» Off-"Flitsservice" » Techniek Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 3 van 5  [ 248 berichten ]
Wimken
Master
 Bericht 
Afbeelding

Het internet is hier ook niet best :fp:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Dave schreef:
De enige gebieden waar ik dat mee maak zijn echt letterlijk midden in het bos

Dat bewijst nog maar eens hoe weinig levenservaring jij hebt maar ik ga je helpen; https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm .. Dit is Nederland en het is groter dan Rotterdam en directe omgeving :o[/quote]

Plus dat in de buitengebieden het niet eens echt 4G is. De antennes wel, maar de centrale is nog steeds verouderd.
Ik weet een industrieterrein in Gouda waar je Max 6mbit kan krijgen. 4km van de wijkcentrale. Zitten 50 bedrijven op dat terrein. Ben je lekker mee als je veel werknemers achter de pc hebt zitten.

Wimken
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Ik weet een industrieterrein in Gouda waar je Max 6mbit kan krijgen.

Speedtest hierboven is van Coenecoop in Waddinxveen.
Wetransfer uploaden lukt alleen in de avond :fp: ;(

KanarieVW
Master
 Bericht 
Gouwestroom is nog trager.

snovvdog
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Dat bewijst nog maar eens hoe weinig levenservaring jij hebt maar ik ga je helpen; https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm .. Dit is Nederland en het is groter dan Rotterdam en directe omgeving :o

Die kaart laat toch duidelijk zien dat overal in de bewoonde wereld 4G is...

Ik kom vermoedelijk vaker buiten dan jij, ik kom dan wel meerdere keren per dag in R'dam, ik kom er ook vaak buiten, zie locatiegeschiedenis sinds hij 't bijhoudt (enkele jaren, maar ook niet alles staat erbij, ik ben op alle wadden geweest behalve Schiermonnikoog, en ik mis ook eerdere terreinen in het bos waar ik vaak ben ivm. werk bv.):

Afbeelding

Ik werk regelmatig in the middle of nowhere gewoon normaal op 4G (via KPN of T-Mobile, want dual sim of voorheen 2 telefoons en als de ene niet werkt probeer ik de andere), en met normaal bedoel ik dan ik meer heb dan 100 kb upload :[ .

KanarieVW
Master
 Bericht 
100kb upload is niet normaal bij 4G. Niet eens bij 3G. Dat zijn Edge waardes. Maar dat bedoelde ik. In veel gebieden lijkt het 4G, maar dat is alleen de antenne. Niet de centrale. Wat dat betreft wordt je aardig genaaid door providers.
Ook is 4G shared bandwidth. Je zal normaal gesproken meer up dan download hebben

zadkine
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
4km van de wijkcentrale. Zitten 50 bedrijven op dat terrein. Ben je lekker mee als je veel werknemers achter de pc hebt zitten.

Dat is als je prive internet afneemt.
Je kunt altijd een echte kabel laten leggen door ziggo/kpn
Bedrijfsaansluiting dus. (Ben je wel een paar centen verder....heb dat eens nagegaan voor mijn durp...toen ook 6mbit max. Aansluitkosten 10K euri)

KanarieVW
Master
 Bericht 
I know. De meeste hebben inmiddels glas, maar dat is pas een paar jaar beschikbaar daar.

no justice
Master
 Bericht 
Na bijna 4 jaar blokkeren providers weer The Pirate Bay000

© ANP

Na bijna 4 jaar is de blokkade van The Pirate Bay weer terug. Internetprovider Ziggo blokkeert vanaf vandaag de toegang tot de beruchte torrentwebsite, XS4ALL-klanten kunnen de website vanaf morgen niet meer op een normale manier bezoeken.

Ziggo-klanten die naar The Pirate Bay surfen worden doorverwezen naar het opvallende webadres ziggo.nl/yarrr, waarbij 'yarrr' staat voor de kreet van de piraten. XS4ALL voert de blokkade 'morgenmiddag' in, KPN was onbereikbaar voor commentaar.

Het is vooralsnog een tijdelijke blokkade. De zaak ligt momenteel bij de Hoge Raad, die gaat oordelen of een blokkade de juiste oplossing is tegen de auteursrechtenschending door The Pirate Bay en zijn bezoekers. Wanneer de Hoge Raad zich daarover uitspreekt, is nog niet bekend.

Tot die tijd zijn Ziggo en andere providers verplicht om toegang tot de torrentwebsite te blokkeren.

'Schadelijk en ineffectief'

De rechter had in 2012 ook al besloten dat de torrentsite moest worden geblokkeerd, maar die uitspraak werd in januari 2014 in hoger beroep teruggedraaid door het gerechtshof. XS4ALL benadrukt dat een blokkade 'schadelijk en ineffectief' is, omdat downloaders toch 'duizend wegen' hebben om illegaal hun films, series, games en muziek te komen.

Zo kun je de blokkade omzeilen door bijvoorbeeld een vpn-verbinding aan te schaffen, de Tor-browser te gebruiken of een proxywebsite te bezoeken.

Bron https://www.rtlnieuws.nl/technieuws/na- ... pirate-bay

TommyGun
Master
 Bericht 
Lang leve de private torrent trackers :woop:

Kwibus
Master
 Bericht 
Het zou toch mooi zijn als je op de omleidpagina komt en daar vervolgens staat dat ze het domein niet meer mogen aanbieden, maar klik op deze link voor een alternatief (die dan naar de proxy leidt) :woop:

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik gebruik qua torrents eigenlijk alleen nog Torrentleech.

Verder triest dat er websites ''geblokkeerd'' worden, je komt er toch wel op via een omweg: VPN, kloon of Proxy...

Hopeloos achterlopend in dat opzicht (de politiek).

TommyGun
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ik gebruik qua torrents eigenlijk alleen nog Torrentleech.

Dat is ook een erg goede tracker inderdaad.

no justice
Master
 Bericht 
Kan iemand mij inviten voor torrentleech?

snovvdog
Master
 Bericht 
Je bent gegarandeerd geen Anti piracy moraalridder of verwant met anti piraterij instellingen en bedrijven?

Ik heb evt. nog 2 invites over.

Lees wel svp. de regels goed door, peer exchange en dinges, ik weet even niet meer hoe dat heet, dat je een netwerk gebruikt als tracker, moet uit.

En ze zijn best streng qua ratio volhouden, 1x iets groots ''per ongeluk'' downloaden waar je weinig op kan uploaden, en je bent zo gebanned.

no justice
Master
 Bericht 
Hoe werkt dat dan? Moet ik ook warez uploaden??? (geen probleem :))

snovvdog
Master
 Bericht 
Pm even je email, andere invite is al weg naar een andere mede-forumlid.

Nee, gewoon voorzichtig doen/weten welke torrents je moet pakken. Uploaden is lastiger dan downloaden bij erg veel torrents.

Vrijwel alles met meer dan 20 seeds haal je 10mb/sec (megabyte) op, op alle populaire downloads zal je gewoon je topsnelheid halen van je 500mbit verbinding bv.

Lees de FAQ op het TL forum of de reguliere FAQ en dan wordt het wel duidelijk. Verder een erg goede site, als er per ongeluk iets van fake troep op belandt of malware, is het vaak binnen een half uur alweer weg. Verder erg snelle site, typische Zero day site, 10 minuten na airtime staan series er al op en 2 minuten verder heb je ze binnengehaald.

Vroeger ook gebruikt met Sickbeard geloof ik.

no justice
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Je bent gegarandeerd geen Anti piracy moraalridder of verwant met anti piraterij instellingen en bedrijven?

Proest! wat denk je zelf ? ;) hahaha

Thx man. :biertje:

TommyGun
Master
 Bericht 
Ik heb ook nog wel wat invites, ook voor TorrentDay, GFT en AlphaRatio

Kwibus
Master
 Bericht 
Ah, dan hou ik me aanbevolen. Soms is Usenet niet voldoende O:)

TommyGun
Master
 Bericht 
Ik heb alleen nog 2 invites van AlphaRatio, de invites van andere site's zijn al vergeven.

Persoonlijk vind ik TorrentDay het fijnst; goed aanbod en de regels zijn niet zo streng als bijv. op TorrentLeech (waar seeden met name erg lastig is, weinig Free Leech ook).

Het voordeel van GFT is dan weer dat 1:1 seeden niet noodzakelijk is, zolang je een torrent maar minstens 48 uur laat seeden. Aanbod is echter kariger.

AlphaRatio werkt ook prima eigenlijk (underrated?), maar geeft meestal problemen met de API in CouchPotato dus vandaar dat ik daar niet vlug iets vanaf haal.

