» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 2  [ 51 berichten ]
IsIkke
Master
 Bericht 
Hallo,

Ik heb dus een nieuwe TV:
- Sony Bravia KD-55XE8599B

Nu wil ik deze aansluiten op mijn receiver:
- Pioneer vsx520

Nu is er natuurlijk geen mogelijkheid om dit standaard te doen, zonder dat ik iets moet inleveren. Nu heeft de TV ARC, maar mijn receiver niet.

Nu zie ik een aantal opties:
- Die 3 band stereo jack aansluiting aan de TV om te zetten naar HDMI, dan doet de TV de processing;
- één of andere manier de ARC HDMI te splitsen naar 2x HDMI: 1x richting de TV en 1x richting receiver (alleen het ARC deel dus). Dus dan sluit ik 2x HDMI kabels aan op de receiver welke naar een "kastje" gaan die het omvormen naar 1x HDMI ARC

Bestaat dat laatste? En zijn er nog andere mogelijkheden?

zandbak
Master
 Bericht 
Optische uitgang van je tv gebruiken en die in je receiver prikken?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
IsIkke schreef:
En zijn er nog andere mogelijkheden?

Ja. De receiver vervangen.

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Optische uitgang van je tv gebruiken en die in je receiver prikken?

Daar heb ik over nagedacht, maar optisch red de bandbreedte toch niet voor HD geluid? (dat is mij altijd verteld)

IsIkke
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ja. De receiver vervangen.

:[ is een optie ja, maar dat probeer ik te voorkomen :P

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
IsIkke schreef:
maar dat probeer ik te voorkomen :P

gaat niet lukken maar ik bewonder je voornemen. (f) :D

zandbak
Master
 Bericht 
Het is maar wat je wilt hebben qua geluid op je receiver, en hoeveel luidsprekers je wilt aansturen?

IsIkke
Master
 Bericht 
Dave schreef:
gaat niet lukken maar ik bewonder je voornemen. (f) :D

:roflol:

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Het is maar wat je wilt hebben qua geluid op je receiver, en hoeveel luidsprekers je wilt aansturen?

5.1 (ok ok nu 5.0 omdat ik geen actieve sub meer heb)

en wat ik wil hebben kwa geluid, nou eigenlijk gewoon de standaarden. Ik denk dat DTS-HD het meest gebruikt is tegenwoordig?

zandbak
Master
 Bericht 
Optisch gaat inderdaad niet werken met de HD formaten (DTS-HD of True-HD). Dan krijg je gewoon dolby digital of dts.
Kan je niet je tv tuner of wat dan ook aansluiten op je receiver?

Tita_NL
Pro
 Bericht 

zoiets?

http://www.volumerate.com/product/844420497

Dit zit er bij mij tussen, werkt optisch gewoon goed alleen niet om om te zetten naar Analoog (als ik er een kop telefoon op wil aansluiten), dan ijlt hij na.

zandbak
Master
 Bericht 
Je receiver is trouwens geen HDMI 2.0. Ook niet zo handig met een UHD tv.

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Optisch gaat inderdaad niet werken met de HD formaten (DTS-HD of True-HD). Dan krijg je gewoon dolby digital of dts.
Kan je niet je tv tuner of wat dan ook aansluiten op je receiver?

ja precies mijn angst dus. Daarom dacht ik ook eerder aan die jack aansluiting, dan doet de TV tenminste nog de processing is de receiver niets meer dan een doorgeefluik met een volume knop.

Tita_NL schreef:
zoiets?

http://www.volumerate.com/product/844420497

Dit zit er bij mij tussen, werkt optisch gewoon goed alleen niet om om te zetten naar Analoog (als ik er een kop telefoon op wil aansluiten), dan ijlt hij na.

Bijna, maar toch niet helemaal, dit doet ongeveer wat ik wil maar zet het om naar analoog, ik wil eigenlijk het digitale signaal houden, maar dan ipv over 1 hdmi kabel, 2 dus. Dan kan mijn receiver -> IN spelen met het digitale signaal en receiver -> UIT geeft niets door (mag, maar daar doet de tv niets mee) behalve wanneer ik dus andere aansluitingen op de receiver gebruik.

