» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 3  [ 128 berichten ]
Ducantoni
Master
 Bericht 
Ik wil me gaan oriënteren op nieuwe/andere aanbieders wat betreft internet, vast bellen en een TV abonnement.
De huidige situatie: KPN voor het internet en de vaste lijn, de kabelaar voor de TV en radio-ontvangst.
Voor de vaste lijn had ik eerst een andere aanbieder wat betreft de beltikken en het internet via nogmaals een andere aanbieder, die er een tijd terug mee stopte. De eerste aanbieder had wel internet/telefoon, maar die werkte weer niet op de oude router die toen in de kast hing. (volgt u het nog?)
Om die reden ben ik toen maar overgestapt naar KPN, andere router met een abonnement, maar die is nu zonder meer opzegbaar.
Wat ik wil:
Meer dan één aanbieder, om bij een storing niet compleet lamgelegd te worden. Daarom bijv. een vaste telefoonlijn, voor het geval het mobiele netwerk het eens laat afweten.
Tv kijken doe ik zeer weinig, daarom denk ik dat een schotel teveel van het goede is, radio luisteren gebeurt vaker, dat dan weer wel en bij een schotel heb je geen mogelijkheid tot internet.
Dus wellicht toch weer kabel?
De vraag is: bij welke aanbieders kan ik het beste gaan winkelen?
Ervaringen en tips zijn welkom, ook voor datgene wat ik nu niet genoemd heb of over het hoofd gezien..

bert65
Master
 Bericht 
Tja,
Ik heb alles van Ziggo. De Horizonbox, internet, mobiel (is Vodafoon), vaste telefoonlijn en dat al jaren zonder problemen. Ik weet niet of het uitmaakt (maar ik denk het wel); ik zit op het netwerk wat van UPC ws en ik heb het idee dat dit wat beter gaat dn het " oude" Ziggonetwerk.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Hier ookmziggo. Meen 55 a 60 euro voor internet tv en onbeperkt bellen.
Wel eens een storing, maar ze doen het best goed

R
Master
 Bericht 
XS4all heeft volgens mij de beste modem/routers en de beste, nee allerbeste helpdesk. (de enige die een klant normaal behandelt en actief meedenkt. Mensen die verstand hebben van wat ze doen of je anders doorgeven aan een collega die daar meer over weet.
Nooit storing en als wel, heb je van hen een gratis usb module om dat ook door te komen.

Moederbedrijf KPN heb ik sinds kort weer eens als mobiele telefoonprovider en van de eerste vier klantencontacten zijn vier fout gegaan. De vijfde klonk goed maar dat mag ik nog afwachten. (lullig als je grondhouding is dat je in het goede van de mens geloofd)
En ja, elk gesprek wordt opgenomen, men maakt logs maar elke keer kan men niets vinden.
Déja vu.

Ziggo zit UPC in :fp:

Ducantoni
Master
 Bericht 
In het geval dat ik wel (weer) met een router te maken krijg; is het draadloze gedeelte bij elk model uit te schakelen?
Het vervelende is nl. dat het signaal van mijn draadloze bewakingscamera en dat van de router nu elkaar niet verdragen..
KPN is en blijft een twijfelgeval, maar ze hebben nog altijd het netwerk in handen.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ducantoni schreef:
Meer dan één aanbieder, om bij een storing niet compleet lamgelegd te worden. Daarom bijv. een vaste telefoonlijn, voor het geval het mobiele netwerk het eens laat afweten.

Je kunt je vaste telefoonlijn bijvoorbeeld porteren naar een VOIP-aanbieder. Verder is qua 'alles in één' op dit moment NLE duidelijk het goedkoopst. Gewoon via KPN Wholesale (dus KPN netwerk).
De aanbieding van NLE is bijzonder scherp met €29,95. Je zou voor dat geld zelfs nog wel apart een telefoonlijn of tv/radio-aansluiting bij een ander erbij kunnen nemen en alsnog goedkoper uit kunnen zijn dan je nu bent.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Ik ben altijd erg op mijn hoede als een aanbieder beweert de goedkoopste te zijn. Ze moeten toch ergens geld aan verdienen, dus de vraag is, waar zit de dubbele bodem in zo'n geval? Jaren terug had je Durion (opereert nu onder een andere naam) die contracten had waar je moeilijk onderuit kon komen. Daar zit je niet op te wachten.

R
Master
 Bericht 
XS4all is misschien een paar euro duurder maar voor wie zichzelf respecteert is het de beste aanbieder voor internet en telefonie.

bruintje beer
Master
 Bericht 
misschien kun je die tendentieuze uitspraak toelichten?

Kwibus
Master
 Bericht 
Het gescheiden providers heb ik losgelaten, het is gewoon allemaal de moeite en het extra geld niet meer waard. Alles-in-1 standaard van KPN en klaar. Bellen niet afgekocht, dat doe ik gewoon op het (onbeperkte) mobieltje. De wereld vergaat niet zelfs als het er allemaal tegelijk uit zou liggen.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
De wereld vergaat niet zelfs als het er allemaal tegelijk uit zou liggen.

Dat is waar, maar je weet: een ongeluk komt zelden alleen. Net zoals nu de redenatie is dat de praatpalen langs de weg niet meer nodig zijn, want iedereen heeft toch een mobiel. Één keer raden wanneer zo'n ding net last heeft van een lege batterij/accu.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ducantoni schreef:
Ik ben altijd erg op mijn hoede als een aanbieder beweert de goedkoopste te zijn. Ze moeten toch ergens geld aan verdienen, dus de vraag is, waar zit de dubbele bodem in zo'n geval?

Enorm groot inkopen. NLE koopt alles in via KPN Wholesale en heeft dus ook zelf geen eigen netwerk. Klantenservice heb ik geen idee van (nog niet nodig gehad, alles loopt tot nu toe soepel qua overstappen vanaf Ziggo) en je hebt gewoon een jaarcontract dat je daarna maandelijks kunt opzeggen.

R
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
misschien kun je die tendentieuze uitspraak toelichten?

Ervaringswijsheid :D

De rest heb ik hierboven toegelicht.

R
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Net zoals nu de redenatie is dat de praatpalen langs de weg niet meer nodig zijn, want iedereen heeft toch een mobiel. Één keer raden wanneer zo'n ding net last heeft van een lege batterij/accu.

Spandoekie 2x1 achterin met de tekst HELP MIJ BEL AN WIELRIJDERS B

Rover
Master
 Bericht 
Mja, ik heb nu t-mobile alles in 1, daarvoor tele2 en daarvoor online

Allemaal een enkele storing gehad, tot nu toe elke keer onder de 30 per maand uitgekomen. Snelheid interesseert mij niet, vaste telefoon ook niet.

Mocht internet er langer uitloggen (laatste 6 jaar niet meegemaakt), dan kan ik altijd nog via mn mobiel (vodafone) op internet.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik zit al jaren bij Ziggo alles in 1, backup is KPN, Tmobile(werk sim) en Voda mobiel internet, ik en mn pa hebben beide ruime databundels en ook werk kan ik in principe gewoon gebruiken als backup, aangezien ik meestal alle zakelijke dingen toch met mijn eigen sim doe voor het gemak).

Ziggo heeft 1x een storing gehad de afgelopen jaren, en 2x een DNS storing (maar boeie aangezien ik inmiddels OpenDNS + Google DNS als backup heb ingesteld op alleS), en iets vaker een mail server storing.
Verder alleen gepland onderhoud (eens in de 3 maanden ca. 30 min geen verbinding 's nachts).

Laatst overgestapt naar Ziggo zakelijk, voor hogere upload snelheid voor zelfde prijs, en 3 maanden gratis actie. Ik ben heel erg verleid door NLE v. 30€ pm, ze beloven 90-100 mb op mijn adres ( 90 als ik mijn tv gebruik schijnbaar), maar wijk heeft een vdsl2 upgrade gehad recent waardoor 100 mbit haalbaar is, maar toch wil ik niet langzamer, nu ik gewend ben aan 300/30, ik kan nog upgraden naar 500, maar dat leek me iets te veel geld voor een te klein verschil.

Ik ga altijd naar de snelste ISP, ofwel of vezel, of de lokale kabelboer.
VDSL2 is nog steeds met 100/10 iets te traag.

RRL
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Tv kijken doe ik zeer weinig, daarom denk ik dat een schotel teveel van het goede is, radio luisteren gebeurt vaker, dat dan weer wel en bij een schotel heb je geen mogelijkheid tot internet.

Tv er uit knikkeren? Heb sinds augustus geen tv abonnement meer, nog geen seconde gemist. Kan hier wel inloggen op Ziggo Go met andermans credentials, maar gebruik dat nooit.

Radio gebruik ik TuneIn die ik dan weer naar mijn Bluetooth speaker of Chromecast stream, ook daarin dus nul reden om nog een tv abonnement te nemen zodat ik radio heb.

