» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
no justice
Master
 Bericht 
Omdat men hier alles weet kom ik vandaag met het volgende: ;)

Ik heb op mijn mobiel het standaard email programma met daarin een stuk of 5 email adressen. Deze staan allemaal ingesteld op inkomende server imap.server*.nl

Nu heb ik thuis op mijn computer Thunderbird met dezelfde 5 email adressen. Ook hier staat de inkomende server op imap.server*.nl
Thunderbird autodetect dit en als ik naar pop3 wil gaan werkt het niet.

Wat wil ik?

Ik wil op mijn mobiel emails ontvangen. Als ik deze verwijder moet thunderbird ze ook niet binnen krijgen. Weg is weg.
Als ik mail met thunderbird binnen haal dan moeten ze op mijn computer komen te staan en van mijn mobiel weg zijn.
Nu is het zo dat als ik een mail op mijn telefoon verwijder hij ook verwijderd wordt uit thunderbird :huh: Dat wil ik absoluut niet. Als ik mail heb binnen gehaald met thunderbird moeten ze daar altijd op blijven staan totdat ik ze verwijder.

Hoe moet ik een en ander instellen op mobiel en thunderbird. Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik snap er geen reet meer van.

Voorheen werkte het precies zoals ik wil maar met een nieuwe win10 pc krijg ik het niet meer voor elkaar. Help!

Remo
Master
 Bericht 
pop3 :| Dat moet echt al 15 jaar geleden zijn sinds ik dat gebruikt heb.

Als je gewoon IMAP gebruikt en een bericht verwijdert, dan verdwijnt hij ook van de andere apparaten. Wil je echt persé dat maar 1 apparaat een nieuwe email mag binnen halen?

Wat is het IP adres van die imap.email.nl server? Ik kan in elk geval voor je kijken of pop3 überhaupt is ingeschakeld op die server.

no justice
Master
 Bericht 
Remo schreef:
Wil je echt persé dat maar 1 apparaat een nieuwe email mag binnen halen?

Nee. Ik wil dat ik de emails ontvang op mijn mobiel maar zodra ik het met thunderbird binnenhaal op mijn pc dan moet hij van mijn telefoon automatisch weg zijn en voor "vast" in thunderbird staan. Dus niet verwijderen van telefoon is ook uit postvak in van TB.

Ik weet het ip adres niet. Het is t-mobilethuis.nl.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Maakt niet uit of je {pop3,imap,mail}.t-mobilethuis.nl gebruikt. Komt allemaal op hetzelfde IP address uit. Even online port scanner gebruikt:
Citaat:
[+] Nmap scan report for mail.t-mobilethuis.nl (37.143.82.162)
Host is up (0.016s latency).
Not shown: 91 filtered ports

PORT STATE SERVICE
25/tcp open smtp
80/tcp open http Scan with Web Server Scanner
110/tcp open pop3
143/tcp open imap
443/tcp open https Scan with Web Server Scanner
465/tcp open smtps
587/tcp open submission
993/tcp open imaps
995/tcp open pop3s

Kortom, accounts opnieuw aanmaken in TB en secure pop3 (pop3s) op poort 995 gebruiken. Helaas kun je bestaande accounts op TB niet omzetten. Wel kun je eenvoudig de oude mail kopieren van het ene TB account naar het andere. Let ook op het verschil tussen de fysieke mailbox bij T-Mobile met zijn imap folders en (local) folders in TB. Gooi geen accounts of mail weg voordat je zeker weet dat alles goed gekopieerd en ingesteld is!

Op de telefoon de ontvangen berichten niet verwijderen uit de inbox van het account bij t-mobile en in TB wel (dat is een vinkje ergens).

Lijkt me een prima oplossing om onderweg even snel je nieuwe mails in te zien en verder alleen thuis een archief te hebben. Als je onderweg geen toegang tot je e-mail archief nodig hebt, is het een simpele oplossing.

no justice
Master
 Bericht 
Thanx man. Volgens mij heb ik het nu goed ingesteld. Ik ben in ieder geval een stuk verder..... :biertje:

Remo
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Lijkt me een prima oplossing om onderweg even snel je nieuwe mails in te zien en verder alleen thuis een archief te hebben. Als je onderweg geen toegang tot je e-mail archief nodig hebt, is het een simpele oplossing.
Nee, dit is een waardeloze oplossing. Want wanneer hij die email op zijn mobiel verwijderd voordat hij thuis is opgehaald, zal hij thuis nooit in het archief belanden.

Je wilt dit juist met IMAP doen, wanneer je dan op je telefoon de email archiveert, zal hij thuis ook gearchiveerd worden. Wanneer je een bericht verwijdert, zal hij thuis ook verdwijnen. Idem met het verzenden van emails, als je nu vanaf je mobiel een email verstuurt kun je hem thuis nooit meer terugvinden.

no justice
Master
 Bericht 
@remo

Nee dat is precies wat ik niet wil. Zoals nocashcow beschrijft is precies wat ik zoek. Zo doe ik het al jaren en bevalt prima. Als ik op me mobiel wat verwijder hoeft het niet op mijn computer gearchiveerd te worden. Ik verwijder het immers niet voor niks.

Pita
Master
 Bericht 

Thunderbirds are go ! !

Walker
Master
 Bericht 
ne...

Kami
Master
 Bericht 
Je kunt toch gewoon op beide IMAP gebruiken ?
Op je mobieltje kun je toch instellen dat een verwijderd mailtje rechtstreeks naar de prullenbank gaat, op de server of op het mobieltje ?
Dat gaat tenminste op mijn iphone zo.

no justice
Master
 Bericht 
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan dat niet op android standaard mail programma. Ik zal nog eens kijken.

Griffin
Master
 Bericht 
Dat is wel standaard in de android gmail app. Het is imap immers...

NoCashCow
Master
 Bericht 

Ik zou ook gewon imap gebruiken, maar als je b.v veel grote mail ontvangt moet je wel een provider hebben met veel opslagruimte.
Pop3 en thuis in local folders zetten is dan wel de makkelijkste optie.

Pagina 1 van 1 [ 13 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten