» Off-"Flitsservice" » Techniek Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 53 berichten ]
WNS2.0D
Master
 Bericht 
Mijn 20 jaar oude drama AGPO combi ketel gaat eruit. Nu is de vraag wat ervoor terug te plaatsen en vooral ook door wie.

Aangezien ik gewoon iets goeds wil denk ik dat ik een leuk modelletje van Nefit of Remeha ga uitzoeken. Maar dan nog bij wie? Ik heb een paar keer een mailtje naar de installateur gestuurd die hier al jaren het onderhoud doet. (die doet dat werk prima, dus hij is de eerste die ik de opdracht zou gunnen. Echter hij reageert niet... )
Dus wie weet een goed adres in de randstad? (regio Leiden)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Kun je niet nog een actiemodelletje zoeken? Ik ga het deze winter nog wel doorkomen, en dan waarschijnlijk volgend jaar zomer maar eens kijken of ik ergens in een goedkope zomeractie (ze willen toch aan het werk blijven) voor een mooie prijs een nieuwe ketel kan scoren.

Mdw
Master
 Bericht 
Gewoon een Nefit > gewoon de beste , misschien niet de goedkoopste maar dat verdiend zich wel terug ;)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Mdw schreef:
Gewoon een Nefit > gewoon de beste

:thumb: :thumb: :thumb:

Elwood
Master
 Bericht 
Nefit :thumb:

Raymond
Master
 Bericht 
warmteservice.nl. Goedkoper dan welke installateur ook.
En aangezien er hier al 3 man voor Nefit is (prima spul) roep ik Remeha. Ook niks mis mee. Lees je even in over de CW waardes van een ketel, dat gaat over comfort. CW3, 4 of 5 maakt vooral voor het tapwater (douche, bad) verschil.

djee
Master
 Bericht 
Dan roep ik ook ff remeha.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
warmteservice.nl. Goedkoper dan welke installateur ook.

Heb er naar gekeken, zit ook een winkel hier in de buurt. Nadeel vind ik dat ze alleen winkel zijn en niet installeren. Ik heb geen zin me er zelf diep in te verdiepen. Ik wil gewoon een betrouwbare partij de regie geven en er verder niet naar omkijken. (alleen die partij wel aan kunnen spreken mocht er gekloot worden)

Kenji
Master
 Bericht 
Ik heb de mijne (Atag) door Feenstra laten plaatsen, al weet ik niet of die ook regio Leiden plaatsen.
Erg tevreden over, met jaarlijks onderhoud.

Black98
Master
 Bericht 
Vorig jaar een Remeha door https://hollandwarmte.nl/ laten plaatsen.
Zeer tevreden over hoe eea gegaan is. Ook bij mij moest de Agpo (vr) eruit, en nu hangt er dus een hr remeha.

djee
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
, al weet ik niet of die ook regio Leiden plaatsen.

Ze hebben landelijke dekking, dus vermoed van wel :thumb:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
Ik heb de mijne (Atag) door Feenstra laten plaatsen, al weet ik niet of die ook regio Leiden plaatsen.

Had ik ook al gezien, volgens mij leveren die hier. Zijn wel redelijk aan de prijs. Smerige is dat de prijs die ze aanbieden alleen geldt als je ook bij hun een onderhoudscontract afsluit, een geintje wat ze allemaal lijken te flikken. (volgens mij mag dat niet, ze doen een aanbod en pas aan het einde van het verhaal komt er een verplichte koppelverkoop bij)

Kenji
Master
 Bericht 
Onderhoudscontract was ik toch wel van plan. Dus dat was voor mij geen struikelblok.

VFred
Master
 Bericht 

Ben ff naar de zolder gelopen om te kijken wat er bij mij hangt.
Vaillant dus.
Bevalt prima, erg stil, maar hangt pas ruim een jaar.

zadkine
Master
 Bericht 
Hier hangt al weer jaren een nefit solarline combi gekoppeld met een buderus zonneboiler collector systeem.