Tita_NL
Pro
 Bericht 

IsIkke schreef:
dit doet ongeveer wat ik wil maar zet het om naar analoog

Er zit ook een spdif uit op, daarvoor gebruik ik dat ding om vanaf na mijn HDMI splitter naar de TV nog het geluid eruit te kunnen halen.

Walker
Master
 Bericht 
Tja, de ontwikkelingen in huishoudelectronica gaan sneller dan de afschrijving...

Ik heb hier ook nog een TV zonder ARC. Staat op de nominatie om vervangen te worden.

IsIkke
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Ik heb hier ook nog een TV zonder ARC. Staat op de nominatie om vervangen te worden.

de geen die ik gekocht heb is een aanrader :D

maarja ARC probleem dus, ik zit al te kijken naar een nieuwe receiver. Op zich redelijke prijs:
https://www.plattetv.nl/info/onkyo-tx-n ... 13998.html

IsIkke
Master
 Bericht 
Tita_NL schreef:
Er zit ook een spdif uit op, daarvoor gebruik ik dat ding om vanaf na mijn HDMI splitter naar de TV nog het geluid eruit te kunnen halen.

Hmm voor zo ver ik weet redt SPDIF ook niet de snelheid nodig voor de signalen en zit SPDIF (of iets dergelijks al op de TV)

ik zit zelfs te denken aan een USB soundcard, maar ook hier het issue: deze krengen hebben dan weer geen HDMI

https://www.beslist.nl/overig/d02268480 ... t_Wit.html

zoiets dus.. zou in principe kunnen werken (alleen heb ik geen idee wat hij dus verstuurd)

zandbak
Master
 Bericht 
Een 4k tv is leuk, enige vervelende is dat je de rest van je apparatuur waarschijnlijk ook moet aanpassen aan die standaard.
Plattetv is trouwens wel een boutzaak

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Een 4k tv is leuk, enige vervelende is dat je de rest van je apparatuur waarschijnlijk ook moet aanpassen aan die standaard.

het 4K deel behoud ik als ik alleen audio doorstuur naar mijn receiver en daar gaat het mij om.

Hij heeft android, dus nagenoeg alle HD content komt toch van internet/usb/nas

zandbak schreef:
Plattetv is trouwens wel een boutzaak

na mijn ervaring met de TV .. deel ik deze mening :P

zandbak
Master
 Bericht 
Onkyo heeft trouwens wel veel last van opgeblazen hdmi-boards.

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Onkyo heeft trouwens wel veel last van opgeblazen hdmi-boards.

Hmm ok, ik wilde net zeggen dat ik dan naar deze zit te kijken:

https://www.plattetv.nl/info/onkyo-tx-n ... 14000.html (jaja zelfde site, ging mij alleen om het idee)

maar wat zou dan een goed alternatief zijn? rond dezelfde prijs

zandbak
Master
 Bericht 
Tsja......dat is altijd een goede vraag. Nieuw of gebruikt. Wat wil je er mee gaan doen, en voor de de toekomst. Kleurt de versterker bij de luidsprekers etc..
Waarom trouwens geen sub meer? Dan mis je toch wel een hoop.

Ik ga voorlopig toch niet aan 4k beginnen, dus ik heb een 2e hands Marantz op kop getikt die voldoet aan mijn wensen voor komende jaren.

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Tsja......dat is altijd een goede vraag. Nieuw of gebruikt. Wat wil je er mee gaan doen, en voor de de toekomst. Kleurt de versterker bij de luidsprekers etc..
Waarom trouwens geen sub meer? Dan mis je toch wel een hoop.

Mwoh nieuw het liefste, maar als een gebruikte meer features kan bieden tegen 0 features inleveren.. altijd beter natuurlijk (zoals Atmos, niet dat ik het veel zal gebruiken, maarja ik wil natuurlijk niet over 2 jaar zitten: sjit had ik nou maar 50 euro meer betaald dan had ik nu ..)

