» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 13  [ 642 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
RTV Noord schreef:
Pokémon Go verovert Groningen, maar wat is het?

Als je nog geen groepen jongeren hebt gezien die samen lopen en stilstaan met hun mobiel in de hand, dan zie je ze binnenkort wel. De oorzaak is Pokémon Go, een spel dat de provincie verovert.
Het spel dat je op je iPhone of Android-smartphone speelt is officieel nog niet in Nederland te downloaden, maar dat houdt veel spelers niet tegen. Hele groepen, voornamelijk tieners en jongeren, zijn op pad om Pokémon te vangen op hun telefoon.

Maar wat is het? En hoe werkt het? Die vragen beantwoorden we in dit artikel.

Wat is Pokémon?

Pokémon werd ongekend populair rond 1997. Toen verscheen Nintendo's computerspel voor de Gameboy, waarin je als speler een wereldkaart rondliep om 151 fictieve dieren, zogenaamde Pokémon, te vangen. Dat vangen deed je door 'Pokéballen' naar ze te gooien.

Het Gameboy-spel was al populair, maar het werd een ware rage toen ook de animatieserie wereldwijd werd uitgezonden en er een kaartspel verscheen.

Link

Ok, en wat is Pokémon Go?

Bijna twintig jaar na het originele spel is er een nieuwe manier om Pokémon te spelen. Niet in een gamewereld, maar in de echte wereld. Je installeert Pokémon Go op je smartphone en daarna wordt de échte wereld je speelveld.

Link

Op je scherm zie je een soort Google Maps, een kaart van je omgeving dus. Op de kaart op je scherm zie je Pokémon verschijnen. Als je een Pokémon tegenkomt, schakelt de smartphone naar de camera toe en zie je de Pokémon geprojecteerd in de omgeving - net als bij de dinoplaatjes van de Albert Heijn.

Je kunt een Pokémon dan vangen door er een of meerdere Pokéballen naar te gooien, wat je doet met een veegbeweging op het scherm, van de bal naar de Pokémon.

Het doel is om zoveel mogelijk (verschillende) Pokémon te vangen.

Hoe werkt het spel?

Het spel beloont spelers die erop uit trekken. Zo zijn parken bezaaid met Pokémon en zijn monumenten in de provincie plekken waar je nieuwe Pokéballen kan ophalen. Op sommige plekken kom je andere Pokémon tegen dan op andere locaties. Sommige 'beestjes' zijn ook zeldzamer dan anderen.

Sommige Pokémon verschijnen slechts tijdelijk op een plek. Dat is nu al te zien in het straatbeeld. Zo hoorden we al dat een stadjer tijdelijk een groep jongeren voor zijn deur had staan, omdat er tijdelijk een 'Pikachu' te vinden was. Pikachu is de wereldberoemde gele Pokémon die de hoofdrol speelt in de animatieserie.

Pokémon Go zet dus aan tot bewegen, maar dan wel voortdurend met de smartphone in de hand. In de trein werkt het trouwens ook:

Is dat alles?

Nee. Want met Pokémon die je hebt gevangen, kan je vechten tegen de Pokémon van andere spelers. Dan kan op plekken die 'Gym' heten op de kaart en dat zijn vaak openbare plekken, zoals een brug, monument of kerk. Het zijn dit soort plekken waar je de meeste jongeren samen ziet komen.

Het is een week uit en nu al een hype?

Ja, de hype om Pokémon Go is enorm. Het spel kwam vorige week uit in de Verenigde Staten en Australië, maar wordt ook al veel in Europa en Nederland gespeeld. Sterker nog: analisten verwachten dat het spel op dinsdag meer gebruikers heeft dan Twitter!

Bovendien is het spelletje al regelmatig in het nieuws. Zo worden Amerikaanse en Australische politiebureaus overspoeld door spelers die een specifieke Pokémon willen vangen die specifiek bij de politie te vangen is. In Tilburg werden jongeren beroofd toen ze in het park aan het spelen waren en op een terras in Albergen is zelfs al een Pokémonverbod. Ook in Groningen is er al een bont verhaal: zo werd een overvaller overmeesterd dankzij het spelletje, stelt Sikkom.

We gaan nog veel horen over Pokémon Go.

Zijn we er hier al mee bezig jongens?

..

....

Hallo?

Parkeervak
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Hallo?

Hoi.

Maar nee, nog niet bekeken.

Spook
Master
 Bericht 
Pokemon :roll:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dave schreef:

Afbeelding

Walker
Master
 Bericht 
Ben je nog steeds niet voorbij level 6 van Snake?

WimLex
Master
 Bericht 
nos schreef:
Politie waarschuwt: kom geen Pokémon vangen op het bureau
Zaterdag, 14:52

Virtueel monstertjes vangen in het deze week gelanceerde spel Pokémon Go is nu al populair. Maar bij de politie in Amsterdam zijn ze niet onverdeeld enthousiast.

Agenten zitten namelijk niet te wachten op hordes mensen die met hun mobiele telefoon de monstertjes komen vangen op het politiebureau. "In Australië en Amerika werden politiebureaus overspoeld met mensen die een Pokémon wilden vangen die in het bureau geplaatst was", schrijven de agenten op Facebook.

Dat soort taferelen willen ze niet in Amsterdam. "Verreweg de meeste mensen komen naar het politiebureau met een hulpvraag. Wij willen deze mensen helpen en graag zo goed mogelijk zonder afleiding", aldus de agenten.

Virtueel monsters vangen
In Pokémon Go kunnen spelers de monstertjes uit de populaire Nintendo-reeks vangen. Dat werkt met een mobiele telefoon, augmented reality en gps. Tijdens het lopen zie je op je telefoon een kaart, waarin een Pokémon verschijnt. Je kunt de monstertjes vangen door een bal naar ze te swipen. In totaal kunnen er 150 beestjes gevangen worden.

Volgens regionale omroep NH bestaat ook het risico dat ongelukken gebeuren doordat mensen zo met het spel bezig zijn, dat ze niet kijken bij het oversteken.

Overigens ziet de politie ook mogelijkheden met al die mensen het spel buiten op straat spelen: "Als jullie dan toch buiten zijn, houd meteen een extra oogje in het zeil voor ons. Want voor ons geldt ook: Gotta catch 'em all!"

Lijk gevonden
Een Amerikaanse vrouw heeft in de staat Wyoming een lijk gevonden terwijl ze op zoek was naar Pokémon met haar mobiele telefoon. De 19-jarige vond het lichaam bij een rivier toen ze op zoek was naar een water-Pokémon, meldt lokale zender KTVQ channel.

RRL
Master
 Bericht 
Dave schreef:

Nee.

Feitelijk schreef:
Afbeelding

*Feitelijk throws Nokia phone*
It's super effective!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik heb het nèt geinstalleerd .. ( http://www.apkmirror.com/apk/niantic-in ... -download/ )

Ik ben naar buiten, doei.

// edit: ben weer binnen... App versie 0.29.0 crasht op mijn 4.4.4 telefoon :nocheer:

Spook
Master
 Bericht 
Koers van Nintendo ineens 10 miljard dollar in de plus. :loco:

WimLex
Master
 Bericht 
wat een lemmings :fp:

Link

Link

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik heb een idee.. Laten we een beker begraven en omschrijven waar die ongeveer zou moeten liggen..

Oldskool
Die hard
 Bericht 
De groepen jongeren zijn al duidelijk aanwezig. Gisteren zelf ook even met een groep vrienden op pad geweest (uiteraard onder het mom van jeugdsentiment :wink:).

Op zich wel een prima manier om kinderen weer meer naar buiten te krijgen. Aan de andere kant ook weer een gevaar, aangezien er schijnbaar ook al versies in omloop zijn van criminelen die je naar afgelegen plaatsen lokken om je te beroven. En ook gaan er al theorieën over hoe "lures" (lokaas voor pokemons) ook wel eens door kinderlokkers ingezet zouden kunnen worden om hordes kinderen naar zich toe te krijgen. Heeft dus zo z'n plus- en minpunten. Het is nu even een echte hype, maar ben vooral benieuwd hoe dit over een paar weken is. De gekte zal denk ik wel snel minder worden.

RRL
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
wat een lemmings

Jup:
Is Pokémon ziek? Het zou zomaar kunnen, gezien het feit dat er eentje in het AMC is gearriveerd. Maar lieve Pokémonzoekers, we zijn een ziekenhuis. Met veel zieke mensen en afdelingen waar geen schatzoekers thuis horen. Laten jullie deze Pokémon daarom even met rust? We zullen goed voor ‘m zorgen!

Voor meer info zie ook: http://www.nrc.nl/nieuws/2016/07/10/nie ... pokemon-go

Ziekenhuis in lopen op zoek naar Pokémon.
Afbeelding

Tweebel
Master
 Bericht 
En inmiddels al diverse ongevallen, inclusief gewonden, door mensen die blind hun telefoon achterna lopen. Natuurlijke selectie FTW.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat zat er wel dik in natuurlijk. Niet meer rondkijken maar blind naar je Pokemon rennen.

Cweepz
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ik heb een idee.. Laten we een beker begraven en omschrijven waar die ongeveer zou moeten liggen..

Die ligt toch ergens in een meer? :lol:

Ik heb volgens mij ook een Pokemon in m'n straat. (Een zin die ik nog nooit heb uitgesproken...)
Heb het afgelopen weekend een paar groepen van die malloten voor m'n raam gehoord (om 1am en lekker luidruchtig natuurlijk :duh: )

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
Afbeelding
:lol: :lol: :lol:

Goed verzonnen, ik zou willen dat ik het bedacht had :thumb:

vw-driver
Master
 Bericht 
Dave schreef:
k heb een idee.. Laten we een beker begraven en omschrijven waar die ongeveer zou moeten liggen..

Afbeelding

Superkoe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
// edit: ben weer binnen... App versie 0.29.0 crasht op mijn 4.4.4 telefoon :nocheer:

Jammer. Ik wilde net het forum gaan vol spammen. :D

snovvdog
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Pokemon :roll:

Cultuurbarbaar, Pokemon is aweome O:) ..

Heb het spel ook op mijn tel staan, al speel ik het sporadisch als ik even niks te doen heb/moet wachten op iets/iemand. Servers zijn vaak overloaded :(, daarom speel ik het niet al te vaak, geen geduld met falende services.

Bij mijn bedrijf ben ik de jongste en zijn mensen te oud, maar bij jongere bedrijven zoals Gamebasics (één van mijn maten werkt daar) loopt iedereen elke pauze nu rondjes om Pokemon te vangen, inclusief de baas :D . Zelfs vriendinnen waarvan ik niet had gedacht dat ze ook maar iets met Pokemon hadden lopen nu ook vrolijk mee te spelen :lol: .

Citaat:
4.4.4 telefoon

Is ook niet meer van deze tijd, is al wat, 2 of 3 jaar oud?

Spook
Master
 Bericht 
Pokemon is voor kinderen. Dat die kinderen inmiddels 25+ zijn doet daar weinig aan af. Gelukkig heb ik nog nooit een enkele aflevering gezien, en dat ga ik zo houden ook.

Ik lees dingen over Über-stijl ritten om ze te vangen. En mensen die tegen betaling eieren laten uitkomen door te gaan wandelen. Enz. Waanzin.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik mag hopen dat ik zo lang mogelijk kind blijf dan :[ .

Haha, kan ik geld verdienen door te wandelen? Where do I sign up? Ik loop voldoende op een dag (zeker een km of 8-10 per dag).

Spook
Master
 Bericht 
SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Net bijna een randdebiel met mobiel te pokemonen op fiets aangereden! Toeteren en mobieltje op de grond geflikkerd! Hahaha !

JeffreyM
Master
 Bericht 
Zag toen ik van het werk weg reed ook een aantal mensen het spelen. Wat ziet het er toch dom uit :roflol:

Al is het spel ook nog ergens goed voor. http://www.rtlnieuws.nl/nederland/dode- ... pokemon-go
Citaat:
'Dode vrouw in vijver gevonden door spelers Pokémon Go'

In Baarn is in een vijver aan de Emmalaan het lichaam van een dode vrouw aangetroffen. Ze werd volgens de Gooi- en Eemlander gevonden door vijf jongens die de razend populaire game Pokémon Go aan het spelen waren.

Een van de jongens zou in de vijver zijn gesprongen om het hoofd van de vrouw boven water te houden. De anderen sloegen alarm bij een nabijgelegen verzorgingshuis. "Dat was wel jammer voor Lucas", zei een van de jongens tegen de Gooi- en Eemlander. "Hij had er net eentje, maar toen moest hij de app wegdrukken om 112 te bellen."

Volgens de jongens is de vrouw nog gereanimeerd, maar bleek al snel dat ze was overleden. Mogelijk gaat het om de bewoonster van het verzorgingstehuis. Bij de vijver zou namelijk een rollator zijn gevonden. De politie gaat ervan uit dat de vrouw zichzelf van het leven heeft beroofd.

Van het weekend ook al ergens (in NL of het buitenland) dat iemand door het spel een dode vond in het water.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Tikkeltje zielig gebeuren vind ik het.
Pokemon..... Serieus...?

zandbak
Master
 Bericht 
Misbruik

Door kwaadwillenden wordt al misbruik gemaakt van de populariteit van Pokémon Go. Vier overvallers in de Verenigde Staten gebruikten de game om slachtoffers te lokken, zo meldt de politie uit Missouri op Facebook. De criminelen zijn inmiddels gearresteerd.

De overvallers plaatsten een virtueel baken op een gamelocatie bij een parkeerplaats. Dit baken zorgt ervoor dat er meer vangbare monsters rond die locatie verschijnen.

Spelers kwamen naar dit baken toe om Pokémon te vangen, maar werden vervolgens overvallen. De vier overvallers zaten te wachten in een zwarte BMW en hadden een pistool bij zich.
Malware

In landen waar Pokémon Go nog niet officieel is verschenen, kunnen Android-gebruikers de game downloaden buiten de appwinkel van Google om. Er zijn echter al cybercriminelen die daar misbruik van proberen te maken, melden beveiligers van Proofpoint tegen Motherboard.

Minder dan drie dagen na de verschijning van het spel in Nieuw-Zeeland vonden de onderzoekers al een malafide versie van Pokémon Go die ook schadelijke software installeert op een Android-apparaat. Het beveiligingsbedrijf adviseert Android-gebruikers om alleen apps uit Google Play te installeren.

http://www.nu.nl/games/4291384/nintendo ... redirect=1

zandbak
Master
 Bericht 
Er blijkt een installatiebestand voor de Android-versie van Pokémon Go te bestaan waarin kwaadwillenden een backdoor hebben verstopt. Hiermee kunnen zij op afstand toegang tot de smartphone krijgen. Onduidelijk is bij hoeveel mensen de app is geïnstalleerd.

Beveiligingsbedrijf Proofpoint vond de applicatie met de malware en zette de details in een blogpost uiteen. Het blijkt dat de gemodificeerde Android-versie van de Pokémon Go-app Droidjack bevat; een tool om op afstand controle uit te oefenen over het apparaat waar de software is geïnstalleerd. Omdat de game zelf zeer sterk lijkt op het origineel, is het aannemelijk dat gebruikers van de gemodificeerde versie niets doorhebben.

Wel is het mogelijk om te achterhalen of de app met malware is geïnstalleerd of dat het om de legitieme versie gaat; de variant met malware vraagt namelijk aanzienlijk meer permissies dan de gewone versie. Proofpoint heeft de verschillen in permissies tussen beide versies op een rijtje gezet.

https://tweakers.net/nieuws/113405/beve ... kdoor.html

Walker
Master
 Bericht 
Dave schreef:

De FS Wisseltrofee! :roflol: :roflol: :roflol:

Walker
Master
 Bericht 
Maarruh: Ook hier in Nederland!

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1499487 ... ijver.html
Citaat:
Pokémon-spelers vinden lichaam in Baarnse vijver

Vier van de vijf jongens die de vrouw in het water vonden. Foto: Caspar Huurdeman (Foto 1 van 2)

BAARN - In de langwerpige Wilhelminavijver aan de Emmalaan in Baarn is een lichaam gevonden door vijf tieners uit Baarn. De jongens speelden Pokémon Go toen ze een oudere vrouw in het water zagen liggen.

De tieners bedachten zich geen moment. De oudste van zestien sprong in het water om het hoofd van het slachtoffer boven water te houden. Twee dertienjarigen belden de hulpdiensten en twee andere jongens van dertien renden naar het nabijgelegen verzorgingshuis Bloemendael aan de Nassaulaan om hulp te halen.

Politie en brandweer waren volgens omstanders snel ter plaatse. De reddingsactie van de jongens bleek vergeefs. De vrouw is volgens de politie overleden. De politie gaat uit van suïcide.

Pokémon Go is een razendpopulair spel waar door middel van een mobiele telefoon virtuele dieren moeten worden gevonden in de buitenlucht.

Ik blijf wel Geocachen.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Maarruh: Ook hier in Nederland!

Dat is de link/bericht uit mijn post :wink:

En deze bedoelde ik met in het buitenland
Citaat:
Pokémon Go-speler stuit op lijk in rivier

Een Amerikaanse vrouw heeft in de staat Wyoming een lijk in een rivier gevonden terwijl ze via de mobiele game Pokémon Go naar Pokémon zocht.
De 19-jarige Shayla Wiggins uit het Amerikaanse Riverton vond het lijk toen ze op zoek was naar een water-Pokémon bij een rivier, meldt County 10.

Toen Wiggins de rivier naderde zag ze een lijk drijven, waarop ze de politie belde. Het plaatselijke politiebureau bevestigt de vondst van het lijk tegenover gamewebsite Kotaku. De autoriteiten vermoeden dat het slachtoffer door een ongeluk om het leven is gekomen.

In Pokémon Go kunnen spelers Pokémon vangen door de straat op te gaan, waarop de fantasiedieren uit de populaire Nintendo-reeks op bepaalde gps-locaties verschijnen.

Uitgesteld
Pokémon Go is deze week in een aantal landen verschenen, maar staat nog niet in Nederlandse appwinkels. Door het grote succes is een officiële introductie van Pokémon Go onder meer in Nederland uitgesteld; het grote aantal spelers overbelast de servers van de game al dagen.

Toch is de game in Nederland via een omweg al wel te spelen. Op iOS kan dit door een buitenlands App Store-account te maken, terwijl op Android een APK-bestand gedownload kan worden. Door het succes van de game zitten aandelen van Nintendo in de lift.

http://www.nu.nl/games/4290758/pokemon- ... ivier.html

Kwibus
Master
 Bericht 
Tja, mijn jongens zijn net weer in de Pokémon fase (wisselen ze af met Spongebob Squarepants :x ) en ze staan te popelen op de NL release van Go. Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat ze willen dat ik met ze naar Groningen rij :nah:

Zit nu in Ommen, ben al in de buurt :[

-Joske-
Master
 Bericht 
Zag vanavond ook groepjes rond fietsen / lopen met mobiel in de handen. Snap nu waarom. :fp:

Inferi0r
Master
 Bericht 

Ben niet met Sci-Fi opgevoed en heb het daardoor ook nooit wat aan gevonden. Zelfde geldt voor heel mijn familie. Staat ver van mijn belevingswereld

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat ze willen dat ik met ze naar Groningen rij :nah:

Tsja... Weet je... Er zijn wel meer apps die je GPS positie willen weten. Ik heb een GPS faker waardoor ik iedere app kan laten denken dat ik op een bepaalde plek op aard ben terwijl ik eigenlijk heel ergens anders ben. Dusseh, een beetje nerd blijft gewoon thuis. In plaats van in de piramide van Cheops rond te sloffen op zoek naar getekende niet bestaande figuurtjes. Einde hype.

Wimken
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Einde hype.

:nocheer:
:lol: :lol:

Speedy J
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Tja, mijn jongens zijn net weer in de Pokémon fase (wisselen ze af met Spongebob Squarepants :x ) en ze staan te popelen op de NL release van Go. Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat ze willen dat ik met ze naar Groningen rij :nah:

Vertel ze maar niet dat wanneer je een Australisch Apple-account aanmaakt, je het spel kunt doen.

Mijn dochter is er nu een aantal dagen mee bezig, fietst het dorp rond om die dingen te zoeken met vriendjes en vriendinnetjes. "Niet met je mobiel bezig zijn heh als je fietst!" "nee papa!"

Ach zo komt ze wel in beweging :D

zandbak
Master
 Bericht 
Een kwestie van tijd voordat de eerste Pokémon dode valt.......

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Dave schreef:

Wel al een hele tijd met Ingress. Ooit gemaakt door Google, toen afgesplitst als Niantic. Pokezooi maakt gebruik van een groot deel van de door Ingress users verzamelde data. Ingress heeft ook veel meer diepgang.
Wel een rare gewaarwording dat er nu ineens allemaal pubers met telefoontjes rondlopen op plaatsen waar het een paar weken geleden nog rustig was. Het zijn namelijk voor een deel dezelfde locaties :x :x
Copy paste, lekker makkelijk Niantic :[

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Dave schreef:
Ik heb een GPS faker waardoor ik iedere app kan laten denken dat ik op een bepaalde plek op aard ben terwijl ik eigenlijk heel ergens anders ben.

Jammer joh, dat werkt dus niet O:)
Werkt alleen met unsigned installatiebestanden en eens in de zoveel tijd bannen ze iedereen die daar gebruik van maakt.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Natuurlijk werkt dat wel, zou niet weten waarom het niet zou werken.

Maarja, mn telefoon is te oud om er mee bezig te zijn. Kraakbaar is het echter absoluut.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Om zoiets te gebruiken moet je op OS niveau "GPS spoofing" aanzetten. En daar wordt bij het opstarten op gecheckt. De enige mogelijkheid is dus het zodanig aanpassen van de app dat die check niet meer wordt gedaan. En dat is dus een zogenaamde "TOS violation" en daar delen ze bans voor uit. Zijn ze wel laks in, maar het gebeurt wel degelijk :D :thumb:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Jij gelooft nog heilig in detectie van cheats heh. :D

Spook
Master
 Bericht 
Hoe kan een app controleren wat op OS-niveau gespoofd wordt? Het OS geeft je een lokatie, en als app moet je het daar maar mee doen, me dunkt. Dat het OS je dan fopt, is niet jouw probleem.

Zeker weer die walled garden bullshit.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Het enige wat zou kunnen is snel sterk afwijkende gerapporteerde GPS locaties detecteren, iets anders zie ik niet als mogelijk.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Spook schreef:
Het OS geeft je een lokatie, en als app moet je het daar maar mee doen, me dunkt. Dat het OS je dan fopt, is niet jouw probleem.

Android staat het niet toe zonder dat je gps spoofing mogelijkheid aan zet in het OS.
Dave schreef:
Jij gelooft nog heilig in detectie van cheats heh. :D

Dit is inderdaad vrij eenvoudig. Unsigned apk -> ban. Niet dat het consequent gedaan wordt, maar die lui hebben het druk met een of ander Nintendo spelletje :[
Dave schreef:
Het enige wat zou kunnen is snel sterk afwijkende gerapporteerde GPS locaties detecteren, iets anders zie ik niet als mogelijk.

Dat zit er inderdaad ook in. Nou ja, geen idee over pokezooi, maar Ingress wel. Zogenaamde speedlock. Ga je (hemelsbreed) sneller dan (uit m'n hoofd) 35 mph dan kan je niets doen. Tot die "bubbel" van 35 mph je weer heeft ingehaald, dan kan je weer acties doen.

Kwibus
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:
Vertel ze maar niet dat wanneer je een Australisch Apple-account aanmaakt, je het spel kunt doen.
Geen Apple en ga ook geen apk meuk downloaden. Ze wachten maar gewoon hoor 8)

Daarbij, we staan in de middle of nowhere op een camping. Dus een gras Pokémon misschien, maar volgens mij blijft het daar wel bij. Ze hebben hier voor 2016 12 koopzondagen toegestaan (waarvan 8 in de zomer beginnende dit weekend) compleet met intimidaties en vernielingen door de gristelijke tegenstanders dus Pokémon wordt hier in 2049 verwacht :fp:

KanarieVW
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
Zag vanavond ook groepjes rond fietsen / lopen met mobiel in de handen. Snap nu waarom. :fp:

Ja hier ook. om 1uur snachts gewoon! kwam thuis en zag 2 jochies ergens op een grasveld staan. Dacht eerst hé das niet hele pluis, maar toen begonnen ze dat gras af te speuren met hun GSM voor de neus.
Ga naar je nest man.... :fp:

R
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Wel al een hele tijd met Ingress. Ooit gemaakt door Google, toen afgesplitst als Niantic. Pokezooi maakt gebruik van een groot deel van de door Ingress users verzamelde data.

Als ik het goed begrepen heb, hebben ze een eigen skin over de gehele motor van Ingress.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Sander schreef:
Ingress heeft ook veel meer diepgang.

Wat voor diepgang mis ik dan nu in mn leven?

Want ik snap nog niet helemaal wat de lol er van is om stad en land of te reizen op zoek naar... Niets..

Pagina 1 van 13 [ 642 berichten ]