Ik heb hier Telfort. 40MB, snelste wat ik kan krijgen. In eerste instantie wat gezeik ivm toegestuurde Experiabox V8, sinds die omgeruild is voor de V10 nergens last van. Nog geen storingen meegemaakt sinds augustus. Alleen soms even trager wifi, maar gelet op dat mijn router precies in het midden van een complex met 50+ woningen hangt verbaast dst niet. Als de laptop niet werkt daarop wifi uit en aan, vermoed dus dat dat probleem bij de laptop ligt.

snovvdog
Master
 Bericht 
Connectbox van Ziggo zakelijk is naar mijn ervaring super, veel betere ervaring met wifi dan die Gare Cisco EPC meuk.

Ook gewoon 500mbit op de 1e verdieping wifi link, en geen vertraging/problemen meet met whatsapp sinds ik deze modem heb. Helaas minder in te stellen (kan bv. de DNS servers in de dhcp broadcast niet aanpassen :[ ), maar sinds ik deze modem heb, heb ik eindelijk geen gezeik meer, noch met internet (bekabeld) noch met wifi. Ook de wifi IP cam valt nu niet meer randomly even weg.

Enige jammere is dat de web interface wat trager reageer en er gare (trage) Ziggo animaties in zitten. Maar voor de stabiliteit van WAN, Lan en wifi die je er voor krijgt, neem ik het maar voor lief.

no justice
Master
 Bericht 
Hier glasvezel van t-mobile voorheen vodafone. Ook voip. Tv van kabelboer. Werkt prima allemaal.

Walker
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Bellen niet afgekocht, dat doe ik gewoon op het (onbeperkte) mobieltje. De wereld vergaat niet zelfs als het er allemaal tegelijk uit zou liggen.

Grote kans dat degene die jij probeert te bereiken, op dat moment ook geen verbinding heeft...

Hier ook XS4all, alles in 1 glasvezel 80/80. Er is inderdaad nog een gratis usb-modem + sim met 500 mb per maand. Maar tot op heden niet gebruikt. We hebben ook nog zakelijke mobieltjes in huis, zowel kpn als vodafone.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Goed punt, ik zit hier ook naar te kijken. Ziggo heeft weer een prijsverhoging doorgevoerd en eigenlijk vind ik het gewoon zonde geld. Plus: we hebben hier regelmatig verbindingsproblemen, ik ben niet zo gelukkig met het modem van Ziggo. PC en telefoon hebben regelmatig een zeer matige verbinding. Kijken naar iets anders dus.
Nu schijnt hier ook glasvezel te liggen; misschien moet ik dat eens uitzoeken. Is dat de moeite waard?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik heb in mijn eerste appartement asdl gehad van Telfort. Werkte prima.

Tweede appartement alles in 1 van Ziggo. Regelmatig storingen en een hele slechte modem. Vaak moeten resetten en een belachelijk slechte WiFi, welk kanaal je ook gebruikte. Regelmatig iemand van Ziggo langs geweest, maar echt probleemloos heeft het nooit gewerkt. Ook gedoe met monteurs, contracten en telefonisten gehad.

In mijn huisje nu heb ik alles in 1 kpn glasvezel. Dat werkt als een tiet. Geen problemen mee gehad. Is netjes aangesloten door een monteur die pas weg ging toen alles goed werkte. Heb het nu dik een jaar en volgens mij nog geen enkele storing gehad. Modem is ook dikke prima. Die staat beneden in de meterkast en we kijken boven op de slaapkamer Netflix HD zonder bufferen via WiFi.
Ook kan mijn vriendin rustig Netflixen en ik tegelijk gamen zonder dat ik last heb van lag of fluctuerende ping.

Het is niet super goedkoop (€52 meen ik), maar ik ben dik tevreden en raad het iedereen aan. Volgens mij heb ik alles in 1 instap en dan een upgrade van glasvezel naar 100mbit ipv 10. De upload is officieel 10, maar ligt rond de 50 mbit.

R
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Nu schijnt hier ook glasvezel te liggen; misschien moet ik dat eens uitzoeken. Is dat de moeite waard?

Zeker!

Blaataap
Master
 Bericht 

Glasvezel is altijd de moeite waard om het aanbod daarop even na te kijken.