Kleur interesseert me geen drol, hij staat in een kast :P

Geen sub meer door gebrek aan een powered sub. Niet echt bewust voor gekozen, meer iets van "moet ik nog een keer doen"

zandbak
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
Kleur interesseert me geen drol, hij staat in een kast :P

Lekkere ventilatie ook? Die krengen worden nogal warm.

Atmos..ga je luidsprekers aan je plafond hangen?
Je kan natuurlijk een dure receiver kopen met alle features, die je mogelijk nooit nodig zal hebben. Of eentje van de helft van de prijs en tzt weer eens een andere.

Ik zou gewoon voor een leuke 2e hands sub kijken. Een nieuwe fatsoenlijke sub ben je zo 1500 voor kwijt :x

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Lekkere ventilatie ook? Die krengen worden nogal warm.

Nee & I know :P (wordt ook aan gewerkt)

zandbak schreef:
Atmos..ga je luidsprekers aan je plafond hangen?

Ik weet nog niet, afhankelijk of die draadloos kunnen (jaja power I know)

zandbak schreef:
Je kan natuurlijk een dure receiver kopen met alle features, die je mogelijk nooit nodig zal hebben. Of eentje van de helft van de prijs en tzt weer eens een andere.

mja maar ik heb het niet over duur. Ik heb het over "zo veel mogelijik features voor een acceptabele prijs" .. Atmos is een voorbeeld, als ik 50 euro meer betaal en Atmos heb dan doe ik dat liever.. sure als ik van 300 -> 600 ga alleen om Atmos, natuurlijk niet.

Mijn gedachte is meer hierbij: heeft het Atmos, dan heeft het ook andere audio processing wat ik WEL gebruik.

zandbak schreef:
Ik zou gewoon voor een leuke 2e hands sub kijken. Een nieuwe fatsoenlijke sub ben je zo 1500 voor kwijt :x

Ja zoiets, ik kijk wel.. staat op de planning "ooit eens"

maar idealiter blijf ik bij mijn huidige receiver :P

zandbak
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
mja maar ik heb het niet over duur. Ik heb het over "zo veel mogelijik features voor een acceptabele prijs" .

300 euro is natuurlijk vrij weinig voor een AV-receiver. Een Marantz SR-7012 doet al 1700 euro (officieel).
Hangt ook af welke luidsprekers je wilt aansturen. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt :x

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt :x

mja daarom zeg ik ook: zo veel mogelijk ;) ik ga echt niet 1700 aan een receiver uitgeven.. max is met veel gezeur 400 en zelfs dan verwacht ik dat hij minstens van goud is gemaakt :P

IsIkke
Master
 Bericht 
IsIkke
Master
 Bericht 
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
De keuze is reuze; https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss? ... xtractor+|

35 Euro is wel 3x overpriced als het elders een tientje kost.

zandbak
Master
 Bericht 
En dat gaat werken voor jouw HD geluid...?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
aan de reviews te lezen wel hah

Citaat:
Und Sound per Optical an meine 5.1 Anlage leitet es sehr gut weiter. Dolby Digital und DTS werden ohne merkbare verluste abgezweigt.

Al krijgt niet iedereen 4K werkend lees ik.

zandbak
Master
 Bericht 
Hij wil DTS-HD/TrueHD geluid hebben.....maar wat zendt HD geluid uit?
Anders kan hij net zo goed meteen een optische kabel rechtstreeks van de tv in de receiver steken. Dan heb je die converter niet nodig.