Een invite bij TorrentDay kan ik wel kopen, kost 20 dollar. Of je dat waard vindt is aan jou :)

Kwibus
Master
 Bericht 
Nee hoor, ik ga geen geld uitgeven. Tot nu toe gaat het via Piratebay en uTorrent eigenlijk wel. het is meer voorbereid zijn op :lol:

TommyGun
Master
 Bericht 
:thumb:

snovvdog
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
TorrentLeech (waar seeden met name erg lastig is, weinig Free Leech ook).

Tja, als je al jaren lid bent, geen last meer van:

Citaat:
Ratio:1.211 5.02 TB 4.14 TB Buffer: 897.35 GB

O:) O:)

TL was vroeger naar mijn idee populairder, veel leuke packs en content, het lijkt nu wat rustiger.

Elwood
Master
 Bericht 
Torrents :fp:

Kami
Master
 Bericht 
Ik gebruik nog steeds usenet, al is het een stuk minder geworden.
Maar tegenwoordig kijk ik bijna alleen maar series op Netflix of Ziggo/HBO.
Films lopen mij te ver achter.

De beste investering die men kan doen is de content digitaal in hoge kwaliteit beschikbaar stellen, voor een mooie prijs.
Voor series is dat al ingedaald, kijk naar Game of Thrones. HBO snap het.
Nu de filmwereld nog en dan zijn we van die enge vent af.

357kurt
Master
 Bericht 
Ow Piratenbaai doet het nog gewoon hoor bij zago ....haha

Niet dat ik download trouwens, ik koop natuurlijk,alles, die Ferrari's moeten ook betaald worden...

Kwibus
Master
 Bericht 
Koop dan gewoon die Ferrari's.

hanneshamlap
Respect
 Bericht 

PiA werkt prima. Niet op mijn volledige 100/100 verbinding, maar een gemiddelde film komt met zeker 20mbit binnen. Niet ideaal, maar snel zat.

Volledig anoniem, 3 dollar per maand. Klein bedrag voor een stukje minder gezeur.

Ook handig als je over de grens bent en niet altijd een veilige wifi verbinding kan hebben.

Spook
Master
 Bericht 
https://torrentfreak.com/purevpn-logs-h ... er-171009/

FBI gebruikte de vastgelegde IP-adressen als bewijs. Van een grote VPN die claimt niets te loggen, maar toch e.e.a. bewaart voor 'kwaliteit'. Dat schiet niet op hé ..

IsIkke
Master
 Bericht 
hanneshamlap schreef:
Ook handig als je over de grens bent en niet altijd een veilige wifi verbinding kan hebben.

:P heb een MS-SSTP tunnel thuis openstaan ^.^ ik heb overal een veilige wifi :P *kuch* misschien heb ik die open omdat ik op kantoor achter een achterlijke proxy zit *kuch*

snovvdog
Master
 Bericht 
Elwood schreef:
Torrents :fp:

Ik vind het nog steeds veruit het beste medium om nieuwe dingen te ontdekken, door gewoon per genre op populariteit te sorteren.
Grootste probleem met nieuwsgroepen imho is het browsen, je moet chronologisch NZB idexers af gaan en bekijken wat alles is, ook al is het troep die bijna niemand download.
Bij torrents sorteer je op seeds of leechers, en hoppa, je ziet wat er populair is ''in de wereld''.
Ik heb Eweka voor NZB's, maar zelfs met programma's zoals Spotnet wordt het gewoon saai/lastig browsen. Daarom gebruik ik Torrentleech vaker, ondanks dat ik weet wat ik zoek, is het daar sneller, makkelijker te vinden, en ik kan gelijk even kijken wat nog meer populair is.

Heel veel leuke series, films, muziek en spellen ontdekt op die manier. Bij spellen is het voor gekomen dat ik bv. eerst een spel ''illegaal'' heb gespeeld, en later voor het gemak alsnog koop op Steam...
Of om belachelijke release dates te omzeilen die niet gelijk zijn voor de wereld.

Ik vind betalen voor content geen probleem, maar zodra het lastiger en langzamer wordt om iets legaal te verkrijgen, krijgen ze de pleuris maar. Ik sta er letterlijk in van ''shut up and take my money''.

Forza!
Master
 Bericht 
Wel allemaal tegen die sleepwet stemmen, het 1e waar ze dat voor gaan gebruiken is illegale downloads, en niet om boeven te vangen.
Wie herinnert zich nog de infiltratiewet? Eerste "succes" was het oprollen van een Ether piraat dankzij een DJ die agent bleek en lekker geïnfiltreerd had..
Smerig..

Elwood
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ik vind

Daar gaat het al mis zie ik.

snovvdog
Master
 Bericht 
Geef een medium welke makkelijker is? (en even snel, nieuwsgroepen zijn traag, bv. slechts 50 of 300 mbit bij mijn huidige aanbieder)

R
Master
 Bericht 
De browser Opera heeft een ingebouwde VPN.

zandbak
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
(en even snel, nieuwsgroepen zijn traag, bv. slechts 50 of 300 mbit bij mijn huidige aanbieder)

Voor iemand die altijd haast heeft wel...denk je dat je de 30 jaar gaat halen in dit tempo?

TommyGun
Master
 Bericht 
Hij heeft wel gelijk (f)

NASje aan, CouchPotato erop, SickRage... Serie of filmpje nodig? Even erop klappen via de smartphone, pruttel pruttel, en kijken maar!

snovvdog
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Voor iemand die altijd haast heeft wel...denk je dat je de 30 jaar gaat halen in dit tempo?
Altijd die domme uitspraken weer, mijn oma had ook altijd haast met alles (liep ook met 90 jaar nog iedereen voorbij op de stoep) en was 93 geworden, juist de oma die rustig aan deed is ''slechts'' 87 geworden, één van mijn ouders heeft ook altijd haast en is inmiddels 62...

Heeft iemand problemen gehad ooit met SOCKS5 proxy's op uTorrent?
Ik krijg van de tracker ''could not get SSL chunck size'' terug :(.

VPN vertraagt de boel iets te erg, en zou dus liever alleen IP verbergen met de proxy (f) .

zandbak
Master
 Bericht 
:zzz: :zzz: :zzz:

IsIkke
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
CouchPotato erop, SickRage...

:nothanks: sickrage ja, maar CouchPotato is echt zwaar irritant. Nu ik over ben op Radarr/Sonarr/Jackett is echt een hele nieuwe wereld open gegaan.. Draait perfect, Jackett soms een klappertje maar staat nu in crontab op restart elke 3 uur.

Actievere community (je kan me regelmatig vinden op hun discord), een code base gebaseerd op tenminste geen geklus (ikzelf heb zelfs een flinke fix gedaan op een bug wat mij irriteerde)

En de overstap van cp/sr is goed te doen zijn zat guides voor

TommyGun
Master
 Bericht 
Mja, ik ben te lui om alles weer te configureren. En het werkt eigenlijk nog prima.

IsIkke
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Mja, ik ben te lui om alles weer te configureren. En het werkt eigenlijk nog prima.

:P "prima" kan veranderen in "perfect" :D

Kwibus
Master
 Bericht 
Of "niet" natuurlijk :lol:

TommyGun
Master
 Bericht 
Precies :lol:

IsIkke
Master
 Bericht 
:P suit yourself

Ogre
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
Jackett soms een klappertje maar staat nu in crontab op restart elke 3 uur

Mja, gewoon Monit draaien. Houdt alles in het oog en herstart (alleen) indien nodig :thumb:

Existenz
Die hard
 Bericht 
Ik heb via Kickstarter een betterspot (punt com) aangeschaft en die vóór mijn router geïnstalleerd. Standaard alles via VPN en indien gewenst kun je switchen naar TOR. Ik ben er echter nog niet achter of ik nu (bijv. via Usenet / Spotnet) helemaal "veilig" ben. Ben geen IT-expert en niet echt goed met dit soort dingen maar hecht wel zeer aan "privacy".

Existenz
(duidelijk geen nerd)

Existenz
Die hard
 Bericht 
Ter info: het ding fungeert zélf als router, maar ik heb er nog de normale router aangehangen.

IsIkke
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
betterspot (punt com)

klinkt op zich interessant. Maar volgens mij kan je niet data excluden/includen.. wat ik zelf belangrijk vind. Dus iets van:
- Tor & Usenet via VPN (of Tor)
- Rest via Normale lijn

Als er een router bestaat die dat zo kan, hou ik mij graag op de hoogte. Mag zelfs op IP basis.

Pagina 3 van 5 [ 248 berichten ]