk gezegd.
Van de Pagewide machines op de zaak (13.000 afdrukken per cartridge) en de Epson Ecotone weet ik dat de inkt niet snel uitdroogt (daar zitten geen toevoegingen in die het uitdrogen veroorzaakt)

Spook
Master
 Bericht 
Ik heb vroeger wel veel gewerkt met wasprinters. Die drogen ook niet uit, maar moeten wel voor elke eerste print na opwarmen een stukje spoelen. Geen goedkope oplossing maar wel een erg mooi resultaat.

Kwibus
Master
 Bericht 
Printerinkt is sowieso duurder dan olie of goud

R schreef:
Heb hier een laserprinter uit 1999 staan; geeft minder problemen dan een inktjet.
Een HP LJ 6L soms O:)

Aanhanger
Master
 Bericht 
Rover schreef:
Van de Pagewide machines op de zaak (13.000 afdrukken per cartridge) en de Epson Ecotone weet ik dat de inkt niet snel uitdroogt (daar zitten geen toevoegingen in die het uitdrogen veroorzaakt)

Zo lang je de printer iedere week gebruikt is het sowieso geen probleem, daar loop je pas bij incidenteel gebruik tegenaan.

R
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
en HP LJ 6L soms O:)

Nee die niet, ik kan nu niet zien welke, weet wel dat groot en zwaar.

TommyGun
Master
 Bericht 
Ik heb pas deze gekocht, bevalt me erg goed :) https://tweakers.net/pricewatch/461389/ ... 1-wit.html

Hiervoor ook een Canon gehad :)

RRL
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Idem hier, print misschien 10x per jaar wat uit, soms een paar maanden niets. Vroeger regelmatig inktpatronen weg kunnen flikkeren omdat de boel uitgedroogd was.

Precies het punt waar ik tegenaan loop met mijn cardridge printer. Omdat ik het ding zo weinig gebruik vind ik het echter ook het geld niet waard om een nieuwe printer te kopen. Wifi van het HP kreng is al jaren kapot, maar ook daar speelt weer dat ik voor die incidentele keer printen wel de USB inprik.

Scheelt dat het uitdrogen gelukkig niet snel gebeurt. Printer staat in een kastje, lijkt te werken. Alleen laatst niets meer. Geen idee of dat uitdroging was, of dat de cardridge na 2 jaar 'inkt op' meldingen nu echt op is.

wellproc
Master
 Bericht 
Heb hier een derdehands HP Laserslet staan.
Ding kan dubbelzijdig printen en de toner is een namaakding dat bij de lokale printerrecycleboer vandaan komt.
Totale kosten 50 euro.

De sporadisch kleurafdrukken gaan met een kleureninkjet die ook kan scannen, faxen (hihi), etc. Canon MXnogwat.
Bij elkaar 100-125 euro en de meeste kosten zitten in het inkjetding. De cartridges raken leeg van het reinigen en scannen :duh:.

Als ik nog eens ga wijzigen wordt het een kleurenlaserjet (met evt scanner of die koop ik dan wel los).
Probleem is dat die vaak zo enorm lomp groot zijn en dan moet je (met pech) 4 toners vervangen die ook nog eens te duur zijn.

Dit ter overweging ;)

Walker
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Probleem is dat die vaak zo enorm lomp groot zijn en dan moet je (met pech) 4 toners vervangen die ook nog eens te duur zijn.

Daarom hier dus (opnieuw) gekozen voor een inkjet. Stroomverbruik in standby is van nieuwe printers ook een heel stuk lager.

R schreef:
HP LJ 6L soms O:)
Nee die niet, ik kan nu niet zien welke, weet wel dat groot en zwaar.

Een HP4050?

Kwibus
Master
 Bericht 
Ook zo'n lomp ding ja.

*even met weemoed terugdenken moet aan Jetdirect printservers, 3Com netwerkkaartjes en zich nu ineens heel oud voelt

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Hier staat nu een jaartje een HP 8620. Grote bak maar werkt prima en doet alles (en meer) wat ik maar kan wensen.

R
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Een HP4050?

Volgens mij wel. 8)

wellproc
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Een HP4050?

HP4050n - check
HP4100tn - check
HP2420dn - check
:[

Kwibus
Master
 Bericht 
Laserjet IIIsi :kniktja:

[Hier voor wat nostalgie ;)

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Rover schreef:

Behalve als je weinig print, zoals Griffin aangeeft. Vloeibare inkt droogt dan in, toners niet.

Pagina 1 van 1 [ 33 berichten ]