Hij heeft geen 4k receiver...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
zandbak schreef:
maar wat zendt HD geluid uit?

geen idee.. wat is geluid zonder subwoofer sowieso.. Is als een auto waar een wiel vanaf gehaald is.

situatieschets;
Afbeelding

zandbak
Master
 Bericht 
Ik denk dat je de moeite kan besparen van een converter:

Citaat:
. Daarbij zijn fabrikanten ook vrij om zelf te bepalen wat de kwaliteit van het geluid is; ze kunnen simpel stereogeluid doorsturen of een Dolby Digital bitstream-signaal (hogere audioformaten als DTS:X, Dolby Atmos, Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio worden sowieso niet ondersteund via ARC).

https://www.homecinemamagazine.nl/2016/ ... ijd-werkt/

Optisch inprikken en klaar O:)

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak
Master
 Bericht 
Welke bron wil je via je tv naar je receiver laten lopen, die niet rechtstreeks in je receiver kan worden geprikt?
Netflix zendt niet uit in DTS-HD.

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Welke bron wil je via je tv naar je receiver laten lopen, die niet rechtstreeks in je receiver kan worden geprikt?
Netflix zendt niet uit in DTS-HD.

de grijze krochten van het internet die niet gestreamed worden ;)

sowieso ga ik op mijn TV gamen, niet aangesloten maar ook gestreamed vanaf mijn gamepc

zandbak
Master
 Bericht 
Laat maar weten hoe het gaat met die converter......

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Laat maar weten hoe het gaat met die converter......

ik heb ook mijn twijfels ;) maar we gaan het meemaken.. betere gok dan inene 400 euro neertellen :P

zandbak
Master
 Bericht 
Koop zo'n ding voor 2 tientjes. En anders een optische kabel van de action voor 3 euro :lol:

Ik heb zo mijn twijfels...jouw receiver heeft sowieso geen hdmi 2.0.

Volgens dit topic kan je net zo goed optical out nemen O:)
http://www.avsforum.com/forum/25-hdtv-t ... i-arc.html

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Koop zo'n ding voor 2 tientjes.

maar dan moet ik langer wachten :[

zandbak schreef:
Ik heb zo mijn twijfels...jouw receiver heeft sowieso geen hdmi 2.0.

dat is waar... dat is het enige wat nog tegenzit :P misschien toch ooit eens een nieuwe receiver.. maar niet nu.. al te veel uitgegeven deze maand :[

Maar wederom ik doe het niet voor de video, HDMI 2.0 is een veredelde snelheid upgrade.. over die 10Gbps kan echt wel normaal audio :P

zandbak schreef:
Volgens dit topic kan je net zo goed optical out nemen O:)
http://www.avsforum.com/forum/25-hdtv-t ... i-arc.html

:[ hij's al besteld :P

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
heb je die overpriced shit besteld?

IsIkke
Master
 Bericht 
Dave schreef:
heb je die overpriced shit besteld?

Mijn vriendin dus :P (haar geld)

Maar de links die jij had waren niet een tientje maar 16 euro

Raymond
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
(haar geld)

Alles is haar geld.

IsIkke
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Alles is haar geld.

:[ nog niet, maar ze heeft wel al een pas voor mijn bank :P

zandbak
Master
 Bericht 
Daar is weinig te halen blijkbaar, als je nu al haar geld nodig hebt :x

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Daar is weinig te halen blijkbaar, als je nu al haar geld nodig hebt :x

:P klopt

IsIkke
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
hij's al besteld

:schudnee:

split het naar HDMI => HDMI + Optical (en dus geen sound over HDMI maar optical) :[

het kastje zelf werkt wel trouwens.. *click knopje* => tv roept: "goh je hebt een audio device, ik ga nu automatisch mijn geluid naar hem sturen" :P

:boos:

Citaat:
ARC (Audio Return Channel) (HDMI IN 3 only)
(Two channel linear PCM: 48 kHz, 16 bits, Dolby
Digital, Dolby Digital Plus, DTS)

uit het boekje.. DD+ in ieder geval.. maar geen DTS HD lijkt het.

Alleen vraag ik af of die 48kHz slaat op het hele signaal of alleen de PCM

zandbak
Master
 Bericht 
Had je dus net zo goed een optisch kabeltje kunnen kopen voor 3 euro :x

Pagina 1 van 2 [ 51 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast