» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
Christafari
Master
 Bericht 
Dames en heren,

Het volgende:

In 2011 een Daalderop boiler laten plaatsen. In 2015 was deze lek en is deze netjes vervangen voor een nieuwe.
Nu moet ik deze nieuwe vanaf enkele dagen geleden elke dag resetten voordat deze werkt. Storingsdienst gebeld, hebben een bevestiging gestuurd dat ze langskomen om te kijken. Zit een overzicht bij met een indicatie van de prijzen zodat ik weet welke kosten ik kan verwachten (zodat klanten niet zeiken en gewoon betalen).
De prijzen die er staan zijn niet mals :o Hoe werkt het met garantie? Gaat, door de nieuwe boiler die in 2015 geplaatst is de garantie opnieuw in?

WimLex
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Gaat, door de nieuwe boiler die in 2015 geplaatst is de garantie opnieuw in?

nope

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
nope

Waarom geen garantie op een nieuwe boiler? Omdat de oude binnen de garantieperiode vervangen moest worden heb je op de oude geen garantie meer? Of is de 2e een nog slechter produkt dan het eerste?

WimLex
Master
 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
Waarom geen garantie op een nieuwe boiler?

wie zegt dat ? :huh:

Cris vraagt of de garantie OPNIEUW ingaat, antwoord op die vraag is nee

KanarieVW
Master
 Bericht 
Lijkt me dat op de nieuwe gewoon weer fabrieksgarantie zit.

WimLex
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Lijkt me dat op de nieuwe gewoon weer fabrieksgarantie zit.

bij vervanging loopt de eerste garantie door, de garantie begint niet opnieuw

bert65
Master
 Bericht 
Het ligt even anders. Het gaat er om wat je kan of mag verwachten van een product.
Citaat:
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

Dit stukje komt uit: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... -in-europa

WimLex
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Het ligt even anders. Het gaat er om wat je kan of mag verwachten van een product.

Ik lees niks over OPNIEUW ingaan van de garantieperiode :schudnee:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat was toch zo'n ding omdat je kokend water uit de kraan wilde?

Christafari schreef:
De prijzen die er staan zijn niet mals :o

valt reuze mee;

Afbeelding

Walker
Master
 Bericht 
Een boiler levert warm tapwater op plaatsen waar je alleen een koud water aanvoer hebt.

HypHyper
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Dat was toch zo'n ding omdat je kokend water uit de kraan wilde?

Nee, dat is een Quooker.

Een boiler is, zoals hierboven door Walker gezegd, voor warm water. Kan zo'n close-in geval zijn in de keuken, maar je hebt ook grote uitvoeringen voor de badkamer. (ook douchen en bad dus) Doe dat maar eens met een fluitketel.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Daaldrop heeft die ook. Heb zelf in de keuken een kokend water kraan van daaldrop. Ook instant mengbaar warm water.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
HypHyper schreef:
Nee, dat is een Quooker.

Moest de zoekfunctie weeres belasten maar echnie;
post3910816.html?hilit=Daalderop#p3910816

Geheugen voor allerlei nutteloze informatie :x ;)

Griffin
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Nu moet ik deze nieuwe vanaf enkele dagen geleden elke dag resetten voordat deze werkt. Storingsdienst gebeld, hebben een bevestiging gestuurd dat ze langskomen om te kijken.

Te lage druk in het systeem? Heb ik hier ook, aanvullen en een paar dagen later is'ie weer te laag. Boiler slaat dan af. Expansievat was lek, probleem leek weg tot een week of twee later. Waarschijnlijk toch de ketel lek :(

Kortom: tik eens op het expansievat. Onder en boven het zelfde doffe geluid? Dan is'ie lek. Een expansievat kost niet zo veel en kan je, als je een beetje handig bent, zelf vervangen.

Christafari
Master
 Bericht 
Dave heeft gelijk. Maar door

Walker schreef:
Een boiler levert warm tapwater op plaatsen waar je alleen een koud water aanvoer hebt

Red ik het niet met 18 euro. Maar voortaan idd gewoon waterkokertje.

Maar goed, dat ding zit er nu eenmaal en die is dus verrot. Ik vind dat ik wel mag verwachten dat ik meer dan 6 jaar plezier mag hebben van zo'n apparaat, toch?

cocodee
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Gaat, door de nieuwe boiler die in 2015 geplaatst is de garantie opnieuw in?

:lol: :applaus: Wat een idiote vraag, dan zorg je dat ie binnen 5 jaar weer naar de kloten gaat, en heb je weer 5 jaar garantie! :roflol:
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik hoop niet dat je garantieafhandelingen doet, want dan is die tent waar je voor werkt sneller naar de filistijnen dan NL onder het nieuwe kabinet Rutte! 8)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Maar goed, dat ding zit er nu eenmaal en die is dus verrot. Ik vind dat ik wel mag verwachten dat ik meer dan 6 jaar plezier mag hebben van zo'n apparaat, toch?
Jep. En vooral als het ding in 2015 vervangen is.

Mdw
Master
 Bericht 
Gewoon een Quooker nemen :kniktja: , ver weg de beste ;)

Maar volgens zit er nog gewoon garantie op als dat ding in 2015 vervangen is :kniktja: ;)

Christafari
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Wat een idiote vraag, dan zorg je dat ie binnen 5 jaar weer naar de kloten gaat, en heb je weer 5 jaar garantie

Wat een idiote opmerking, iets naar de klote helpen valt niet onder garantie.

cocodee schreef:
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik hoop niet dat je garantieafhandelingen doet, want dan is die tent waar je voor werkt sneller naar de filistijnen dan NL onder het nieuwe kabinet Rutte!

Ik hoop voor jou hetzelfde. Als jij iedereen garantie geeft die bewust iets naar de 'kloten' helpt dan ben je nog van minder waarde voor je baas dan je in dit topic bent.

Mdw schreef:
Gewoon een Quooker nemen

Ja, even aankijken wat er verrot is maar anders mag idd te hele teringzooi eruit. Dan nooit meer Daalderop. Wat een bende.

Griffin schreef:
post4333824.html#p4333824 schreef: Nu moet ik deze nieuwe vanaf enkele dagen geleden elke dag resetten voordat deze werkt. Storingsdienst gebeld, hebben een bevestiging gestuurd dat ze langskomen om te kijken.
Te lage druk in het systeem? Heb ik hier ook, aanvullen en een paar dagen later is'ie weer te laag. Boiler slaat dan af. Expansievat was lek, probleem leek weg tot een week of twee later. Waarschijnlijk toch de ketel lek :(

Kortom: tik eens op het expansievat. Onder en boven het zelfde doffe geluid? Dan is'ie lek. Een expansievat kost niet zo veel en kan je, als je een beetje handig bent, zelf vervangen.

Het gaat om een heet water plintboiler.

zandbak
Master
 Bericht 
Google maar eens op Daalderop plintboiler. Zijn zeer veel klachten over te vinden.....

Griffin
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Het gaat om een heet water plintboiler.

Ja, daar kwam ik ook achter toen ik gepost had en later realiseerde dat er wel veel in de tussentijd gepost was. Sorry :[

Christafari
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Google maar eens op Daalderop plintboiler. Zijn zeer veel klachten over te vinden.....

Heel veel. Vorige keer is het tegen mijn verwachting netjes opgelost. Hoop dat ze nu weer zo netjes zijn anders help ik wel met de negatieve berichtgeving.

Griffin schreef:
Sorry

Np bro :thumb:

Pagina 1 van 1 [ 22 berichten ]