Raaf
Master
 Bericht 
Omdat ik tv niet zo interessant vind en een zakelijke mobiele telefoon heb ben ik naar NLe gegaan. €30,- per maand en haal bekabeld 100mbit down en 90 up. Voor mij snel zat.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Hmmm...vorige post blijkbaar verdwenen. Hoe dan ook: ik zie wat abo's bij online voor onder de 40 euro. NLE zou iets van glasvezel bieden voor 43,50.
Echter lees ik ook e.e.a. over andere stekkers? Ik heb nu gewoon coax liggen naar mijn Mediabox, ik heb geen zin om allerlei nieuwe draden te moeten trekken. Hoe werkt die shit?

Raaf
Master
 Bericht 
NLe heeft telefoonstekker naar de router, vanaf daar utp/internet naar de tv ontvanger.
Coax ga je alleen bij kabel aanbieders gebruiken.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat is dan wel weer kak. Want die heb ik hier niet liggen. Coax zit wel in de muur weggewerkt.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
KPN glasvezel komt in de meterkast. Daar hangt een kastje. Daar hangt je de router weer aan. Vandaar netwerkkabels naar tv / pc / etc. Bij je tv zit dan weer een decoder, daar hang je een netwerkkabel in.
Alle glasvezel zal wel soortgelijk zijn qua apparatuur

Blaataap
Master
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Dat is dan wel weer kak. Want die heb ik hier niet liggen. Coax zit wel in de muur weggewerkt.

Je kunt ook met powerline werken. In principe heeft de tv-aansluiting die bij KPN via ethernet (netwerkkabels dus) gaat maar 14-15mbit nodig voor GlasHD. Zelfs als je een oude stroominstallatie hebt in je huis haal je dat wel met een fatsoenlijke powerline set.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
NLE heeft een 100/10 lijn via DSL en een 50/50 lijn (+13,50) via glasvezel. Dan zou ik neigen naar de simpele 100/10, daar heb ik met mijn streams, Netflix en soms wat downloaden echt wel genoeg aan lijkt me. Ook als je met twee tegelijk erop zit.

Wel jammer van die aansluitingen, daar moet ik nog eens over gaan denken dan. Heb net even die powerline bekeken.
Als ik het goed begrijp:
- internet komt binnen, via glasvezel, kabel of anders, maakt niet uit.
- daar hang je de router/modem aan.
- die zendt door de hele hut je wifi-signaal, dus dat is daarmee klaar.
- ondertussen trek je een utp-kabel van router/modem naar powerline.
- andere powerline-adapter hang je naast de tv.
- vanuit die laatste, trek je een kabel naar je mediabox.
Daarmee zou het dan klaar zijn? Dan heb je én goede tv, en overal gewoon wifi?

Blaataap
Master
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Daarmee zou het dan klaar zijn? Dan heb je én goede tv, en overal gewoon wifi?

Ja, helemaal wanneer je een goede powerline set koopt, zoals de Devolo dLAN 1200 Wifi AC. Ben je ook meteen klaar voor de toekomst op wifi-gebied.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Oké, goed om te weten. Ik had geen idee van het bestaan van dat spul, maar dat is wel een uitkomst om al die kabelshit te omzeilen. :thumb:

Overigens is die Devolo wel een serieus prijzige set zeg.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik heb behoorlijk slechte ervaringen met netwerk via het stopcontact. Heb het nooit ergens lekker werkend gezien. Zou het proberen te vermijden.

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Ik heb behoorlijk slechte ervaringen met netwerk via het stopcontact.

Die ervaring heb ik ook opgedaan. Op zich ging het wel me twee adapters, maar had er drie nodig in de setup zoals ik die wilde toepassen.
Uiteindelijk CAT6 bekabeling getrokken.

Blaataap
Master
 Bericht 

Fpsdoug schreef:
Ik heb behoorlijk slechte ervaringen met netwerk via het stopcontact. Heb het nooit ergens lekker werkend gezien. Zou het proberen te vermijden.

Dat krijg je met goedkope troep. Ik heb die Devolo hier al bijna een jaar lang probleemloos in gebruik.

Walker
Master
 Bericht 
Door de hele woning ligt hier cat5 en coax. Better save than sorry.

Blaataap
Master
 Bericht 

Walker schreef:
Door de hele woning ligt hier cat5 en coax. Better save than sorry.

Hier ook, maar dus precies geen cat5e naar de studeerkamer. Wel in de slaapkamer waar ik er niks aan heb :[

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik heb die Devolo hier al bijna een jaar lang probleemloos in gebruik.

Ik heb ook met Devolo gewerkt. Waarschijnlijk ligt het bij ons eerder aan het stroomnet in huis :nah:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Powerline kan heel goed werken, kan ook waardeloos zijn afhankelijk van veel factoren en in de praktijk onvoorspelbaar.
Koop een setje, pak het zorgvuldig uit en probeer het. Als het niet goed werkt terug naar de winkel en iets anders verzinnen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Heeft het misschien ook met de infra in het huis te maken? We hebben hier een wat recenter huis (gebouwd na 2000), dus dat kan wellicht schelen in de stabiliteit van de powerline?

Overigens zit ik nog in dubio over m'n abonnement. Fourstack geeft aan dat we hier ook glasvezel hebben en ik heb net even gekeken: dat lijkt ook zo te zijn. Dan komt er dus ook nog de twijfel of ik voor regulier ga, of glasvezel.
NLE bijv biedt 100/10 regulier (zal in praktijk wat lager uitpakken) voor 30 euro per maand, of 50/50 voor 43,50 per maand, maar wel gegarandeerde snelheid. Ga ik die echter wel gebruiken? Het is echt een beetje Netflixen, Youtuben en dat soort spul. Op de top staan er hooguit drie streams tegelijk aan.
Of zorgt de powerline er sowieso voor dat de snelheid gecapt wordt?

Sorry Ducantoni, wil je topic niet kapen, hopelijk heb jij hier ook wat aan :thumb:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Je kan prima coax vanaf de glasvezel router gebruiken hoor;

http://www.cablers.nl/epages/Cablers.sf ... s/44000100 .. Gewoon UTP naar coax boxjes kopen (MoCA).

Walker
Master
 Bericht 
MoCa's zijn ook niet echt goedkoop. Maar wellicht wel stabieler dan via het lichtnet.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Tsja.. Ik ben de beroerdste niet om een UTP kabeltje te leggen.. En wat coax daarbij;

Afbeelding

Maarja, mensen zijn liever lui dan moe tegenwoordig? :x :lol:

Walker
Master
 Bericht 
Is dit soms jouw achtertuin?

Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nee gewoon zoiets..

Afbeelding

Maar dan niet netjes weggewerkt :lol: ;)

Blaataap
Master
 Bericht 

Powerline werkt inderdaad wel het beste bij een goed aangelegde elektra-installatie en bij zo min mogelijk groepen overbruggen.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
En belangrijk dat je in de meterkast de Powerline stekker niet in een stekkerdoos doet maar rechtstreeks in een stopcontact in de meterkast (ivm de aderdikte van een sterkkerdoos).

Ik heb Tele2 met Powerline stekkers, 1 in de meterkast en 1 bij de TV voor het TV kastje die ik anders met een netwerkkabel had moeten verbinden.

Heel enkele keer dat het beeld even hapert, maar dan reset ik de stekkers even dan is het weer opgelost.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Stopcontacten vrij spelen zou nog wel moeten lukken denk ik. Maar een goede Powerline set komt op dezelfde prijs als zo'n Echobox, als ik het zo zie. Verlies je geen snelheid als je van glasvezel alsnog naar coax gaat? Of kan coax die hoge snelheden ook wel transporteren?

Hoe dan ook moet ik nog nadenken wat ik wil. NLE biedt 'standaard' internet (via kabel of telefoonlijn dus) voor drie tientjes per maand, inclusief tv. Dan hoef ik niets te doen, alle benodigde aansluitingen liggen er en ik ben klaar. Glasvezel betekent én investeren in alternatieve doorvoermiddelen zoals Powerline of Echobox, én 13,50 per maand meer dan het standaard internet (waarbij de downloadsnelheid in praktijk ongeveer gelijk zal zijn).

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Of kan coax die hoge snelheden ook wel transporteren?

400 Mbit is groter dan 100 Mbit / 10 Mbit of 50 Mbit / 50 Mbit..

Piet_Piraat schreef:
Ga ik die echter wel gebruiken? Het is echt een beetje Netflixen, Youtuben en dat soort spul. Op de top staan er hooguit drie streams tegelijk aan.

Netflix verbruik 25 Mbit in ultra HD (4K). Full HD is 5 Mbit en Youtube zal ongeveer dezelfde waardes hebben.

Niet echt spannend allemaal. VDSL2 verbinding kan dat ook handlen. Glasvezel is alleen zinnig als je hoge upload nodig hebt en low latency anders is het geldverspilling.

Pagina 1 van 3 [ 128 berichten ]