In het kader van de stemverhoudingen remeha - nefit dus.
Installateur is hier een Twents bedrijf geweest. Weet niet of die ook in het westen van Nederland installeren.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Remeha en Nefit is nagenoeg hetzelfde qua kwaliteit. Het is ook Apeldoorn versus Deventer dus dat onloopt mekaar bijna niet.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
comfort. CW3, 4 of 5 maakt vooral voor het tapwater (douche, bad) verschil.

Een indirect gestookte boiler hier. CV ketel (20 jaar oude AGPO VR) verwarmt 1 x per dag de boiler met een apart verwarmingscircuit met een 2e pomp die in de ketel zit. Wij kunnen de hele dag door voldoende warm water tappen, douchen enz.
Zelfs als er 5 personen achter elkaar gebruik maken van de douce is er nog geen tekort.

Ook het extra diepe bad vullen levert geen tapwater problemen op en het is snel gevuld met warm water, dat is Comfort.

Marten320TD
Master
 Bericht 

De Feenstra monteur die bij mij (midden vh land) onderhoud kwam plegen aan de Vaillant trok een vies gezicht bij het woord "Agpo".
Het onderhoud is blijkbaar een crime (duurt 3x langer dan Vaillant) en vergt kitten, wat zeer zorgvuldig moet gebeuren om brand :o te voorkomen. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar die onderhouds-ellende (en -kosten) zou ik me niet op mijn hals willen halen.

TommyGun
Master
 Bericht 
Bij mij hangt ook een Nefit, heel klein model https://www.nefit.nl/consument/producte ... duct_18560

Volgens een (onafhankelijke) monteur die onderhoud doet een erg fijne ketel, makkelijk aan te werken en erg betrouwbaar.

Walker
Master
 Bericht 
Dan roep ik wat anders: Een Techneco Loria. lucht-water warmtepomp, met 180 liter boilervat. Krijg je ook nog 1800 Euro subsidie.

zadkine
Master
 Bericht 
Als je dat gaat roepen....een Vaillant warmtepomp (10KW) met counterpart via grondputten.Kost wat, heb je ook wat.
Moet je ook , voor warmtepompen, lage temperatuur verwarming hebben (vloer verwarming of radiatoren met extra groot oppervlak.)

VFred
Master
 Bericht 

Je kunt ook een hybride warmtepomp bij je CV zetten. Gas verbruik daalt ca. 50%. Terugverdientijd ca. 8 - 10 jaar.
Een aantal gemeenten verstrekken duurzaamheidsleningen 10 jaar 1.9 % aftrekbaar.

zadkine
Master
 Bericht 
VFred schreef:
Je kunt ook een hybride warmtepomp bij je CV zetten. Gas verbruik daalt ca. 50%. Terugverdientijd ca. 8 - 10 jaar.
Een aantal gemeenten verstrekken duurzaamheidsleningen 10 jaar 1.9 % aftrekbaar.

Dat gaat alleen als je een gas aansluiting hebt.
Warmtepompen kunnen een leuk effect op je rekeningen hebben in die gebieden waar alleen stadsverwarming is gelegd.
(Oosterflank Rottedam bv).
Alleen kan ik onmogelijk zeggen of je vergunning krijgt voor het leggen van een warmtepomp installatie....want daarmee ondermijn je uiteindelijk het draagvlak voor stadsverwarming....ook ooit zo'n links hobby projectje.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
VFred schreef:
Net even bekeken, maar ligt wel heel erg aan je gasverbruik. Wij zitten hier niet zo hoog met de m³'s en dat maakt de terugverdientijd erg lang. Als je een aardig verbruik hebt en je dak kan volkieperen met zonnepanelen is het wel interessant. Dan hoef je die 1.700kWh extra niet af te tikken en kun je echt besparen.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Hier een Vaillant. Geïnstalleerd en onderhoud door Feenstra. Prima service

wellproc
Master
 Bericht 
Even wat anders roepen: Intergas!
Heeft geen driewegklep (omschakelklep tussen CV en warm tapwater). Dat is 1 van de onderdelen van een ketel die vaak kapot gaat. Hangt bij familie die m zelf hebben opgehangen en onderhouden. Doet het al ongeveer 15-20 jaar zonder problemen.

Zelf heb ik (nog) een Bosch (tegenwoordig Nefit) hangen en had ik in de vorige woning een Agpo. De Agpo was totaal ruk (veel kapotte onderdelen en gedoe in een paar jaar), de Bosch is zeer betrouwbaar. Krijgt zo eens per 2,5 jaar een beurt en draait als een tierelier.
Hij hangt alleen op de verkeerde plek, dus als ik deze winter tijd heb ga ik een andere plek voorzien van leidingen (gas, water, cv) en dan volgend jaar daar een nieuwe ketel op (laten) hangen.

Bij Warmteservice kennen ze hun klanten. Dus niet alleen jou, maar ook de lokale CV-monteur die betrouwbaar is. Je zou ze best eens kunnen vragen of zij een betrouwbare monteur kunnen aanbevelen die de bij hun gekochte ketel bij jou wil ophangen voor een net bedrag :kniktja:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
wellproc schreef:
Even wat anders roepen: Intergas!

Die van mij (op aanraden van mdw ;) ) hangt alweer 8 jaar compleet storingsvrij :kniktja:

Mdw
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Die van mij (op aanraden van mdw ;) ) hangt alweer 8 jaar compleet storingsvrij :kniktja:

:D :applaus: , Intergas is een prima ketel , veel voor weinig.

Vroeg op
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Doet het al ongeveer 15-20 jaar zonder problemen.

En de euro's knetteren je portefeuille uit? Geen A of AA+ ketel maar een F of zo.

flaskk
Master
 Bericht 
Bosch/Nefit.

HR van 15 jaar lijkt mij niet veel minder rendabel dan een nieuwe ?

Kun je beter paar knaken in isolatie steken.

wellproc
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
En de euro's knetteren je portefeuille uit? Geen A of AA+ ketel maar een F of zo.

Nee hoor, is al gewoon een HR-ketel. Destijds volgens mij het hoogste rendement in de markt. Dat zal ondertussen niet meer zo zijn, maar het verschil tussen die HR-ketel en een nieuwe is niet meer zo groot dat je daar op leegloopt of dat je een nieuwe ketel met enkele jaren alweer hebt terugverdiend.
Essentieel is ook het stukje tekst 'bij familie'. Ik weet dus niet exact hoe oud de ketel inmiddels is en of ze al vervangingsplannen hebben. ;)

flaskk schreef:

Exact.

zadkine
Master
 Bericht 
Ik weet van 1 verschil tussen een oude HR ketel (1e generatie) en de huidige.....

Wel of niet modulerend stoken. De oudere kende 2 standen: Uit of volgas. (Inmiddels zit mijn modulerende ketel er al weer jaren in, de oude was van bouwjaar 1987....)
De nieuwere kan variabel stoken.

Grootste voordeel van variabel stoken is dat de temperatuur in huis minder varieert en dat scheelt vooral comfort.

dikkydik
Master
 Bericht 
flaskk schreef:

Kijk maar naar het rendement.
De moderne modelletjes gebruiken vaak minder energie aan de pomp.

flaskk
Master
 Bericht 
Ja, dat wordt wel beweerd door de markt.

Maar of dat echt zo is? Energie is energie.

033er
Pro
 Bericht 

Om de boel wat gelijk te trekken: Intergas. Hangt hier alweer 3 jaar, werkt altijd prima en zonder gedoe. Snel warm water en ook genoeg. Prijs was heel vriendelijk.

Turkosariba
Master
 Bericht 
Ik overweeg serieus te investeren in een lucht/water-warmtepomp voor het geval onze 15 jarige CV-combiketel (Nefit 8-28kW) er de brui aan geeft. We hebben onze woning zeer energiezuinig gemaakt en overal in huis lage temperatuurverwarming met vloer- of wandverwarming, de CV draait hooguit op 35-40°C en het benodigde vermogen @-10°C is slechts 4,5 kW. De huidige gasketel is dan ook veel te zwaar en er zijn geen goede alternatieve EN niet te dure gasketels die wel kunnen moduleren tot dergelijke vermogens.

Verder spelen de volgende overwegingen mee:
- de woning heeft veel bouwmassa die als warmteopslag gebruikt kan worden, de betonvloer (BG) heeft veel massa (=opslagcapaciteit) maar ook de leemwanden op de verdieping kunnen veel warmte bufferen
- overdag presteert een L/W-wp beter dan 's nachts door de hogere temperaturen en die warmte kan in genoemde bouwmassa worden gebufferd
- de buiten-unit van de warmtepomp komt in een afgescheiden ruimte te staan die in open verbinding met de buitenlucht staat maar waar ook de afvoer van het ventilatiesysteem op uitkomt zodat de restwarmte uit de ventilatie hergebruikt kan worden
- met een warmtepomp zouden we all-electric kunnen worden, koken doen we al op inductie, waardoor de vaste kosten van de gasaansluiting vermeden kunnen worden.

Helaas zijn de kosten van genoemde warmtepomp nog belachelijk hoog met zo'n 5k terwijl een leuke intergas-ketel ca. € 800 kost. De ISDE-subsidie maakt wel wat goed maar echt hard gaat dat niet.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Wat zou het laten wegvallen van de gasaansluiting je opleveren? En hoe hoog is die ISDE-subsidie?
Grof gezegd is het verschil zo'n 4k, give or take. Als ik kijk wat je aan belasting kwijt bent, is dat zo 200 euro per jaar alleen al voor de aansluiting. Plus je verbruik er bovenop incl belastingen, zul je gauw richting 400 euro gaan? Dan zit je dus op een terugverdientijd van zo'n tien jaar. Dat is best netjes. Plus, bij eventuele verkoop van je woning ben je meer klaar voor de toekomst, aangezien gasaansluitingen gaan verdwijnen.

Raymond
Master
 Bericht 
Turkosariba schreef:
- met een warmtepomp zouden we all-electric kunnen worden, koken doen we al op inductie, waardoor de vaste kosten van de gasaansluiting vermeden kunnen worden.

Ik vind elke morgen kunnen douchen met 13 liter warm water per minuut ook wel een pre.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
heb net een offerte van mijn huidige onderhoudsbedrijf binnen (toch de eerste die ik het gun, als ze tenminste een goed aanbod doen)
ruim 2200 euro voor een Nefit Proline Nxt Hrc 24 CW4 + Moduline 300 thermostaat of Remeha Avanta CW4 + ISense thermostaat. (inclusief plaatsen)

Voor mijn gevoel is dat wat aan de dure kant, zeker omdat zij het onderhoud doen. Iets wat bij andere installateurs meteen 150-200 euro korting oplevert. Heeft iemand een idee of dit een realistische prijs is - of hebben ze er eigenlijk geen zin in?

En weet iemand wat het verschil is tussen de Nefit Proline en Trendline II?

Mdw
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
En weet iemand wat het verschil is tussen de Nefit Proline en Trendline II?

Van de site van Nefit :

Citaat:
rendLine
De nieuwe trend in compacte kwaliteitsketels

of

Citaat:
ProLine
De kleine HR-ketel met de slimme extra's.

Waar het op neer komt is dat je met de Pro-Line meer kan , maar een Trendline is meer dan prima voor de meeste mensen.

Had in mijn vorige huis een Topline moet zeggen dat het wel een erg fijne ketel was , heb in ons huidige huis een Trendline en meer dan prima ketel , nog maar 1 keer defect geweest is zijn 10 jarige bestaan , was ook nog een slijtage onderdeel > gloeipen , voor 20 euro zelf gehaald bij lokaal installateur en zelf vervangen (stelt geen kloten voor)

Maar 2200 euro is vrij 'fanatiek' voor vervanging ,dat kan goedkoper :kniktja: 8) , probeer Warmteservice eens , die hebben ook 'mannetjes' die kunnen installeren ;)

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Mdw schreef:
Waar het op neer komt is dat je met de Pro-Line meer kan , maar een Trendline is meer dan prima voor de meeste mensen.

Dat bedoel ik dus met gebrek aan vergelijkende info. De Trendline is qua prijs overal een stuk hoger gepositioneerd dan de proline.

Mdw
Master
 Bericht 
Hmmm

Citaat:
De ProLine-toestellen zijn de meest compacte combiketels in de markt. Prijs is in dit segment belangrijk en daarmee is bij de ontwikkeling van het toestel rekening gehouden. Dit betekent dat er een aantal punten zijn waarin de ProLine in de TopLine zijn meerdere moet erkennen.
Zo biedt de ProLine geen mogelijkheid tot het kiezen van een voorraadboiler en is er sprake van garantietermijn van 10 in plaatst van 15 jaar op de warmtewisselaar.
Voordeel van de ProLine is evenwel zijn compacte afmetingen en prima warmwateropbrengst van maximaal13 liter per minuut bij 40 graden (HRC24/CW4).
De TopLine is specifiek bedoeld voor de particuliere woning. Het toestel is leverbaar in diverse vermogensklasses (afhankelijk van de grootte van de woning) en met verschillende warmwateroplossingen. Binnen de TopLine-serie is dus altijd de juiste oplossing beschikbaar die aansluit op uw warmtebehoefte. Bijkomend voordeel van de TopLine is zijn servicevriendelijkheid, zeer stille werking en het optimaal rendement door de "twisted flow" technologie van de warmtewisselaar (15 jaar garantie).

Ook weer van de site van Nefit > https://www.nefit.nl/consument/service/ ... lde-vragen (f)

Griffin
Master
 Bericht 
Hier ook net de offertes voor een nieuwe ketel binnen. Eén van de aanbieders zegt dat het binnenkort norm wordt dat bij vervanging van de ketel ook de dakdoorvoer vervangen moet worden. Dat was nieuw voor mij.

Even los van of het verstandig is of niet, ik kon niets terugvinden over (verplichte) normering die vervanging voorschrijft. Iemand die een beetje in de materie zit die daar meer van weet?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
ruim 2200 euro voor een Nefit Proline Nxt Hrc 24 CW4 + Moduline 300 thermostaat of Remeha Avanta CW4 + ISense thermostaat. (inclusief plaatsen)

Bijzonder, via via een lokale installateur aanbevolen gekregen die goed aangeschreven staat. Die levert komende week diezelfde spullen voor nog geen 1500 euro en doet er gelijk nog wat andere kleine loodgietersklusjes bij die ik heb liggen.

Mdw
Master
 Bericht 
Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dan wordt het ineens nog best een aantrekkelijke, nette prijs. Bizar, die verschillen.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Mdw schreef:

Scheelt niet veel. Bij dit aanbod is een cashback actie al meegerekend en zit een hele goedkope thermostaat.

En bovendien, in de voorwaarden:
Citaat:
Alle aansluitingen dienen zich binnen 1 meter van de ketel te bevinden: gas, koudwater, warmwater, rook-luchtafvoer, cv-leidingen, stopcontact, condenswaterafvoer en een thermostaatdraad.

Dit is dus exclusief onvoorziene werkzaamheden & materialen.

Lokale omstandigheden kunnen zorgen voor een afwijking in offerte.

Prijs is exclusief het veiligheidspakket t.w.v. € 299.

Maar ik denk dat deze prijzen wel ongeveer de bodem zijn. 2300 euro is veel te veel, meesten zitten rond de 1800 tot 2000. (als je geen koppelverkoop wil met verplicht onderhoud bij hun)

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Dan wordt het ineens nog best een aantrekkelijke, nette prijs. Bizar, die verschillen.

Heeft denk ik te maken met hoeveel zin een installateur in de klus heeft en hoeveel hij aan je wil verdienen. Spullen los kopen kost ongeveer 1100 euro, de rest is voor het werk.

wildplasser
Pro
 Bericht 
Een remeha ketel zelf ophangen is zo MAKKELIJK.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
wildplasser schreef:
Een remeha ketel zelf ophangen is zo MAKKELIJK.

Klopt, alleen ik heb er geen ervaring mee en zou dus alles uit moeten zoeken en me ervan moeten vergewissen dat ik het goed doe en niets over het hoofd zie. Dus ik laat het lekker doen.

Trouwens, een database inrichten is ook heel makkelijk en daar word ik dan weer goed voor betaald.

Pagina 1 van 2 [ 53 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten